Best Kept Secret 2023

Gloaming

Gouden Tip
15 aug 2022
253
169
Mja, bij mij is de combo Blur en Depeche Mode en Kendrick Lamar gewoon onklopbaar. Letterlijk de 3 meest uitspringende echt grote namen die tot nu touren in 2023, en Primavera heeft ze alledrie. Daarnaast ook een grote Rosalia fan (vind haar album zowat het beste van het jaar en kijk erg uit naar haar show volgende maand).

Ik snap wel dat iets als Maneskin en Calvin Harris het wat verpest (van Skrillex snap ik het nog wel een beetje, die is door samenwerkingen met Fred Again en Four Tet, mixes voor Kenrick etc nog wel wat credible de laatste jaren), maar no way dat hier een festival over kan gaan voor mij deze zomer. Ik ga eerlijk zijn: nog liever een Halsey die ik niet echt heel goed ken dan weer zon saaie Muse of AM die je weer op al die andere festivals ziet staan. En sommige curveballs, zoals Ghost, Pet Shop Boys of dat andere project van Anderson Paak vind ik echt heerlijk. Plus nog eens de old school Primavera dingen zoals Built To Spill, My Morning Jacket, Swans, Laurie Anderson, Boris, BCNR, Unwound, Beak, The Voidz of John Cale.

Het is dat ik echt, echt nog eens naar BKS wil en die afwacht, maar no way dat er dit jaar weer een festival hierover zal gaan qua lineup.
Heel mooi verwoord. Ben het helemaal met je eens!
 

koekebakker

Gouden Tip
15 jun 2022
306
300
Ik hoor nog niemand over FKA Twigs. Ik snap dat zij niet zo'n publiekstrekker is maar waarschijnlijk gaat ze wel een geweldige show geven. Ik ben jaloers op iedereen die naar die show in Carré is geweest.
 
  • Leuk
Waarderingen: littlesimz

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Puur hypothetisch heb je gelijk maar ben bang dat het in de praktijk gaat tegenvallen na de eerste worpen van andere festivals.
We zullen zien, ik kan alvast niet wachten. We zullen binnen dit en 2 weken wel iets horen van kamp BKS zeker?

Maarja er gaan ook gewoon edities komen dat BKS eens een keer naast de pot pist. Zo heel groot is vijver niet, en concurrentie is hevig. Ik vind op Primavera net de subnamen iets minder dan andere jaren. Net iets meer voorkomender dan andere jaren. Meer Zubat dan een Khangaskhan.
Goh hun minst interessante headliner voor mij was Christine & The Queens. Maar als ze een dagje samenstellen zoals toen (ik herinner me de combo Stephen Malkmus - Kurt Vile - Raconteurs - Interpol), dan mogen ze veel van mij. Mogelijks mijn favoriete BKS dag ooit!

Dus als we dat naar dit jaar vertalen mogen ze gerust The 1975 neerzetten als ik daarnaast een parcour à la Skegss - Yard Act - Karate - Built To Spill - Ty Segall kan doen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Goh hun minst interessante headliner voor mij was Christine & The Queens. Maar als ze een dagje samenstellen zoals toen (ik herinner me de combo Stephen Malkmus - Kurt Vile - Raconteurs - Interpol), dan mogen ze veel van mij. Mogelijks mijn favoriete BKS dag ooit!
Ja die zondag was echt stacked toen. Malkmus - Kurt Vile - Raconteurs - Interpol - Christine is een goede run. Tussendoor ook nog eens Carly Rae meegepikt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Processierups

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Hehe ben ook wel 10 minuutjes gaan kijken naar Carly, maar Carly & Christine lokken me inderdaad niet naar BKS (al zijn er wel popartiesten die ik heel graag zie komen).

Maar los daarvan even de clashfinder van die dag bekeken. En wil me graag verbeteren want ik doe de programmator van BKS te weinig eer aan:
"de combo: Lewsberg - Big Thief - Stephen Malkmus - Kurt Vile - Raconteurs - Interpol".

Echt heel crazy dat je dit rijtje hebt.Terwijl de 2 hoogste ONE namen er niet bij zijn en doorgebroken talent Lizzo er die dag ook nog stond.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Tsja ik ga deze discussie niet opnieuw aan dat er verschil zit in wat je leuk vind of wat iets inhoudelijk is. Ik heb niks tegen White Lies, sterker nog ik heb best een zwak voor ze. Ja ik heb het laatste album gehoord, en nee het is nog steeds geen goede optie voor BKS ook al zou ik persoonlijk niks op tegen hebben.
Je begon toch juist zelf met zeggen dat je het eerste album wél "leuk" vindt?
De kwaliteit van muziek is uiteindelijk altijd puur subjectief. Het enige waar je inhoudelijk iets over kan zeggen zijn dingen als de populariteit van bepaalde releases of de track-record van boekingen. Wat dat betreft klopt het natuurlijk dat ze de populariteit van het eerste album niet meer hebben kunnen evenaren, al doen ze het recent toch weer goed in Nederland met bijvoorbeeld Time To Give.

Dat ze nog genoeg populariteit hebben in Nederland hebben ze de afgelopen jaren wel bewezen denk ik (15 shows in ons land alleen al in 2022 haha). Volgens mij is het een band met een erg breed publiek waardoor ze het goed kunnen doen op alles van Pinkpop, Paaspop en Bospop tot Lowlands, DTRH en BKS. Ik denk dat het probleem voor BKS meer is dat andere festivals ze al eerder weggekaapt zullen hebben.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.827
824
Tot nu toe is er nog nooit een echte tegenvallende line-up geweest dus ik heb alle vertrouwen.

Dus laat maar komen die namen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Processierups

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Anyway, ik denk dat we Blur langzamerhand wel een echte kanshebber voor BKS kunnen noemen! Laat maar komen zou ik zeggen 🤩

Ghost op Primavera had ik echt niet aan zien komen. Lijkt me heel sterk dat die naar BKS komen, maar ze hebben wel nog steeds die Nederlandse show die nog aangekondigd moet worden... je weet maar nooit? Ik zou het prachtig vinden iig

Wat zijn naast Blur nu verder de grootste kanshebbers qua headliners? Bon Iver, The 1975, Florence? of toch Kendrick? Ik denk dat Björk minder waarschijnlijk is geworden iig
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.553
Ghost op Primavera had ik echt niet aan zien komen. Lijkt me heel sterk dat die naar BKS komen, maar ze hebben wel nog steeds die Nederlandse show die nog aangekondigd moet worden... je weet maar nooit? Ik zou het prachtig vinden iig
Kun je wel die discobal weer aanslingeren. Lijkt men leuk te vinden hier ;)
 

jacobz

Randprogramma
30 nov 2014
121
58
Ik ga voor Blur, Damien Rice en een wat kleinere naam in de categorie pop/electronic, Moderat ofzo
 
  • Leuk
Waarderingen: yeaghi

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Over discoballen gesproken trouwens,

Interpol staat eind mei op een festival in Engeland.
Ook weer een kanshebber voor BKS dus?
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Los van het grote feest dat Primavera heet toch ook de vrees dat The 1975 zowel Pinkpop als DTRH skipt, en er eigenlijk nog 1 festival overblijft in de eerste deel van de zomer...
Is dat iets voor Concert at Sea?
 

timbo

Campingartiest
3 jun 2019
72
118
Hehe ben ook wel 10 minuutjes gaan kijken naar Carly, maar Carly & Christine lokken me inderdaad niet naar BKS (al zijn er wel popartiesten die ik heel graag zie komen).

Maar los daarvan even de clashfinder van die dag bekeken. En wil me graag verbeteren want ik doe de programmator van BKS te weinig eer aan:
"de combo: Lewsberg - Big Thief - Stephen Malkmus - Kurt Vile - Raconteurs - Interpol".

Echt heel crazy dat je dit rijtje hebt.Terwijl de 2 hoogste ONE namen er niet bij zijn en doorgebroken talent Lizzo er die dag ook nog stond.
En ook nog een GEWELDIG optreden van (toen nog) Kate Tempest die dag waardoor ik het eerste deel van Raconteurs gemist heb!!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Je begon toch juist zelf met zeggen dat je het eerste album wél "leuk" vindt?
De kwaliteit van muziek is uiteindelijk altijd puur subjectief. Het enige waar je inhoudelijk iets over kan zeggen zijn dingen als de populariteit van bepaalde releases of de track-record van boekingen. Wat dat betreft klopt het natuurlijk dat ze de populariteit van het eerste album niet meer hebben kunnen evenaren, al doen ze het recent toch weer goed in Nederland met bijvoorbeeld Time To Give.

Dat ze nog genoeg populariteit hebben in Nederland hebben ze de afgelopen jaren wel bewezen denk ik (15 shows in ons land alleen al in 2022 haha). Volgens mij is het een band met een erg breed publiek waardoor ze het goed kunnen doen op alles van Pinkpop, Paaspop en Bospop tot Lowlands, DTRH en BKS. Ik denk dat het probleem voor BKS meer is dat andere festivals ze al eerder weggekaapt zullen hebben.
Serieus, dit riedeltje is al 1000x gedaan. Quit fanboying.
 
  • Leuk
Waarderingen: emmers met glijmiddel

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Serieus, dit riedeltje is al 1000x gedaan. Quit fanboying.
Welk riedeltje bedoel je precies?
Jij begint het over een soort algemene discussie te hebben, maar ik heb het gewoon over een specifieke artiest.
Dus tenzij jullie hier al uitgebreide discussies over White Lies gehad hebben, lijkt t me gewoon een onderwerp dat besproken kan worden?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Welk riedeltje bedoel je precies?
Jij begint het over een soort algemene discussie te hebben, maar ik heb het gewoon over een specifieke artiest.
Dus tenzij jullie hier al uitgebreide discussies over White Lies gehad hebben, lijkt t me gewoon een onderwerp dat besproken kan worden?
Omdat met jouw beredenering je net zo goed De Toppers op BKS kan neerzetten. Dat die niet op BKS horen is vast ook “subjectief”. Als je met zo’n standpunt start is een discussie zinloos. Je zit in het BKS topic, als je dan gaat hopen op White Lies en Ghost dan moet je je misschien afvragen of je niet beter naar andere festivals kan gaan. Daar bedoel ik niets vervelend mee, als zal dit weer wel voor de zoveelste keer op dit forum zo opgevat worden.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: emmers met glijmiddel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken