Best Kept Secret 2016

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Geen gelul is gewoon de waarheid. LL belazert al jaren lang hun trouwe bezoekers met dat vage verhaal. Het ergste is dat die domme bezoekers het nog geloven ook. Hoe dom kan je zijn. LL wordt georganiseerd door een keihard Amerikaans bedrijf en die lachen zich iedere keer gek dat de bezoekers erin trappen. Daarom hebben ze ook geen open podium meer maar tenten, dan is het geluid beter en iedereen gelooft het. De werkelijke reden is dat ze dan geen grote acts hoeven neer te zetten want die passen dan niet in de tent. Dus gan de mensen € 200,00 betalen voor een festival met subliners.

Verdiep je eens in de 'formule' achter Lowlands. Je slaat echt complete onzin uit.
Want Pinkpop is van hetzelfde bedrijf, en die hebben wél openlucht podia en wél grote acts, dus hoe rijm je dat dan met je theorie?
 

JeroenJ

Campingartiest
22 okt 2015
97
0
Geen gelul is gewoon de waarheid. LL belazert al jaren lang hun trouwe bezoekers met dat vage verhaal. Het ergste is dat die domme bezoekers het nog geloven ook. Hoe dom kan je zijn. LL wordt georganiseerd door een keihard Amerikaans bedrijf en die lachen zich iedere keer gek dat de bezoekers erin trappen. Daarom hebben ze ook geen open podium meer maar tenten, dan is het geluid beter en iedereen gelooft het. De werkelijke reden is dat ze dan geen grote acts hoeven neer te zetten want die passen dan niet in de tent. Dus gan de mensen € 200,00 betalen voor een festival met subliners.

Lowlands boekt breder, belachelijk veel rand programmering en doet veel meer aan de aankleding van het festival. Het draait meer om de "totaal ervaring" dan echt om een muziekfestival... een weekendje weg met je vrienden bijna, kan je het noemen. Dit is wat ze eigenlijk altijd al hebben gedaan of geprobeerd, alleen de laatste 5 jaar is dit nogal geëscaleerd naar een hype. Het is nooit het doel geweest om de grote namen binnen te halen. Mooi als het kan, maar niet het primaire doel. En eerlijk = eerlijk, de muziek van 10/15/20 jaar geleden was gewoon veel meer in het "indie - gitaartje" straatje dan nu, wat ik van de meeste hier en elders lees de voorkeur heeft. En Lowlands boekte dat prachtig. Daarvoor kan je nu beter naar een Primavera of zelfs BKS gaan. En alles wordt duurder, niet alleen je festival ticket.

De meeste bezoekers gaan al lang niet meer voor de muziek naar Lowlands... Die tijd is helaas vergaan.
 

Seventheen Seconds

Gouden Tip
11 mei 2015
263
81
Nogmaals dit is het BKS-topic en niet het LL-topic.

Dan begrijp jij er ook geen reet van. Het ging erom dat als LL acts als bv Radiohead niet kan betalen, dan kan BKS het zeker niet. Die redenatie klopt niet . LL wil die acts niet betalen onder het mom we kunnen niet meer dan 25.000 bezoekers hebben in Alpha tent, maar wel 55.000 kaartjes verkopen !!!. Voor BKS gelden deze beperkingen niet. Hun terrein heeft een capaciteit van meer dan 60.000 bezoekers. Voldoende parkeervoorzieningen en een gigantische camping. Het is gewoon wachten wanneer FKP Scorpio er echt serieus werk van gaat maken en het hele festival terrein wil gaan benutten. Mogelijk dat de nieuwe koppeling met NorthSide hiervoor de Kick-Off is voor de komende edities. Zodat ze wel die groei naar 30.000 tot 35.000 bezoekers kunnen maken. Afgelopen jaar bleek dat de koppeling van drie festivals in een weekeinde niet altijd handig was. Er zijn nl steeds meer bands/artiesten die niet drie dagen achtereen willen optreden. Ik denk hierbij aan Florence and the Machine die anders mogelijk wel een kandidaat voor BKS 2015 was geweest maar nu alleen op Hurricane en Southside optrad.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Low en Sun Kil Moon zijn beide prachtige namen voor BKS.

Geruchten die mogelijk overkomen van Rock Am Ring: Biffy Clyro, Beach Slang en The 1975 (al zit ik niet op die laatste te wachten, de andere 2 zou ik dan weer zeer fijn vinden).
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Geruchten die mogelijk overkomen van Rock Am Ring: Biffy Clyro, Beach Slang en The 1975 (al zit ik niet op die laatste te wachten, de andere 2 zou ik dan weer zeer fijn vinden).

Biffy heeeel graag. Ik hoop alleen niet dat die naar Fortarock komen, dan moet ik daar namelijk een kaartje voor halen :eek:
Ik heb die nieuwe van The 1975 nog niet durven aan te zetten, echt een kut popnummertje heb ik vernomen. Jammer want die eerste plaat heeft toch wat leuke nummers.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Dat filmpje van Northside hint er blijkbaar naar dat 1 artiest uit het rijtje 'Blur, Bjork, Sigur Ros, RATM & Beck' vandaag aangekondigd wordt.

Beck, Bjork of Sigur Ros dan?
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Laat Beck maar komen hoor
Ik twijfel alleen wel of ze dat aandurven na die dramatische kaartverkoop in de HMH van een tijdje terug. Al raakte The Libertines ook niet uitverkocht toen..
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.671
2.004
Laat Beck maar komen hoor
Ik twijfel alleen wel of ze dat aandurven na die dramatische kaartverkoop in de HMH van een tijdje terug. Al raakte The Libertines ook niet uitverkocht toen..
Voor die show in de HMH had Friendly Fire nog veel kaartjes praktisch weggegeven ook, had het idee dat ik een van de weinigen was die de volle prijs had betaald. Denk wel dat als Beck met een nieuwe plaat in de lijn van Dreams komt meer mensen kan trekken. Mag van mij absoluut ook naar de Beekse Bergen komen volgende zomer.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
die de volle prijs had betaald
Misschien heeft dit ook meegespeeld, dat veel mensen hem wel willen zien maar dat 45 euro gewoon te veel is. Dan kan het op een festival wel werken, als er een goed dagprogramma is kan Beck meer mensen aantrekken. Lijkt mij perfect voor BKS.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Laat Beck maar komen hoor
Ik twijfel alleen wel of ze dat aandurven na die dramatische kaartverkoop in de HMH van een tijdje terug. Al raakte The Libertines ook niet uitverkocht toen..

Ik kan je zeggen: in Vorst speelde Beck dé show van 2014 voor mij. Daar ontdekte ik dat ik veel meer nummers van hem ken dan dan gedacht (Devil's Haircut, Lost Cause, Blue Moon, Sexx laws, Loser, E-Pro). Verder denk ik dat Beck een beetje populairder geworden is sinds hij de Grammy voor beste album won. En zijn laatste single (Dreams) wordt ook veel gedraaid op de radio (op Studio Brussel toch in ieder geval). Ik verwacht dat zijn volgende album ook in die lijn zal liggen.
 

Freazy

Gouden Tip
3 dec 2013
279
0
Volgens mij is er een grote kans dat Tame Impala headliner is. Daarnaast hoop ik nog altijd op The Strokes. The Last Shadow Puppets zijn ook zeker welkom, maar zoals sommigen al zeiden is die kans niet zo groot.
Qua kleinere namen denk ik aan Bully, Lusts, Nothing But Thieves, Girl Band, The Garden (waren gisteren fantastisch in Paradiso), DMA's, Splashh, Darlia. Skaters komen met een nieuw album, die zou ik graag willen zien. Peace is, vooral in Engeland, een redelijk populaire naam binnen de indie scene anno 2015. Net als Swim Deep, en beide hebben afgelopen jaar een nieuw album uitgebracht, al heeft SD al 2 keer eerder op BKS gestaan.
Nog een paar artiesten die in 2015 een album uitgebracht hebben zijn Foals, Mac DeMarco, Courtney Barnett, Wavves, Palma Violets, Chvrches, Beach House.
En er komen ook albums aan van DIIV, Cage the Elephant, Grimes. Volgens mij is Jake Bugg ook weer bezig, alleen zal BKS dan te vroeg zijn.

Alle bovengenoemde artiesten zijn in mijn ogen welkom!
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.671
2.004
The Strokes zijn waarschijnlijk veel te duur voor BKS en dacht van de zomer te hebben meegekregen dat ze niet zoveel zin meer hebben om te touren.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken