Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Aangezien er waarschijnlijk geen namen meer komen maar een suggestie: Mineral (vermaarde emo band uit de jaren negentig) speelt op 24 mei in Trix Antwerpen. Mogen we wel voorzichtig noteren, toch?
 

TheNational

Randprogramma
12 nov 2012
241
0
Gisteren heeft We Love Green in Frankrijk ook haar eerste namen bekend gemaakt. Is op zaterdag 1 en zondag 2 juni.
Er staan onder andere Tame Impala, Christene & The Queens, Future, FKA Twigs, Courtney Barnett, Yves Tumor en meer. (https://www.welovegreen.fr/programmation/)
Mocht Tame Impala op 1 juni spelen in Frankrijk, blijft 2 juni nog vrij. Betekend wel dat ze dan 3 dagen achter elkaar spelen (Primavera, We Love Green, Best Kept Secret?)
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Gisteren heeft We Love Green in Frankrijk ook haar eerste namen bekend gemaakt. Is op zaterdag 1 en zondag 2 juni.
Er staan onder andere Tame Impala, Christene & The Queens, Future, FKA Twigs, Courtney Barnett, Yves Tumor en meer. (https://www.welovegreen.fr/programmation/)
Mocht Tame Impala op 1 juni spelen in Frankrijk, blijft 2 juni nog vrij. Betekend wel dat ze dan 3 dagen achter elkaar spelen (Primavera, We Love Green, Best Kept Secret?)

Als ze op 1 juni in Parijs spelen dan zou dat prima moeten lukken. Moet zeggen, dat daarmee de kans op TI wel weer groter is.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.664
1.188
Ben nu wel vrij zeker dat het Tame Impala word...

Kan me niet voorstellen dat ze een Tame Impala Niet kunnen krijgen/laten wegsnoepen terwijl een festival als We Love Green ze wel heeft (enige eventuele kan zijn dat Lowlands ze dan heeft overboden ofzo, maar word volgens mij gewoon Best Kept dus!)

Kortom die zondag gaat dan waarschijnlijk Courtney Barnett - Kurt Vile - Interpol én Tame Impala hebben. Dat Courtney en Kurt dan maar bij elkaar een nummertje komen meedoen van hun plaat samen.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.243
2.185
Ben nu wel vrij zeker dat het Tame Impala word…

Kan me niet voorstellen dat ze een Tame Impala Niet kunnen krijgen/laten wegsnoepen terwijl een festival als We Love Green ze wel heeft (enige eventuele kan zijn dat Lowlands ze dan heeft overboden ofzo, maar word volgens mij gewoon Best Kept dus!)

Kortom die zondag gaat dan waarschijnlijk Courtney Barnett – Kurt Vile – Interpol én Tame Impala hebben. Dat Courtney en Kurt dan maar bij elkaar een nummertje komen meedoen van hun plaat samen.

Als Lowlands meer heeft geboden wordt dat hem inderdaad gewoon, want ook in augustus is Tame Impala in de buurt.
Maar met Kurt Vile en Interpol die ook al dubbelen met Primavera lijkt dit inderdaad wel een steeds logischere optie. Volgens mij een mooie zondagafsluiter!
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.664
1.188
Meat Puppets komen nog eens naar Europa! 21 juni staan ze in Spanje (met oa. Wilco, Lucero, Unsane, Blackberry Smoke)...

Zitten wel 3 weken tussen maar goddomme ik wil graag de Meat Puppets zien!
 

Franzzz

Gouden Tip
9 mrt 2017
388
130
The Good, The Bad & The Queen:

MAY 30 THU Egeskov Castle, Kværndrup, Denmark
JUN 2 SUN Heimathafen, Berlin, Germany
JUN 3 MON Mojo Club, Hamburg, Germany


Op de vrijdag of zaterdag zou BKS nog kunnen. DTRH is natuurlijk ook een optie (Damon was al eens headliner daar, toch?)
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
The Good, The Bad & The Queen:


MAY 30 THU Egeskov Castle, Kværndrup, Denmark
JUN 2 SUN Heimathafen, Berlin, Germany
JUN 3 MON Mojo Club, Hamburg, Germany


Op de vrijdag of zaterdag zou BKS nog kunnen. DTRH is natuurlijk ook een optie (Damon was al eens headliner daar, toch?)

Als ik meteen een beetje moeilijk mag doen: Denemarken, Berlijn, Hamburg is wel een hele mooie route om daarna pas in Nederland uit te komen... Geen idee of het artiesten iets kan schelen, maar Hilvarenbeek ligt in ieder geval niet op de route tussen Denemarken en Berlijn. Ik kan me zo voorstellen dat het een relatief dure sub is.

Ze staan in Luxemburg op 15 augustus, zou toch mooi uitkomen voor Lowlands...
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Nog even terugkomend op de We Love Green aankondiging:
Aardig wat acts daarvan staan ook op Primavera Sound en opvallend genoeg staan die daar vaak op of de donderdag of vrijdag (We Love Green helaas geen dagen erbij). Acts die beide doen:
Donderdag 30 mei ook op Primavera: Christine and the Queens, Future, FKA Twigs, Courtney Barnett, Marie Davidson
Vrijdag 31 mei ook op Primavera: Tame Impala, Yves Tumor, Peggy Gou, Pond

Twee acts doen 1 juni Primavera en daarmee logischerwijs 2 juni We Love Green (of ze knallen met twee keer op een dag/avond/nacht): Rosalía en Kali Uchis. Helaas zijn dit nou juist twee acts waarvan ik stiekem gehoopt had dat ze op BKS kwamen en van wie ik denk ik geen losse shows zou bezoeken.

Wat dan nog overblijft van We Love Green en mogelijk interessant voor BKS: Toro y moi (ook op APE weekend eerder), Lena Willikens, Nicolas Lutz, Mall Grab (allen DJ's), en Bonobo (uiteraard ook DJ, maar bekender).

Vorige editie (niet in hetzelfde weekend) deelden We Love Green en BKS een naam of zes even snel geteld, zal niet raar opkijken mochten dat er dit jaar richting de tien zijn. Of Tame Impala hiermee waarschijnlijk wordt... Drie avonden op een rij, weet niet hoe ze dat in het verleden deden. Ze zijn nog jong natuurlijk.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
665
340
Ik denk niet dat Tame Impala drie dagen op een rij gaat spelen hoor. Om 3 dagen achter elkaar in Barcelona, Parijs en daarna Nederland te spelen lijkt me ook gewoon logistiek bijna niet mogelijk met een tourbus en vrachtwagens waar de hele show in zit, ook al is het wel een beetje een rechte lijn naar het Noorden.
 

TheNational

Randprogramma
12 nov 2012
241
0
Volgens mij hoeft dat geen probleem te zijn. The National deed vorig jaar Zweden -> Denemarken -> Nederland. Dus het is denk ik zeker mogelijk.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.664
1.188
Die "grote bands" moeten maar niet zo verwend doen...

In de DIY punkrockwereld zijn er vaak tours die er zo uitzien + reken er dan bij de bandleden daar zelf nog eens rijden ook, en niet de luxe hebben van een tourbus. Een kleine van waar net 6 man en hun gerief in past zal al veel zijn.

thu 26 UK Maguires, Liverpool
fri 27 FR Le Kalvaire, Dunkerque
sat 28 BE Lanaken

MARCH
sun 1 NL Mukkes, Leeuwarden
tue 3 CH Taptab, Schaffhausen
wed 4 DE Cat cafe, ulm
thu 5 NEED GIG
fri 6 SI pizdun, krsko
sat 7 SI ambasada skm, Beltinci
sun 8 HR varazdin
mon 9 NEED GIG
tue 10 CZ Usti Nad Labem
wed 11 CZ Cross club, Prague
thu 12 HU Jánossomorja, hungary
fri 13 DE TBC
sat 14 DE Headcrash, Hamburg
sun 15 NEED GIG
mon 16 NEED GIG
tue 17 DE gru-ni, DRESDEN
wed 18 DE Live Club, Bamberg
thu 19 DE Emil, Zittau
fri 20 CZ Valasske Mezirici - Music Bar Lira
sat 21 HR Stara škola, Novi Marof
sun 22 IT Rock n Roll, Milan
mon 23 IT Zazza Bar, Carpi
tue 24 IT Alvarado St, Rome
wed 25 IT Lucrezia, Genova
thu 26 SI Kavarna ave, Adjovscina
fri 27 IT Terminal 1, Codogno
sat 28 DE Augsburg - Ballonfabrik
sun 29 DE - NEED GIG
mon 30 BE le temple, namur
tue 31 NEED GIG

APRIL
wed 1 NEED GIG
thu 2 NEED GIG
fri 3 UK Podstock warmup
sat 4 UK Podstock
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.023
3.706
Zo gaat dat nu eenmaal. Dat tourschema hierboven, is vaak ‘nodig’ om in die luxepositie te komen.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.664
1.188
Begrijp ik maar als je geen Rolling Stones-achtige leeftijd hebt en je wete hoeveel geld er mee gemoeid gaat begrijp ik niet dat bands geen paar dagen achter elkaar kunnen/willen spelen.

Maar bon ik heb dan zelf ook nooit in die positie gezeten.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
Ik heb proberen te zoeken naar die data vs venues, en niks gevonden, maar ik ben nu wel benieuwd over welke band dat nu gaat. En of jij in die Van ook een plek innneemt ?
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Ik ben het maar even op gaan zoeken dan. Ervan uitgaande dat ik geen data heb gemist, kom ik tot het volgende. Laatste tijd natuurlijk niet zo heel veel getourd, maar dat zet wel al drie dagen op rij in Australië tussen: Adelaide, Sydney, Fremantle (in de buurt van Perth). Nou dat ligt niet bij elkaar om de hoek. In 2016 deden ze 2x Berkeley, Californië en dan ineens Seattle de derde dag, ook niet heel dichtbij. Maar misschien belangrijker de opéénvolging: Roskilde, Werchter, Eurockéennes (Belfort, Fra), Lyon en Milaan. Vijf dagen op rij! En iets daar voor 9 dagen (!) op rij in Canada en de VS. Of hier kijken ze in 2019 ineens heel anders tegen aan. Of het is logistiek moeilijker voor ze geworden vanwege een bepaalde stage production? Parijs --> Hilvarenbeek is te doen (5u rijden grofweg, 5,5-6 met een truck/bus?), Barcelona --> Parijs is wel zo'n 10u rijden. Roskilde --> Werchter is ook 10u. Kennelijk is het te doen (of toen was het oké).
Ik zit vooral nog met Tame Impala als laatste headliner omdat ik even geen goede alternatieven heb kunnen bedenken... Zit ik met name met namen waarvan nog niet bekend is of die actief zijn, zoals Björk en The Black Keys. The Killers is trouwens ook een gerucht als missende headliner in het festivalcircuit komende zomer. Waar zet je die neer?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.664
1.188
Ik heb proberen te zoeken naar die data vs venues, en niks gevonden, maar ik ben nu wel benieuwd over welke band dat nu gaat. En of jij in die Van ook een plek innneemt ?

Dead Neck een Engelse band die ik ken waarvan ik weet dat die veel, lange tours doen (of toch deden). Denk dat ze een jaar of 3/4 geleden aan een gemiddelde zaten van 50% te spelen op een jaar tijd (dus+/- 170 shows).

Ooit een van hun kortere tours hebben ze gewoon in een 5 personenwagen gedaan (band bestaat uit 3 personen, dan hadden ze wel voorzien dat ze altijd backline konden gebruiken op hun shows dus alleen heads v/d versterkers, gitaren en breakables van de drum mee. Maar dan moet je ook weten dat er geen extra persoon mee was. Kortom ze deden alles zelf van rijden tot spelen tot merch verkopen.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=j_kl7R7PVrc[/video]
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
665
340
Die lange tours met achtereenvolgende dagen zijn niet zozeer voor de band zelf zo zwaar, maar vooral voor de crew. Die moeten dan om middernacht in Parijs het podium van Tame Impala afbreken en alles in vrachtwagens stoppen, om dan om 10 uur 's ochtends in Hilvarenbeek alles er weer uit te halen en op te bouwen. Dat is bij kleine bandjes veel minder het geval, en dus kunnen die ook veel makkelijker meerdere achtereenvolgende dagen optreden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken