Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

Franzzz

Gouden Tip
9 mrt 2017
450
217
Dirk wrote:

James wrote:

Indiaantje89 wrote:
In Duitsland zijn er dan ook amper festivals geschikt voor een act als Tame Impala. Je zou zeggen dat in een gigantisch land als Duitsland ook iets mogelijk moet zijn als BKS. Hurricane komt het dichts bij in de buurt, maar zit ook nog veel met meuk.


Melt is een prima alternatief, wel veel nadruk op techno maar stonden ook namen als Tame Impala in het verleden. Hebben nu bijvoorbeeld ook Bon Iver.


Deichbrand festival wellicht ? Alhoewel dat een beetje een hybride BKS/Pinkpop is.

Maifeld Derby is echt Best Kept Secret maar ietsje kleiner gewoon.
Naast Maifeld Derby heb je ook nog A Summer's Tale. Ook van FKP Scorpio
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Toch jammer van the Strokes. Blijft alleen Tame Impala over qua naam die kan opboksen tegen die van de laatste twee edities. Want Christine , Solange en Janelle zijn toch van een andere (kleinere) orde.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.303
Ik blijf Tame Impala ook niet gigantisch vinden... (niet kaliber Arctic Monkeys, Arcade Fire, Radiohead, wel formaatje The National).

Maar lijkt me nu wel een degelijke optie (al zie ik Lowlands ook nog steeds strijden om die naam). Elbow blijft ook een kanshebber (hoop het zelf niet).
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.926
1.060
Je zou toch verwachten dat er deze week nog wat komt maar tot nu toe blijft het stil...
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.154
807
Je zou toch verwachten dat er deze week nog wat komt maar tot nu toe blijft het stil…
Zeker aangezien het nieuwe whatsapp nr. gisterenavond online geweest is... Ze zullen toch niet de feestdagen ingaan met slechts deze 6 namen?
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.620
2.761
Je zou toch verwachten dat er deze week nog wat komt maar tot nu toe blijft het stil…

Daarvoor zou vandaag een goede dag geweest zijn, want verder weinig aandacht voor andere festivals. Ik verwacht eigenlijk niet veel nieuws meer dit jaar.
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
.@thestrokes will <strong class="d4pbbc-bold">begin their ‘global comeback’ at Spain’s @bilbaobbklive festival in 2019

Daar gaan The Strokes dus…

Vind het nog een beetje vaag... Als je beetje gaat zoeken kom je eigenlijk alleen bij Consequence of Sound uit die meldt: "It marks the band’s first confirmed performance since 2017 and will “kick off their global comeback,” according to a press release and as confirmed by a representative." Andere media verwijzen of naar CoS of zijn minder duidelijk. Je kan het volgens mij interpreteren als deze aankondiging markeert hun terugkeer, maar ook als dit is het eerste optreden van hun terugkeer. Zou zomaar kunnen dat er toch nog een optreden voor zit en dat het anders wordt begrepen.

Aan de andere kant verwacht ik ze eigenlijk niet al in mei/juni. Of zeker niet alleen op BKS, maar dan ook APE. Zou dan denken dat APE wel met zoveel geld naar ze smijt dat zij ze ook als eerste mogen aankondigen. Lees trouwens erg wisselende dingen over hun live optredens: kan ruk zijn maar ook fantastisch.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.303
noid wrote:
Je zou toch verwachten dat er deze week nog wat komt maar tot nu toe blijft het stil…

Zeker aangezien het nieuwe whatsapp nr. gisterenavond online geweest is… Ze zullen toch niet de feestdagen ingaan met slechts deze 6 namen?
Ze zijn daar regelmatig online om een of andere reden, heeft niet vaak met nieuwe namen te maken.

 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.303
Indiaantje89 wrote:
.@thestrokes will <strong class=”d4pbbc-bold”>begin their ‘global comeback’ at Spain’s @bilbaobbklive festival in 2019

Daar gaan The Strokes dus…

Vind het nog een beetje vaag… Als je beetje gaat zoeken kom je eigenlijk alleen bij Consequence of Sound uit die meldt: “It marks the band’s first confirmed performance since 2017 and will “kick off their global comeback,” according to a press release and as confirmed by a representative.” Andere media verwijzen of naar CoS of zijn minder duidelijk. Je kan het volgens mij interpreteren als deze aankondiging markeert hun terugkeer, maar ook als dit is het eerste optreden van hun terugkeer. Zou zomaar kunnen dat er toch nog een optreden voor zit en dat het anders wordt begrepen.

Aan de andere kant verwacht ik ze eigenlijk niet al in mei/juni. Of zeker niet alleen op BKS, maar dan ook APE. Zou dan denken dat APE wel met zoveel geld naar ze smijt dat zij ze ook als eerste mogen aankondigen. Lees trouwens erg wisselende dingen over hun live optredens: kan ruk zijn maar ook fantastisch.
Moet zeggen dat ik APE voorals nog matig vind.

Christine & The Queens en Bring Me The Horizon als headliners vind ik toch een beetje zwak (BMTH valt ook een uit toon). Laten we nog even afwachten.. ergens heb niet het idee dat het Tame Impala gaat worden, en dat die nar Lowlands gaan. Christine & The Queens of Elbow zou ik zeer matig vinden als laatste naam.

Denk dat we dit jaar geen namen meer bij gaan krijgen, dit is ook een beetje de laatste week.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.154
807
visdave34 wrote:

noid wrote:
Je zou toch verwachten dat er deze week nog wat komt maar tot nu toe blijft het stil…


Zeker aangezien het nieuwe whatsapp nr. gisterenavond online geweest is… Ze zullen toch niet de feestdagen ingaan met slechts deze 6 namen?

Ze zijn daar regelmatig online om een of andere reden, heeft niet vaak met nieuwe namen te maken.
Nu ja, vóór gisteren was het dus vorige week dinsdag voor het laatst... Hoopte op wat meer activiteit.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
733
466
Ik vind dat ze nu wel een beetje zwakjes overkomen hoor. Met een nog niet zo heel spannende line up, en de ene na de andere goede naam is kennelijk aan ze voorbij gevlogen. Ik had denk ik toch liever gehad dat ze gewoon een hele boel namen bij de eerste aankondiging hadden gedaan, beetje magere en vooral niet heel spannende lijst namen hebben we tot nu toe.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.926
1.060
Ik vind de namen tot nu toe zeker niet verkeerd maar het zijn er maar 6 terwijl je voorheen nu al een naam of 20 had.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
733
466
Het zijn zeker geen slechte namen, maar op de headliners na zijn het toch wel een beetje de usual suspects. Cigarettes After Sex is ook gewoon een armoedige boeking, die show van 2 jaar geleden was oersaai.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.020
169
hm. Ik verwacht zowiezo nog wat meer gitaaractie, dat is toch uiteindelijk waarom ik naar BKS toe ga. Ik ga niet voor Cigarettes after Sex.
Die pits van dit jaar waren best vaak een hele fijne verademing, ondanks dat ik zelf vanaf een zijlijntje heb staan toeijken.
Maak The Casbah maar groter en met meer bands !

 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.620
2.761
6 namen zijn alles behalve representatief, maar BKS doet het hiermee volgens mij nog prima.
Binnen het hele pakketje van headliners voor NL festivals vind ik Bon Iver en Thom Yorke met afstand de meest interessante. Verder zijn er dit jaar wel veel headliners op herhaling (als Editors en Mumford&Sons). Voor Nederland is Kraftwerk een behoorlijk unieke naam op een festival.
Interpol is een prima sub waar ik wel erg naar uitkijk. Overige 3 namen inderdaad wat voorspelbaar, maar wel namen die op BKS horen. Goed dat Aldous Harding alsnog komt.

Opvallend is dat het NewNormal van Primavera nog nauwelijks te zien op de Nederlandse festivals, en dat nota bene Pinkpop nu nog het enige festival is met een headliner met frontvrouw. Ik verwacht dat er bij de resterende 93 namen nog veel zullen zitten met vrouwen (Snail Mail, Julia Holter, Christine + Queens etc etc).
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.762
1.363
Er zijn verschillende jaren dat er nog geen namen of max 1 of 2 headliner waren voor de feestdagen... Dus met 6 namen mogen we echt nog niet klagen. Het jaar van radiohead en Arcade Fire hadden we pas meer namen ergens half februari als ik mij niet vergis?

En aan zij die het nog neit boeiend genoeg vinden:
Aldous Harding, Shame en Stephen Malkmus schrijf je maar met stift op.
Voor de rest Snail Mail, Courtney Barnett, Built To Spill, Julien Baker, Idles, Tame Impala(?), Spiritualized, Christine & The Queens,...

Voila, hier heb je je extra voorpret!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.303
Ik ben vooralsnog niet ontevreden.

Bon Iver en Kraftwerk 3D heb ik beiden nog niet live mogen zien, en stonden beiden op mijn bucketlist. Dus dat is mooi meegenomen, wel ben ik bij beide headliners wel enigzins benieuwd hoe het uitpakt.

Verder ben ik een behoorlijke Interpol fan boy, en heb dat optreden in Utrecht moeten missen. Dus mooi om dat nieuw werk ook mee te nemen op een festivals. Cigarettes After Sex vind ik best chill, gewoon een leuke boeking.

Mac DeMarco is live erg vermakelijk, en idem geld voor Kut Vile. En ook Aldous Harding en Shame vind ik al 2 mooie namen als die komen (waarvan Aldous al zo goed als zeker is dus).

En dan komt er vast nog genoeg moois bij.
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Ik ben sowieso gauw tevreden: één of twee must-see's per dag en dan in nog eens twee of drie die ik graag wil zien. Voor die acts ga ik vol en daar heb ik dan ook energie voor tijdens zo'n heel weekend. Dan heb je nog tijd nodig om ff rustig te eten, wat te drinken te halen, naar een act toe te lopen, beetje casual half naar wat acts luisteren, beetje gezellig doen. Heb je zo al een heel vol programma. Komt tot nu toe altijd wel goed hoor, als het de namen gaan worden die al een beetje circuleren op de andere festivals, ga ik het alleen maar te druk krijgen. Gelukkig Bon Iver op de eerste dag, hebben we dat vast gehad, andere headliners wil ik waarschijnlijk toch geen hele goede spot voor het podium hebben.

Het is puur het ongeduld qua aankondigingen. Wil m'n Spotify verder kunnen volgooien.
 

usthem

Campingartiest
11 jan 2018
67
6
Het kan toch dat BKS eind van de week, dus net voor de kerstdagen, nog met namen komt? Om voor de feestdagen de kaartverkoop even een boost te geven. Ik denk alleen niet dat dat dan duidelijkheid schept over een Tame Impala bijvoorbeeld, want ze hebben toch nooit voor het einde van het jaar (of in ieder geval zo snel) alle drie de headliners bekend gemaakt? Ik ga ervan uit dat ze ergens begin volgend jaar de derde bekendmaken, om dan de kaartverkoop ook nog even te boosten. Vooralsnog ben ik erg tevreden met de 6 namen die we hebben
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.926
1.060
Bij de aankondiging van Interpol enz. gaven ze aan de komende weken nog veel meer namen bekend te maken dus dan mag je verwachten dat er nog wat komt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken