Best Kept Secret 2024

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.929
6.170
Even een oplijsting van de geruchten voor de line-up van PS;

Zéér old school line-up als je 't mij vraagt.

Lana Del Rey
Massive Attack
The National
Karol G
PJ Harvey
The Smile
FKA Twigs
Kylie Minogue
Mitski
Jane's Addiction
Death Cab For Cutie
Pulp
Troye Sivan
Bikini Kill
Future Islands
La Femme
Ethel Cain
American Football
The Armed
Faye Webster
Camera Obscura
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.322
1.332
Ja, de geruchten zijn wel eens minder geweest naar mijn gevoel.

Of eerst kaartverkoop, en daarna aankondiging Lana. Dan zijn de BKS'ers(klinkt als een politieke partij...?) al binnen.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.257
2.199
In de VS heeft Death Cab for Cutie een tour gedaan met Postal Service, dat andere project van Ben Gibbard. Naar BKS mogen beide wel komen!
 
  • Leuk
Waarderingen: visdave34

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.929
6.170
Volgens een insider op Efest daar ook géén SZA of Travis Scott, toch twee artiesten die ik absoluut had verwacht. Anyways, voor BKS opent zo'n klassieke line-up wel meer deuren dan een line-up waar er wordt gespeeld met pop- en rapacts bovenaan het affiche. The National, The Smile, PJ Harvey, Massive Attack, Pulp, Death Cab, Mitski, Twigs.. Stuk voor stuk die ook passen bij het klassieke BKS zoals ik ze heb leren kennen en niet zoals een deel van de affiche van vorig jaar was - niet dat zo'n commerciële acts er niet kunnen staan, maar het maakt de kans daarop wel veel kleiner.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bob105

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
380
298
Ja klopt, er lijken opties genoeg om met een klassiekere bovenkant van het affiche te komen dan vorig jaar. Zeer benieuwd of dit ook zo gaat uitpakken.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.929
6.170
Poging 5745764

ONE: Froukje > FKA Twigs > Massive Attack
TWO: Ethel Cain > The Gaslight Anthem
SECRET: Faye Webster > The Armed

ONE: Future Islands > Mitski > The National
TWO: Squid > Slowdive > Helena Hauff (na HL)
SECRET: Novo Amor > Alice Glass > American Football > Kelly Lee Owens

ONE: Fontaines DC > The Smile
TWO: Jessie Ware > PJ Harvey
SECRET: Etran De L'Aïr > The Dare > Bodega > Gilla Band
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Kan hun prijs/populariteit niet echt inschatten maar verkochte wel makkelijk Cirque Royal in Brussel uit.
Enerzijds het feit dat ze in Cirque Royal staan, zal ook wel zeggen dat ze niet onwaarschijnlijk veel kosten (als in niet in de richting van een headliner), en het feit dat het uitverkocht was zegt dan wel weer dat er genoeg interesse is.

Speelde in diezelfde zaal en verkocht hem ook makkelijk uit -> King Gizzard & The Lizard Wizard. Er bestaat geen betere spot voor Pavement wat mij betreft. Het laatste uur zon van de dag op een strand... Dan vind ik Pavement de perfecte soundtrack.
Makkelijk is relatief, ik herinner me dat Pavement 9-10 maanden nodig had om KC officieel uitverkocht te krijgen. Dan gaat de vergelijking met acts als King Gizzard (die de zaal effectief snel uitverkochten) niet helemaal op.

Ik denk dat acts als Pavement en Pulp in een moeilijke categorie vallen: Qua muziek en legacy passen ze perfect bij het core idee achter BKS. Maar met de huidige dagticketprijzen en capaciteit voel je een flop aankomen. En je kan er niet elk jaar een Radiohead of Arctic Monkeys naast zetten om het geheel in balans te brengen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Matthijs

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Mooi gezegd. Legacy. En op basis van dat bepaalde eisen stellen die eigenlijk niet realistisch zijn. Maar deze finaal wel krijgen door het overaanbod aan festivals in Europa.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
666
340
Ik zou Lana Del Rey best een leuke boeking vinden, maar dan ben ik inderdaad wel bang voor wat voor publiek daar op af komt. En dat is ook niet lullig bedoeld ofzo maar heb niet echt zin om bij American Football te staan en dat er allemaal mensen doorheen staan te kletsen.
 

theodoor9

Randprogramma
5 dec 2022
159
106
Ik zie ze niet snel Lana del Rey boeken eerlijk gezegd. Lijkt me een iets te grote naam voor een festival van 25k. Tot nu toe had ik enkel bij Radiohead een vergelijkbaar gevoel, maar dat past in mijn ogen een stuk beter bij het festival. DTRH of Lowlands zou ik eerlijk gezegd logischer vinden.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.929
6.170
Makkelijk is relatief, ik herinner me dat Pavement 9-10 maanden nodig had om KC officieel uitverkocht te krijgen. Dan gaat de vergelijking met acts als King Gizzard (die de zaal effectief snel uitverkochten) niet helemaal op.

Ik denk dat acts als Pavement en Pulp in een moeilijke categorie vallen: Qua muziek en legacy passen ze perfect bij het core idee achter BKS. Maar met de huidige dagticketprijzen en capaciteit voel je een flop aankomen. En je kan er niet elk jaar een Radiohead of Arctic Monkeys naast zetten om het geheel in balans te brengen.
Goh, binnen het collectief geheugen zijn dat soort bands nu eenmaal niet dé referentie - evenmin is dat een band als Pixies bijvoorbeeld. Zij accepteren wél gewoon lagere slots op festivals ookal hebben ze vrij iconische muziek uitgebracht. De tand des tijds heeft er gewoon anders over beslist. Bovendien helpt 't bij sommige bands ook totaal niet om een lustrum op de pauzeknop te drukken en dan te verwachten dat je een zondvloed gaat veroorzaken. De kans bestaat altijd dat het net het tegenovergestelde is en men.. je gewoon vergeten is.

Voor een band als The Postal Service (gaan op tournee met Death Cab en zag ik ook passeren voor PS aangezien ze samen touren) zou dat voor veel mensen denk ik ook niet echt een belletje doen rinkelen, denk ik. Terwijl ze in de VS wel groter zijn..
 
  • Winning
Waarderingen: Mark's Kal

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
973
1.011
Lana is BKS toch allang ontgroeid?
Waar kan die nog wel terecht ?
Het is geen stadionact. Zet haar in een zaal en je staat met 150.000 anderen in een rij naast tickets te grijpen. Voor een festival als Werchter wordt ze als “te niche” beschouwd…
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Waar kan die nog wel terecht ?
Het is geen stadionact. Zet haar in een zaal en je staat met 150.000 anderen in een rij naast tickets te grijpen. Voor een festival als Werchter wordt ze als “te niche” beschouwd…
In de Benelux is dat lastig ja. Maar met amper optreden zorgt ze daar in eerste instantie toch echt zelf voor.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.668
Waar kan die nog wel terecht ?
Het is geen stadionact. Zet haar in een zaal en je staat met 150.000 anderen in een rij naast tickets te grijpen. Voor een festival als Werchter wordt ze als “te niche” beschouwd…
Voor Rock Werchter zeker niet te niche hoor. Hoeveel die werd aangevraagd als vervanger in die StuBru app, als vervangende headliner van Stromae.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.257
2.199
Waar kan die nog wel terecht ?
Het is geen stadionact. Zet haar in een zaal en je staat met 150.000 anderen in een rij naast tickets te grijpen. Voor een festival als Werchter wordt ze als “te niche” beschouwd…
Goffertpark? Of toch DTRH?
BKS zie ik ook niet zo snel meer gebeuren. Een paar jaar geleden werd Lana nog door FF geboekt, maar die spontane Ziggo-show was door Mojo geboekt. Als ze komt zal het wel iets van Mojo zijn.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Ik hoop toch serieus dat ze Air overslaan. Die voegen live helemaal niks toe aan een plaat die de tand des tijds bepaald niet heeft doorstaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dirk Net

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Poging 5745764

ONE: Froukje > FKA Twigs > Massive Attack
TWO: Ethel Cain > The Gaslight Anthem
SECRET: Faye Webster > The Armed

ONE: Future Islands > Mitski > The National
TWO: Squid > Slowdive > Helena Hauff (na HL)
SECRET: Novo Amor > Alice Glass > American Football > Kelly Lee Owens

ONE: Fontaines DC > The Smile
TWO: Jessie Ware > PJ Harvey
SECRET: Etran De L'Aïr > The Dare > Bodega > Gilla Band
Fontaines DC en PJ harvey die direct na elkaar spelen, ja graag! Sault erbij en Danny Brown ergens inpassen en we zijn klaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: team-0

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Ik zie ze niet snel Lana del Rey boeken eerlijk gezegd. Lijkt me een iets te grote naam voor een festival van 25k. Tot nu toe had ik enkel bij Radiohead een vergelijkbaar gevoel, maar dat past in mijn ogen een stuk beter bij het festival. DTRH of Lowlands zou ik eerlijk gezegd logischer vinden.
Hoe groot is zij eigenlijk? Ik heb daar echt geen enkel zicht op.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.257
2.199
Ik ben toch benieuwd wanneer BKS met nieuws gaat komen. Met de aankondiging deze week van Primavera Sound, en met voldoende typische BKS-headliners in de buurt, zou dat dit keer niet zo lang hoeven te duren.

Met de radiostilte bij DTRH en de moeite die PP lijkt te hebben met de headliners dit jaar zou het me niet helemaal verbazen als BKS dit keer de eerste van de 4 'grote' Nederlandse festivals is met namen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken