Best Kept Secret 2015

Run the Jewels op BKS? Dacht dat BKS niet echt aan hiphop deed.

Young Fathers, Macklemore & Ryan Lewis, Danny Brown en Tyler, the Creator zijn toch wel dikke namen die door BKS geboekt werden. Afgelopen jaar was het wat matig, maar de organisatie heeft er nooit een geheim van gemaakt graag hiphop te boeken. Zo zouden ze het geweldig vinden als Kendrick Lamar op Best Kept Secret zou staan. Dat heeft Niels Aalberts vorig jaar gezegd in een interview met 3voor12.

Ik zie Run the Jewels wel komen, past goed in het plaatje.

Als ze 3 headliners uit het lijstje The Strokes, The Libertines, Kasabian, Incubus, Faith No More kunnen strikken spring ik een gat in de lucht! (2 zou ook al mooi zijn).

Ik zou ook wel willen weten waarvan die geruchten van last.fm over Primavera van komen, zeker wat betreft Shellac.

Bovendien zouden Frank Turner en Truckfighters(dit jaar moeten missen) ook wel meer dan welkom zijn op BKS wat mij betreft, beiden ook op tour rond die periode.

Als ze 3 headliners uit het lijstje The Strokes, The Libertines, Kasabian, Incubus, Faith No More kunnen strikken spring ik een gat in de lucht! (2 zou ook al mooi zijn).

Denk dat Faith No More totaal niet in het plaatje van BKS past.

Ik zou ook wel willen weten waarvan die geruchten van last.fm over Primavera van komen, zeker wat betreft Shellac.

Op zich zijn dat allemaal vrij voorspelbare namen hoor. Primavera heeft elk jaar alle relevante namen in de 'Pitchfork-scene', dus zo'n Run The Jewels en Belle & Sebastian zullen er sowieso wel staan. En Shellac staat daar nu al jaren op een rij, dat is ondertussen traditie ;)

Edit: met relevant bedoel ik dus: nieuwe plaat uit en/of hot op dit moment.

<div class="d4p-bbt-quote-title">neracroft wrote:</div>

Op zich zijn dat allemaal vrij voorspelbare namen hoor. Primavera heeft elk jaar alle relevante namen in de ‘Pitchfork-scene’, dus zo’n Run The Jewels en Belle & Sebastian zullen er sowieso wel staan. En Shellac staat daar nu al jaren op een rij, dat is ondertussen traditie
icon_wink.gif

Shellac is inderdaad een gewoonte (dus lijkt me ook geen gerucht voor BKS), maar de rest lijkt me eerder een wensenlijstje dan echte geruchten, dus vond het een beetje vreemd dat het daar op last.fm staat.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>neracroft wrote:</div>

Op zich zijn dat allemaal vrij voorspelbare namen hoor. Primavera heeft elk jaar alle relevante namen in de ‘Pitchfork-scene’, dus zo’n Run The Jewels en Belle & Sebastian zullen er sowieso wel staan. En Shellac staat daar nu al jaren op een rij, dat is ondertussen traditie
icon_wink.gif

Shellac is inderdaad een gewoonte (dus lijkt me ook geen gerucht voor BKS), maar de rest lijkt me eerder een wensenlijstje dan echte geruchten, dus vond het een beetje vreemd dat het daar op last.fm staat.

Bwa, nu ze nog eens een nieuwe plaat hebben zie ik Shellac deze zomer wel meer doen dan enkel Primavera. Zou echt zo'n band zijn waarmee het festival in mijn ogen meer respect bijwint.

<div class="d4p-bbt-quote-title">neracroft wrote:</div>

Bedoel je qua genre?
Want een band als Fucked Up vorig jaar paste er ook niet echt, maar het was toch een super show.
Bovendien was Pixies qua 'oude alternatieve rock-band' toch wel een succes dus denk ik dat ze misschien wel vaker oudere alternatieve rock-bands gaan durven boeken, en Faith No More valt daar volgens mij toch ook wel bij.

Zo The Strokes dus. Ik denk dat dat een prachtige headliner is voor BKS.

Ben benieuwd of we dit jaar wat gaan horen van Bon Iver. Justin Vernon is klaar met Volcano Choir en het zou mij niks verbazen dat Justin Vernon nu weer aan de beurt is.

Als ik nu een voorspelling zou moeten maken zou ik zeggen:

Dag 1: Noel Gallagher - Bon Iver
dag 2: Vampire Weekend - The Strokes
dag 3: Black Keys

Maar misschien is dit ook wel de voor mij perfecte line up..

Ben benieuwd of we dit jaar wat gaan horen van Bon Iver. Justin Vernon is klaar met Volcano Choir en het zou mij niks verbazen dat Justin Vernon nu weer aan de beurt is.

Dag 1: Noel Gallagher - Bon Iver
dag 2: Vampire Weekend - The Strokes

Dag 1: Noel Gallagher – Bon Iver
dag 2: Vampire Weekend – The Strokes

Lijkt mij eerder wat te perfect ja, ik vermoed dat Noel Gallagher en eventueel zelfs Vampire Weekend op zichzelf BKS zouden kunnen headlinen.

Hoe zit dat trouwens met Bon Iver? Had die niet gezegd dat er mogelijk geen derde plaat kwam?

Ja precies, zeker Noel Gallagher zal daar wel headliner zijn. Vampire Weekend lijkt me dan nog wel sub daar. Beetje de plek van The war on Drugs van afgelopen jaar.

Ja klopt, die hebben daar wel vaag wat over gezegd. Maar volgens mij zijn daar nog niet echt concrete berichten over. Is in mijn ogen de ideale headliner voor BKS.

Was trouwens Ben Howard vergeten, ook hem zie ik nog wel headline met dit nieuwe album op BKS.

Wessel wrote:
<div class=”d4p-bbt-quote-title”>neracroft wrote:</div>
Bedoel je qua genre?
Want een band als Fucked Up vorig jaar paste er ook niet echt, maar het was toch een super show.
Bovendien was Pixies qua ‘oude alternatieve rock-band’ toch wel een succes dus denk ik dat ze misschien wel vaker oudere alternatieve rock-bands gaan durven boeken, en Faith No More valt daar volgens mij toch ook wel bij.

Ik denk dat een band van dat genre best op BKS kan. maar ben bang dat ze geen Headliner in dit genre zoeken op dit festival.

Dag 1: Noel Gallagher – Bon Iver
dag 2: Vampire Weekend – The Strokes

Ik zij eigenlijk alleen The Strokes en misschien Black Keys uit dit rijtje gebeuren. Weet niet of we Justin Vernon al kunnen verwachten dit jaar. Helaas ook weinig op festivals gezien met Volcano Choir

Fucked Up is een hele andere band dan Faith No More. Faith No More kun je heel gemakkelijk op een meer 'mainstream'festival neerzetten waar ook wat hardere namen komen. Fucked Up hoort echt bij een 'creatievere'(niet helemaal het goede woord) groep harde bands(in het rijtje Metz, Pissed Jeans etc.). Lastig te verwoorden, maar ik zie Faith No More niet zo gauw op BKS staan, zeker niet headlinen. Wat betreft Vampire Weekend. Als die op BKS komen zie ik ze gewoon headlinen. 3 fantastisch ontvangen platen, en met misschien zelfs een vierde op zak(wel plannen, maar niet concreet volgens mij) gaat BKS die niet op een lagere spot zetten denk ik.

Mijn voorspelling van headliners hou ik bij een dag the XX en een dag the Strokes. Afhankelijk van of Vampire Weekend voor die tijd een album heeft kunnen zij misschien de derde dag invullen, maar dat geldt evengoed voor the National en Qotsa.

Ohja ik was The XX vergeten. Zijn ook zoveel mogelijke headliners voor BKS dit jaar: Ben Howard, The Strokes, The XX, Noel Gallagher, Black keys en dan eventueel nog Bon Iver, Vampire Weekend en The National.

https://www.facebook.com/foofighters/photos/a.279348605544.316433.25098475544/10154796224815545/?type=1&relevant_count=1
Foo Fighters kondigt een UK tour aan voor het weekend van BKS aan, met als voorprogramma Iggy Pop en Royal Blood. Die laatste twee maken misschien wel een kans dan als ze in de tussentijd de oversteek willen maken.

o.a. Jack White op Lollapalooza. Gaat dus touren, en zal in de zomer Europa wel aandoen. Ik zie hem BKS zeker headlinen, en oa Rock Werchter wel subben. Laat ik daar mijn laatste headliner van maken: the Strokes - the XX - Jack White ;).

The XX komen die met nieuw werk of gaan touren? Dat zie ik wel zitten?

Ik hoop op Faith No More ipv Jack White. Kan het solo werk van Jack White niet echt waarderen. En die enkele White Stripes hits kennen we ook wel.

The XX komen die met nieuw werk of gaan touren? Dat zie ik wel zitten?

Ik hoop op Faith No More ipv Jack White. Kan het solo werk van Jack White niet echt waarderen. En die enkele White Stripes hits kennen we ook wel.

Yess, het nieuw werk bevindt zich al in een vergevorderd stadium blijkbaar, dus ik denk dat we de eerste helft van volgend jaar een nieuwe plaat mogen verwachten, met een aansluitende festivaltour in de zomer. Blunderbuss vind ik een prima plaat, Lazaretto was iets te pretentieus, onterecht bovendien. Van mij mag White die laatste plek wel invullen, al zie ik liever the National oid. Faith No More hoeft van mij dan weer niet ;)

o.a. Jack White op Lollapalooza. Gaat dus touren, en zal in de zomer Europa wel aandoen. Ik zie hem BKS zeker headlinen, en oa Rock Werchter wel subben. Laat ik daar mijn laatste headliner van maken: the Strokes – the XX – Jack White ;).

Dat of The Libertines op BKS en Jack White naar Lowlands of DTRH

<div class="d4p-bbt-quote-title">mynoseknows wrote:</div>
o.a. Jack White op Lollapalooza. Gaat dus touren, en zal in de zomer Europa wel aandoen. Ik zie hem BKS zeker headlinen, en oa Rock Werchter wel subben. Laat ik daar mijn laatste headliner van maken: the Strokes – the XX – Jack White ;).

Dat of The Libertines op BKS en Jack White naar Lowlands of DTRH

Klopt. Of Kasabian, of the National, of dus Faith No More. Mogelijkheden zijn nu nog te uitgebreid om een echte voorspelling te doen. Mijn gok is echter bovenstaand ;)

Users who are viewing this thread