Best Kept Secret 2022 - Nieuws en Geruchten

Tumbleweedovski

Playlistbediener
13 aug 2016
32
45
Alles op mijn gemak teruggelezen. Blijft toch leuk de mening van een ander nadat je er zelf ook geweest bent. Even inloggen dus maar -Is dit daadwerkelijk mijn username? Kan het mij niet voorstellen. maar ach, ik doe het ervoor- om zelf ook in de pen te kruipen.

Eerst maar wat algemene bevindingen. We hadden perfect festivalweer en de sfeer was top! Veel grijze dakduiven wel, maar liever dat dan dat waar-is-dat-feestje-hier-is-dat-feestje-volk, want daar komen we er op Lowlands al genoeg van tegen. Gepraat en gedrang heb ik mij juist nauwelijks aan gestoord in tegenstelling tot velen blijkbaar. De bass stond op de ONE vaak enkele decibellen te hard en inderdaad, The Floor hoorde je bijna overal wel.
Geen pisbos meer dit jaar. Dat is toch wel een groot gemis, zeker omdat ik mij meen te herinneren dat er op vorige edities toch meer sanitaire voorzieningen waren. Dan de rest van de indeling: Goed dat de ONE en TWO ongewijzigd zijn gebleven en begrijpelijk ook dat er een stage is als The Floor en die hoeft dan ook niet zo ver weg gestopt te worden als bij de introductie van FOUR, maar deze centrale ligging is schadelijk voor de identiteit van het festival. Bandjes en artiesten op plaats 1, 2 en 3; Randactiviteiten en een DJ stage zijn wat mij betreft welkom, maar het moet niet in de weg zitten. Deels zal dit bewijsdrang zijn van Maurits, deels ook budgettaire noodzaak omdat het cancelen van een festival twee jaar op rij er natuurlijk ook financieel inhakt. De identiteitscrisis waar ik vooraf een beetje voor vreesde, had ik, naast dus de ligging van The Floor, alleen bij de entree met gebieden als Lake District en Playground Love, zonde van de beschikbare ruimte. En The Secret bevond zich daar dan nog eens achter, veel te ver lopen. Meermaals heb ik een andere act bezocht op de ONE of TWO dan de act in The Secret waar ik initieel naar toe zou gaan. Daarbij moet ik dan wel zeggen dat ik geen overduidelijke voorkeur had, maar loopafstand hoort geen doorslaggevende factor te zijn op een festival met een capaciteit van 25.000 man vind ik. Graag zie ik het weer allemaal terug naar zoals het was in 2019 met nog een stage FIVE en zelfs nog een SEVEN erbij. The Casbah is zoals al vaker benoemd inderdaad te klein. Als je vooraan weet te geraken heeft het zijn charmes, maar meer naar achteren zie je vrijwel niets en wordt het geluid er ook niet beter op.
Als laatste wil ik Het Ciderhuis nog even benoemen. Gun hen alsjeblieft een metertje extra voor een extra pin. Niet dat ik daar vaak lang in de rij heb gestaan, maar die hebben werkelijk geen moment niets te doen, omdat iedereen anders Grolsch moet terwijl hun ciders echt verrukkelijk zijn.

Zo, deze plaats ik maar alvast, nu mijn bevindingen van de optredens zelf nog. Geen garantie dat die vandaag nog komen.
 

Frostie_999

Nieuw lid
13 jun 2022
2
14
Voor ons de (geloof ik) vierde keer BKS, en wel een hele speciale aangezien mijn vrouw de afgelopen 2 jaar ernstig ziek is geweest en een jaar geleden eigenlijk was opgegeven. Dus we hebben er dit jaar dubbel zo hard van genoten, ondanks dat we de vrijdag moesten skippen vanwege een crematie. Wij zijn niet zo van het plannen en zien wel waar we terecht komen. Zaterdag begonnen met YinYin op het Muziekgieterij podium (moest ik echt heen aangezien ze hier uit de buurt komen en ik werk als vrijwilliger bij de Muziekgieterij ?). Daarna vooral veel gedanst bij The Floor (dikke set van Kees van YinYin samen met z'n broertje) en Lake District (Tsepo was heel goed). AJ Lambert nog even meegepakt omdat het kan, ze heeft zowaar nog gedanst met mijn vrouw tijdens het optreden haha. Afgesloten met een magistrale show van Kikagaku Moyo, helaas de laatste keer dat we ze gezien hebben aangezien ze gaan stoppen. Voor mijn vrouw was de koek toen wel op, dus lekker naar huis gegaan om te slapen.
Zondag had ik als enige verplichting om Amenra te zien; ik heb ze pas een paar jaar geleden ontdekt maar ik ben helemaal fan, en wat een geweldige ervaring om live bij te zijn. Bij mijn vrouw kwam het dubbel zo hard binnen gezien de emoties en teksten van Colin H van Eeckhout, dus die heeft wel wat traantjes gelaten. Daarna lekker ontspannen en wat eten met Novastar op de achtergrond, de akoestische set van Amenra bij het Muziekgieterij podium meepikt incl interview erna. King Gizzard van een afstandje bekeken, was weer tof. Had er wat minder van verwacht tov de laatste keer op BKS in de Two, maar ze hebben me niet teleurgesteld. Na nog wat dansjes bij The Floor (Lieke TR was goed!) was de batterij van mijn wederhelft helemaal leeg, dus jammer genoeg geen Nick Cave kunnen zien.
Mocht de pret niet drukken, we hebben een top weekend gehad en kijken nu al uit naar volgend jaar. Dan hopelijk met weer wat meer energie 3 dagen op de camping!

Oh ja.... Storend waren de mensen die tijdens veel optredens (bij Amenra vond ik het heel heftig) bleven ouwe-hoeren. Klein beetje respect voor de optredende artiesten mag wel. Ook de groepjes met verkleedde mensen en meer van dat soort ongein mogen wat mij betreft volgend jaar naar Pinkpop ofzo.
 

Verwijderd lid 40157

Randprogramma
12 apr 2021
206
125
Voor ons de (geloof ik) vierde keer BKS, en wel een hele speciale aangezien mijn vrouw de afgelopen 2 jaar ernstig ziek is geweest en een jaar geleden eigenlijk was opgegeven. Dus we hebben er dit jaar dubbel zo hard van genoten, ondanks dat we de vrijdag moesten skippen vanwege een crematie. Wij zijn niet zo van het plannen en zien wel waar we terecht komen. Zaterdag begonnen met YinYin op het Muziekgieterij podium (moest ik echt heen aangezien ze hier uit de buurt komen en ik werk als vrijwilliger bij de Muziekgieterij ?). Daarna vooral veel gedanst bij The Floor (dikke set van Kees van YinYin samen met z'n broertje) en Lake District (Tsepo was heel goed). AJ Lambert nog even meegepakt omdat het kan, ze heeft zowaar nog gedanst met mijn vrouw tijdens het optreden haha. Afgesloten met een magistrale show van Kikagaku Moyo, helaas de laatste keer dat we ze gezien hebben aangezien ze gaan stoppen. Voor mijn vrouw was de koek toen wel op, dus lekker naar huis gegaan om te slapen.
Zondag had ik als enige verplichting om Amenra te zien; ik heb ze pas een paar jaar geleden ontdekt maar ik ben helemaal fan, en wat een geweldige ervaring om live bij te zijn. Bij mijn vrouw kwam het dubbel zo hard binnen gezien de emoties en teksten van Colin H van Eeckhout, dus die heeft wel wat traantjes gelaten. Daarna lekker ontspannen en wat eten met Novastar op de achtergrond, de akoestische set van Amenra bij het Muziekgieterij podium meepikt incl interview erna. King Gizzard van een afstandje bekeken, was weer tof. Had er wat minder van verwacht tov de laatste keer op BKS in de Two, maar ze hebben me niet teleurgesteld. Na nog wat dansjes bij The Floor (Lieke TR was goed!) was de batterij van mijn wederhelft helemaal leeg, dus jammer genoeg geen Nick Cave kunnen zien.
Mocht de pret niet drukken, we hebben een top weekend gehad en kijken nu al uit naar volgend jaar. Dan hopelijk met weer wat meer energie 3 dagen op de camping!

Oh ja.... Storend waren de mensen die tijdens veel optredens (bij Amenra vond ik het heel heftig) bleven ouwe-hoeren. Klein beetje respect voor de optredende artiesten mag wel. Ook de groepjes met verkleedde mensen en meer van dat soort ongein mogen wat mij betreft volgend jaar naar Pinkpop ofzo.
Mooi dat jullie genoten hebben R&H. Het is jullie gegund ?.
 
  • Leuk
Waarderingen: Frostie_999

Seventheen Seconds

Gouden Tip
11 mei 2015
252
62
Wat ik erg storend vond waren de groepjes die 2 mensen vooruit stuurden, om zich tussen mensen te wurmen die al een tijd staan te wachten. Om vervolgens kort voor het optreden met een petje of zo te gaan staan wapperen, waarna er een groep van 10 zich als probeert aan te sluiten bij die eerste 2 ("mijn vrienden staan daar"). Gebeurde zelfs vlak voor Beach House, toen het publiek toch al dicht op elkaar stond. Niet fijn.
Dit fenomeen viel mij ook op. Dat heb ik nog nooit zo erg meegemaakt. Bij ieder optreden gebeurde dit.
Verder geen last gehad van pratende mensen om me heen. Bij andere edities stoorde ik me hier veel meer aan. Ik stond bij ieder optreden vrij voorin daardoor wel minder optredens gezien dan normaal.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Slotinterview: https://3voor12.vpro.nl/update~51d3...met-best-kept-secret-s-maurits-westerik~.html

Weet nog niet helemaal wat ik van Maurits als festivaldirecteur vind hoor... Robert Swarts kwam een stuk competenter over, meer als een manager. Maurits is misschien wel meer een fan. Als het gaat om verbeterpunten voor volgend jaar en wat er dit jaar goed ging, stipt hij vooral het nachtprogramma aan en de verlichting. Niet helemaal wat mijn focus zou zijn. De muziek lijkt een beetje secundair te zijn voor hem.
 
  • Leuk
Waarderingen: timbo, yeaghi en Lion

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Slotinterview: https://3voor12.vpro.nl/update~51d3...met-best-kept-secret-s-maurits-westerik~.html

Weet nog niet helemaal wat ik van Maurits als festivaldirecteur vind hoor... Robert Swarts kwam een stuk competenter over, meer als een manager. Maurits is misschien wel meer een fan. Als het gaat om verbeterpunten voor volgend jaar en wat er dit jaar goed ging, stipt hij vooral het nachtprogramma aan en de verlichting. Niet helemaal wat mijn focus zou zijn. De muziek lijkt een beetje secundair te zijn voor hem.
Wat mij opviel was dat Maurits wel veel actiever op het terrein was. Heb hem, en trouwens ook Roel Coppen, meerdere malen op het terrein gezien. Kan me niet herinneren dat dit bij Robert Swarts ook zo was. Ik denk dat Robert inderdaad meer als een manager over kwam, en dat Maurits veel meer bezig is hoe alles voor de bezoekers op het terrein uitpakt. Daar hoeft niets mee mis te zijn.

Ik kreeg bij het interview ook wel een beetje het gevoel dat hij wat om de vraag heen loopt hoe de muziekbeleving beter zou kunnen.

Misschien moeten we hem helpen als die evaluatie langskomt!
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
814
528
Jep, hij was er toen we naar binnen mochten om eerst even een praatje te doen. En ik zag hem ook meerdere malen lopen, bij bands staan, dansend op de Floor (in de Floor?). Hij komt naar het publiek toe een beetje over als een mascotte ipv een manager, maar als dat verder binnen de organisatie goed geregeld is, hoeft dat geen probleem te zijn. Hoogstens in welk publiek je daarmee aantrekt/afstoot.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Vrijdag:
Helaas door de verkeerschaos (moest nog nooit zo lang wachten om te parkeren bij BKS) had ik Wies en 4B2M helaas gemist. De eerste acts waar ik belande was Giant Rooks. Deden het ok maar het werd ook niet heel bijzonder, daarom snel doorgelopen om het terrein een beetje te verkennen.

Vervolgens heb ik de opening gezien van Mavis Staples, wil ik toch een klein stukje van meepakken. Ze deed het prima, maar muzikaal was niet helemaal mijn ding. Maar alle respect voor wat ze doet op haar leeftijd. Vervolgens doorgelopen naar Iceage in The Secret en daarmee kwam ik wel tot de conclusie dat tussen de ONE en de The Secret te ver uit elkaar liggen om goed tussen te pendelen. De zanger band wist me niet echt te overtuigen. De zang was niet goed en de show kwam eigenlijk nooit van de grond. Jammer want op plaat zijn ze een stuk toffer.

Daarna was het tijd om The Casbah van binnen te zien bij Gustaf, maar toen stond er al een hele bups buiten waardoor we niet naar binnen konden. Heb even aan de buitenkant gestaan maar te weinig impressies gekregen om een goed oordeel te hebben. Daarna was het de beurt aan Genesis Owusu, en dat was dan de eerste goede show van het weekend. Op plaat wist het mij niet veel te doen maar live bracht meer euforie waardoor het erg vermakelijk was.

Talk Show was de volgende act op mijn lijstje. Ik kon net achterin in The Casbah terecht, en zelfs met mijn lengte (ik steek er al snel bovenuit) was er amper wat te zien op het podium. Dat moet echt gewoon beter. Muzikaal was het best tof, maar de drukte en capaciteit van The Casbah zorgde er wel voor dat ik niet met volle teugen kon genieten van deze show.

Toen zijn we vertrokken om een stukje Jessie Ware te gaan kijken in de TWO. Ja dat klonk ook leuk en aardig, maar zoals vaker met dit soort acts vind ik het niet slecht klinken. Maar ik kan muzikaal ook te weinig mee. Dus we zijn weer terug gewandeld naar The Casbah, want ik wilde Traumhaus wel aan het werk zien. Maar bij aankomst was The Casbah wederom overvol, en opnieuw konden we nog net achterin ergens een plaatsje bemachtigen. Jammer want de show klonk echt wel tof, en er gebeurde wel wat in die Casbah. Maar ondanks dat kon ik hier nog wel enigszins van genieten. Leuke show.

Daarna was het tijd om door te lopen naar DIIV. En die zetten wat mij betreft de show van de dag neer en dat had ik op dat moment best wel nodig. Dit was muzikaal het meeste mijn ding wat ik gezien had die dag, en daarna was het nog prima uitgevoerd. Had een mooi plaatsje in de tent en heb echt van de hele show kunnen genieten.

De dag heb toen afgesloten bij Jamie XX. Tsja iedere lul de behanger kan dit. Weinig interessants en hoewel ik als lid van The XX hem hoog heb zitten is het solo geen ene *piep* waard.

Zaterdag:
Wederom weer enige vertraging gehad met het verkeer, maar het ging al iets beter dan de vrijdag. De eerste act voor mij was Jensen McRae. Ze deed het niet slecht, maar ik vond The Casbah een beetje misplaatst. Zoiets had ik nou juist graag gezien aan het strand op een mooie stage waar bijv. The Floor stond.

Daarna even lekker op een afstand Boy Pablo gekeken. Het deed mij een beetje denken aan de slechtere versie van Two Door Cinema Club. Maar anderzijds vond ik het best wel passen bij het sfeertje en het zonnetje op het strand om even laidback naar te luisteren. En weer terug naar The Secret door gegaan voor The Goa Express. Het klonk best aardig, maar op den duur werd het een beetje teveel van het zelfde waardoor de show niet lang zal blijven heugen vrees ik.

Toen eindelijk mijn eerste act waar ik persoonlijk echt naar uitkeek, namelijk dEUS op de ONE. Ik had ze al een flinke poos niet gezien, maar ik blijf enorm fan van hun werk. De band speelde gewoon met veel beleving en het klonk allemaal gewoon erg strak. Lekker dansen bij Fell Of The Floor Man, en Instant Streets kwam een beetje vroeg in de set. Maar die outro blijft zo geweldig, boh mien merk. Hotel Loung en Bad Timing was ook weergaloos mee, en dan even de set uitgeknald met Suds & Soda. Ik heb met een euforisch gevoel de ONE verlaten.

Vervolgens gelijk doorgelopen Big Thief in de TWO. En daar werd mijn euforisch gevoel nog eens extra aangewakkerd. Een hele mooie ingetogen show, maar muzikale mooie uitbarstingen. Wel jammer dat 3x iemand heb moeten toezeggen dat ze even stil moeten zijn. Maar ondanks dan dat wel genoten van de show.

Het was daarna weer tijd voor The Secret om een kijkje te nemen bij Beach Bunny. Het is een beetje zoete poprock, maar het klonk toch best wel aangenaam. Ze had mijn sympathie en klonk vrijwel hetzelfde op album (en dat is positief bedoeld). Vervolgens een rustmoment bij The Casbah met wat eten en drinken (Nacho’s waren heel lekker) en daar konden nog flink wat volume van Fontaines meekrijgen.

De volgende show van de dag was van Porridge Radio. Ook hier weer enorm van kunnen genieten. Heel strakke set met een heel goede performance. Die kunnen wel wat groter gaan worden als je het mij vraagt. Hou ze in de gaten!

En toen was het zo ver. Na jaren wachten was het eindelijk de beurt aan The Strokes. Ik heb een mooi plekje vooraan opgezocht en kan met trots mededelen dat ik naast niemand minder dan Kluun in het vak stond. Jaja, niet de minste. Enfin, volgens mij is er alles al wel gezegd over deze show. De Trainwreck wie Casablancas was deze avond vond ik stiekem ook wel weer wat hebben. Maar heel slecht vond ik het nooit klinken (vooral de band was gewoon erg strak). Het was echt niet de beste show uit mijn leven ofzo (die was een dag later). Maar het was toch wel gewoon een show lang genieten van de hits.

En toen was het tijd voor Beach House. En nu ook weer een hele mooie show mogen zien. Prachtige visuals en de moeheid die een beetje was toegeslagen past voor mij wel bij mooie show. Het was een prima afsluiter van de dag, een prachtige dag overigens.

Zondag:
Geen parkeer problemen gehad de zondag, sterker nog we konden gewoon onze auto neerzetten waar we zaterdag ook stonden. Zonder een parkeerwachter gezien te hebben? Nouja het zij zo. Amenra dus. Goed zoals altijd, maar misschien wel het nu wel iets te vroeg? Het kwam naar mijn idee niet helemaal los en zowel de band als het publiek was het elkaar aan het aftasten had ik het idee, waardoor de show nooit echt helemaal van de grond kwam. Niet dat het slecht was, maar het was ook niet super.

Vervolgens even gechilled en blijven wachten op Black Midi. Plekje vooraan gehad en dat ramde lekker door. Ik miste eerlijk gezegd wel wat nummers in de setlist (bmbmbm en Of Schalgenheim), maar goed dat mocht de pret niet drukken. Leuke show.

Novastar had de eer om de ONE deze dag te openen, en daar heb ik even bij gekeken. Het was een kleine mismatch wel. Hoewel ik de band best kan waarderen stond het op BKS gewoon niet op hun plek. Ok maar niet meer dan dat. En door naar Cassandra Jenkins, op plaat vond ik het best geinig klikken maar wist niet wat ik live moest verwachten. Het was vooral ontspannend maar nooit spannend.

Op de ONE stond ondertussen Wolf Alice weer op de planken. Ik vond de gehele show zo zijn pieken en dalen hebben. Maar overall gezien was het wel ok, maar werd nooit echt bijzonder. Toen was het tijd voor de Sky Ferreira, het was dusdanig slecht dat ik een beetje medelijden kreeg. Het was echt een drama en de slechtste act van het festival

King Gizzard & Lizard Wizard is bij velen populair. Ik heb ze al vaker gezien maar ik wilde ze opnieuw een kans geven. En it’s not working for me. Het is allemaal niet slecht maar het kan mij niet raken in euforie of in verhaal en daardoor wordt het voor mij wel snel saai. Sorry voor de fans, but not for me.

En door gegaan naar Jehnny Beth. Wat een topper is dat zeg. Was al best wel fan van Savages, maar solo staat ze ook gewoon haar mannetje. Helaas wel op tijd vertrokken voor niemand minder dan…..

Nick Cave & The Bad Seeds. Goh, ik kan hier hele boeken over schrijven hoe goed ik het vond. Maar eigenlijk is het ook weer niet met een pen te beschrijven. Nu vind ik hem kwa zang niet eens zo super super (gewoon goed). Maar goh wat een performer en persoonlijkheid. Zo sterk komt hij bij je binnen. Mensen stonden om mij heen te huilen van genot, en hier was soms ook een brok in de keel te spotten. Goh wat hebben we dit bijna 3 jaar lang moeten missen. Maar dit was gewoon ongekend goed.

En het weekend nog even afgesloten met 2 Many Dj’s. Toch wel fan hoor, fijne set en met lekker knallen. Wel een omschakeling na Nick Cave, maar dat ging toch wel prima.

Top 5:
1. Nick Cave & The Bad Seeds
2. dEUS
3. Beach House
4. Big Thief
5. Porrdige Radio

Verbeter punten:
- The Floor is te prominent aanwezig voor het terrein. De locatie is veel beter te benutten voor andere acts.
- Parkeren was slechter dan andere jaren, met vooral de vrijdag (bijna 1,5 uur gedaan om te parkeren).
- Sommige paden waren slecht belicht (ook richting het parkeerterrein).
- The Casbah is te klein.
- Het pad naar The Secret was soms best vervelend aangelegd. Kameraad van me verzwikte bijna zijn enkels op het pad aan de rechterkant.
- De bekers. We zijn van mooie bekers met de line-up nu doorgegaan naar plastic bekertjes die je opnieuw moet inleveren. Terwijl de prijzen enkel maar omhoog gaan. Toch jammer hoe dat proces is gegaan de afgelopen jaren.
 
Laatst bewerkt:

timbo

Campingartiest
3 jun 2019
72
118
Slotinterview: https://3voor12.vpro.nl/update~51d3...met-best-kept-secret-s-maurits-westerik~.html

Weet nog niet helemaal wat ik van Maurits als festivaldirecteur vind hoor... Robert Swarts kwam een stuk competenter over, meer als een manager. Maurits is misschien wel meer een fan. Als het gaat om verbeterpunten voor volgend jaar en wat er dit jaar goed ging, stipt hij vooral het nachtprogramma aan en de verlichting. Niet helemaal wat mijn focus zou zijn. De muziek lijkt een beetje secundair te zijn voor hem.
Ook mijn gedachte bij het zien van dit interview.
 
Laatst bewerkt:

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
509
456
Het is wel lachen geblazen met Maurits. 'Van het organische naar het ethische' vertelt hij enthousiast als hij het heeft over de indeling van een festival terrein. Hoe verzin je het? En als hij gaat bazelen over iets als: 'alles tussen de grond en het plafond is de inhoud... van dat moment, en als je dat samenvoegt en die synergie weet te pakken dan is het geslaagd... Sjonge jonge jonge toch.

Die interviews van die vpro medewerkster zijn ook wel dramatisch hoor. Geen enkele kritische vraag maar een soort fangirl achtige houding. Als het maar gezellig is.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Jep, hij was er toen we naar binnen mochten om eerst even een praatje te doen. En ik zag hem ook meerdere malen lopen, bij bands staan, dansend op de Floor (in de Floor?). Hij komt naar het publiek toe een beetje over als een mascotte ipv een manager, maar als dat verder binnen de organisatie goed geregeld is, hoeft dat geen probleem te zijn. Hoogstens in welk publiek je daarmee aantrekt/afstoot.
Haha, mascotte is inderdaad het goeie woord. Een prima ambassadeur voor het festival, maar ik hoop maar gewoon heel erg dat er een sterke programmeur naast staat...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Wat mij opviel was dat Maurits wel veel actiever op het terrein was. Heb hem, en trouwens ook Roel Coppen, meerdere malen op het terrein gezien. Kan me niet herinneren dat dit bij Robert Swarts ook zo was. Ik denk dat Robert inderdaad meer als een manager over kwam, en dat Maurits veel meer bezig is hoe alles voor de bezoekers op het terrein uitpakt. Daar hoeft niets mee mis te zijn.

Ik kreeg bij het interview ook wel een beetje het gevoel dat hij wat om de vraag heen loopt hoe de muziekbeleving beter zou kunnen.

Misschien moeten we hem helpen als die evaluatie langskomt!
Maurits stond nog even te praten met iemand die naast me stond op een gegeven moment. En hij was daar ook zo zoals hij op de filmpjes was, het is geen act. Maar hij heeft een klein beetje iets kinderlijks over zich heen. Hij doet er niemand kwaad mee, maar soms komt het een beetje in een irritatie zone te liggen. Dus dat ligt misschien meer aan mij dan aan hem.

Ik geloof ook niet dat hij alles in zijn eentje beslist. Maar ik ben het mee eens dat hij communicatief niet altijd even goed overkomt.
 

mroizo

Randprogramma
15 mei 2017
193
142
Mijn eerste BKS, en wat is dat goed bevallen zeg! Uiteraard zat het weer natuurlijk enorm mee, zelden zo'n perfect festivalweertje meegemaakt.
De camping en het terrein zijn erg mooi, wat heerlijk om een sfeervol bos te kamperen ipv op een saai weiland. Ruim voldoende douches, en nog gratis ook ;). Ik heb me, in tegenstelling tot vele anderen hier, totaal niet gestoord aan het publiek (met uitzondering van een stel limbo-dansende Belgen onder Fontaines DC). De leeftijd ligt duidelijk een stuk hoger dan het LL publiek, en aangezien ik zelf ook de jongste niet meer ben beviel dit prima. Veel leuke spontane gesprekken gehad. De camping was ook een oase van rust, heel respectvol allemaal.

Het terrein zelf vond ik erg sfeervol. Wel vond ik het wat rommelig overkomen. Lake District is echt een vaag gebied, met de Secret helemaal vooraan weggestopt in een hoekje. The Floor: hele mooie tent maar het geluid overstemde werkelijk het hele terrein. Zeer irritant. One en Two zijn gewoon goede podia. En wat heerlijk dat het terrein brandschoon is, met name te danken aan het Token-systeem lijkt me.

Hoogtepunten:
Nick Cave: heb weinig met deze artiest, toch wist hij me volle bak te raken
Alt-J: voor mij de beste show van het weekend
Deus
Wolf Alice
The Strokes: ondanks de wat gammele vertoning van Casablancas
Altin Gun
Novastar
Fontaines DC: zeer energieke band. Het geluid kwam vooraan wel wat 'dichtgesmeerd' over
 
  • Leuk
Waarderingen: Seventheen Seconds

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Ik vraag me wel af hoe Festileaks die top 25-lijstjes vaststelt.
King Gizzard staat toch in vrijwel geen enkel lijstje boven Nick Cave & the Bad Seeds?
 

guystanding

Playlistbediener
20 nov 2019
15
8
Ik heb geweldig genoten het hele weekend, kon me van de vorige editie niet herinneren dat ik minstens 10 artiesten op kon noemen bij wie ik echt, echt genoten heb (Nick Cave, Beach House, Sampa the Great, Genesis Owusu, Fontaines DC, King Gizzard, Iceage, Diiv, Jessie Ware, Big Thief, Amenra, Black Midi, the Strokes in willekeurige volgorde).

Wel heb ik me regelmatig gestoord aan hoe slecht de communicatie van het festival was. Alle late afzeggingen werden niet of nauwelijks gecommuniceerd. Dan loop je weg bij Black Midi om Spellling te zien, is die er niet. Dat geeft een festival als Roadburn toch duizend maal beter aan. Over die website is denk al genoeg gezegd, maar die was ook vreselijk. Het doet licht af aan de ervaring, al gok ik dat ik over een aantal jaar terug kijk op deze editie als de keer dat ik Cave heb mogen zien.

Ik vraag me wel af hoe Festileaks die top 25-lijstjes vaststelt.
King Gizzard staat toch in vrijwel geen enkel lijstje boven Nick Cave & the Bad Seeds?
Kan het me wel voorstellen hoor, mijn maatje had King Gizzard in ieder geval hoger in zijn lijstje. Was wel een explosie van plezier.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken