Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Leuke acts maar het vuurwerk spat er voor mij nog niet van af.
Bon Iver is een geweldige headliner zonder twijfel. De rest van die acts zijn dikke prima maar voor mij geen must-sees.
Normaal zit ik voor de ticketsale al te twijfelen maar dat is dit jaar een keer anders.
Cigarettes After Sex vind ik ook niet echt een band om zo vroeg mee te komen. Leuke singles maar zeker de meest overhypte act van dat jaar. Live heb ik ze nog niet mogen zien.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.023
3.706
Morgen tickets halen voor Bon Iver dag denk ik. Toch de act die ik dit jaar wil zien.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.492
6.158
Ik twijfel nog.... vind dagkaarten ten opzichte van weekendkaarten vrij prijzig en ga liever het hele weekend maar ga geen weekendkaart halen omdat er nog maar 1 headliner bekend is. Maar wil wel Bon Iver graag zien.

Hoe snel gaat dit uitverkopen denken jullie?
En is BSK Ticketswapbaar of staan tickets op naam?
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Vorig jaar waren er tot een week voor het festival nog weekendkaarten verkrijgbaar. Stonden vorig jaar niet op naam.
 

jacobz

Randprogramma
30 nov 2014
123
68
Doves kondigt een comeback aan. Echt een typische boeking voor BKS; Engelse band die 10 jaar is weggeweest..
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ah super! Dan wacht ik het even af. Thanks voor de snelle reactie.

Je hebt nog ruim de tijd om te kiezen. Weinig grote festivals die heel snel uitverkopen de afgelopen jaren. Die hype rond ticketsales is tegenwoordig wat overdreven.
Zeker voor een BKS die dit jaar niet met een Radiohead/AF combi gaat komen denk ik dat die weekendtickets ook dit jaar weer tot vlak voor het festivals nog te halen zullen zijn.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Ik weet dat ik uiteindelijk toch wel ga (als Bon Iver in het land is kan ik dat niet missen) maar wacht ook nog even met kaarten halen. Hoop deze keer wat vrienden over te halen, want ben de afgelopen twee jaar in m'n uppie geweest. Werkt ook zeer bevredigend, maar met wat gezelschap is vaak toch leuker denk ik zo.

Nog iets anders. Een naam die ik volgens mij nog nergens voorbij heb zien komen is Sigur Rós. Hebben er natuurlijk gestaan op de eerste (?) editie. Geen idee of die überhaupt van plan zijn te touren, maar ik zou daar op zich ook wel blij van worden.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
666
340
Sigur Ros heeft hun drummer onlangs uit de band gezet toch? Weet niet of die dan een tour gaan doen. Op hun site staat ook: "Sigur Ros are on a break from touring at the moment."
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Sigur Ros is zonder twijfel bezig met een nieuwe tour inderdaad. Maar of dat door al die ophef volgend jaar gaat worden... Kijkend naar tour aankondigingen kunnen we die misschien beter doorschuiven naar 2020. Maar wie weet. Ze mogen wel eerst een goeie plaat uitbrengen. Die Route One kan ik niet zoveel mee.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Ik weet dat ik uiteindelijk toch wel ga (als Bon Iver in het land is kan ik dat niet missen) maar wacht ook nog even met kaarten halen. Hoop deze keer wat vrienden over te halen, want ben de afgelopen twee jaar in m’n uppie geweest. Werkt ook zeer bevredigend, maar met wat gezelschap is vaak toch leuker denk ik zo.

Nog iets anders. Een naam die ik volgens mij nog nergens voorbij heb zien komen is Sigur Rós. Hebben er natuurlijk gestaan op de eerste (?) editie. Geen idee of die überhaupt van plan zijn te touren, maar ik zou daar op zich ook wel blij van worden.

Ik ook, was erg mooi in 2013. Maar op hun website staat dat ze een break nemen. Ook geen geruchten gehoord dus denk niet dat dat iets wordt.
Na Primavera poster zal het wel snel duidelijk worden.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
666
340
Wat is eigenlijk iedereen's favoriete eettentje op het festival? Ik hou heel erg van de gyros van Vleesch Noch Visch. Ben geen vegetariër, maar die vegetarische gyros is beter dan elke normale gyros die ik ooit heb gehad.

Is er eigenlijk ook pittig eten ergens op het festival? Nog niet kunnen vinden helaas.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.861
1.785
Wat is eigenlijk iedereen’s favoriete eettentje op het festival? Ik hou heel erg van de gyros van Vleesch Noch Visch. Ben geen vegetariër, maar die vegetarische gyros is beter dan elke normale gyros die ik ooit heb gehad.

Is er eigenlijk ook pittig eten ergens op het festival? Nog niet kunnen vinden helaas.

Vlees Noch Vis was inderdaad m'n favoriet, ben zelf ook groot fan van Beef Chief.

Er was ergens een Mexicaan waar ik een bord nacho's heb gegeten. Denk dat je daar wel pittig kunt eten.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.251
2.188
Sigur Ros is zonder twijfel bezig met een nieuwe tour inderdaad. Maar of dat door al die ophef volgend jaar gaat worden… Kijkend naar tour aankondigingen kunnen we die misschien beter doorschuiven naar 2020. Maar wie weet. Ze mogen wel eerst een goeie plaat uitbrengen. Die Route One kan ik niet zoveel mee.

Route One was ook niet echt als een album bedoeld. Route One was een slow television-experiment waarbij een auto met camera in 24 uur de hele rondweg van IJsland reed, begeleid door muziek die werd gegeneerd uit Sigur Ros-samples. Een paar fragmenten daarvan zijn later op Spotify gezet; de volle 24 uur staat ook op Youtube.

Het laatste concert in de AFAS was geweldig, maar ik verwacht voorlopig niet veel van Sigur Ros op festivals. De drummer is opgestapt en het is nu een duo dat vooral met ambient experimenten bezig is (Liminal, Tonandi).
 

raginfullon

Playlistbediener
6 feb 2018
38
0
Interpol Kurt vile en Cigarettes after sex mogen op herhaling, ik verwacht The tallest man on earth ook op herhaling dit jaar.
2 jun staan ze in london en worden door Belmont bookings geboekt.
paar herhalingen per jaar is zeker niet erg maar hopelijk gaat het niet uit te hand lopen
 

wilmer

Playlistbediener
30 mei 2015
38
2
Ach, zolang een band een nieuw album uitbrengt stoor ik me niet zo aan herhalingen, tenzij ze echt 3 of 4 van de 6 jaar BKS er staan. Maar zoals Arctic Monkeys vorig jaar was helemaal prima, en zo vind ik ook Kurt Vile en Interpol ook prima, alleen hebben Tallest Man en Cigarettes after Sex geen nieuw materiaal. Misschien dat dat nog komt?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
Wat ik "raar" blijf vinden is dat ze geen design hebben gemaakt met alle bekend gemaakte bands tot nu toe. Deden ze vroeger wel altijd, en voor Bon iver alleen deden ze dit wel. Maar met de nieuwe 4 namen erbij niet.

Dit + het feit dat het een klein pakketje was + het feit dat Primavera mogelijks snel met de line up komt. Doet me denken/hopen dat er misschien deze week nog een pakketje komt.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.251
2.188
Nieuwe bevestigingen Northside:
Khalid, Alice in Chains, Foals, Tove Lo, L.O.C., Suspekt, Jada, Jonah Blacksmith
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.829
825
Zou Foals headliner zijn op BKS? Zou kunnen maar die hadden ze dan al wel bekend kunnen maken dus als je het zo bekijkt denk je juist van niet.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.251
2.188
Zou Foals headliner zijn op BKS? Zou kunnen maar die hadden ze dan al wel bekend kunnen maken dus als je het zo bekijkt denk je juist van niet.

Staan op Northside niet als headliner (en volgens mij op geen enkel festival war Foals genoemd wordt). Lijkt mij dus niet; eerder als sub op One of afsluiter op Two.
Het zou ook kunnen dat Foals in hetzelfde weekend Pinkpop doet. Afgelopen jaar deelden Northside en Pinkpop ook A Perfect Circle.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken