Best Kept Secret 2023

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Je kunt de boeking van Aphex Twin goed vergelijken met die van The Strokes vorig jaar. Beide hebben een legendarische status doordat ze zelden te zien zijn maar dat is beide gevallen geen garantie voor een geweldig optreden. Je wilt het alleen wel een keer gezien hebben.
De hype om The Strokes was echt wel een stuk groter hoor. Aphex Twin is niet heel veel over gepraat geweest hier, Blur was meer The Strokes van dit jaar. Maar die kwamen (weer eens) niet.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.827
824
De hype om The Strokes was echt wel een stuk groter hoor. Aphex Twin is niet heel veel over gepraat geweest hier, Blur was meer The Strokes van dit jaar. Maar die kwamen (weer eens) niet.
Dat komt omdat er bij Aphex Twin nooit sprake is van een tour. Dan houdt je er ook geen rekening mee. Dat was bij The Strokes vorig jaar wel. Ik hoop er al jaren op om hem een keer te zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dillinger2.0 en yannickd

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Ik zei op mijn job dat Aphex Twin kwam tegen allemaal mensen die nog nooit naar Best Kept waren geweest. En iedereen was met verstomming geslagen en er kwamen reacties zoals "wow, die ticketverkoop gaat toch super hard gaan".

Mensen voor wie pakweg Blur, The Strokes en Nick Cave een pak minder boeiend zijn overigens.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jelle en Black Lies

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.324
Ik zei op mijn job dat Aphex Twin kwam tegen allemaal mensen die nog nooit naar Best Kept waren geweest. En iedereen was met verstomming geslagen en er kwamen reacties zoals "wow, die ticketverkoop gaat toch super hard gaan".

Mensen voor wie pakweg Blur, The Strokes en Nick Cave een pak minder boeiend zijn overigens.
Vraag me af wat voor publiek Aphex Twin eigenlijk aanspreekt. Ik vermoed niet dat zijn fans de jongsten zijn, aangezien zijn zwaartepunt toch in de 90’s is, dankzij zijn videos en visueel aspect wat verlengd tot begin de 00’s.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Ik zei op mijn job dat Aphex Twin kwam tegen allemaal mensen die nog nooit naar Best Kept waren geweest. En iedereen was met verstomming geslagen en er kwamen reacties zoals "wow, die ticketverkoop gaat toch super hard gaan".

Mensen voor wie pakweg Blur, The Strokes en Nick Cave een pak minder boeiend zijn overigens.
Lol, hier op het werk kwam men niet verder dan dat Billie Eilish op Lowlands kwam en dat dochterlief daar wel heen wilde maar dat het te duur was. Dan ga ik geen gespreek aan over Aphex Twin ;).

Anyway ik denk dat de discussie nu wel gesloten kan worden. Ik ben er zelf wel blij mee dus dan is het al snel goed,

En in de breedte vind ik het ook gewoon een heel sterk affiche. Ga denk ik meer clashes hebben dan afgelopen jaren als ik het zo bekijk.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.284
1.284
Aphex Twin is nu eenmaal een headliner. Als in: die komt ook voor niet minder. En festivals die hem kunnen boeken zijn daar ook erg trots op. Weet nog dat Rock en Seine in 2019 erg uitpakte met die boeking. Toen stond Aphex Twin een dag te headlinen boven acts als Royal Blood, BMTH, Foals enzo.
Hoe waren die recensies van het optreden toen eigenlijk?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Volgens dat interview met Maurits hebben ze Aphex Twin pas vorige vrijdag definitief kunnen vastleggen, zou dat dan niet ongelooflijk duur geweest zijn? Die show op Field Day werd toen geteased met een aftelklok en leek enorm exclusief. Ik kan me niet voorstellen dat Aphex Twin dan gewoon nog even zomaar BKS uit de nood wilt helpen.
Uiteraard.
 
  • Haha
Waarderingen: El Plopsma

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
509
456
Hoe waren die recensies van het optreden toen eigenlijk?
Ik vermoed in de lijn van deze:
 

JKGB

Campingartiest
6 dec 2021
74
44
Uit het interview met Maurits (mooi dat hij dit doet overigens) haal ik dan weer dat The 1975 en Chemical Brothers op dezelfde dag optreden (ik weet niet of dit al eerder was geconstateerd). Volgens mij werd er hier eerder nog uitgegaan van OATW en 1975 op dezelfde dag. Ik zie nu op site van Chemical Brothers dat zij op vrijdag staan, met 1975 dus.

Trouwens; wat een stress lijkt me dat voor hen in januari, bijna meer nog dan voor ons :). Ook ergens goed om te lezen dat er geen nieuwe richting is ingezet met deze headliners, maar dat het nu even zo uitkwam...
 

Kaasrasper

Campingartiest
14 jan 2015
81
28
Ik hoop trouwens echt niet dat Aphex Twin en Röyksopp gaan overlappen. Maar dat is één van de clashes waar ik het meest voor vrees.

Ik hoop dat Röyksopp Speed King live speelt... dat wordt volgens mij episch. 😲

Vandaag ook het nieuwe album van Kelela geluisterd, wát een plaat! Toch wel heel erg jammer dat zij niet geboekt is, misschien dan toch maar een dagticket voor Rewire kopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: pongolesi

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Dat komt omdat er bij Aphex Twin nooit sprake is van een tour. Dan houdt je er ook geen rekening mee. Dat was bij The Strokes vorig jaar wel. Ik hoop er al jaren op om hem een keer te zien.
Jij werk vast niet in de financiële dienstverlening .... Hoe hard zou de vvk eigenlijk gaan? Ik kreeg gisteren nog een reminder om vooral niet te vergeten gebruik te maken van mijn "exlusieve" voorverkooprecht.

EDIT: ik dacht op neracroft te reageren maar heb kennelijk op noid's commentaar geklikt.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.284
1.284
Ik vermoed in de lijn van deze:
Mwoa, ik vind een festivalshow echt héél wat anders dan een stand-alone concert. Helemaal voor Aphex Twins. Edit: Ik ben er overigens wel van overtuigd dat het geweldig gaat worden hoor, maar voor een select groepje mensen denk ik.
 
Laatst bewerkt:

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Ik hoop trouwens echt niet dat Aphex Twin en Röyksopp gaan overlappen. Maar dat is één van de clashes waar ik het meest voor vrees.

Ik hoop dat Röyksopp Speed King live speelt... dat wordt volgens mij episch. 😲

Vandaag ook het nieuwe album van Kelela geluisterd, wát een plaat! Toch wel heel erg jammer dat zij niet geboekt is, misschien dan toch maar een dagticket voor Rewire kopen.
Die clashen niet. Er zal vast wel een tegelijk met Aphex Twin iets in the Secret staan. Maar Röyksopp staat daar zeker niet. Typische naam voor Two.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kaasrasper

zworp3

Support act
17 mei 2018
814
528
Ik zei op mijn job dat Aphex Twin kwam tegen allemaal mensen die nog nooit naar Best Kept waren geweest. En iedereen was met verstomming geslagen en er kwamen reacties zoals "wow, die ticketverkoop gaat toch super hard gaan".
Op mijn werk ook, waren twintigers btw.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Uit het interview met Maurits (mooi dat hij dit doet overigens) haal ik dan weer dat The 1975 en Chemical Brothers op dezelfde dag optreden (ik weet niet of dit al eerder was geconstateerd). Volgens mij werd er hier eerder nog uitgegaan van OATW en 1975 op dezelfde dag. Ik zie nu op site van Chemical Brothers dat zij op vrijdag staan, met 1975 dus.
Dat hadden we al uitgemaakt, ja.
 
  • Haha
Waarderingen: El Plopsma

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Qua dagindeling ligt dan al vast:

VR: The Chemical Brothers - The 1975 - Charlotte Adigéry - Sylvie Kreush
ZA: Dope Lemon - Kevin Morby
ZO: Kurt Vile - Nation Of Language - Surf Curse

En iemand hier zei dat Oscar & The wolf op zondag stond (en dus Aphex Twin op zaterdag) maar heb daar nog niets van gezien waardoor ik dit als zekerheid zie + de vrijdag namen zou ik met een korreltje zout nemen, is in sommige gevallen misschien gewoon de eerste dag van het festival dat ze genomen hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid en Processierups

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
509
456
Mwoa, ik vind een festivalshow echt héél wat anders dan een stand-alone concert. Helemaal voor Aphex Twins. Edit: Ik ben er overigens wel van overtuigd dat het geweldig gaat worden hoor, maar voor een select groepje mensen denk ik.
Ik denk dat het gewoon vol zal staan. Maar wellicht heb ik m’n fanboy bril op. We gaan het zien.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken