Het was zeker geen random lijst, het was een illustratie dat BKS juist doorgaans kiest voor een balans tussen de spannende/progressieve acts en de established indie-acts met een meer mainstream publiek. Het lijkt me duidelijk dat White Lies, in tegenstelling tot K3, gewoon bij die laatste hoort. Misschien dat jij het niet eens bent met het feit dat ze dit soort acts ook boeken, maar het is wel gewoon de realiteit. En een act waarvan de kans groter dan 0 is dat ze geboekt worden (wat je zelf ook gewoon toegeeft trouwens) mag wat mij betreft besproken worden op dit forum. En natuurlijk noem je sneller namen waar je zelf ook wat mee hebt, dat doet zo'n beetje iedereen hier dus ook een beetje raar om daar een punt van te maken.
Volgens mij heb je een nogal vertekend beeld van de BKS-doelgroep. Het festival verliest hun bestaansrecht echt niet als ze wat namen boeken die ook wel eens op Bospop of Pinkpop hebben gestaan hoor. Sterker nog, dat soort namen heeft het festival juist ook nodig om publiek te trekken. Dat er een paar mensen op fora het niet spannend genoeg vinden zal ze echt een worst wezen. Ik denk dat je moet accepteren dat BKS nou eenmaal niet zo progessief is als het volgens jou zou moeten zijn. Kijk anders nog maar eens naar vorige line-ups.
Zolang het festival gewoon programmeert wat de achterban wil zien is er niks aan de hand toch? Als de gemiddelde BKS-ganger geen probleem ziet in het boeken van zo'n act, dan zal het festival zelf dat al helemaal niet zien. Dit forum is al een stuk "snobistischer" dan de gemiddelde BKS-ganger, en zelfs hier zien de meeste mensen er duidelijk geen probleem in. Nogmaals, ik denk dat jouw idee van wat BKS zou moeten zijn niet helemaal strookt met de werkelijkheid. Het is echt wat anders dan een soort outdoor variant van Le Guess Who.