Best Kept Secret 2023

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.084
5.339
Gaan we nu op alle slakken zout leggen als het om Damon Albarn projecten gaat? Gorillaz is toch gewoon enorm populair.

Het wordt echt hoog tijd voor die namen.
Ben fan van Albarn. Zijn solo plaat en plastic beach hangen aan muren in mijn woning.
Maar het unieke van Gorillaz is er wat af, en dat merk je ook wel vind ik.

Neemt niet weg dat ik ook gewoon Blur op BKS verwacht. Hun grootte is perfect voor iets als BKS.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.799
5.884
Gewoon maar 9 juni naar Hilvarenbeek komen en zien wat er op die podia staat? Zou het oprecht wel vet vinden, maar de BKS organisatie heeft dat vertrouwen op dit moment natuurlijk niet. Zou wel kunnen werken bij een festival wat sowieso altijd al uitverkoopt zonder enige naam bekend.
Beekse Claires
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Ben fan van Albarn. Zijn solo plaat en plastic beach hangen aan muren in mijn woning.
Maar het unieke van Gorillaz is er wat af, en dat merk je ook wel vind ik.

Neemt niet weg dat ik ook gewoon Blur op BKS verwacht. Hun grootte is perfect voor iets als BKS.
Ook al is Gorillaz misschien niet meer zo relevant als ze ooit waren (om nog maar eens een verboden woord te gebruiken), ze hebben een heel groot bereik gehad in de voorbije jaren. Dat heeft Damon Albarn zeker bekendheid gegeven onder de generatie die tijdens de hoogtijdagen van Blur nog geboren moest worden. Natuurlijk kopen die niet meteen allemaal een ticket voor Blur, maar het is wel gewoon een band met een wereldwijde ster als frontman.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

jopkins

Playlistbediener
17 nov 2019
18
33
Ik vind het apart dat ik de ene mail wel krijg en de andere niet. Dat klopt ook niet helemaal.
Dit lijkt me gewoon een conditionele mailing.
Als er opgeroepen wordt via mail om je in te schrijven voor de pre-register, wil je die mail niet sturen naar de personen die zich wel al ingeschreven hebben. Wat perfect zou verklaren waarom velen hier wél de pre-register bevestiging kregen, maar niet de mail met de oproep om te pre-registeren.

Waarom anderen hun pre-register niet doorging weet ik natuurlijk niet en dat zal wel een boeltje zijn. 🤷‍♀️


Maar de logica van naar verschillende mailadressen andere mails te sturen lijkt me een zeer logisch dingetje om te doen.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Dit lijkt me gewoon een conditionele mailing.
Als er opgeroepen wordt via mail om je in te schrijven voor de pre-register, wil je die mail niet sturen naar de personen die zich wel al ingeschreven hebben. Wat perfect zou verklaren waarom velen hier wél de pre-register bevestiging kregen, maar niet de mail met de oproep om te pre-registeren.

Waarom anderen hun pre-register niet doorging weet ik natuurlijk niet en dat zal wel een boeltje zijn. 🤷‍♀️


Maar de logica van naar verschillende mailadressen andere mails te sturen lijkt me een zeer logisch dingetje om te doen.
Jij veronderstelt enige logica in het denken en handelen van het BKS-management. Jij bent een goed mens. Naïef, maar goed.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Ik weet niet of Gorillaz minder "relevant" is tegenwoordig. Ze leveren nog steeds hele reeksen goede liedjes met zowel grote als opkomende sterren af. Maar ze zijn wel veel minder exclusief geworden. Rondom Plastic Beach deden ze pakweg 20 shows in zalen als AFAS (één van de beste shows die ik ooit gezien heb trouwens). Nu staan ze in Arena's en zijn ze op vrijwel ieder groot festival wel een keer geweest. Overigens vond ik Albarn solo op DTRH ook schitterend, ondanks alle tetterende millenials in de tent. In dat opzicht zou ik Blur toch ook wel leuk vinden om een keer te zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: jimmywe

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.311
1.741
Die Lowlands namen zijn wel leuk, maar zou daar niet zo snel 300+ euro voor neertellen. Waarom ontbreekt toch overal die ene grote headliner?
Voor LL is Billie Eilish toch gewoon een headliner van het grootste formaat?

Edit: zie nu dat anderen dat punt ook al maakten....
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.311
1.741
Nee joh, niemand die van te voren kaarten koopt. En dan regent het ofzo en sta je daar met je festival.
Lowlands heeft wel eens alle kaarten uitverkocht voordat er ook maar een enkele naam bekend was. Toen met de BTW-verhoging die ze voor wilden zijn. Misschien enkel daardoor, maar als het festival maar populair genoeg is?
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.176
2.090
Lowlands heeft wel eens alle kaarten uitverkocht voordat er ook maar een enkele naam bekend was. Toen met de BTW-verhoging die ze voor wilden zijn. Misschien enkel daardoor, maar als het festival maar populair genoeg is?
Een iets andere schaal maar Le Guess Who? had al in een week na de editie van 2022 alle kaarten die in de verkoop waren gegaan uitverkocht, en het duurt nog maanden voordat die met namen komen. (ze hebben nog wel een klein stapeltje achter de hand gehouden voor na de eerste programma-aankondiging).

Dat is inderdaad puur op basis van waardering voor het festival en het vertrouwen dat het programma daar wel goed komt.

Maar BKS zit op dit moment zeker niet in de positie dat ze hetzelfde als LGW? kunnen doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

jopkins

Playlistbediener
17 nov 2019
18
33
Jij veronderstelt enige logica in het denken en handelen van het BKS-management. Jij bent een goed mens. Naïef, maar goed.
Het zou in ieder geval de verwarring van velen hier verklaren waarom ze sommige mails niet ontvangen. Maar ik wil ze inderdaad niet teveel krediet geven. 🤷‍♀️
 
  • Leuk
Waarderingen: selurxela

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
509
456
Een iets andere schaal maar Le Guess Who? had al in een week na de editie van 2022 alle kaarten die in de verkoop waren gegaan uitverkocht, en het duurt nog maanden voordat die met namen komen. (ze hebben nog wel een klein stapeltje achter de hand gehouden voor na de eerste programma-aankondiging).

Dat is inderdaad puur op basis van waardering voor het festival en het vertrouwen dat het programma daar wel goed komt.

Maar BKS zit op dit moment zeker niet in de positie dat ze hetzelfde als LGW? kunnen doen.
Klopt. Het lijkt er op dat BKS zich elk jaar weer opnieuw moet bewijzen daar waar festivals als Lowlands en DTRH al uitverkopen met een paar namen op de poster. Ze moeten er bij BKS harder voor werken en het komt veel meer op de line-up aan. Ik ben nooit op DTRH geweest maar het leek mij altijd een festival dat zowel qua opzet als line-up veel overeenkomsten had met BKS. Hoe die dan in een paar jaar doorgroeien van 15.000 naar 45.000 en met dat laatste aantal binnen een etmaal uitverkopen terwijl BKS veel moeite heeft om in de buurt van die 25.000 te komen is mij een raadsel. Ze doen daar iets beter, maar wat?
 

holmes

Playlistbediener
14 jun 2018
27
27
Da's leuk, maar je mag pas kaarten kopen in de pre-sale als je je minimaal 6x geregistreerd hebt.
Shit, nog 8x te gaan. Nou ja, kreeg in iig gister een mail dat in de loop van dinsdag de grote meerderheid (of toch minstens 1 naam) bekend gemaakt gaat worden dus sta nog niet op de ban-list. En dat ik niet teleurgesteld zou zijn, ik heb hoop.
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
380
204
Het geheim houden van het hele programma lijkt me voor geen enkel festival een goed plan. Je wilt toch ook dat er de nodige voorpret is en dat gasten met de juiste verwachtingen komen.

1 verrassingspodium, niet main stage, zou wellicht kunnen. Enkele verrassingsacts per weekend is ook nog wel een optie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

holmes

Playlistbediener
14 jun 2018
27
27
Ten tijden van de aankondiging van Best Kept Secret in 2013 heb ik serieus even gedacht dat ze de line-up compleet geheim gingen houden en vond dat een heel tof concept. Beetje verwachtingen scheppen met artiesten in de trant van.. en dan op het festival zelf komen met een knaller van line-up.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.230
5.513
Lowlands heeft wel eens alle kaarten uitverkocht voordat er ook maar een enkele naam bekend was. Toen met de BTW-verhoging die ze voor wilden zijn. Misschien enkel daardoor, maar als het festival maar populair genoeg is?
Ik moest zelf aan Hellfest denken, verkoopt elk jaar binnen een uur uit zonder enige naam bekend, maar ze leveren altijd een van de beste metal affiches van Europa af, dus blijven ze elk jaar dat vertrouwen ook krijgen van de fans.

Maar ja, in praktijk zal het, zeker voor BKS, toch echt van belang blijven om van tevoren het programma aan te kondigen natuurlijk. Of iets zoals @JoLe zegt inderdaad. Het is niet meer dan een gedachtenspinsel van mijn kant.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.646
1.144
Klopt. Het lijkt er op dat BKS zich elk jaar weer opnieuw moet bewijzen daar waar festivals als Lowlands en DTRH al uitverkopen met een paar namen op de poster. Ze moeten er bij BKS harder voor werken en het komt veel meer op de line-up aan. Ik ben nooit op DTRH geweest maar het leek mij altijd een festival dat zowel qua opzet als line-up veel overeenkomsten had met BKS. Hoe die dan in een paar jaar doorgroeien van 15.000 naar 45.000 en met dat laatste aantal binnen een etmaal uitverkopen terwijl BKS veel moeite heeft om in de buurt van die 25.000 te komen is mij een raadsel. Ze doen daar iets beter, maar wat?
DTRH boekt ook meer bands als Gorillaz, Queens Of The Stone Age, Disclosure, Editors, Franz Ferdinand, Fleet Foxes, Foals, Anderson paak, De Staat, Lewis Capaldi, Beirut,...

BKS heeft elk jaar ook wel zowat bands, maar niet zoveel naar mijn aanvoelen. DTRH boekt iets commerciëler en meer "voor de massa" heb ik het gevoel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov

theodoor9

Randprogramma
5 dec 2022
145
99
Aangezien ze niet aangekondigd zijn voor Lowlands verwacht ik eigenlijk wel dat Wilco en Balthazar (vandaag aangekondigd voor Lokerse Feesten) aangekondigd gaan worden voor BKS. Al zou die laatste ook best naar DTRH kunnen natuurlijk.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.547
548
Aangezien ze niet aangekondigd zijn voor Lowlands verwacht ik eigenlijk wel dat Wilco en Balthazar (vandaag aangekondigd voor Lokerse Feesten) aangekondigd gaan worden voor BKS. Al zou die laatste ook best naar DTRH kunnen natuurlijk.
Wilco lijkt pas vanaf augustus in EU te touren, dus die verwacht ik niet. Hoop op een leuke clubshow eigenlijk ipv festival
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken