Best Kept Secret 2016

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Toch redelijk wat clashes, ook aardig wat met acts die echt wel hetzelfde publiek trekken heb ik het idee. Vooral de vrijdag...

Palmbomen dj set - Moon Duo
The Heavy - Beck
preoccupations - Mount Kimbie
Palmbomen - Slow Magic
Nozinja - Antal

Ho99o9 - Caribou
Pional - Koreless
Roman Flügel - Jameszoo

Wilco - BBNG

Nouja BKS heeft dit jaar ook wel erg veel interessante artiesten, dus dit viel wel een beetje te verwachten. Het nachtprogramma is er ook duidelijk op vooruit gegaan t.o.v. vorig jaar.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Mm ja, Explosions om 1 uur smiddags wtf? En clashend met Ryley Walker. Verder wel een prima timetable denk ik, wordt wel een leuk weekend. Oh Psychic Ills staan ook te vroeg.
 

Timvank

Randprogramma
18 jan 2015
223
0
Wilco vs BBNG en Beak vs UMO vind ik jammer. Ik kan wel vrij snel een keuze maken, maar had het liever niet hoeven doen. Daarnaast jammer dat Daphni al vroeg is ipv lekker laat. Heb nu toch de voorkeur voor Ulrika Spacek.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Daarnaast jammer dat Daphni al vroeg is ipv lekker laat.

Swingende house, disco en soul in de avondzon. Lekker dansen met een heerlijk koud biertje. Ik zou zo vlug niet veel betere situaties kunnen bedenken ;).
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.402
627
Mm ja, Explosions om 1 uur smiddags wtf?

Heeft dat niet te maken met die langere settijd? Ze spelen 75 minuten terwijl de andere acts in de TWO (behalve de headliner) maar 60 minuten krijgt. Door die alternatie met de andere podia zou je dan overlappingen krijgen.

Knap trouwens hoe ze die vrijdag vol sterke acts geplaatst hebben en toch goed doen uitkomen in de timetable. Ik heb persoonlijk 6 must sees en 3 'leuk om mee te pikken', en geen enkele clash.

Nu echt hopen dat ik een oplossing vind voor dat gebrek aan camping. Al kan die timetable misschien wel een chauffeur overtuigen.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Nouja BKS heeft dit jaar ook wel erg veel interessante artiesten, dus dit viel wel een beetje te verwachten. Het nachtprogramma is er ook duidelijk op vooruit gegaan t.o.v. vorig jaar.

1
Vind je? Heb goede herinnering aan de sets van Vessels, Stuff. en Blanck Mass van vorig jaar. Ik vind dit best recht toe recht aan, al kunnen OPN en H09909 ook heel vet worden.

Hmm die zondag is best matig eigenlijk, zeker als je er rekening mee houdt dat de headliner ook nog pakken kleiner is.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Nah recht toe recht aan ben ik het niet mee eens, al snap ik wel wat je bedoelt. Het zijn echt dansnamen, waar Vessels en Stuff. toch eigenlijk ook wel in een andere scene vallen. Mount Kimbie, Palmbomen II, Nozinja, Antal, Caribou, Pional, Jameszoo DJ set, Roman Flügel, Koreless en OPN zijn allemaal namen die op de niche dancefestivals staan of kunnen staan. En dat allemaal op een festival dat zich voorheen meer focuste op bands. Denk daar nog even sets van Preoccupations, Slow Magic, Ho99o9 en Yelawolf bij op en ik denk dat je kunt spreken van een puik programma zowel in grootte en kwaliteit als in variatie.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Mijn punt is meer dat ik vorig jaar erg te spreken was over de dansbare crossover live acts, en dat het nu toch voornamelijk producers en DJ's zijn. Verder wel goede, maar het heeft niet de meerwaarde die het vorig jaar had t.o.v. festivals zoals Lowlands.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Ah ja, dat klopt wel. Maar ik denk dat veel dansbare acts die BKS heeft staan toch ook wel geselecteerd zijn op een bepaalde live-reputatie. Acts als Caribou, Pional, Nozinja en Slow Magic hebben toch een bepaald live-element. Zij het in de zin van een volledige band of tranditionele instrumentatie, dan wel in de zin van zang of zangers. Bovendien is de vijver met crossover dansacts ook niet heel groot denk ik.
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
377
295
Vrijdag top, zoals verwacht gaat lang niet alles lukken, maar de belangrijkste acts lukken wel. Diiv had ik wel liever op een kleinere stage gezien.

Zaterdag wel een flink gat na Julien Baker, maar dan is er tenminste nog wat tijd om op het terrein rond te hangen en wie weet verrast te worden door iets als Alice in the Roof of de Indie-karaoke. Wel jammer dat Wild Nothing en Low niet wat eerder op de dag staan, maar soit.

Zondag minder toppers dan vrijdag, maar wel weer eigenlijk ieder moment iets te doen.
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Beter had het tijdschema voor mij eigenlijk niet kunnen worden. Alleen jammer dat EITS en Bob Moses zo vroeg op het programma staan en moet ik BBNG en Ho99o9 missen.

Mijn spoorboekje:

C Duncan - The Slow Show - DIIV - Wolf Parade - Moon Duo - Beach House - Beck - HONNE
Bewilder - Black Box Revelation - Blossoms - Glass Animals - Sleaford Mods - Bloc Party - Dinosaur Jr. - Air - Bob Moses - Editors - Caribou - Jameszoo
EITS - Vant - UMO - Half Moon Run - Dazzled Sticks - Band Of Horses - Asgeir - Two Door Cinema Club - Wilco - Jamie xx - Yelawolf

Maargoed, dat gaat er toch wel weer anders uitzien. Zolang ik DIIV, Beach House, Dinosaur Jr, Air, Bob Moses, TDCC, Wilco en half moon run maar zie!
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Meh. Niet echt te spreken over de timetable/line-up. Vrijdag is de enige topdag wat mij betreft.

Ken je veel namen niet of vind je dat er veel matige bands geboekt zijn? Is nogal een verschil.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Meh. Niet echt te spreken over de timetable/line-up. Vrijdag is de enige topdag wat mij betreft.
Ik zou met deze timetable makkelijk 20 optredens kunnen zien, en dan ben ik heel erg selectief eigenlijk.


Zondag minder toppers dan vrijdag, maar wel weer eigenlijk ieder moment iets te doen.
Ja? Ik heb daar echt een groot gapend gat van 16:15-21:15
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
377
295
16:15 Israel Nash / Half Moon Run
17:00 Yeasayer
18:00 Band Of Horses
19:00 Asgeir
20:00 TDCC

Lang niet zo sterk als de vrijdag en zeker een deel van deze acts zal ik niet met de volle aandacht staan, maar dit is toch best aardig. Band Of Horses vind ik wel echt een aantal erg goede liedjes hebben, al waren ze op Lowlands 2013 niet heel geweldig. TDCC waardeloos tweede album, maar die eerste destijds veel gedraaid. Asgeir en Yeasayer vindt mijn vriendin erg leuk, dus dat maakt het ook wel gezellig nadat we vrijdag toch wel aardig wat dingen los van elkaar moeten zien (Diiv/Beat Heart, Wolf Parade/Petite Meller bv).

Maar jij nu toch enthousiaster dan eerst, Matthijs? Ga je?
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
377
295
16:15 Israel Nash / Half Moon Run
17:00 Yeasayer
18:00 Band Of Horses
19:00 Asgeir
20:00 TDCC

Lang niet zo sterk als de vrijdag en bij zeker een deel van deze acts zal ik niet met de volle aandacht staan, maar dit is toch best aardig. Band Of Horses vind ik wel echt een aantal erg goede liedjes hebben, al waren ze op Lowlands 2013 niet heel geweldig. TDCC waardeloos tweede album, maar die eerste destijds veel gedraaid. Asgeir en Yeasayer vindt mijn vriendin erg leuk, dus dat maakt het ook wel gezellig nadat we vrijdag toch wel aardig wat dingen los van elkaar moeten zien (Diiv/Beat Heart, Wolf Parade/Petite Meller bv).

Maar jij bent nu toch enthousiaster dan eerst, Matthijs? Ga je?
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
377
295
Tsja Thoom, de namen die jij noemt, stonden er vanaf de eerste editie al wel bij (enkele zelfs letterlijk). Dat is gewoon óók wat BKS vanaf het begin al is; een festival dat boek van het alternatievere 3FM-werk tot en met de grotere LGW?-namen. De namen die je vervolgens noemt passen er in die zin inderdaad wel nog wat beter bij, omdat die namen zegmaar in het midden van George Ezra en Swans zitten.
 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
Nu ik eens naar de timetable kijk, dan zou ik nu voor deze namen kiezen denk ik;
De must sees heb ik aangegeven met een (*).

Vrijdag;
- C. Duncan
- The Slow Show
* - Bombino of * Beach Slang (jammer van deze clash)
- Minor Victories
* - DIIV
- Wolf Parade
- Moon Duo
*- Beach House
* - Beck
* - Preoccupations

In theorie een mooi rijtje namen, maar in de praktijk gaat dit natuurlijk nooit werken. In papier in ieder geval een topdag.

Zaterdag; Ik merk dat ik me nog wat in deze namen moet gaan verdiepen. Vooralsnog gaan deze namen het worden;
- Audacity
- Weaves, wellicht Black Box Revelation
- Blossoms, geen must dus misschien wordt het Alice on the roof voor mijn vriendin
- Glass Animals
* - Ulrika Spacek
* - Dinosaur JR
- Wild Nothing
* - Destroyer
- Editors / Low
* - Caribou

Zondag; ook hier moet ik eens in gaan duiken nog, maar vooralsnog;
* - Explosions In The Sky
- Psychic Ills
- Unknown Mortal Orchestra
- Half Moon Run of Israel Nash. Dit vind ik wel een nasty clash.
- Band of horses / Indian Askin
- Asgeir
* - Wilco

Vrijdag is verreweg de beste dag, maar elke dag is er genoeg leuks te vinden lijkt me :)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Tja Thomas, dat zijn dan ook weer namen die moeilijker te halen zijn voor zo'n festival. Hopelijk opent dit de deuren voor volgend jaar. Editors heeft dit jaar in ieder geval goed bijgedragen aan de kaartverkoop.

Wat valt dit blokkenschema goed uit, topwerk!
Mijn spoorboekje:
Vrijdag:
C. Duncan - Slow Show - Beach Slang - Minor Victories - DIIV - Wolf Parade - Moon Duo = Beach House - Beck - Preoccupations - Palmbomen/Slow Magic - Nozinja - Antal

Zaterdag :
Audacity - Julien Baker - Black Box Revelation = Blossoms - Rat Boy - Sleaford Mods - Bloc Party - Dinosaur JR. - AIR - Bob Moses - Editors - Caribou - Pional - Sevn Alias - Roman Flugel

Zondag:
Explosions In The Sky - Vant - Unknown Mortal Orchestra - Half Moon Run - Yeasayer - Band of Horses - Two Door Cinema Club - Wilco - Jamie XX/Fat White Family - Yelawolf/Onetrix Point Never

Als ik ergens een ernstige fout maar, vertel het me.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken