Best Kept Secret 2022 - Nieuws en Geruchten

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Nick Cave & The Bad Seeds, The Strokes, Massive Attack, Courtney Barnett, Godspeed You! Black Emperor, Mogwai, BadBadNotGood, Angèle, Low, Yann Tiersen, Cat Power, Big Thief, King Gizzard and The Lizard wizard, King Krule, Cate Le Bon, Slowdive, Aldous Harding, Mac DeMarco, Saint Etienne, Moderat, Khruangbin, Dinosaur Jr., Angel Olsen, DIIV, Weyes Blood, Shellac, Mdou Moctar, Yo La Tengo, Fontaines D.C., The Notwist, Sleaford mods, Altin Gün, Melvins, Arab Strap, Goldie, Tirzah, Ross From Friends, Sons Of Kemet, Autechre, Lightning Bolt, The Bats, Mouse On Mars, Sunn O))), Liars, Clinic, Om, Jane Weaver, Black Country, New Road, Connan Mockasin, Warpaint, Kiwi Jr., black midi, The Weather station, Squid, Dry Cleaning, Millionaire, Vanishing twin, The Reds, Pinks and Purples, Mach-Hommy, Springtime, Lewsberg, Automatic, Amyl & The Sniffers, Porridge Radio, Idle Ray, Part Chimp, SLIFT, The Haunted Youth
Zoiets.. ongeveer..
Als je vaak genoeg raad zit er altijd wel een goede gok bij.
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Ga er maar niet vanuit dat er meer bands in de one of two gaan spelen. De enige goede plaats om een middelgroot podium neer te zetten is de oude three.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.215
2.150
Ga er maar niet vanuit dat er meer bands in de one of two gaan spelen. De enige goede plaats om een middelgroot podium neer te zetten is de oude three.
BKS heeft geen extra middelgroot podium nodig. Het is juist wel goed dat er naast ONE en TWO alleen kleinere podia zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rikkie

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.455
1.592
Ik vind de One eigenlijk voor bijna alle acts die daar staan te groot, maar zo'n headlineset in het donker aan het water is toch wel vaak magisch.

Een tweede Two zou ik wel een goede aanwinst voor het festival vinden, dan kun je de middelgrote acts op je festival altijd een goede plek geven. Spoon werkte bijvoorbeeld prima op de One, maar de beleving in de Two was wel een pak beter geweest.
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Ik vind de One eigenlijk voor bijna alle acts die daar staan te groot, maar zo'n headlineset in het donker aan het water is toch wel vaak magisch.

Een tweede Two zou ik wel een goede aanwinst voor het festival vinden, dan kun je de middelgrote acts op je festival altijd een goede plek geven. Spoon werkte bijvoorbeeld prima op de One, maar de beleving in de Two was wel een pak beter geweest.
Bij heel veel acts is het overdag niet al te druk voor de mainstage inderdaad. Zelfs bij de headliners was het altijd vrij eenvoudig een goede plek te krijgen.

Maar is dat niet een beetje inherent aan de grote podia. Ook op Pinkpop/werchter/graspop of Pukkelpop is het vaak overdag niet al te druk voor een mainstage (uitzonderingen daargelaten).
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.660
1.180
Moderat hoger op de affiche gezet en Aphex Twin toegevoegd omdat het idee van Aphex Twin, Squarepusher, Autechre en Mouse On Mars in 1 weekend te mooi is om te laten liggen. Ook DJ Shadow, Les Filles De Illighadad en Weak Signal nog toegevoegd. Te te veel middelgrote namen ongetwijfeld... dus we hebben nog een middelgroot podium nodig :rolleyes: en meer optredens op One en Two per dag ? (8). Primavera Sound komt volgend jaar ook met een "monsteraffiche". Ach.. als een gedeelte ervan komt ben ik al tevreden.

Bekijk bijlage 688
Hmmm... Vind het nog realistischer dat Moderat zo laag stond dan dat Aphex Twin maar op de 3e lijn staat. Komt volgens mij als headliner de avond afsluiten op de ONE als ze die ooit al zouden kunnen vast krijgen, wat ik ten zeerste betwijfel.

Ooit een radioshow gehoord met iemand van BKS die zei dat haar Number 1 op de wishlist Aphex Twin was. Niet The Strokes, niet Nick Cave, niet...
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.660
1.180
Vroeger viel dat precies minder op dat de ONE zo leeg stond. Maar dan boekte ze een pak commerciëler denk ik. Dan waren er vaker bands als The Vaccines, Circa Waves, Babyshambles, Of Monsters & Men, Bloc Party.

Terwijl die spots de laatste jaren eerder gaan naar bands met een minder commercieel kantje (wat eigenlijk ook wel wat beter past bij BKS in het algemeen). Ik denk dan aan Primal Scream, Guided By Voices, Kurt Vile, Liz Phair, Rodriguez, Wolf Alice,...

Voor mij mag het een goeie combo van beide zijn. Wat early 2000's radio-pleasing indie mag af en toe ook wel.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.329
5.024
Vroeger viel dat precies minder op dat de ONE zo leeg stond. Maar dan boekte ze een pak commerciëler denk ik. Dan waren er vaker bands als The Vaccines, Circa Waves, Babyshambles, Of Monsters & Men, Bloc Party.

Terwijl die spots de laatste jaren eerder gaan naar bands met een minder commercieel kantje (wat eigenlijk ook wel wat beter past bij BKS in het algemeen). Ik denk dan aan Primal Scream, Guided By Voices, Kurt Vile, Liz Phair, Rodriguez, Wolf Alice,...

Voor mij mag het een goeie combo van beide zijn. Wat early 2000's radio-pleasing indie mag af en toe ook wel.
Best wel een must zelfs voor mij. Ik ga juist voor dat soort bands en niet voor The Vaccines of Circa Waves. Dan maar wat minder druk bij de ONE.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
830
537
Waarom Primal Scream en Spiritualized elk maar 45 minuten op het hoofdpodium spelen vraag ik me ook af. Dan ga je als fan toch twijfelen om te gaan.
Idem voor de bands op five (zoals al eerder aangegeven).
Speelde Primal Scream echt maar 45 minuten? Voor mijn gevoel was het een uur, in het blokkenschema staat een uur (18:15-19:15) en als ik naar de setlist op setlist.fm kijk, kan ik me niet voorstellen dat ze dat in drie kwartier hebben afgewerkt. Daarna ben ik naar de SEVEN gelopen voor Rizan Said (19:30), daar stond ik ook geen kwartier meer te wachten tot die begon.

Spiritualized heb ik niet gezien, maar hadden ook een uur in het blokkenschema (20:15-21:15) en volgens de setlist op setlist.fm speelden ze 10 nummers. 10 nummers van Spiritualized krijg je er ook niet doorheen in drie kwartier.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.580
584
Op headliners na vind ik het op festivals eigenlijk altijd wel fijn dat sets niet langer dan een uur duren. Zodoende kan je meer artiesten op een dag kwijt, plus voor de niet die hard fan wordt het dan ook geen langdradig optreden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

zworp3

Support act
17 mei 2018
830
537
Soms staat er wel een band geprogrammeerd waarbij een uur voor mij eigenlijk te kort voelt, gezien de staat van dienst en repertoire, zelfs als je geen fan bent. Op BKS bijvoorbeeld Spoon of Belle & Sebastian. Dat Interpol vorig jaar als niet-headliner 75 minuten kreeg was helemaal prima. Maar voor GBV en Primal Scream vond ik een uur dan wel weer voldoende, dus dat is ook wel persoonlijk.

Voor de bands in de FIVE is 45 minuten meestal wel genoeg, sommige bands halen dat niet eens, Moaning in 2018 hadden 30 minuten in het programma staan en waren binnen 25 klaar. Het blijft een festival, dan speel je toch korter dan een eigen show. Het is ook niet alsof deze artiesten op andere festivals wel altijd een uur spelen.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.215
2.150
Ja, voor mij mag het ook minder commercieel, hetgeen naar mijn mening ook beter past bij BKS, maar de plaatsing van welke bands waar kan beter. Bij bijvoorbeeld Cigarettes After Sex en in iets mindere mate bij Stereolab was het bijvoorbeeld druk terwijl Guided By Voices en Liz Phair beter op een podium met een grootte tussen de five en de two hadden uitgekomen.

Waarom Primal Scream en Spiritualized elk maar 45 minuten op het hoofdpodium spelen vraag ik me ook af. Dan ga je als fan toch twijfelen om te gaan.
Idem voor de bands op five (zoals al eerder aangegeven).
De vraag welke band waar het best past wordt niet alleen ingegeven door de verwachte omvang van het publiek. Stereolab had bijvoorbeeld echt niet gewerkt op ONE. Interpol had best op ONE kunnen spelen, maar dat was lang niet zo goed overgekomen als laatste keer in TWO.

Aan de andere kant trok Kurt Vile op ONE zeker geen vol veld, maar zijn set paste wel goed bij de setting.

Het blijft lastig dat voor vrijwel alle acts (naast de headliners) op BKS geldt dat een tent eigenlijk een betere setting is dan dat grote veld bij ONE.
 
  • Leuk
Waarderingen: emmers met glijmiddel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken