Best Kept Secret 2023

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Voor een festival als BKS is Aphex Twin wel degelijk de prins op het Witte Paard. Zeker in artistiek opzicht. Een unieke boeking om heel trots op te zijn.
Dat vind ik ook. Maar Indiaan heeft ook gelijk: op lowlands zou hij geen headliner zijn. Maar dat maakt het nog steeds niet anders dan het is voor BKS: een hele mooie boeking. En behoorlijk exclusief ook.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Ja, oké. Maar het iS eEn Dj-sEt..
2 van de 3 headliners zijn elektronische acts. Er was weinig aan te doen maar dat is wel wat jammer imo.

Benieuwd hoe alles gaat verkopen. De Aphex Twin dag zal ondanks de hoge prijs vast goed verkopen.
 
Laatst bewerkt:

Strandtent

Randprogramma
15 mrt 2016
116
131
Ik denk dat in deze tijd dat hij ook headliner spot zal hebben op Lowlands. DJs worden veel meer gewaardeerd dan in 2011.

Daarnaast zou niemand klagen als Sigur Ros zou headlinen op BKS, terwijl dat ook een middag bandje op de Alpha is geworden.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.901
8.537
Ik denk dat in deze tijd dat hij ook headliner spot zal hebben op Lowlands. DJs worden veel meer gewaardeerd dan in 2011.

Daarnaast zou niemand klagen als Sigur Ros zou headlinen op BKS, terwijl dat ook een middag bandje op de Alpha is geworden.
Sigur Ros moet vooral nog eens een goede nieuwe plaat maken. Hun laatste is alweer van 2013... Kjartan zit weer aan het schip dus het zou mooi kunnen worden.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.327
5.021
Ik denk dat mensen het punt niet echt snappen. Het heeft niks met “het is maar een dj set” of “2011 werden dj’s minder serieus genomen” te maken.

Juist deze reacties zijn juist waarom we Aphex Twin nu groten maken dan dat hij daadwerkelijk is. Niet dat dit per direct een slecht iets is of dat het gelijk een slechte boeking is.

Maar had dit een TWO afsluiter geweest dan had ik hier ook niet van staan te kijken. Had dit gestaan naast Radiohead, Arctic Monkeys, Arcade Fire etc. Dan had dit gewoon de kleinere headliner van het stel geweest. Daarom vind ik het in de breedte geen prins op het witte paard. Maar een prins op een zwart paard kan ook gewoon mooi zijn.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.901
8.537
En welk album of track van Aphex Twin is het laatste succes geweest ;)?
Geen idee, bij die man moet je een stuk verder terug. Grootste zwaartepunt ligt in de 90's natuurlijk. Syro uit 2014 was wel een erg behoorlijke plaat (won toen ook een Grammy grappig genoeg).
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.883
6.090
Maar had dit een TWO afsluiter geweest dan had ik hier ook niet van staan te kijken. Had dit gestaan naast Radiohead, Arctic Monkeys, Arcade Fire etc. Dan had dit gewoon de kleinere headliner van het stel geweest. Daarom vind ik het in de breedte geen prins op het witte paard. Maar een prins op een zwart paard kan ook gewoon mooi zijn.
Maar je negeert gewoon compleet de realiteit waarin BKS zich in bevond de afgelopen weken - en jaja, we weten het dat je teleurgesteld bent enzow.

Een TWO-afsluiter die om en beide een miljoentje (vroeg ie voor Coachella in '17 althans) vraagt voor een show, dat zal dan ook de eerste keer zijn dat ze zo diep in de buidel zouden tasten (aka niet echt realistisch) voor maar een TWO-afsluiter.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.327
5.021
Maar je negeert gewoon compleet de realiteit waarin BKS zich in bevond de afgelopen weken - en jaja, we weten het dat je teleurgesteld bent enzow.

Een TWO-afsluiter die om en beide een miljoentje (vroeg ie voor Coachella in '17 althans) vraagt voor een show, dat zal dan ook de eerste keer zijn dat ze zo diep in de buidel zouden tasten (aka niet echt realistisch) voor maar een TWO-afsluiter.
Uhhh… ik schreef hier boven toch ook dat ik “snap” dat de organisatie dit nu uitlicht op deze manier. Maar dat is gewoon bij gebrek aan beter. Verder valt mijn teleurstelling best mee, want ik ben in de breedte best tevreden en persoonlijk ben ik blij met Aphex Twin. Maar los daarvan probeer ik uit te zoomen en het gehele plaatje te bekijken en “snap ik” dat mensen het ergens wel in twijfel trekken.

Dat Coachella soms onnodig met geld strooit staat daar volledig los van.

Ik schrijf ook nergens dat ik het een slechte boeking vind of dat deze onbegrijpelijk is. Alleen ben wel van mening dat we nu deze naam dit jaar een beetje opblazen. Dat kan toch prima naast elkaar staan?
 
  • Leuk
Waarderingen: selurxela

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Maar je negeert gewoon compleet de realiteit waarin BKS zich in bevond de afgelopen weken - en jaja, we weten het dat je teleurgesteld bent enzow.

Een TWO-afsluiter die om en beide een miljoentje (vroeg ie voor Coachella in '17 althans) vraagt voor een show, dat zal dan ook de eerste keer zijn dat ze zo diep in de buidel zouden tasten (aka niet echt realistisch) voor maar een TWO-afsluiter.
Dat BKS problemen had om goede headliners te boeken maakt Aphex Twin niet meteen een top headliner. Voor mij zou dat overigens wel het geval zijn obv een deel van zijn muziek, maar niet obv van zijn live reputatie. That's all.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.901
8.537
Dat BKS problemen had om goede headliners te boeken maakt Aphex Twin niet meteen een top headliner. Voor mij zou dat overigens wel het geval zijn obv een deel van zijn muziek, maar niet obv van zijn live reputatie. That's all.
Aphex Twin is nu eenmaal een headliner. Als in: die komt ook voor niet minder. En festivals die hem kunnen boeken zijn daar ook erg trots op. Weet nog dat Rock en Seine in 2019 erg uitpakte met die boeking. Toen stond Aphex Twin een dag te headlinen boven acts als Royal Blood, BMTH, Foals enzo.
 

Marin

Gouden Tip
14 apr 2021
481
314
Toch ook wel ergens trots op bks dat ze Aphex Twin hebben kunnen boeken terwijl hij niet eens op primavera staat. Ze zullen hem daar toch liever hebben gehad ipv Calvin Harris neem ik aan. Nadat ik vorig jaar vrij teleurstellend vond (op Nick Cave na ofc) had ik besloten dit jaar niet weer te gaan maar twijfel nu toch voor een dagkaart om Aphex Twin te zien. Zal me niet verbazen als die dag uitverkoopt
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd

boesOne

Playlistbediener
7 feb 2023
12
30
Verder is Aphex live volgens mij niet helemaal djset. Denk hybrid. Heb de laatste livesets bekeken op youtube en de googledoc met track id's er naast gehad en steevast begint hij met een lading unknown tracks en hij heeft een bende synths en drummachines op het podium waarmee die in de weer is. Ik heb t idee dat hij 15/20 mins eigen tracks live doet en dan overschakeld op dj-en met zo nu en dan op de helft weer een mopje eigen werk live. Anyhow, volgens mij voegt ie wel eigen elementen toe en is het geen klassieke dj-set. Zo klinkt het ook niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.828
825
Je kunt de boeking van Aphex Twin goed vergelijken met die van The Strokes vorig jaar. Beide hebben een legendarische status doordat ze zelden te zien zijn maar dat is beide gevallen geen garantie voor een geweldig optreden. Je wilt het alleen wel een keer gezien hebben.
 

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
254
163
Volgens dat interview met Maurits hebben ze Aphex Twin pas vorige vrijdag definitief kunnen vastleggen, zou dat dan niet ongelooflijk duur geweest zijn? Die show op Field Day werd toen geteased met een aftelklok en leek enorm exclusief. Ik kan me niet voorstellen dat Aphex Twin dan gewoon nog even zomaar BKS uit de nood wilt helpen.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.828
825
Volgens dat interview met Maurits hebben ze Aphex Twin pas vorige vrijdag definitief kunnen vastleggen, zou dat dan niet ongelooflijk duur geweest zijn? Die show op Field Day werd toen geteased met een aftelklok en leek enorm exclusief. Ik kan me niet voorstellen dat Aphex Twin dan gewoon nog even zomaar BKS uit de nood wilt helpen.
Dat heeft ze veel geld gekost dat is zeker.
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
515
466
Je kunt de boeking van Aphex Twin goed vergelijken met die van The Strokes vorig jaar. Beide hebben een legendarische status doordat ze zelden te zien zijn maar dat is beide gevallen geen garantie voor een geweldig optreden. Je wilt het alleen wel een keer gezien hebben.
Het wordt geweldig. Echt.

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken