Best Kept Secret 2023

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Naast de namen die er wel staan zijn er ook een aantal namen die opvallend missen bij Primavera Sound.

Björk stond dit najaar wel op de Primavera's in Zuid-Amerika. Lijkt erop dat ze dit voorjaar niet tourt.
Massive Attack ook niet op herkansing. Vielen afgelopen jaar weg vanwege ziekte van een van de bandleden.
En ook geen teken dat een Sigur Ros volgend jaar de festivals doet.

Daarmee kunnen we in Massive Attack en Björk ook wel afschrijven als kanshebbers voor BKS.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Nu Primavera en DTRH namen hebben gedropt kan de eerste worp van BKS ook niet ver weg meer zijn toch? Deze of volgende week verwacht ik nog wel wat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jelle

timbo

Campingartiest
3 jun 2019
72
118
Naast de namen die er wel staan zijn er ook een aantal namen die opvallend missen bij Primavera Sound.

Björk stond dit najaar wel op de Primavera's in Zuid-Amerika. Lijkt erop dat ze dit voorjaar niet tourt.
Massive Attack ook niet op herkansing. Vielen afgelopen jaar weg vanwege ziekte van een van de bandleden.
En ook geen teken dat een Sigur Ros volgend jaar de festivals doet.

Daarmee kunnen we in Massive Attack en Björk ook wel afschrijven als kanshebbers voor BKS.
Wel een jammere conclusie dit. Bjork, Massive Attack en Sigur Ros als de drie headliners dit jaar zou ik ZEER content mee zijn!
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Ben wel erg benieuwd waar BKS mee gaat komen dan.

Dan toch FATM / Arcade Fire/ Arctic Monkeys? Of toch juist Blur?

Al lijkt AF me niet heel waarschijnlijk.

FKA Twigs misschien? Anderson.Paak?
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Ben wel erg benieuwd waar BKS mee gaat komen dan.

Dan toch FATM / Arcade Fire/ Arctic Monkeys? Of toch juist Blur?

Al lijkt AF me niet heel waarschijnlijk.

FKA Twigs misschien? Anderson.Paak?
Arcade Fire boeken als festival na het toch nog recente Win Butler-circus levert weinig geloofwaardigheid op. Gerucht is ook dat ze op Primavera stonden maar eruit zijn gegooid. Primavera trekt zwaar aan inclusief imago, emancipatie van vrouwen in het algemeen, etc. Lijkt me dat dat voor BKS niet anders is, het festival kennende.

Arcade Fire gaat alleen op festivals staan volgend jaar die niet per se progressief (willen) zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.426
1.850
Balanceer nog een beetje tussen dtrh of bks. The 1975 en arcade fire zouden die keuze wel iets gemakkelijker maken...
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Arcade Fire boeken als festival na het toch nog recente Win Butler-circus levert weinig geloofwaardigheid op. Gerucht is ook dat ze op Primavera stonden maar eruit zijn gegooid. Primavera trekt zwaar aan inclusief imago, emancipatie van vrouwen in het algemeen, etc. Lijkt me dat dat voor BKS niet anders is, het festival kennende.

Arcade Fire gaat alleen op festivals staan volgend jaar die niet per se progressief (willen) zijn.
Nee dat was ook mijn bedenking hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Black Lies

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
658
321
Arcade Fire mag los van alles rondom Win Butler sowieso wel aan BKS voorbij gaan, die laatste 2 albums waren echt niet best.

Kendrick zou ik waanzinnig vinden, maar denk dat je dan wel een heel ander (jong) publiek trekt.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
En Unwound hopelijk toch echt, alsjeblieft! Wist niet eens dat ze een reünietour gingen doen. De reünie van Neutral Milk Hotel heb ik destijds gemist in 2014, laat ik me niet nog eens gebeuren met Unwound. Nu weer even Leaves Turn Inside You aangezet, wat een absolute classic is dat album toch ook
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
509
456
En Unwound hopelijk toch echt, alsjeblieft! Wist niet eens dat ze een reünietour gingen doen. De reünie van Neutral Milk Hotel heb ik destijds gemist in 2014, laat ik me niet nog eens gebeuren met Unwound. Nu weer even Leaves Turn Inside You aangezet, wat een absolute classic is dat album toch ook
Ik vrees er voor. Ze hebben op PS elk jaar wel zo'n 90's gitaar act al dan niet in reünie vorm, maar die komen zelden door naar BKS.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Arcade Fire boeken als festival na het toch nog recente Win Butler-circus levert weinig geloofwaardigheid op. Gerucht is ook dat ze op Primavera stonden maar eruit zijn gegooid. Primavera trekt zwaar aan inclusief imago, emancipatie van vrouwen in het algemeen, etc. Lijkt me dat dat voor BKS niet anders is, het festival kennende.

Arcade Fire gaat alleen op festivals staan volgend jaar die niet per se progressief (willen) zijn.
Lees: volgend jaar staan ze eens op Mad Cool ipv Primavera Sound.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Ik ben ook niet zeker van de headliners. De hoop op Pulp is hier wel vervlogen, en Blur zou ik best graag een keer willen zien. Kendrick Lamar hoeft voor mij niet zozeer. Vrees dat hij kwa publiek misschien ook niet de juiste mensen trekt tegenover de rest van het affiche.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Omdat met jouw beredenering je net zo goed De Toppers op BKS kan neerzetten. Dat die niet op BKS horen is vast ook “subjectief”. Als je met zo’n standpunt start is een discussie zinloos. Je zit in het BKS topic, als je dan gaat hopen op White Lies en Ghost dan moet je je misschien afvragen of je niet beter naar andere festivals kan gaan. Daar bedoel ik niets vervelend mee, als zal dit weer wel voor de zoveelste keer op dit forum zo opgevat worden.
Ik heb nooit gezegd dat het puur subjectief is welke namen wel of niet op BKS kunnen staan, natuurlijk is dat niet zo. En ik heb ook nooit gezegd dat ze er moeten staan puur omdat ik het goede muziek vind. Die discussie hoeven we dus helemaal niet te voeren.

Ik vind juist dat er inhoudelijke, objectieve redenen zijn waarom ze best op BKS zouden kunnen staan. Zoals het brede publiek van de band en de relatieve populariteit van hun latere materiaal óók onder de BKS doelgroep. Bovendien heeft er in het verleden genoeg op BKS gestaan wat ook op Bospop of Concert At Sea kan staan. Denk aan Noel Gallagher, Novastar, Editors, Franz Ferdinand, Elbow, George Ezra, etc. Ik heb van jou juist nog geen reden gehoord waarom ze er níet zouden kunnen staan, behalve je eigen mening 😅

En als dat niet duidelijk was: de suggestie van Ghost als BKS-kanshebber was uiteraard niet serieus bedoeld. Natuurlijk gaat dat niet gebeuren, ik vond het alleen grappig om ze op de Primavera poster te zien.

Ik ben overigens de afgelopen 4 edities met veel plezier op BKS geweest, dus een ander festival zoeken lijkt me niet nodig ;)
 

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
294
288
Ben weer even in de weer geweest met de lineup van Primavera. Ben niet onder de indruk. Wilde een keer daarheen ipv BKS maar dat gaat hem dit jaar niet worden. De namen die door mogen naar BKS van mij zijn:

Blackhaine, Flowerovlove, Bleachers, Channel Tres, Gabriels, Nation of Language, Yves Tumor, Georgia, Jake Bugg, Arlo Parks, Ezra Furman, Holy Humberstone, Kelela, Depeche Mode en natuurlijk Redcar 😁.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Ik heb nooit gezegd dat het puur subjectief is welke namen wel of niet op BKS kunnen staan, natuurlijk is dat niet zo. En ik heb ook nooit gezegd dat ze er moeten staan puur omdat ik het goede muziek vind. Die discussie hoeven we dus helemaal niet te voeren.

Ik vind juist dat er inhoudelijke, objectieve redenen zijn waarom ze best op BKS zouden kunnen staan. Zoals het brede publiek van de band en de relatieve populariteit van hun latere materiaal óók onder de BKS doelgroep. Bovendien heeft er in het verleden genoeg op BKS gestaan wat ook op Bospop of Concert At Sea kan staan. Denk aan Noel Gallagher, Novastar, Editors, Franz Ferdinand, Elbow, George Ezra, etc. Ik heb van jou juist nog geen reden gehoord waarom ze er níet zouden kunnen staan, behalve je eigen mening 😅

En als dat niet duidelijk was: de suggestie van Ghost als BKS-kanshebber was uiteraard niet serieus bedoeld. Natuurlijk gaat dat niet gebeuren, ik vond het alleen grappig om ze op de Primavera poster te zien.

Ik ben overigens de afgelopen 4 edities met veel plezier op BKS geweest, dus een ander festival zoeken lijkt me niet nodig ;)
White Lies in een of andere totale random lijst flikkeren is ook geen redelijk en objectieve reden. Dat is juist het hele punt, dat je door je eigen fanboyism wel nadenkt over White Lies op BKS zegt meer dan genoeg. Deze discussie is al 1001 geweest op dit forum over 10.000e andere acts. Ik ga je ook hier niet uitleggen waarom je K3 niet moet willen op BKS. Dat geld voor White Lies net zo, hoe graag je het ook in een bepaald hokje wil duwen.

En worden ze morgen wel bekend gemaakt, fijn, bak een taart, steek wat kaarsen aan, hang de slingers op en ga het vieren. Maar progressief muziekland zal er dan echt wel het zijne van vinden.
 

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
253
163
Van mij mogen ze White Lies zeker boeken, dan kan ik even iets eten, drinken, naar de WC gaan (y)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken