Best Kept Secret 2023

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
359
283
Lambrini Girls lijkt me nog best geinig in Casbah. Totaal iets anders ook dan Kurt Vile, wat me misschien wat té loom is in de brandende zon.
 
  • Leuk
Waarderingen: teunajax

Strandtent

Randprogramma
15 mrt 2016
117
134
Ik weet niet of je Jockstrap een hype kan noemen. Ze doen het goed, maar niet 'hype' goed.

Daarnaast is hun discografie kwalitatief gezien goed en ook vernieuwend in het genre. Dat trekt interesse. Het hype noemen klinkt alsof ze de huidige waardering niet verdienen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wijdje

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
520
469
Ik weet niet of je Jockstrap een hype kan noemen. Ze doen het goed, maar niet 'hype' goed.

Daarnaast is hun discografie kwalitatief gezien goed en ook vernieuwend in het genre. Dat trekt interesse. Het hype noemen klinkt alsof ze de huidige waardering niet verdienen.
Of ze het verdienen blijft een subjectief gegeven. Ik kan er niks mee dus dan valt de kwaliteit ook lastig vast stellen. Maar ik wil gerust van je aannemen dat het in het genre prima is.
 

yannickd

Randprogramma
13 feb 2019
200
131
Ben wel benieuwd naar de reacties op het concert van Aphex Twin.
Afhankelijk daarvan pik ik misschien zijn dagje op Dour mee...
Same. Op BKS ga ik dan naar The Comet Is Coming kijken (die wou ik al langer zien). Als ik achteraf lees dat Aphex Twin de moeite was ga ik hem wel op Dour zien - daar speelt hij trouwens van 23u30 tot 1 uur, wat ik een veel geschikter uur voor dat soort muziek vind :)
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
932
964
Same. Op BKS ga ik dan naar The Comet Is Coming kijken (die wou ik al langer zien). Als ik achteraf lees dat Aphex Twin de moeite was ga ik hem wel op Dour zien - daar speelt hij trouwens van 23u30 tot 1 uur, wat ik een veel geschikter uur voor dat soort muziek vind :)
Ja, dat blijft wel jammer aan Best Kept Secret. Dat tijdens de langste dagen van het jaar de headliner er daar al zo vroeg aan moet beginnen...
 

Dutchman

Playlistbediener
21 feb 2023
13
20
Heeft iemand trouwens nog tips voor dingen die handig zijn om mee te nemen voor op de camping of op het festivalterrein? Ben inmiddels wel een redelijk ervaren BKS'er, maar misschien dat iemand nog iets weet!
  • Makkelijk te bewaren fruit zoals appels en peren om de dag mee te beginnen.
  • Oogmasker / oordopjes voor te pitten.
  • Pleisters.
  • Paracetamol.
  • Fles tequila of rum.
  • Powerbank + oplaadkabel.
  • Pet.
  • Zaklampje.
  • (water)fles.
  • Zonnebril.
  • Zonnebrand.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jelle en koekebakker

Carnavalfestival

Nieuw lid
8 jun 2023
3
12
Ik denk dat het veld gewoon vol staat en Goldband er een prima feestje van gaat maken. Het is eigenlijk een carnavalsband en we zijn nog steeds in Brabant ;)
Ik vind Goldband op zich heel erg leuk maar ze sluiten niet echt op de andere acts en vibe/sfeer van het festival aan. Ze horen veel beter thuis op bijvoorbeeld paaspop of lowlands en de organisatie had ze naar mijn mening daarom niet moeten boeken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bob105 en Dutchman

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
664
340
  • Makkelijk te bewaren fruit zoals appels en peren om de dag mee te beginnen.
  • Oogmasker / oordopjes voor te pitten.
  • Pleisters.
  • Paracetamol.
  • Fles tequila of rum.
  • Powerbank + oplaadkabel.
  • Pet.
  • Zaklampje.
  • (water)fles.
  • Zonnebril.
  • Zonnebrand.
Blikjes frankfurters staan al in het klapkrat! Vind het altijd wel weer een genot om op een festival te ontbijten met een guur blikje knakworsten en een lauw blikje bier. Dit jaar ga ik overigens even testen wat nou het perfecte lauwe blik bier is. Ik heb een halve liter Pitt, Amstel Blond, Gulpener Gladiator en natuurlijk Klok. Dit jaar bedacht ik me ineens dat iets sterker bier sowieso op een wat hogere temperatuur gedronken wordt en dus misschien beter wordt naarmate hij iets langer in de koeltas opwarmt, maar aan de andere kant is een 10% halve liter ook wel weer heftig om je dag mee te beginnen.

Ik wil eigenlijk ook nog even ergens een OOR scoren voor in de tent of tijdens het wachten voor een optreden, maar die is blijkbaar tegenwoordig ook bijna nergens meer in de winkel te koop.
 
  • Leuk
  • Confetti
Waarderingen: dfrvanloon en Dutchman

koekebakker

Gouden Tip
15 jun 2022
321
321
Zou je met die temperaturen in je tent onder alleen een dekbedovertrek kunnen slapen? Scheelt weer wat gewicht en ruimte in de bolderkar.

Heeft iemand trouwens nog tips voor dingen die handig zijn om mee te nemen voor op de camping of op het festivalterrein? Ben inmiddels wel een redelijk ervaren BKS'er, maar misschien dat iemand nog iets weet!

Check ook het camping tips topic!

Hier wat tips voor op het terrein:
- Op het festivalterrein ga ik lopen in een zwembroek of sportbroekje met binnenbroekje, zodat ik direct het meertje in kan.
- Ook een waterzak is handig, zodat je altijd water bij je hebt.
- Siliconen knijpflesjes gevuld met zonnebrand en een grote fles zonnebrand op de camping. Zo kan je iedere dag bijvullen.
- Oorddopjes! Ik draag ze bij ieder concert.
- Wegwerpponcho, want je weet het maar nooit met het weer
- Fannypack om alles in te doen
- Vest en lange broek in de kluis voor de avond.

Edit: Ja ik ga dit jaar met sandalen lopen.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.735
2.309
Blikjes frankfurters staan al in het klapkrat! Vind het altijd wel weer een genot om op een festival te ontbijten met een guur blikje knakworsten en een lauw blikje bier. Dit jaar ga ik overigens even testen wat nou het perfecte lauwe blik bier is. Ik heb een halve liter Pitt, Amstel Blond, Gulpener Gladiator en natuurlijk Klok. Dit jaar bedacht ik me ineens dat iets sterker bier sowieso op een wat hogere temperatuur gedronken wordt en dus misschien beter wordt naarmate hij iets langer in de koeltas opwarmt, maar aan de andere kant is een 10% halve liter ook wel weer heftig om je dag mee te beginnen.

Ik wil eigenlijk ook nog even ergens een OOR scoren voor in de tent of tijdens het wachten voor een optreden, maar die is blijkbaar tegenwoordig ook bijna nergens meer in de winkel te koop.
Vorig jaar wat Bavaria 8.6'jes meegenomen naar Lowlands. Komen hard aan, maar het werkt wel. Beter weg te werken dan Gladiator ook, die hadden we het jaar daarvoor. Van die goedkope witbiertjes (korenwolf ofzo) zijn ook wel lekker, zowel koud als lauw. Favoriete goedkope festivalpils is Brouwers.
 
  • Confetti
Waarderingen: Dutchman

Strandtent

Randprogramma
15 mrt 2016
117
134
Check ook het camping tips topic!

Hier wat tips voor op het terrein:
- Op het festivalterrein ga ik lopen in een zwembroek of sportbroekje met binnenbroekje, zodat ik direct het meertje in kan.
- Ook een waterzak is handig, zodat je altijd water bij je hebt.
- Siliconen knijpflesjes gevuld met zonnebrand en een grote fles zonnebrand op de camping. Zo kan je iedere dag bijvullen.
- Oorddopjes! Ik draag ze bij ieder concert.
- Wegwerpponcho, want je weet het maar nooit met het weer
- Fannypack om alles in te doen
- Vest en lange broek in de kluis voor de avond.

Edit: Ja ik ga dit jaar met sandalen lopen.
Waar kan je tegenwoordig van die waterzakjes kopen? Ze waren voorheen bij de hema en kruidvat te koop, maar nu zie ik ze nergens.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
664
340
Check ook het camping tips topic!

Hier wat tips voor op het terrein:
- Op het festivalterrein ga ik lopen in een zwembroek of sportbroekje met binnenbroekje, zodat ik direct het meertje in kan.
- Ook een waterzak is handig, zodat je altijd water bij je hebt.
- Siliconen knijpflesjes gevuld met zonnebrand en een grote fles zonnebrand op de camping. Zo kan je iedere dag bijvullen.
- Oorddopjes! Ik draag ze bij ieder concert.
- Wegwerpponcho, want je weet het maar nooit met het weer
- Fannypack om alles in te doen
- Vest en lange broek in de kluis voor de avond.

Edit: Ja ik ga dit jaar met sandalen lopen.
Heb je met sandalen niet extreem veel last van je voeten aan het eind? Ik had vorig jaar Vans en toen had ik het idee dat die m'n voeten niet echt geweldig steunen. Dit jaar maar weer m'n Dr Martens aan, ook al gaat dat ontiegelijk heet zijn.
 
Laatst bewerkt:

koekebakker

Gouden Tip
15 jun 2022
321
321
Waar kan je tegenwoordig van die waterzakjes kopen? Ze waren voorheen bij de hema en kruidvat te koop, maar nu zie ik ze nergens.
Ik heb ze online besteld. Als je nog iets lastminute zoekt kan je ook van die trailrunning waterzakken van de Decathlon halen. Dat moet je er zelf nog een karabijnhaak aan vastmaken om handig aan je broek te hangen.
 

yannickd

Randprogramma
13 feb 2019
200
131
Check ook het camping tips topic!

Hier wat tips voor op het terrein:
- Op het festivalterrein ga ik lopen in een zwembroek of sportbroekje met binnenbroekje, zodat ik direct het meertje in kan.
- Ook een waterzak is handig, zodat je altijd water bij je hebt.
- Siliconen knijpflesjes gevuld met zonnebrand en een grote fles zonnebrand op de camping. Zo kan je iedere dag bijvullen.
- Oorddopjes! Ik draag ze bij ieder concert.
- Wegwerpponcho, want je weet het maar nooit met het weer
- Fannypack om alles in te doen
- Vest en lange broek in de kluis voor de avond.

Edit: Ja ik ga dit jaar met sandalen lopen.
Het mag ook een herbruikbare poncho zijn, dat is duurzamer ;) Ben zelf fan van het Nederlandse merk Rainkiss, er zijn ook goedkopere merken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken