Best Kept Secret 2016

Horst Tappert

Campingartiest
13 jan 2015
88
0
Zeer, zeer tof dat Beck er staat. Beercan horen om uurtje of twaalf met je voeten in het zand... Dat gaat wel werken.
De eerste worp heeft wel veel 'gevestigde' namen, maar dat valt wel te verklaren. En met Beach House, Wilco en Caribou heb je het wel over acts die allen een compleet andere vibe kunnen neerzetten. Wel toevallig allemaal vibes die ik graag voel tijdens een festival. Bloc Party en Two Door hoeft voor mij niet zo heel nodig maar BKS kennende staat er dan tegelijkertijd vast iets Föllakzoid's-achtigs in tentje vijf. Of je neemt even de tijd voor een broodje. Komen we wel overheen. En dan is het gedeelte waar BKS het sterkste in is -de onderkant en middenstuk van de poster- nog niet eens bekend geworden. Heel veel belovend.

Derde headliner dan maar Last Shadow Puppets? Of PJ Harvey? Zeer veelbelovende start is er. Vierde jaar op rij naar Beekse Bergen gaat wel gebeuren.
 

Horst Tappert

Campingartiest
13 jan 2015
88
0
En ik hoop dat ze in de nacht toch vooral bands gaan programmeren. Te beginnen met Explosions in the Sky om een uurtje of twee. Evenzogoed nog ruimte genoeg voor electronische dingetjes in de overige tenten.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.466
1.612
Vooral erg blij met het boeken van Beach House, Wilco, Destroyer en Explosions in the Sky. Daarnaast gaat Beck sowieso ontzettend goed werken op een festival, zeker als hij daarvoor nog een plaat in de lijn van Dreams gaat uitbrengen. Vind de herhaling bij de grotere namen wel een minpunt als je ziet wat er allemaal tourt volgende zomer, hopelijk staan bands als Half Moon Run, Bloc Party, TDCC en Editors allemaal op dezelfde dag op de One geprogrammeerd. Hopelijk gaat daar niet nog een the 1975 bijkomen in het nieuwe jaar.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Met tijdelijke pop-up podia, akoestische sessies in het bos en meer verrassingen onderstrepen we het Secret in Best Kept. Gooi je vlees op onze BBQ's, spring op het podium bij de indie-karaoke of leg je favoriete platen op bij een mini-rave op het strand: wij bouwen de boel op, jullie breken de tent af!

Dat hipje hopje is besmettelijk, zo lijkt het.

Zitten lekkere namen tussen (Beck, Wilco, Beach House, Destroyer en EITS vooral), maar ik wacht toch maar af hoe ze die schaalvergroting gaan rijmen met overdag spannend programmeren. Ik zie nu voornamelijk enthousiaste reacties omwille van Editors, TDCC en Bloc Party, en dat type bezoekers zal nog wel wat acts krijgen om hen over de streep te krijgen.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.664
1.188
Over het algemeen ben ik niet super enthousiast.

Zeer blij met Explosions In The Sky, dat wel!
Ook wel blij met Beck, Wilco en Beach House.
En de oude hitjes van Bloc Party en Editors kan ik ook wel leuk appreciëren om op een festival te horen met een pintje in de hand en al staande in de zon.

Het valt me op dat er veel bands in min of meer hetzelfde genre bij de eerste lading namen zitten, ze worden precies ook een pak commerciëler met Beck, Editors, Two Door Cinema CLub, Bloc Party,...

Momenteel verkies ik Down The Rabbit Hole, maar ik heb er veel vertrouwen in dat de kleinere namen van Best Kept Secret me nog wel van gedacht gaan doen veranderen?
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Dit is wel sterker dan DTRH, maar dat zijn dan ook minder namen. En 1000 maal liever The National dan Editors. Maar ik mis gewoon iets verrassends of iets nieuws wat ik graag zou willen zien (heeft DTRH in principe wel met Courtney Barnnet). PJ Harvey zou me wel overtuigen om te gaan.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Die komen nog wel in de volgende lading Matthijs. Dit is ff publiciteit trekken met grote namen. Ik ben heel blij, TDCC, Beach House, Caribou, Beck en Explosions wil ik erg graag zien en eigenlijk vrijwel alle andere namen vind ik ook leuk om mee te pakken.
 

Ivo

Randprogramma
1 sep 2015
149
0
Vind de eerste lading namen echt meer dan prima. Misschien een beetje veilige boekingen met acts als Editors, TDCC en Bloc Party maar op zich was dat wel even nodig na de matige grote namen van vorig jaar (Noel Gallagher, Alt-J, Royal Blood, SOHN). Ik verwacht dat bij ze bij de volgende ladingen namen idd wat meer de diepte in zullen gaan (acts als New Order, PJ Harvey etc.).

Ik ben geen hele grote fan van die DTRH-esque pop-up barbecues en karaoketenten though, hoeft van mij allemaal niet zo. Maar goed, we zullen het zien. Misschien werkt het op BKS wel juist heel goed.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Ja ergens zeik ik ook, Beach House wil ik ook wel voor een derde keer zien en er komt nog zat bij. Gek genoeg vindt niemand van mijn vrienden dit boeiend.
 

Freazy

Gouden Tip
3 dec 2013
279
0
Ik had TDCC eigenlijk niet verwacht hier, waren die niet aangekondigd voor Firefly? Opzich prima bandje, maar had van mij niet gehoeven.

Bands als Editors, Bloc Party en TDCC schijnt iedereen al tig keer gezien te hebben, maar ik mis dat soort bands juist altijd omdat er dan wat anders tegenover staat waar ik heen ga. Die andere band kan ik altijd nog zien denk ik dan, maar ja dat gebeurt op deze manier dus nooit.
Zo heb ik ook Ben Howard gemist op Lowlands omdat Henry van Loon een optreden gaf :''))))
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Explosions in the Sky, geweldig! Verder ook erg tevreden met de toevoegingen van Wilco, Beach House, Destroyer, Beck en Yeasayer.

Iemand trouwens enig idee waarom Yelawolf mijn jasje aan heeft op de foto die op de BKS site staat? Poser.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.973
548
Ben ik de enige die nog nooit van Explosions in the Sky heeft gehoord? Voel me een beetje het domste jongetje van de klas...

Waar moet ik beginnen met luisteren?
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
OT: Ik ben een beetje teleurgesteld in de eerste namen. Ik weet niet wat het is, maar ik had meer verwacht… Wel heel blij met Beach House, Caribou, Beck, Destroyer en Editors. En dan moet ik eigenlijk ook wel weer tevreden zijn, maar het gaf mij geen ‘Wow!’ gevoel helaas.

Dat heb ik dus ook,
Ik zie dat het rijtje goed vol staat met kwalitatieve goede namen. Maar toch zit er tussen de grote namen niet echt een band waar ik gek op ben of die ik echt komende jaar 'MOET' zien. Dat valt wat tegen.
Ik hoop dat er tussen de nog komende grote namen en de laatste headliner namen tussen zitten waar ik wel echt op zit te wachten.
Ben er wel van overtuigd dat de kleine namen weer top gaan worden!
 

Bram1617899554

Playlistbediener
4 dec 2015
7
0
Zou TV On The Radio een mogelijkheid kunnen zijn? Geen idee of ze tegen die tijd touren, ze zijn wel onlangs nog in Paradiso geweest..
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Zou TV On The Radio een mogelijkheid kunnen zijn? Geen idee of ze tegen die tijd touren, ze zijn wel onlangs nog in Paradiso geweest..

En wat was dat een saaie show.
Misschien overdrijf ik iets, maar de grootste tegenvaller van alle shows die ik zag dit jaar.
Laatste album is wat eentonig en die gasten zijn hun vuur kwijt.
Niet doen dus.
 

Freazy

Gouden Tip
3 dec 2013
279
0
Pankurokku wrote:
Zo heb ik ook Ben Howard gemist op Lowlands omdat Henry van Loon een optreden gaf :”))))

Sorry, maar ik ga je nooit meer serieus nemen.

:(
We gingen met de hele groep omdat de meeste even geen zin meer hadden om het hele terrein over te lopen en naar een show staan kijken in de drukte.
Wel erg jammer dat ik hem gemist heb, maar Henry was ook wel geinig.
 

Bram1617899554

Playlistbediener
4 dec 2015
7
0
Bram wrote:
Zou TV On The Radio een mogelijkheid kunnen zijn? Geen idee of ze tegen die tijd touren, ze zijn wel onlangs nog in Paradiso geweest..

En wat was dat een saaie show.
Misschien overdrijf ik iets, maar de grootste tegenvaller van alle shows die ik zag dit jaar.
Laatste album is wat eentonig en die gasten zijn hun vuur kwijt.
Niet doen dus.

Echt? Dat is wel jammer.. Ik was op dat moment in de kleine zaal naar de frontman van Jimmy Eat World aan het luisteren, wenste halverwege dat ik toch maar gewoon richting balkon van de grote zaal was gelopen :p
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Zo hee, pop-up-bbq-grapjes. Ik vind het niet erg dat het er is, je hebt er als bezoeker geen last van, maar het is wel een onwijs zwaktebod natuurlijk van de organisatie.
BKS toont geen ballen en verliest 20 identiteitspunten.

Maar goed, waar het echt om gaat: muziek. Die is wel aardig, wat wil zeggen dat er vier acts komen die ik dit jaar echt heel graag wil zien: Wilco, Destroyer, Beach House en Beck.
Dat is een aardige score, precies evenveel acts als op Down The Rabbit Hole die ik eigenlijk niet wil missen.

De Editors is niet een geweldige headliner, heb ik al eerder gezien en is niet zó spannend, dus voorlopig blijft het spannend welk festival ik naartoe ga. Had hier iets anders gestaan, dan was ik mogelijk nu al overtuigd geweest.
Misschien zal uiteindelijk toch de prijs doorslag geven, of welke artiesten nog clubshows komen geven in NL. (Of vrienden)

(Ik vind die site en huisstijl wel een beetje saai trouwens)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken