Best Kept Secret 2022 - Nieuws en Geruchten

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Volgens mij kan door the Strokes definitief een streep, zijn op de woensdag voor BKS geboekt in Stockholm.
Dit maakt voor BKS niet zoveel uit. Voor BKS is de vraag of the Strokes op vrijdag in Barcelona, zaterdag Hilvarenbeek en zondag Berlijn kunnen spelen. Dat zou voor the Strokes uitzonderlijk zijn. En anderzijds: er lag al wel een contract van afgelopen 2 jaren, en als the Strokes in Nederland spelen dan zou BKS toch echt het meest logische podium zijn.

Hoe graag ik Cave zou zien op BKS - ik verwacht the Strokes ondanks dat tourschema toch eerder op BKS dan Cave.

Dat Rosendal Garden Party (www.rosendal.com) is trouwens ook georganiseerd door FKP Scorpio, net zoals dat festival in Berlijn. Het lijkt erop dat die the Strokes voor een reeks festivals hebben geboekt. Dan zou BKS toch echt heel logisch zijn.
Ik verwacht dat The National, The Avalanches en Sharon van Etten wel door zullen komen uit Stockholm.
 
Laatst bewerkt:

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Zou me niet verbazen... gewoon even heel snel cashen in Europa met veel optredens achter elkaar en dan weer terug naar de VS.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
989
119
Nick Cave:
Ik spring niet direct en liever niet op de Cave-hypetrain. Ik vraag me ook af of Cave meer kaarten zou verkopen dan Strokes.
Dat BKS22 perfect past op t moment in Nick Caves tourschema is vooralsnog zeker.

the Strokes:
The Strokes : 8 juni - Rosendal; 10-Juni - Barcelona; 12 Juni - Tempelhof;
En ik zie ze in hun hele tourschema van 2022 geen drie dagen achter elkaar.... lijkt me ook echt n hel als artiest en vooral als band support om dat te doen eerlijk te zijn.
Mijn conclusie: The Strokes op BKS22: Nope.

En komen weer terug op t 2022 affiche...
The National
King Gizzard
DIIV
black midi
Om
RBCF
Automatic
Fontaines DC
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Nick Cave:
Ik spring niet direct en liever niet op de Cave-hypetrain. Ik vraag me ook af of Cave meer kaarten zou verkopen dan Strokes.
Dat BKS22 perfect past op t moment in Nick Caves tourschema is vooralsnog zeker.

the Strokes:
The Strokes : 8 juni - Rosendal; 10-Juni - Barcelona; 12 Juni - Tempelhof;
En ik zie ze in hun hele tourschema van 2022 geen drie dagen achter elkaar.... lijkt me ook echt n hel als artiest en vooral als band support om dat te doen eerlijk te zijn.
Mijn conclusie: The Strokes op BKS22: Nope.

En komen weer terug op t 2022 affiche...
The National
King Gizzard
DIIV
black midi
Om
RBCF
Automatic
Fontaines DC
Ik hou hoop op the Strokes. Kijk de afgelopen jaren maar eens naar de tourschema's van The National als je artiesten wil zien die 3 dagen op rij op verschillende plaatsen spelen. Dat was ook met BKS 2018, toen ze de dag voor BKS in Denemarken en de dag na BKS in Helsinki speelden. En op BKS speelden ze toen ook gewoon een set van bijna 2 uur. Het kan dus wel.

Voor the Strokes is dat ongebruikelijk, maar in het hele plaatje (ze waren al geboekt voor BKS '20 en '21, FKP Scorpio doet ook die festivals in Stockholm en Berlijn, waar zouden ze anders in NL kunnen staan, en in Hilvarenbeek is al best een stukje onderweg naar Berlijn) zou het heel goed kunnen.

Uit jouw lijstje: RBCF lijkt af te vallen, vanwege de Primavera's en Maifeld Derby. Om staat in het BKS-weekend in TivoliVredenburg. De meeste anderen lijken mij ook wel zeker. Voeg The Avalanches ook maar toe!
 
Laatst bewerkt:

jacobz

Randprogramma
30 nov 2014
121
58
Wat het ook nog lastig maakt voor the Strokes is dat de headliners op Primavera vaak midden in de nacht spelen:)

Ik hoor hier niks meer over Tame Impala, lijkt me ook nog steeds een grote kanshebber?
Ze zouden eigenlijk wel 1 grote headliner moeten hebben uit dit rijtje: The Strokes, Tame Impala, Nick Cave, War on Drugs.
Dan nog The National erbij en ik ben tevreden
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Is The War On Drugs ondertussen al een "grote" headliner?

Ik denk dat die zeker BKS kunnen headlinen. Maar zou ik eerder een kleine headliner noemen... Ik zie ze ontzettend graag komen maar voelt voor mij meer iets aan van het kaliber Run The Jewels, Christine & The Queens, Libertines, Bon Iver, Alt-J wat eerder kleinere headliners zijn/waren dan bv. Radiohead, Arcade Fire, Editors, The National,...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.325
Nick Cave:
Ik spring niet direct en liever niet op de Cave-hypetrain. Ik vraag me ook af of Cave meer kaarten zou verkopen dan Strokes.
Dat BKS22 perfect past op t moment in Nick Caves tourschema is vooralsnog zeker.
Ik denk wel dat ze een naam van het caliber Cave kunnen gebruiken. Eentje die moeiteloos Ziggo Domes uitverkoopt. Na RH en AF lijkt me dat ook de grootste 'bucketlist naam' voor dat festival eigenlijk.

Ik (en iedereen) dacht dat The Strokes van dat caliber waren, maar dat blijkt helaas tegen te vallen. Het liefste zie ik beide in de Beekse Bergen verschijnen, voor beide acts kan ik me geen beter festival in NL inbeelden dan BKS.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
Wat het ook nog lastig maakt voor the Strokes is dat de headliners op Primavera vaak midden in de nacht spelen:)

Ik hoor hier niks meer over Tame Impala, lijkt me ook nog steeds een grote kanshebber?
Ze zouden eigenlijk wel 1 grote headliner moeten hebben uit dit rijtje: The Strokes, Tame Impala, Nick Cave, War on Drugs.
Dan nog The National erbij en ik ben tevreden
Tame Impala lijkt me meer iets voor Down the Rabbit Hole. Past daar nog stukken beter dan op BKS en van mij hoeft het ook niet eerlijk gezegd.

Ik vond (en vind) The War on Drugs altijd een fijne band, maar zou het voor BKS een beetje veilig vinden. Zeker nu ze meer de mainstream opzoeken (hun goed recht natuurlijk) blijft het voor mij meer iets voor de andere grote festivals, het liefst op een sub-plek.

Ik blijf hopen op The Strokes en anders Nick Cave. Al is de undercard voor mij het belangrijkst.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Arcade Fire heeft laatste tijd veel oude opnames op Facebook geplaatst. Plaatst nu een opname van BKS 17 met de volgende tekst:


….and today, with Afterlife, we conclude (for now) our visitation of past live performances. RIP #AFPastLives ⚰️ ?. Stay tuned, the future approaches ? .

Aankondiging van album en tour op komst?
En is alvast een teaser voor BKS?
 
Laatst bewerkt:

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.620
3 jaar geleden overdag gezien in een tent op Pukkelpop. Echt een geniaal optreden, die mag inderdaad wel in de TWO of zelfs in de FIVE (als ben ik niet zo'n fan van die nieuwe tent) spelen. Ik hoop trouwens dat de SIX (of hoe heette dat Ibiza gebeuren langs het water) weg gaat en dat er wat voor terugkeert wat beter aansluit bij het festival.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
989
119
BKS-angst die elk jaar terugkeert: Lana Del Rey, Bjork, en Nick Cave als headliners; <- Hier spreekt een persoonlijk mening .

De undercard is ook voor mij t belangrijkst....daar zitten de echte gems.
 
Laatst bewerkt:

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Placebo niet op Pinkpop. Kanshebber? Zou een mooie TWO naam zijn, maar geen idee of ze het daarvoor doen.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Laatste keer dat ik ze zag in Ziggo was wel de tweede ring dicht. En hebben in die tijd wel wat ingeleverd lijkt me? Het was voor mij ook een twijfel geval hoor.
Daar was ik toevallig ook bij!
Maar deze hangt er wel wat tussen inderdaad. Trekt waarschijnlijk als headliner voor BKS te weinig publiek, maar is te groot voor een sub. Eerder voor een mooie plek op Lowlands.
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Daar was ik toevallig ook bij!
Maar deze hangt er wel wat tussen inderdaad. Trekt waarschijnlijk als headliner voor BKS te weinig publiek, maar is te groot voor een sub. Eerder voor een mooie plek op Lowlands.
Run the Jewels, LCD soundsystem en Christine & The Queens zijn volgens mij nog een stuk minder populair dan Placebo.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken