Best Kept Secret 2023

Gloaming

Gouden Tip
15 aug 2022
253
169
Hoe pijnlijk gaat het zijn als we na deze Primavera drop straks met Christine & The Queens en The 1975 zitten zeg!
Ik dacht precies hetzelfde... Hopelijk hebben ze geleerd van C&TQ. Wat was het rustig bij One toen Interpol net klaar was...
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Die worp van Primavera Sound helpt nog niet echt om een beeld van het BKS-programma te krijgen. In ieder geval niet bij de headliners.

Van die PS-headliners is Blur volgens mij de meest kansrijke voor BKS. Die zijn natuurlijk te duur voor BKS, net zoals the Strokes en Radiohead dat ook waren...
Mojo laat Kendrick Lamar echt niet lopen; die staat gewoon op Woo Hah; niets voor niets dat Mojo nog zo geheimzinnig doet over de locatie.
Verder heeft Mojo mogelijke headliners als the War on Drugs en Phoenix al als sub op de eigen festivals neergezet. Bon Iver zou nog kunnen, maar daar past het ook niet echt

Dus iets als Blur - the 1975 en uhhh... wie dan nog meer eigenlijk?
In ieder geval missen er nog de nodige headliners bij andere festivals in die periode, dus er volgen nog wat namen.

Natuurlijk zijn er meer dan genoeg middelgrote en kleine namen van PS die we in Hilvarenbeek kunnen verwachten, zoals Alex G, Alvvays, Beak>, Black Country, New Road, Built to Spill, the Beths, Gilla Band, Crack Cloud, Yard Act, The Comet is Coming, John Talabot, en misschien zelfs wel Swans.

Edit: O ja, Holly Humberstone staat alleen in Barcelona. Die heeft nog iets goed te maken met BKS. Schrijf maar op!
 
  • Leuk
Waarderingen: yeaghi, noid en teunajax

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
Afgelopen vrijdag bij Michael Gira geweest, gewoon hier om de hoek in Nijmegen! In de mooie Stevenskerk in het centrum. Het heeft toch altijd wat magisch, zo'n bijzondere locatie. Het concert van Mount Eerie in een kerk in het zuid-westen van Vlaanderen staat me nog goed bij als waarschijnlijk het meest emotionele optreden dat ik ooit gezien heb.

Zo emotioneel werd Michael Gira niet maar het was wél een prachtige show. Dat begon al bij het voorprogramma, Kristof Hahn, een bandmaat van Gira uit Swans. Je hoorde er het typische Swans-geluid ook in terug, hij speelt een soort liggende gitaar? Of een keyboard met strings? Moeilijk te omschrijven maar er komt - ook solo - een mooi geluid uit. En wie dacht dat de solo-optredens van Hahn en Gira niet zo hard zijn als een Swans-concert kwam bedrogen uit, wat een geluid kwam eruit, bij beide shows. Gira heeft zelfs één van de speakers gesloopt met zijn stemvolume. Ja die stem klonk eigenlijk vele malen harder dan het geluid dat hij met zijn akoustische gitaar produceerde. Hij moest het laatste nummer van de set zelfs laten schieten omdat zijn stem het niet meer aan kon.

De setlist was erg interessant overigens. Eerst vier nieuwe nummers die op het volgende Swans-album komen, dat begin volgend jaar moet verschijnen. Hoewel hij alleen de akoustische gitaar speelde, hoorde je het geluid van Swans er heel goed doorheen. Ik ben erg benieuwd hoe deze nummers straks klinken met de voltallige band erbij. Vooral The Parasite en The Beggar. Daarna was ik toch wel blij dat er nog vier 'oude' nummers volgden en hoewel dat er zo weinig zijn dat je favoriet er niet snel tussen zit, was ik erg blij dat hij Blind speelde van White Light from the Mouth of Infinity uit 1991. Prachtig nummer dat zich bovendien erg goed voor een akoustische uitvoering leent.

O ja, leuke teaser voor volgend jaar: Gira sloot af met de boodschap dat Swans volgend jaar terug keert naar Nederland, 'ergens in de zomer of zo'. Ik ben benieuwd!
Zeker gezien Michael Gira gezegd heeft ergens in de zomer naar Nederland te komen. Kan natuurlijk ook nog steeds het inhalen van hun 013 show zijn.

Verder blijf ik duimen voor Unwound.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.827
824
Na eerste namen DTRH en de line -up van Primavera gezien te hebben denk ik dat we de verwachtingen voor BKS wat moeten temperen. Het is qua aanbod niet het beste jaar. Er zeker wat moois te maken maar dan moet het wel allemaal goed vallen.
 
Laatst bewerkt:

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Na eerste namen DTRH en de line -up van Primavera gezien te hebben denk ik dat dit we de verwachtingen voor BKS wat moeten temperen. Het is qua aanbod niet het beste jaar. Er zeker wat moois te maken maar dan moet het wel allemaal goed vallen.
DTRH is enorm teleurstellend ja, maar dit is een van de beste Primavera lineups die ik al gezien heb. In ieder geval beter dan die van 2017, 2018 en eigenlijk ook die van 2019. Maar ja, de weinige echt spannende grotere namen voor 2023 tot nu toe staan wel allemaal op die lineup.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.827
824
DTRH is enorm teleurstellend ja, maar dit is een van de beste Primavera lineups die ik al gezien heb. In ieder geval beter dan die van 2017, 2018 en eigenlijk ook die van 2019. Maar ja, de weinige echt spannende grotere namen voor 2023 tot nu toe staan wel allemaal op die lineup.

Zeker goede line-up maar ik mis de echt spannende namen. Vooral bij de headliners en subs. Primavera laat zien wat er allemaal mogelijk is en dan valt het me wat tegen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Leuk eerst album maar toen was het ook wel gedaan. Hoewel ik dat eerste album een warm hart toedraag is het natuurlijk niet de naam waar BKS zich op moet richten.
Onzin, ze hebben gewoon goede albums gemaakt na die eerste. Ik vind zelf hun latere synthpop sound eigenlijk leuker dan die typische 00s postpunkrevival sound. Heb je het nieuwe album van dit jaar gehoord? Gewoon een lekkere plaat hoor.

Ik denk helaas ook niet dat we ze moeten verwachten, maar ik hoop van wel. Zou het gewoon goed doen op de mainstage ergens begin van de avond.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Na eerste namen DTRH en de line -up van Primavera gezien te hebben denk ik dat we de verwachtingen voor BKS wat moeten temperen. Het is qua aanbod niet het beste jaar. Er zeker wat moois te maken maar dan moet het wel allemaal goed vallen.
Puur hypothetisch kunnen ze nog perfect een rijtje neerzetten als Blur - Kendrick Lamar - The Smile of Bon Iver - Placebo - Sigur Ros.
Reken daarbij dat deze zomer ook The War On Drugs, Stromae, Queens Of The Stone Age, The Black Keys, Depeche Mode, Arctic Monkeys, Pulp... touren denk ik niet dat je voor een genre als BKS zijnde van een zwaktebod kan spreken.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Onzin, ze hebben gewoon goede albums gemaakt na die eerste. Ik vind zelf hun latere synthpop sound eigenlijk leuker dan die typische 00s postpunkrevival sound. Heb je het nieuwe album van dit jaar gehoord? Gewoon een lekkere plaat hoor.

Ik denk helaas ook niet dat we ze moeten verwachten, maar ik hoop van wel. Zou het gewoon goed doen op de mainstage eind van de middag.
Tsja ik ga deze discussie niet opnieuw aan dat er verschil zit in wat je leuk vind of wat iets inhoudelijk is. Ik heb niks tegen White Lies, sterker nog ik heb best een zwak voor ze. Ja ik heb het laatste album gehoord, en nee het is nog steeds geen goede optie voor BKS ook al zou ik persoonlijk niks op tegen hebben.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Zeker goede line-up maar ik mis de echt spannende namen. Vooral bij de headliners en subs. Primavera laat zien wat er allemaal mogelijk is en dan valt het me wat tegen.
Mja, bij mij is de combo Blur en Depeche Mode en Kendrick Lamar gewoon onklopbaar. Letterlijk de 3 meest uitspringende echt grote namen die tot nu touren in 2023, en Primavera heeft ze alledrie. Daarnaast ook een grote Rosalia fan (vind haar album zowat het beste van het jaar en kijk erg uit naar haar show volgende maand).

Ik snap wel dat iets als Maneskin en Calvin Harris het wat verpest (van Skrillex snap ik het nog wel een beetje, die is door samenwerkingen met Fred Again en Four Tet, mixes voor Kenrick etc nog wel wat credible de laatste jaren), maar no way dat hier een festival over kan gaan voor mij deze zomer. Ik ga eerlijk zijn: nog liever een Halsey die ik niet echt heel goed ken dan weer zon saaie Muse of AM die je weer op al die andere festivals ziet staan. En sommige curveballs, zoals Ghost, Pet Shop Boys of dat andere project van Anderson Paak vind ik echt heerlijk. Plus nog eens de old school Primavera dingen zoals Built To Spill, My Morning Jacket, Swans, Laurie Anderson, Boris, BCNR, Unwound, Beak, The Voidz of John Cale.

Het is dat ik echt, echt nog eens naar BKS wil en die afwacht, maar no way dat er dit jaar weer een festival hierover zal gaan qua lineup.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.827
824
Puur hypothetisch kunnen ze nog perfect een rijtje neerzetten als Blur - Kendrick Lamar - The Smile of Bon Iver - Placebo - Sigur Ros.
Reken daarbij dat deze zomer ook The War On Drugs, Stromae, Queens Of The Stone Age, The Black Keys, Depeche Mode, Arctic Monkeys, Pulp... touren denk ik niet dat je voor een genre als BKS zijnde van een zwaktebod kan spreken.
Puur hypothetisch heb je gelijk maar ben bang dat het in de praktijk gaat tegenvallen na de eerste worpen van andere festivals.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.827
824
Mja, bij mij is de combo Blur en Depeche Mode en Kendrick Lamar gewoon onklopbaar. Letterlijk de 3 meest uitspringende echt grote namen die tot nu touren in 2023, en Primavera heeft ze alledrie. Daarnaast ook een grote Rosalia fan (vind haar album zowat het beste van het jaar en kijk erg uit naar haar show volgende maand).

Ik snap wel dat iets als Maneskin en Calvin Harris het wat verpest (van Skrillex snap ik het nog wel een beetje, die is door samenwerkingen met Fred Again en Four Tet, mixes voor Kenrick etc nog wel wat credible de laatste jaren), maar no way dat hier een festival over kan gaan voor mij deze zomer. Ik ga eerlijk zijn: nog liever een Halsey die ik niet echt ken dan weer zon saaie Muse of AM die je weer op al die andere festivals ziet staan. En sommige curveballs, zoals Ghost, Pet Shop Boys of dat andere project van Anderson Paak vind ik echt heerlijk. Plus nog eens de old school Primavera dingen zoals Built To Spill, My Morning Jacket, Swans, Laurie Anderson, Boris, BCNR, Unwound, Beak, The Voidz of John Cale.

Het is dat ik echt, echt nog eens naar BKS wil en die afwacht, maar no way dat er dit jaar weer een festival hierover zal gaan qua lineup.
Het is waarschijnlijk weer de beste line- up van het jaar maar er is zoals je zelf ook schrijft best wat op aan te merken. Daardoor valt het wat tegen.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Puur hypothetisch kunnen ze nog perfect een rijtje neerzetten als Blur - Kendrick Lamar - The Smile of Bon Iver - Placebo - Sigur Ros.
Reken daarbij dat deze zomer ook The War On Drugs, Stromae, Queens Of The Stone Age, The Black Keys, Depeche Mode, Arctic Monkeys, Pulp... touren denk ik niet dat je voor een genre als BKS zijnde van een zwaktebod kan spreken.
Maarja er gaan ook gewoon edities komen dat BKS eens een keer naast de pot pist. Zo heel groot is vijver niet, en concurrentie is hevig. Ik vind op Primavera net de subnamen iets minder dan andere jaren. Net iets meer voorkomender dan andere jaren. Meer Zubat dan een Khangaskhan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken