Best Kept Secret 2015

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.561
563
Maar welke naam heeft er nu voor gezorgd dat het vrijgeven van de line-up werd tegengehouden? The Libertines?? :-|
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Maar welke naam heeft er nu voor gezorgd dat het vrijgeven van de line-up werd tegengehouden? The Libertines??
icon_neutral.gif

Lijkt me wel, aangezien die pas recent met eerste data kwamen. Maar ik acht het ook wel waarschijnlijk dat men meteen een groot deel van de affiche wilde vrijgeven. Als men enkel met de grotere namen af kwam had je eigenlijk wel een zwaktebod en iets dat niet representatief was voor de hele affiche.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Ik denk achteraf, gezien de eigenlijk totaal niet onverwachte namen, dat de Early Bird-actie van DTRH heeft meegespeeld hier. Een eerste aankondiging nadat die actie voorbij was, is vast niet compleet toevallig.

In verband met The Libertines konden ze denk ik geen aankondiging doen in december, dat denk ik wel, maar vanaf half januari zal de concurrentie een rol hebben gespeeld.
 

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
Misschien is er wel iets afgeketst, wanneer firefly plotseling met een exclusieve naam aan komt zetten kan het ook de strijd om 1 naam zijn geweest, die ze uiteindelijk verloren hebben.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">MRMantel wrote:</div>
Jeeeeeeezuus dit was het wachten waard, maar dit is bijna een beter dagprogramma dan primavera

Lol? Dit komt echt lang niet in de buurt van Primavera’s lineup. Jammer, want daar leken ze wel naartoe te gaan op basis van de laatste twee jaren.

Okee dat is misschien een beetje overdreven, maar dit jaar gaan ze veel meer die richting op dan vorig jaar. Vooral als je kijkt naar de onderste rij namen is het echt prachtig (METZ/BBNG/Eagulls/Alvvays/Strand of oaks/pissed Jeans/Hookworms/Bass drum of death/Ariel Pink) maar ook de 3fm namen zijn stukke beter dan vorig jaar (Chet Faker ipv George Ezra, SOHN ipv the 1975, Royal Blood ipv Miles Kane). Die reactie was meer uit enthousiasme, maar door deze line-up heeft Primavera nog minder toegevoegde waarde voor mij (eigenlijk alleen the strokes eigenlijk)
 

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
Ik heb me er al even in verdiept en ik ben zeker tevreden, baal er alleen van dat het vooral vanuit de 'kleine lettertypes' moet komen, erg blij met The Libertines en The Jesus & Mary Chain maar dan houdt het ook op. Gelukkig maakt de rest veel goed, overtreft wat mij betreft makkelijk DTRH, dit is eigenlijk wel waar ik op hoopte.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
@MRMantel eens. Primavera heeft bovenaan een sterker(lees gevulder) affiche. Beneden hebben ze veel artiesten die vorig jaar een album uitbrachten. Wat dat betreft heb ik het idee dat BKS meer met het doel op komend jaar programmeert. Vergeet bovendien niet dat er nog 40 namen volgen. De beste line up ooit is het niet, maar er zit ongelofelijk veel interessant materiaal tussen.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
http://noisey.vice.com/nl/blog/we-recenseerden-alle-bands-op-de-line-up-van-best-kept-secret
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
De kleine namen zijn gewoon zo veelbelevond, daar zou nu mijn weekend al mee vol zitten. Ik hoop nu gewoon nog op een paar middelgrote interessante namen zoals Modest Mouse, Wilco, Tv on the radio of ratatat. (dit zijn voorbeelden geen verwachtingen!) Dan is het perfect voor mij
 

MrShankly

Playlistbediener
13 jan 2015
44
0
De kleine namen zijn gewoon zo veelbelevond, daar zou nu mijn weekend al mee vol zitten. Ik hoop nu gewoon nog op een paar middelgrote interessante namen zoals Modest Mouse, Wilco, Tv on the radio of ratatat. (dit zijn voorbeelden geen verwachtingen!) Dan is het perfect voor mij
Wilco lijkt me op BKS wel echt een headliner toch?
TV on the Radio had ik eigenlijk ook wel verwacht en op Modest Mouse hoop ik ook nog zooo. En Foxygen misschien? Maar denken jullie dat dit soort namen nog kunnen komen? Of dat het toch vooral de kleinere en de "avond/nacht"namen zijn?
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">MRMantel wrote:</div>
De kleine namen zijn gewoon zo veelbelevond, daar zou nu mijn weekend al mee vol zitten. Ik hoop nu gewoon nog op een paar middelgrote interessante namen zoals Modest Mouse, Wilco, Tv on the radio of ratatat. (dit zijn voorbeelden geen verwachtingen!) Dan is het perfect voor mij

Wilco lijkt me op BKS wel echt een headliner toch?
TV on the Radio had ik eigenlijk ook wel verwacht en op Modest Mouse hoop ik ook nog zooo. En Foxygen misschien? Maar denken jullie dat dit soort namen nog kunnen komen? Of dat het toch vooral de kleinere en de “avond/nacht”namen zijn?
Hmm ik weet het niet, toen op LL 2012 stonden ze in een halflege india. Op Modest Mouse is ook geen pijl te trekken. Ik bedoelde meer van zulke namen. Misschien nog iets als Mount Eerie, die komt ook met een nieuw album (moest er aan denken door je afbeelding).

Als je afgaat van de site denk ik toch dat er nog twee grotere namen bijkomen op zaterdag. Aangezien ze op vrijdag en zondag 1 headliner hebben met nog twee groot afgedrukte namen en op zaterdag alleen Noel hebben.
 

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
Zou Noel eigenlijk headliner zijn? Waar Alt-J en The Libertines op facebook benoemen dat ze headliner op BKS zijn spreekt Noel alleen van een optreden op BKS. Zal vooral whishful thinking zijn omdat ik niet zo veel met Noel z'n muziek heb, maar ik vind het wel opmerkelijk. Acht de kans nog steeds groter dat we op zaterdagavond met z'n alle Don't Look Back In Anger staan te zingen dan dat er nog iets boven komt te staan maar vond het wel het vermelden waard. Ik besef eigenlijk nu pas dat ik toch wel iets mis, Ought en Viet Cong had ik allebei wel als zekerheidje bestempeld en ook wat fijne elektronica extra was wel fijn geweest, al zullen die vooral nog niet bekend zijn omdat ze nog bezig zijn met het 'nachtprogramma'.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
k besef eigenlijk nu pas dat ik toch wel iets mis, Ought en Viet Cong had ik allebei wel als zekerheidje bestempeld en ook wat fijne elektronica extra was wel fijn geweest
Er komen nog zo'n 40 namen bij en daar zitten voornamelijk artiesten van dit formaat tussen denk ik. Ought staat in juni in Bitterzoet waar ze misschien nog wel wat kaarten voor willen verkopen. Viet Cong staat in februari in Paradiso. En ook Mikal Cronin vind ik wel zo'n naam, die staat in juni ook nog in Bitterzoet. Dus wellicht zijn daar afspraken over gemaakt.

En voor de rest. Nice, met dit alleen al ga ik me wel een weekend vermaken.

Weinig waar ik echt vrolijk van word.
Waar kunnen we jou nog wel vrolijk mee maken tegenwoordig? :(
 

MrShankly

Playlistbediener
13 jan 2015
44
0
.0

Hmm ik weet het niet, toen op LL 2012 stonden ze in een halflege india. Op Modest Mouse is ook geen pijl te trekken. Ik bedoelde meer van zulke namen. Misschien nog iets als Mount Eerie, die komt ook met een nieuw album (moest er aan denken door je afbeelding).

Als je afgaat van de site denk ik toch dat er nog twee grotere namen bijkomen op zaterdag. Aangezien ze op vrijdag en zondag 1 headliner hebben met nog twee groot afgedrukte namen en op zaterdag alleen Noel hebben.
Nee snap dat je alleen als voorbeeldje bedoelde hoor. Ik was er inderdaad ook bij op LL12, maar toen stonden ze naast Foo Fighters en the XX en ik denk dat er meer fans op BKS rondlopen, dus dacht meer van dat het daar wel een headliner zou zijn :).
Ik denk ook dat er nog wel wat leuke namen bijkomen, ik ben benieuwd, maar ik was in elk geval al blij verrast!
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Ha Kos, dank voor het compliment! Als je http://www.bestkeptsecret.nl/line-up checkt, zie je dat we alleen op zaterdag al nog zo'n 20 namen zullen toevoegen. Dat zal een mix van alles zijn, in lijn met wat je van Best Kept Secret kunt verwachten

Op de vraag of we nog namen voor hoger op het affiche konden verwachen, of dat die 40 namen kleine namen zouden zijn.

Ik denk dat we dus met name op de zaterdag nog wel een naam van enig formaat kunnen verwachten.



 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Wat mij vooral opvalt aan de zaterdag dat er is dat er geen van de middelgrote namen staat. Hier staan namelijk alleen Tallest Man, Royel Blood, Sohn en Jesus & Mary Chain. Verwacht dus ook als er een grote komt, dat deze naar de zaterdag zal gaan.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik twijfel niet zo aan Noel, verwacht dat hij gewoon de Headliner is. Maar het is opvallend dat Death Cab For Cutie niet bij de middelgrote namen staat. terwijl deze direct onder Noel staat. Er staat dus geen 1 naam van de zaterdag tussen de middelgrote namen. We wachten wel af, daar zijn we inmiddels goed in geworden.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Ik twijfel niet zo aan Noel, verwacht dat hij gewoon de Headliner is. Maar het is opvallend dat Death Cab For Cutie niet bij de middelgrote namen staat. terwijl deze direct onder Noel staat. Er staat dus geen 1 naam van de zaterdag tussen de middelgrote namen. We wachten wel af, daar zijn we inmiddels goed in geworden.

Ja dat vraag ik me dus ook af. Zijn Sohn en The Tallest Man dan zoveel groter dan DCFC in Nederland? En van The Vaccines idem, qua populariteit had ik die als sub ingeschat ofzo.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">Wessel wrote:</div>
Ik twijfel niet zo aan Noel, verwacht dat hij gewoon de Headliner is. Maar het is opvallend dat Death Cab For Cutie niet bij de middelgrote namen staat. terwijl deze direct onder Noel staat. Er staat dus geen 1 naam van de zaterdag tussen de middelgrote namen. We wachten wel af, daar zijn we inmiddels goed in geworden.

Ja dat vraag ik me dus ook af. Zijn Sohn en The Tallest Man dan zoveel groter dan DCFC in Nederland? En van The Vaccines idem, qua populariteit had ik die als sub ingeschat ofzo.
Ik denk dat 3fm hier een rol in speelt, DCFC heeft niet echt radiohits gehad (denk ik, ik luister nooit radio). Maar The vaccines verbaast mij ook, misschien omdat hun laatste album weer drie jaar oud is?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken