Best Kept Secret 2023

Seventheen Seconds

Gouden Tip
11 mei 2015
252
62
6. Hoopte altijd dat de Casbah hetzelfde bleef, maar met zo'n programmatie hoop ik dat die toch wat uitgebreid word... begint wat te belachelijk voor woorden te worden.
Ik vrees dat we met de Casbah weer dezelfde problemen gaan krijgen als vorig jaar. Een veel te klein podium voor wat er geprogrammeerd wordt. Dat is doodzonde. Daar moet een normale tent komen.

Voor de rest wel een goed programma.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jelle

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
523
471
Ik vrees dat we met de Casbah weer dezelfde problemen gaan krijgen als vorig jaar. Een veel te klein podium voor wat er geprogrammeerd wordt. Dat is doodzonde. Daar moet een normale tent komen.

Voor de rest wel een goed programma.
Ja, als die Casbah van dezelfde grote is is als vorig jaar zal ik ter plekke m'n blokkenschema aanpasen en het grotendeels overslaan. Hoop dat ze er van geleerd hebben. Die Casbah was leuk in de opzet van jaren geleden maar nu met een normale programmering, ook overdag, kan ook die vergrote Casbah van vorig jaar echt niet meer. Een grotere loods met een hoger podium graag.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.744
2.331
Ze zouden gewoon een extra podium moeten maken voor het type bands dat nu in de Casbah staat, qua grootte tussen de Casbah en Secret in. In de Casbah mogen ze van mij best een dagprogrammering neerzetten, maar zet daar dan gewoon wat onbekendere Nederlandse herrie bandjes neer waar minder animo voor is. Dat kost ook weinig extra.
 

dfrvanloon

Campingartiest
9 jun 2022
81
128
Totaal nutteloos maar wel grappig: de kleuren van de podia op het blokkenschema komen voor de 3 shows van de staat precies overeen met welke show ze daar spelen (two is geel, secret is blauw, cashbah is rood).
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
665
340
Ze zouden de Casbah dit jaar haast wel groter hebben gemaakt toch? Op zondag staat daar ook Somebody's Child, die is best wel te groot voor de oude Casbah lijkt me, evenals De Staat.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.664
1.188
Ze zouden gewoon een extra podium moeten maken voor het type bands dat nu in de Casbah staat, qua grootte tussen de Casbah en Secret in. In de Casbah mogen ze van mij best een dagprogrammering neerzetten, maar zet daar dan gewoon wat onbekendere Nederlandse herrie bandjes neer waar minder animo voor is. Dat kost ook weinig extra.
Die SEVEN die er een jaar was op het water bedoel je, die was daar perfect voor.

Of gewoon bands zoals De Staat, Kevin Morby, Dope Lemon vroeg op de ONE zetten. Komen er wat TWO plaatsen vrij waar bands à la Alvvays, Surf Curse, Alex G kunnen staan en dan kunnen die grotere bands van de Casbah nog naar de Secret. En als ze dan toch grotere bands overdag in de Casbah zetten, zorg dan dat die met wat grotere namen overlappen, zodat er wat crowdverdeling is... Er zijn zelfs soms korte momenten (max een kwartier op het eerste zicht maar toch) dat er NIETS anders speelt dan een band in de Casbah...

Ik vrees dat die hetzelfde gaat zijn onder het motto "klein volgepropt punk venue heeft zijn charmes" maar slaat gewoon nergens meer op als dat het geval is, heeft niemand wat aan.
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
523
471
Die SEVEN die er een jaar was op het water bedoel je, die was daar perfect voor.

Of gewoon bands zoals De Staat, Kevin Morby, Dope Lemon vroeg op de ONE zetten. Komen er wat TWO plaatsen vrij waar bands à la Alvvays, Surf Curse, Alex G kunnen staan en dan kunnen die grotere bands van de Casbah nog naar de Secret. En als ze dan toch grotere bands overdag in de Casbah zetten, zorg dan dat die met wat grotere namen overlappen, zodat er wat crowdverdeling is... Er zijn zelfs soms korte momenten (max een kwartier op het eerste zicht maar toch) dat er NIETS anders speelt dan een band in de Casbah...

Ik vrees dat die hetzelfde gaat zijn onder het motto "klein volgepropt punk venue heeft zijn charmes" maar slaat gewoon nergens meer op als dat het geval is, heeft niemand wat aan.
De koerswijziging om in de middag geen acts meer te programmeren op de ONE die daarvoor de status niet hebben vind ik een juiste. Schrijnend hoeveel acts daar verzopen voor een handjevol mensen terwijl die in een The Secret wel een geslaagde gig hadden kunnen verzorgen. Helaas wordt het aantal namen van populaire middenmoters met een zekere indie reputatie ( Belle and Sebastian, The Vaccines etc) elk jaar minder lijkt het. Het aanbod is een paar grote en veel kleine(re) namen zodat de ONE lang leeg blijft. Jammer, maar wel begrijpelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: pongolesi en yeaghi

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.664
1.188
De koerswijziging om in de middag geen acts meer te programmeren op de ONE die daarvoor de status niet hebben vind ik een juiste. Schrijnend hoeveel acts daar verzopen voor een handjevol mensen terwijl die in een The Secret wel een geslaagde gig hadden kunnen verzorgen. Helaas wordt het aantal namen van populaire middenmoters met een zekere indie reputatie ( Belle and Sebastian, The Vaccines etc) elk jaar minder lijkt het. Het aanbod is een paar grote en veel kleine(re) namen zodat de ONE lang leeg blijft. Jammer, maar wel begrijpelijk.
Ik ben altijd wel grote voorstander geweest van de ONE. Vroeger leek me dat minder op te vallen dat die leeg stond Diiv, Strans Of Oaks, Drenge,... daar meer dan degelijke optredens zien geven.

Ik vond dat ze dit jaar een top hoeveelheid hadden aan bands die de ONE "aankonden".
De Staat, Interpol, Dope Lemon, Alex G, The Mars Volta en Surf Curse hadden zichzelf perfect gered op die ONE (bovenop alle acts die er nu wel staan).
Iets gedurfder, maar had ook gekund denk ik: Unknown Mortal Orchestra, Charlotte Adigéry, Kevin Morby, Young Fathers, Alvvays

Maar ik ben denk ik een van de weinige die veel van deze bands liever wel op de ONE ziet staan, en dat 99% van het forum ze liever in een van de tenten ziet.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.963
8.611
Maar ik ben denk ik een van de weinige die veel van deze bands liever wel op de ONE ziet staan, en dat 99% van het forum ze liever in een van de tenten ziet.
Ik volg jou helemaal. Had graag een Interpol eens daar gezien. Derde keer exact dezelfde TWO plek wordt wel erg déja vu.
 

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
256
163
Ik ben altijd wel grote voorstander geweest van de ONE. Vroeger leek me dat minder op te vallen dat die leeg stond Diiv, Strans Of Oaks, Drenge,... daar meer dan degelijke optredens zien geven.

Ik vond dat ze dit jaar een top hoeveelheid hadden aan bands die de ONE "aankonden".
De Staat, Interpol, Dope Lemon, Alex G, The Mars Volta en Surf Curse hadden zichzelf perfect gered op die ONE (bovenop alle acts die er nu wel staan).
Iets gedurfder, maar had ook gekund denk ik: Unknown Mortal Orchestra, Charlotte Adigéry, Kevin Morby, Young Fathers, Alvvays

Maar ik ben denk ik een van de weinige die veel van deze bands liever wel op de ONE ziet staan, en dat 99% van het forum ze liever in een van de tenten ziet.
Ik heb ook veel goeie herinneringen aan ONE-optredens, zoals DIIV, Strand of Oaks, Mikhael Paskalev... Maar ik heb de indruk dat het BKS-publiek daar toen ook meer interesse/motivatie voor had en dat dat kwam omdat het festival toen meer aanvoelde als ontdekkingsfestival. Nu lijkt BKS een veel breder en meer mainstreampubliek te willen trekken, dat vaak weinig interesse heeft in vroege ONE-shows.

Ik herinner me in de beginjaren eens gelezen of gehoord te hebben dat BKS onbekendere artiesten graag de kans gaf om op grote podia te spelen, waar ze op andere festivals op dat punt in hun carrière nooit zouden staan. Die insteek lijkt dit jaar bijna volledig te onbreken.
 
  • Winning
Waarderingen: Dillinger2.0

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
523
471
Ik ben altijd wel grote voorstander geweest van de ONE. Vroeger leek me dat minder op te vallen dat die leeg stond Diiv, Strans Of Oaks, Drenge,... daar meer dan degelijke optredens zien geven.

Ik vond dat ze dit jaar een top hoeveelheid hadden aan bands die de ONE "aankonden".
De Staat, Interpol, Dope Lemon, Alex G, The Mars Volta en Surf Curse hadden zichzelf perfect gered op die ONE (bovenop alle acts die er nu wel staan).
Iets gedurfder, maar had ook gekund denk ik: Unknown Mortal Orchestra, Charlotte Adigéry, Kevin Morby, Young Fathers, Alvvays

Maar ik ben denk ik een van de weinige die veel van deze bands liever wel op de ONE ziet staan, en dat 99% van het forum ze liever in een van de tenten ziet.

Interpol en de Staat hadden er inderdaad prima kunnen staan. De andere namen zouden toch wel weer tegen een vrij lege zandbak aankijken vrees ik. En de Mars Volta zou zelfs het publiek dat de godganse dag op dat dijkje zit weg jagen.
 

Strandtent

Randprogramma
15 mrt 2016
117
134
De One is juist zo uniek aan BKS. Prachtige plek en altijd leuk om te zien wanneer artiesten het water in duiken. Het is wel een beetje zielig als er bijna geen mensen staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jelle

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.664
1.188
Interpol en de Staat hadden er inderdaad prima kunnen staan. De andere namen zouden toch wel weer tegen een vrij lege zandbak aankijken vrees ik. En de Mars Volta zou zelfs het publiek dat de godganse dag op dat dijkje zit weg jagen.
Die lege zandbak kan je ook gebruiken om mensen te overtuigen om een kijkje te komen nemen denk ik. Hoeveel mensen passeren er tijdens zo 1 concert die naar de TWO gaan/komen? Duizenden? Of die in het bos zitten eten en de muziek meekrijgen van de ONE of aan het strand zitten "chillen". Dat je met een Liz Phair, Blossoms, Kaleo of Rodriguez (alle respect naar die laatste) niet veel mensen overhaald en het strand leeg blijft volg ik perfect. Maar als een Alvvays, Charlotte Adigéry of Dope Lemon ofzo daar het beste van zichzelf aan het geven is denk ik best dat je veel zieltjes kan winnen.

Maar dat heeft denk ik ook wat te maken met een groter aanbod in de lineup, en inderdaad het aantrekken van een iets ander publiek dan in 2014, 2015,...
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
665
340
Denk dat je dit jaar met Aphex Twin als grootste headliner toch wel redelijk wat echte muziekliefhebbers die ook wel de experimentele kant op durven aantrekt toch? Meer dan met een Arctic Monkeys of The National lijkt me. Helemaal doordat de rest van de pareltjes vooral dingen lager op de line-up zijn. Vind dat best wel een fijn vooruitzicht.
 

mardybum

Playlistbediener
29 feb 2020
22
13
Heeft iemand enige indicatie van hoeveel tickets er zijn verkocht? Ik heb het gevoel dat het er wat minder zijn dan vorige jaren, maar is wellicht onderbuik…
 

guystanding

Playlistbediener
20 nov 2019
15
8
Was het anderen al opgevallen dat Loose Ends een terugkeer maakt op Beton-T in Utrecht? Vette locatie én recht naast de (mijn mening) beste brouwerij van Utrecht. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: pixie6666

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
301
303
waarschijnlijk onze route, met de must-sees vetgedrukt.

VRIJDAG rustig opstarten. misschien een staartje van Job & Fred meepikken
Gretel Hänlyn, joey Valence & Brae, Charlotte Adigery & Bolis Pupul, Unknown Mortal Orchestra, The 1975, Caroline Polacheck, the Chemical Brothers, Erika de Casier

ZATERDAG Rappe start om half 12 terrein op.
Kevin Morby, beetje slenteren en Gaye Su Akyol en BCNR meepikken, via the Cool Greenhouse snel naar Pitou, Dope Lemon en Two Door Cinema meepikken, Young Fathers, via Goldband toch naar Peachpit?, Interpol, Oscar and the Wolf, Young Marco misschien.

ZONDAG als het allemaal meezit op tijd op het terrein
MICH, lime Garden, via staartje Bumble B Boy naar Julia Jacklin, Somebody’s Child of eerste deel Japanes Breakfast, Nation of Language, Arlo Parks, Christine and the Queens, Aphex Twin, Röyskopp

Wijzigingen voorbehouden en een traantje omdat we Sudan Archives moeten laten schieten.
 

Jooop

Playlistbediener
2 jun 2022
17
6
Ik overweeg om vrijdag mee te pakken. Iemand suggesties voor overnachtingen op fietsafstand (10km?). Eventueel ook voor camper?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken