Best Kept Secret 2022 - Nieuws en Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Uiteindelijk valt het altijd wel mee als je er bent, die stress om de TWO binnen te geraken. Zo bleek ik de run van Kurt Vile (ONE) - Raconteurs (TWO) - Carly Rae (ONE) - Interpol (TWO) perfect te kunnen doen. Alles sets volledig gezien en overal een prima/goede plek gehad.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.437
1.537
Er ontbreekt dus op zaterdag nog een naam in the Secret en op zondag een naam in the Casbah. En wat is dat O. dat op zondag Casbah afsluit?
En maar 3 namen op vrijdag op ONE
Dat is volgens mij het voorprogramma van Black Midi tijdens hun aankomende tour. Hebben volgens mij nog niets uitgebracht, maar ik vond deze liveopname op Youtube.


Schema pakt voor de zondag niet onaardig uit, denk ik dat het dit zal worden als de nieuwe indeling meewerkt: Amenra - Black Midi - Cassandra Jenkins - Wolf Alice - Sky Ferreira - Holly Humberstone - O. - Nick Cave & The Bad Seeds.
 

Marin

Gouden Tip
14 apr 2021
467
308
Pfoe wel veel clashes op de zondag, had juist verwacht dat dit op de zaterdag zo zou zijn
 

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
294
288
Jeujj. Fijne lange set van Nick Cave. Paar vervelende clashes:
  • Sad Night Dynamite tijdens Jessie Ware
  • Sigrid -genesis owusu -leon bridges
  • Automatic tijdens Nick Cave
  • holly humberstone tijdens king gizzard
valt dus wel mee. Nu benieuwd naar de nieuwe plattegrond. Gebied is langer geworden dus als de podia ook verder uit elkaar liggen dan wordt het lastig soms. Het lijkt me dat de casbah groter zal zijn dan voorheen? En er staan nu zelfs bandjes die ik wilzien zoals Cero Ismael. Heb er nooit naar binnen gedurft ? dus erg benieuwd.
muziekgieterij livesessies met Heaven zal wel zoiets zijn als die 3voor12 sessies voorheen? Was vaak erg leuk om bij tezijn.
ik ben kei tevreden…
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
509
456
Ook wel opvallend dat Casbah steeds meer een normaal podium begint te worden.
En kan het kloppen dat het filmprogramma stilletjes is afgevoerd?
Opvallend kut ja. Echt zo'n grote sof . Allerlei mellow artiesten in voormalig trash en punkhol The Casbah. Ze kunnen mij en die paar honderd andere trouwe adrenaline junks niet meer op de ziel trappen dan ze nu doen. Alleen de vrijdag is nog een beetje te doen. Andere mega sof: Amenra laten openen op de zondag, Echt. En dan Black Midi er achter aan zodat we met een gerust hart naar huis kunnen ware het niet dat we ons nog door een boel middelmaat ( okay , Beth uitgezonderd) moeten worstelen voordat we Cave hopelijk nog eens een een fatsoenlijke setlist zien spelen.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.622
Wat is mis met 12.30 Amenra? Heerlijk juist! Brak, kapot, moe. En dan? Amenra. Tuurlijk komt het meer tot zn recht in het echte donker, maar ik vind deze spot ook wel tof.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en mattman

Marin

Gouden Tip
14 apr 2021
467
308
Beach bunny tijdens fontaines en automatic tijdens Nick Cave zijn wel echt heel zuur. Rare programmering wel, kikagaku moyo en yin yin hadden ook prima eerder op de dag gelukt
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
Vind de programmering overdag niet echt aansprekend, had gehoopt op wat meer keuzes. Dat gezegd hebbende valt er vanaf 17/18 uur wel elke dag een mooi programma samen te stellen zonder veel overlap of nare clashes. Zit wel nog in dubio of ik alleen zaterdag of het hele weekend meepak.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Dit gaat het worden denk ik:
Vrijdag: Wies, 4B2M, Faye Webster, (stukje Mavis Staples?), Iceage, Genesis Owusu, Sad Night Dynamite, stukje Alt-J, DIIV, Jamie XX, John Talabot. Gewoon fuck de TWO eigenlijk die dag.

Zaterdag:
L'Rain, TBA???, Jensen McRae, Boy Pablo, Just Mustard, dEUS, Big Thief, Beach Bunny, Porrdige Radio, The Strokes, Beach House

Zondag;
Amenra, Black Midi, Nova Star, Casandra Jenkins, Nagasaki Swim, Holly Humberstone, Jehnny Beth, Nick Cave & The Bad Seeds, 2 Many DJ's

Vrijdag is heel zwak, en eerlijk gezegd bijna geen kaartje waardig te noemen. Zaterdag komt langaam op gang maar dan is het wel een prima dagje. zondag begint helemaal top, en zakt dan een klein beetje in om daarna weer goed af te sluiten.

Een 6,5 dit jaar :)
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.827
824
Dit gaat het worden denk ik:
Vrijdag: Wies, 4B2M, Faye Webster, (stukje Mavis Staples?), Iceage, Genesis Owusu, Sad Night Dynamite, stukje Alt-J, DIIV, Jamie XX, John Talabot. Gewoon fuck de TWO eigenlijk die dag.

Zaterdag:
L'Rain, TBA???, Jensen McRae, Boy Pablo, Just Mustard, dEUS, Big Thief, Beach Bunny, Porrdige Radio, The Strokes, Beach House

Zondag;
Amenra, Black Midi, Nova Star, Casandra Jenkins, Nagasaki Swim, Holly Humberstone, Jehnny Beth, Nick Cave & The Bad Seeds, 2 Many DJ's

Vrijdag is heel zwak, en eerlijk gezegd bijna geen kaartje waardig te noemen. Zaterdag komt langaam op gang maar dan is het wel een prima dagje. zondag begint helemaal top, en zakt dan een klein beetje in om daarna weer goed af te sluiten.

Een 6,5 dit jaar :)
Mooi schema! Komt aardig overeen met wat ik wil gaan zien. Mis alleen Fontaines DC. Geen fan of wint Beach Bunny?
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Mooi schema! Komt aardig overeen met wat ik wil gaan zien. Mis alleen Fontaines DC. Geen fan of wint Beach Bunny?
Jawel hoor, vind ik prima artiest. Maar Beach Bunny nog niet eerder live gezien, en Fontaines al meerdere malen. Dus vandaar de keuze
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.827
824
Wat ik trouwens nu nog vreemder vind is de teaser van Casbah terwijl nu eigenlijk blijkt dat de Casbah ontmanteld is.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.622
Fontaines rendeert wel vele malen beter in een donkere tent. Had ze graag omgedraaid met Beach House, die ik al vaker in het donker heb gezien en nu een spot aan het meer had gegund. Verder best tevreden met de timetable.
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
509
456
Wat ik trouwens nu nog vreemder vind is de teaser van Casbah terwijl nu eigenlijk blijkt dat de Casbah ontmanteld is.
Precies dat. In de omschrijving wordt het ook nog gepresenteerd als de plek voor smerige rock n roll en dan dit jaar met een psychedilisch randje. En wat programmeren ze er, op een paar bands op de vrijdag na? Popmuziek. Kijk het zal de meerderheid van de bezoekers worst wezen maar ik vond het altijd een fijne plek om nog wat stoom af te blazen en een blik bier te drinken met wat heftige rock na een dagje verantwoorde indie.
 

Marin

Gouden Tip
14 apr 2021
467
308
Wordt voor mij de eerste keer een heel weekend best kept secret, raden jullie aan om op donderdag al de tent op te zetten of ben je vrijdagochtend nog prima op tijd? En hoever is de camping ongeveer van het festivalterrein?
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Ze hadden ALT-J helemaal niet hoeven boeken en Beach House op die plek moeten zetten.
Dat denk ik ook. Maar Alt-J heeft deze tour wel een mooie lichtshow bij zich, en ze hebben een tijdslot in het donker. Dat zou toch mooi kunnen worden.

The Strokes spelen trouwens ook helemaal in het donker. Nick Cave start juist met zonsondergang; dat kan erg mooi worden!
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Wordt voor mij de eerste keer een heel weekend best kept secret, raden jullie aan om op donderdag al de tent op te zetten of ben je vrijdagochtend nog prima op tijd? En hoever is de camping ongeveer van het festivalterrein?
Ik denk dat je de Lowlands- en Pinkpopcampings even moet vergeten!!

De camping van BKS gaat pas om vrijdag open. Volgens mij zelfs pas om 12.00. Een deel van de camping zit redelijk dicht bij het festivalterrein. Je tent plaats je daar in het bos. Maar als je er begin van de middag bent is daar echt nog wel plek. Er is een wat groter veld dat een paar minuten verder lopen is, maar de afstanden vallen best mee. Zeker nu de ingang naar het festivalterrein verplaatst wordt, en er een directe looproute langs het water is, is allemaal best te doen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken