Best Kept Secret 2023

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.002
6.385
Is dit keer wel bijzonder. Bij de wat kleinere bands zijn er in de tourschema's wel wat gaten te zien waar BKS goed in past (bijvoorbeeld Unkown Mortal Orchestra, Alvvays, the Beths of Spoon).

Maar de headliners... Geen idee.... Ook die drie namen die Yannick noemt passen (nog) niet lekker (Sigur Ros en Ben Howard hebben nog geen data medio juni; the 1975 staat op de BKS-zaterdag in Tsjechië).
Florence + The Machine kan ook overigens. Toch ook een grote naam. Ben Howard staat op Werchter en gezien alle juni festivals in de VS al hebben aangekondigd vermoed ik dat die wel beschikbaar zal zijn. Sigur Ros staat ook gewoon op Werchter, idk waar je het over hebt @mattman en waarom de kans op hen 'nihil' daarmee zou maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.399
2.516
Florence + The Machine kan ook overigens. Toch ook een grote naam. Ben Howard staat op Werchter en gezien alle juni festivals in de VS al hebben aangekondigd vermoed ik dat die wel beschikbaar zal zijn. Sigur Ros staat ook gewoon op Werchter, idk waar je het over hebt @mattman en waarom de kans op hen 'nihil' daarmee zou maken.
Ben Howard heeft toch alleen zijn eigen concert in juli bekend gemaakt?
Ik vind Florence, net als the 1975, een naam die niet meer aansluit bij BKS. Maar ik sluit dit jaar niets uit...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.229
8.915
Florence + The Machine kan ook overigens. Toch ook een grote naam. Ben Howard staat op Werchter en gezien alle juni festivals in de VS al hebben aangekondigd vermoed ik dat die wel beschikbaar zal zijn. Sigur Ros staat ook gewoon op Werchter, idk waar je het over hebt @mattman en waarom de kans op hen 'nihil' daarmee zou maken.
Nihil is misschien wat overdreven maar je ziet dat hun tour nu heel vol zit vanaf juli (soit, 29 juni op Eurockéenes is hun eerste datum), maar dat er daarvoor niets staat. Dus die lijken gewoonweg niet te touren die maand.

Anders hadden ze ook wel op Primavera, Northside, We Love Green, Syd For Solen, etc gestaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.399
2.516
Ik heb eigenlijk veel liever dat ze iéts lossen à la DTRH die altijd een eerste worp van een dertigtal namen doen dan de hele poster, want dan kun je enigszins nog wat achter de hand houden of nog iets extra laten doorkomen.
BKS probeert een Primaveraatje te doen met het lossen van een complete line up. Maar ik vind de oude aanpak, met meerdere aankondigingen, veel beter bij dit festival passen.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.399
2.516
Nihil is misschien wat overdreven maar je ziet dat hun tour nu heel vol zit vanaf juli (soit, 29 juni op Eurockéenes is hun eerste datum), maar dat er daarvoor niets staat. Dus die lijken gewoonweg niet te touren die maand.

Anders hadden ze ook wel op Primavera, Northside, We Love Green, Syd For Solen, etc gestaan.
Ik zie Sigur Ros overigens zeker nog wel als een kanshebber. Zeker omdat al die festivals die je noemt (behalve Primavera, maar die kunnen altijd nog later een naam toevoegen) allemaal nog een of meerdere headliners missen. Ik zie Sigur Ros best in een weekend Syd for Solen, Rosendal en BKS meepakken.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.703
1.245
Ik spring een gat in de lucht voor:
Blur, Aphex Twin, The Postal Service (maar die laatste zal wel niet headlinen, misschien EU-exclusive?)

Ook leuk:
Lorde, Tame Impala, Kings of Leon, Pulp, Lana Del Rey, Sigur Ros, The National, Sufjan Stevens, Bon Iver, The Smile, The Cure, Vampire Weekend

Onverschillig over/liever niet:
The 1975, Ben Howard, Damien Rice, Florence & The Machine, Christine & The Queens, Björk, Editors, Muse


Kan toch bijna niet anders dan dat ze alle 3 uit deze lijst komen?
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
594
607
Ik spring een gat in de lucht voor:
Blur, Aphex Twin, The Postal Service (maar die laatste zal wel niet headlinen, misschien EU-exclusive?)

Ook leuk:
Lorde, Tame Impala, Kings of Leon, Pulp, Lana Del Rey, Sigur Ros, The National, Sufjan Stevens, Bon Iver, The Smile, The Cure, Vampire Weekend

Onverschillig over/liever niet:
The 1975, Ben Howard, Damien Rice, Florence & The Machine, Christine & The Queens, Björk, Editors, Muse


Kan toch bijna niet anders dan dat ze alle 3 uit deze lijst komen?
Editors zou wel zo'n beetje de meest treurige stoplap zijn. Maar helaas niet uit te sluiten. Denk dat The 1975-Ben Howard- Sigur Ros het meest waarschijnlijk is van al deze namen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.495
6.290
Ik spring een gat in de lucht voor:
Blur, Aphex Twin, The Postal Service (maar die laatste zal wel niet headlinen, misschien EU-exclusive?)

Ook leuk:
Lorde, Tame Impala, Kings of Leon, Pulp, Lana Del Rey, Sigur Ros, The National, Sufjan Stevens, Bon Iver, The Smile, The Cure, Vampire Weekend

Onverschillig over/liever niet:
The 1975, Ben Howard, Damien Rice, Florence & The Machine, Christine & The Queens, Björk, Editors, Muse


Kan toch bijna niet anders dan dat ze alle 3 uit deze lijst komen?
Hmm ja Kings of Leon wordt weinig besproken maar lijkt me stiekem best een hele realistische optie. Doen RaR/RiP begin juni, hebben verder weinig staan maar zal toch wel aardig wat bij komen nog lijkt me. Zal vast weer een enorme discussie los kunnen maken over of het goed past of niet, maar ik zou er niet steil van achterover slaan als ze er gewoon staan straks.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.002
6.385
Nihil is misschien wat overdreven maar je ziet dat hun tour nu heel vol zit vanaf juli (soit, 29 juni op Eurockéenes is hun eerste datum), maar dat er daarvoor niets staat. Dus die lijken gewoonweg niet te touren die maand.

Anders hadden ze ook wel op Primavera, Northside, We Love Green, Syd For Solen, etc gestaan.
Ze staan op Mad Cool, die blijkbaar dan meer geld zullen hebben gedokt - om hen dan nog eens laag asf te zetten, dan Primavera. Voor We Love Green heb je gewoon Les Eurockéennes als vervanging (waarom zouden die daar zelfs staan)? Northside kan nog steeds.. Of het kan Roskilde worden. Of Heartland. Hell, zelfs Tinderbox kan. Syd For Solen ligt ook in Denemarken, one or the other. Dat festival zorgt er ook we voor precies dat het allemaal niet zo vlotjes meer loopt voor Northside als vroeger, maar da's een ander topic.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.002
6.385
Ben Howard heeft toch alleen zijn eigen concert in juli bekend gemaakt?
Ik vind Florence, net als the 1975, een naam die niet meer aansluit bij BKS. Maar ik sluit dit jaar niets uit...
Ik meen me te herinneren dat iemand in het RW-topic z'n komst had verklapt? Could be wrong.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.697
6.430
Florence + The Machine kan ook overigens. Toch ook een grote naam. Ben Howard staat op Werchter en gezien alle juni festivals in de VS al hebben aangekondigd vermoed ik dat die wel beschikbaar zal zijn. Sigur Ros staat ook gewoon op Werchter, idk waar je het over hebt @mattman en waarom de kans op hen 'nihil' daarmee zou maken.
Sigur Ros heeft z'n eerste show pas eind juni. Mocht Howard op Rock Werchter staat is z'n eerste show ook pas begin juli. Gaan die begin juni dan al overkomen naar BKS? Of valt BKS dan voor hen gewoon te vroeg?

Mocht Sigur Ros er staan dan hadden ze dat al bekend kunnen maken toch?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.760
11.934
Ik meen me te herinneren dat iemand in het RW-topic z'n komst had verklapt? Could be wrong.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.002
6.385
Sigur Ros heeft z'n eerste show pas eind juni. Mocht Howard op Rock Werchter staat is z'n eerste show ook pas begin juli. Gaan die begin juni dan al overkomen naar BKS? Of valt BKS dan voor hen gewoon te vroeg?

Mocht Sigur Ros er staan dan hadden ze dat al bekend kunnen maken toch?
Kan toch? In de VS staan ze alvast niet, teken gewoon om wat vroeger te komen / beginnen. Moesten beide ook op Glastonbury staan of een ander Brits festival de week nadien dan lijkt me één week vroeger heel snel goed overbrugbaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Timmetje

snoeperd

Randprogramma
6 jun 2019
125
118
Ik spring een gat in de lucht voor:
Blur, Aphex Twin, The Postal Service (maar die laatste zal wel niet headlinen, misschien EU-exclusive?)

Ook leuk:
Lorde, Tame Impala, Kings of Leon, Pulp, Lana Del Rey, Sigur Ros, The National, Sufjan Stevens, Bon Iver, The Smile, The Cure, Vampire Weekend

Onverschillig over/liever niet:
The 1975, Ben Howard, Damien Rice, Florence & The Machine, Christine & The Queens, Björk, Editors, Muse


Kan toch bijna niet anders dan dat ze alle 3 uit deze lijst komen?
Je mist Frank Ocean nog in een van de opties
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.002
6.385
Vandaar dat ik 'm al heel de tijd op m'n lijstje had staan - was alleen al vergeten waarom.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Gebruikers die dit onderwerp bekijken