Best Kept Secret 2022 - Nieuws en Geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
En dan was die Ziggo ook al lang en breed aangekondigd.
Zouden ze dat niet juist na die Carre shows hebben willen doen? Dus dat we zo'n aankondiging binnenkort kunnen verwachten?
Of is dat vergezocht?

En misschien is Stadspark anders ook wel een optie?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Volgens mij is de verhouding meer 50/50. Wel voornaamlijk losse outdoorshows, maar daar hebben wij in Nederland voor het formaat van Nick Cave eigenlijk geen goede locatie meer voor na het wegvallen van het Westerpark.
Werchter zet hem weg op een TW Classic natuurlijk, altijd handig om die te hebben.

Kan niet lang meer duren vooraleer we daar duidelijkheid over hebben toch? Het is wel duidelijk dat Nick een héééél lange tour doet. Eentje die reikt van Primavera tot aan Rock En Seine. Echt de hele zomer in Europa, dus geen peil op te trekken.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Nick Cave zou wel geweldig zijn. En kans wordt wel wat groter nu hij op Northside staat.
Mew en Kashmir zijn voor Northside (want Deens) logische namen, maar ik zou benieuwd zijn of die ook buiten Denemarken festivals doen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Ik verwacht hem niet op BKS in elk geval. Ik vergis me graag!
Ik denk dat het BKS of Lowlands moet zijn. DTRH zal 'm niet worden zo snel na de vorige keer (alhoewel het tourtechnisch wel heel goed uitkomt). Pinkpop als wild card?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Ik zou hem heel graag op BKS zien, maar als ik er geld op moet zetten dan zou ik nu Lowlands zeggen.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Lowlands lijkt mij ook realistischer dan DTRH. Maar ik vind het ook wel echt zo'n artiest die een keer op BKS moet staan.
Ik zou hem heel graag op BKS zien, maar als ik er geld op moet zetten dan zou ik nu Lowlands zeggen.
Dat is eigenlijk ook mijn gevoel...

Anderzijds: Cave heeft nu nog geen optreden staan tijdens het BKS-weekend. En op de LL-vrijdag staat hij in Oekraïne.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.437
1.537
Ik geloof ook niet direct dat Mojo Cave opnieuw voor Lowlands zou boeken. De Alpha was in 2013 al bij lange na niet vol, en sindsdien heeft Lowlands dit soort namen steeds minder geprogrammeerd.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Ik geloof ook niet direct dat Mojo Cave opnieuw voor Lowlands zou boeken. De Alpha was in 2013 al bij lange na niet vol, en sindsdien heeft Lowlands dit soort namen steeds minder geprogrammeerd.
Cave is wel pas daarna, rond 2017, een stuk populairder geworden. Zag 'm in 2013 ook nog geen hele weide van Werchter dragen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Ik geloof ook niet direct dat Mojo Cave opnieuw voor Lowlands zou boeken. De Alpha was in 2013 al bij lange na niet vol, en sindsdien heeft Lowlands dit soort namen steeds minder geprogrammeerd.
Toch zei Van Eerdenburg toen dat wanneer hij de kans zou krijgen, Nick Cave zonder nadenken weer zou boeken. Plus wat Matt hieronder ook zegt.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.437
1.537
Volgens mij kan door the Strokes definitief een streep, zijn op de woensdag voor BKS geboekt in Stockholm.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
814
528
Cave is wel pas daarna, rond 2017, een stuk populairder geworden. Zag 'm in 2013 ook nog geen hele weide van Werchter dragen.
In 2005 stond hij als dagafsluiter op Pukkelpop en daar stond het gewoon vol. Heb niet het idee dat er daarna een dip in zijn populariteit is gekomen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
In 2005 stond hij als dagafsluiter op Pukkelpop en daar stond het gewoon vol. Heb niet het idee dat er daarna een dip in zijn populariteit is gekomen.
Jawel.. zijn laatste keer op Lowlands had hij echt moeite om de Alpha vol te spelen. En toen was Push The Sky Away al uit. Toch hebben veel lovende recensies en het album het daarna wel stukken populairder gemaakt.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
814
528
Jawel.. zijn laatste keer op Lowlands had hij echt moeite om de Alpha vol te spelen. En toen was Push The Sky Away al uit. Toch hebben veel lovende recensies en het album het daarna wel stukken populairder gemaakt.
Maar was Cave toen in het algemeen minder populair, of was het gewoon niet het Cave-publiek dat op Lowlands 2013 was? Op Pukkelpop 2005 waren het al niet bepaald tieners die vooraan stonden.

Zie nu dat zowel op LL13 als DTRH18 Franz Ferdinand voor Cave geprogrammeerd stond. Hoe vol was het bij hun eigenlijk?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Maar was Cave toen in het algemeen minder populair, of was het gewoon niet het Cave-publiek dat op Lowlands 2013 was? Op Pukkelpop 2005 waren het al niet bepaald tieners die vooraan stonden.

Zie nu dat zowel op LL13 als DTRH18 Franz Ferdinand voor Cave geprogrammeerd stond. Hoe vol was het bij hun eigenlijk?
Een stuk voller, nee die Nick Cave hype train was toen echt niet zo groot als hij later werd hoor.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken