Best Kept Secret 2015

Dan stond je 10 meter voor me bij Pretty Vicious en ging eerder weg voor Marmozets.

Grappig was dat die jonge gastjes van Pretty Vicious in de coulissen stonden bij het concert van Wolf Alice

Dan stond je 10 meter voor me bij Pretty Vicious en ging eerder weg voor Marmozets.

Grappig was dat die jonge gastjes van Pretty Vicious in de coulissen stonden bij het concert van Wolf Alice

Zou heel goed kunnen kloppen, heb verder niemand gezien met die beschrijving die je geeft ;) Wouden bij Marmozets vooraan staan, wat gelukkig ook de moeite waard was.

Ik vond Earl Sweatshirt, Ariel Pink en Eagulls best tegenvallen

Mja. Eagulls was alsof er een CD'tje aanstond; gewoon goed maar niet extra bijzonder live. Earl was wel ok maar zijn muziek is binnen de hiphop nou eenmaal niet het meest spannend live.

Hier sluit ik me bij aan, en ik wil er Ride nog even aan toevoegen. Als ik de recensies lees is iedereen schijnbaar erg tevreden, maar op een paar oplevingen na vond ik het uiterst ongeïnspireerd klinken. En dat terwijl ik hun platen toch graag hoor.

Ride is Ride. Is Shoegaze. Die naam hebben ze niet voor niets. Shows zijn statisch dat hoort bij de muziek. Net zoals bij Slowdive vorig jaar. Die waren nog statischer.

Ride is Ride. Is Shoegaze. Die naam hebben ze niet voor niets. Shows zijn statisch dat hoort bij de muziek. Net zoals bij Slowdive vorig jaar. Die waren nog statischer.

Jesus and Mary Chain was anders een stuk indrukwekkender dan Ride live. En ik ken de muziek van Ride veel beter.

<div class="d4p-bbt-quote-title">MRMantel wrote:</div>

Mja. Eagulls was alsof er een CD’tje aanstond; gewoon goed maar niet extra bijzonder live. Earl was wel ok maar zijn muziek is binnen de hiphop nou eenmaal niet het meest spannend live.

Vond bij Earl dat hij het gewoon niet in zijn eentje aankon, te weinig show die hip hop nodig heeft. Als ie gast artiesten had gehad was het veel beter.

Ride vond ik wisselend, sommige nummers waren heel sterk maar soms gewoon met te weinig pit gespeeld.

Maar over hoogtepunten, dan wel geen opname van BKS, maar jezus wat was dit mooi:
https://www.youtube.com/watch?v=Nd72m_29-lAn

<div class="d4p-bbt-quote-title">Seventheen Seconds wrote:</div>

Jesus and Mary Chain was anders een stuk indrukwekkender dan Ride live. En ik ken de muziek van Ride veel beter.

Daar ben ik het compleet mee eens, maar JAMC haalt het dan weer niet bij Slowdive.

Jesus and Mary Chain is voor mij jeugdsentiment. Show was echt niet sterk. Hoefde ook niet was een feest van de herkenning. Speelde gewoon hun nummers af. Vanaf het begin van hun bestaan staan ze er al om bekend dat ze niets geven om live optredens. Dat lieten ze vrijdag ook weer zien. Het feit dat niet met hun rug naar het publiek speelde is al heel wat.

Ride is van de teruggekeerde shoegazebands wel de band die het dichtst tegen de 'gewone' rock aanschuurt, optreden was memorabel geweest als het enkel en alleen shoegaze was geweest.

Slowdive blijft voor mij de beste shoegaze band die ik de afgelopen drie jaar op BKS heb gezien ondanks de korte settijd, met vlak daarachter nu TJAMC.

Mijn favoriete shoegaze band is Chapterhouse. Als ze die voor volgend jaar zouden kunnen boeken. Moeten ze wel eerst weer bij elkaar komen. Chapterhouse is shoegaze voor non shoegazers.

Slowdive en Ride kan je niet met elkaar vergelijken. Dat geldt voor alle shoegaze bandjes hebben allemaal eigen stijl en kenmerken. My bloody Valentine is ook weer totaal anders. Lush neigt meer naar een popsound.

Dat post-festival gevoel is duidelijk aanwezig hier. Ben nog een beetje aan het bijkomen, wat een weekend weer. Hookworms hoogtepunt van het weekend voor mij.

1. Hookworms
2. The Jesus and Mary Chain
3. Yak
4. Föllakzoid
5. Dan Deacon (prachtige gast)
6. Vessels
7. The Libertines
8. St. Paul & The Broken Bones
9. Ride
10. Binkbeats (Een set 's avonds had vast nog beter geweest)
Zoiets denk.

Shoegaze is voor mij iets om bij weg te dromen. Er zit een verschil tussen wegdromen en afdwalen, en bij mij neigde het heel sterk naar het eerste. Maargoed ieder optreden is onderhevig aan interpretatie, dus ik kan me best voor stellen dat het voor een diehard shoegazer een prima show was.

Shoegaze is voor mij iets om bij weg te dromen. Er zit een verschil tussen wegdromen en afdwalen, en bij mij neigde het heel sterk naar het eerste. Maargoed ieder optreden is onderhevig aan interpretatie, dus ik kan me best voor stellen dat het voor een diehard shoegazer een prima show was.

Ik heb JAMC nog nooit gezien maar nu Ride en Slowdive gezie te hebben staat Slowdive toch nog ver boven Ride. Daar kun je compleet wegdromen en word je pas weer wakker na de show.

Sohn heeft zijn plekkie op het affiche waargemaakt?

Met het zoutgehalte zat het wel goed bij BKS, dat mag gezegd worden.

1. Pissed Jeans
2. Kiasmos
3. Alt-J
4. Ghost Culture
5. FIDLAR

Super festival, hier de bands waarover ik iets kwijt wil:

FIDLAR: Zeer tof! Was sowieso mijn nr1 van het festival.
CHET FAKER: geen zeer hoge verwachtingen, maar heel aangename show en sfeer. Jammer dat het toch niet met een full band was.
THE JESUS AND MARY CHAIN: Na 20 minuten vertrokken, ik was alleen gaan kijken omdat niemand van mijn vrienden hen wouden zien en ze toen liever andere dingen wouden doen/zien. Maar ze konden me echt niet blijven boeien, jammer! Dus dan maar vroeger vertrokken terug afgesproken met de rest en een mooi Libertines-plaatsje gaan uitzoeken.
THE LIBERTINES: Zeer tof, maar dat was wel te verwachten.

HINDS: Ik hou van die band, maar had wel wat meer sfeer in het publiek verwacht
DEATH CAB FOR CUTIE: Muzikaal zeer goed, maar stond vrij hard achteraan dus qua sfeer geen idee.
THE VACCINES: Ook heel tof zoals verwacht.
NOEL GALLAGHER: wou ik alleen zien voor de Oasis-hitjes, zijn eigen materiaal kan me niet echt lang boeien.
KIASMOS: Ik luister praktisch nooit naar een genre als dit, maar was wel zeer aangenaam, leuke visuals ook met momenten.

FUTURE ISLANDS: Voor mij dé verassing van het weekend. Ik vind ze op cd wel oké maar heb me er nooit echt in verdiept. Wat een frontman!!
ALT-J: teleurstelling van het weekend!
AFTERPARTEES (DJ-SET)+ LAATSTE UUR VAN ST PAUL: Ongeloofelijk vet om 'kleinere' bands als Tweens en Together Pangea te horen in een DJ set.

Ik ben er volgend jaar hoogstwaarschijnlijk terug bij, tot nu toe elk jaar al een boeiende line up.

Wishlist volgend jaar:
01 Bon Iver
02 Band Of Horses
03 The Audacity
04 MaybeSheWill
05 The Dune Rats

Users who are viewing this thread