Dag 3: het houdt maar niet op met goede shows
Sorry: wederom vroeg het terrein op voor een sessie bij de muziekgieterij. Clash van Sorry met Julia Jacklin kon ik zo oplossen. Speelden maar 3 nummers, maar het klonk wel naar meer. Zou ze graag een keertje in een zaal bekijken wanneer ze Nederland aandoen.
Crack Cloud: ik heb ze 1x eerder gezien en dat was in de V11 in R’dam, waar je praktisch bij ze op het podium staat. Was toen geweldig! Wel een poosje geleden maar erg benieuwd hoe ze het er op dit grote podium vanaf zouden brengen. Duurde een paar nummers voordat ik er goed in kwam, maar toen was ik weer helemaal om. Vond het echt heel goed! Intensiteit van de band sloeg op mij over en raakte lekker in hun trance. Eerste hoogtepuntje (van velen vandaag). Wel klein een puntje van kritiek: de Choir hadden ze wat mij betreft achterwege kunnen laten…
Julia Jacklin: Heerlijk optreden en prima om even bij af te koelen op de zondag. Kippenvel bij Don’t Know How to Keep Loving You, prachtnummer!
Kurt Vile & The Violators: als ik langer dan 5 minuten in die zon ga staan, dan ga ik stuk (letterlijk), dus heb dit vanuit de schaduw bij de merchtent staan kijken. Heerlijk! Al vaak gezien, maar blijf het te gek vinden. Paste ook perfect bij het tijdstip van de dag wat mij betreft.
Nation Of Language: was totaal onbekend met hun muziek, maar doordat ik het hier een aantal keer genoemd zag worden, hier toch wel nieuwsgierig naar. Erg onder de indruk! Hele goede show en heerlijke energie van de band! En van het publiek! Misschien wel meest enthousiaste publiek dat ik mee heb gemaakt dit weekend! Zaten echt een paar hele goede nummers tussen die me direct pakten, maar omdat ik het verder niet kende gingen er ook een paar beetje aan me voorbij. Kan me goed voorstellen dat dit voor diegenen die het van te voren al kenden een van de hoogtepunten van het weekend was!
Alvvays: hier keek ik op voorhand het meeste naar uit vandaag. Energie was echter op dag drie een stuk lager en begon het weekend goed te voelen. Had ruim van te voren een mooi plekje gevonden, maar merkte toen het drukker werd dat ik de warmte en drukte niet meer trok, dus ben wat meer naar achter en aan de zijkant gaan staan. Maar alsnog erg zwaar genoten! Hoogtepunt nummer twee. Wat hebben ze toch een heerlijke nummers en wat speelden ze goed. Ik kreeg er gelukkig al snel weer energie van en heb goed staan bewegen. Als ik vooraan was blijven staan was dit wellicht kanshebber voor mijn show van het festival geweest. Persoonlijk hoogtepuntje was Very Online Guy, wat een heerlijk nummer!
The Mars Volta: voorafgaand aan Alvvays had ik mijn of meer bedacht dat dat voor mij de afsluiten van het weekend zou zijn. Maar toch weer nieuwe energie gevonden door dat optreden en toch wel nieuwsgierig naar The Mars Volta. Ben even wat gaan eten en toen door naar de TWO. Heb jaren geleden At The Drive In op Lowlands gezien en vond dat zwaar tegenvallen. Had hier dus verder geen verwachtingen van en ook al jaren niet naar ze geluisterd (vroeger wel heel veel). WAT WAS DIT GOED ZEG! Wat een band! Ging er helemaal in op. Hoogtepunt van de dag, zeker top drie van het weekend.
Aphex Twin: na alle verhalen hier ging ik ervan uit dat ik het helemaal niets zou vinden. Was wel benieuwd even het begin te kijken. Ben helemaal achter aan het veld gaan staan zodat ik na 10 minuten snel zou kunnen vertrekken. Maar dit viel me alleszins mee zeg! Heb een uur staan kijken en best genoten. Goed staan dansen ook nog! Na een uur was de koek toch wel echt op, lichaam lag er af en ben richting de uitgang gegaan.
Wat een top dag zeg, alleen maar goede dingen gezien, niets viel tegen! Sowieso muziekaal gezien een van de beste edities denk ik voor mij. Ik kom later nog met een aparte top 10.