[BE] Pukkelpop 2016

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Namen die ik ken die wel de moeite zijn om eens te gaan checken
Lift: The Japanese House en Mothers
Booth: Hunee en Stwo (!!)
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Watdefack, Rahaan geprogrammeerd op een talent stage? Die man heeft de hoogtijdagen van de disco persoonlijk meegemaakt, en heeft zo ongeveer de meeste sets gedraaid van alle Dj's op heel Pukkelpop... Zelfde geldt zo'n beetje voor Hunee.

Nette namen, daar niet van.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Maar zowat de helft van de 'gewone' lineup van Pukkelpop is toch aankomend talent? Veel kleine, beginnende bands en dj's die nog moeten doorbreken/op het punt staan om door te breken? Eigenlijk voegen die stages niet zo veel toe dan?

Eclair Fifi is wel leuk.

Ik heb het idee dat Pukkelpop kwantiteit boven kwaliteit ziet...

 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Ik heb het idee dat Pukkelpop kwantiteit boven kwaliteit ziet…

Ik heb eerder het idee dat dit een zet is om het imago wat te verbeteren na de kritiek op de 'commerciele' lineups van dit en de vorige jaren. Eventjes tonen dat Pukkelpop nog steeds hip is en aan de ontdekkers denkt, terwijl dit inderdaad gewoon de namen zijn die anders vroeg in de Club, Castello of Marquee stonden.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Is het dan niet ergens dom dat wanneer ze (duidelijk vind ik toch?) verschuiven van een puur alternatief naar een breder en jonger publiek ze nu dan nog eens extra moeite doen om toch die alternativiteit te bewaren? Wanneer pakweg de gemiddelde jongere nu aan het uitkiiken is naar Oscar & The Wolf of Rihanna ligt die echt niet wakker van een klein podia met opkomende artiesten ofwel? Ik snap het wel ergens van dat ze hun imago proberen te verbeteren maar waarom voegen ze die niet gewoon toe aan de reguliere line up of was het gewoon de verwachting voor commerciële 'top'-namen die hen de das omdeed?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Over alternatief en mainstream wil ik me niet uitspreken, maar ik vind wel dat Pukkelpop tegenwoordig een overaanbod heeft aan kleine, jonge, beginnende naampjes. 2 extra podia met nog meer van die namen (terwijl er eigenlijk al te veel podia zijn om uit te kiezen) lijkt me gewoon geld over het water.

Pukkelpop programmeert gewoon te weinig gevestigde namen. En dat hoeven niet altijd 'grote' acts te zijn.

En als je nu ziet dat een groot deel van hun budget uitgaat naar weer 2 podia met weinig zeggende namen, dan vind ik dat zonde.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
950
282
Ben wel blij met die nieuwe podia, niet dat ik veel namen ken (momenteel) van die podia, maar SWMRS(zoon van green day zanger achter de drum), Whitney, Seratones en Highly Suspect ken ik een beetje en vind ik zeker niet slecht.

 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Blijft het extra podium van vorig jaar nog bestaan? Dat podium in de "groene zone"? Zo ja, dan zouden er nu 11 podia zijn.

Ik vind dergelijke toevoegingen tof, alleen heb ik geen idee hoe dat gaat uitpakken. Over de "kwaliteit versus kwantiteit" discussie kan ik me niet echt uitspreken. Ik denk wel vaker "wat moet ik nou hiermee" als ik de pkp line up zie, maar ik leer elk jaar veel nieuwe toffe bands kennen. Dat zal dit jaar wel opnieuw het geval zijn.

Wat ik me afvraag (zoals meerderen hierboven): hoeveel volk is er tegenwoordig nog die naar pkp gaan met de gedachte om bands te leren kennen? Ik zit zowel op een speelplein als een jeugdhuis, en het aantal jongeren dat naar pkp gaat voor "netsky/rihanna/consoorten en den boiler", is enorm. Ze zien het festival als wat chillen en wat dansen. De mensen die echt iets willen ontdekken, zijn in de minderheid aan het geraken....
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
12 podia incl de optredes in de petit bazar
Oh en hopelijk valt de lift niet gelijk met de shelter want in de lift zitten een paar leuke alternatieve acts.
En waarom maakten ze van de lift niet een te ontdekken rock / metal podium en van de booth een mengeling van alles? Rock punk en metal fans moet zich soms wel vervelen.
Ja ik weet dat ik daarvoor naar graspop kan gaan maar Opeth, Mastodon ... snap ge?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
12 podia incl de optredes in de petit bazar
Oh en hopelijk valt de lift niet gelijk met de shelter want in de lift zitten een paar leuke alternatieve acts.
En waarom maakten ze van de lift niet een te ontdekken rock / metal podium en van de booth een mengeling van alles? Rock punk en metal fans moet zich soms wel vervelen.
Ja ik weet dat ik daarvoor naar graspop kan gaan maar Opeth, Mastodon … snap ge?

JHoe slecht de lineup ook mag zijn, toch vind ik dat er een paar zéér degelijke metal/rocknamen op die affiche staan. Niet veel, dat wel.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
La Route Du Rock heeft The Avalanches. Als Pukkelpop zich wil bewijzen tegenover muzikale fijnproevers moet het gewoon deze act boeken.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
950
282
Hoop op wat goede post-rock/ post-Metal!
Caspian staat er al, maar dat is niet genoeg om veel mensen te trekken die dat genre willen zien, Godspeed you! the Black Emperor erbij, Mono (ook aan het touren door europa dan) en een naam als God Is An Astronaut zou al heel wat fans van het nichegenre overtuigen :)
 

Jules G

Playlistbediener
27 okt 2015
41
0
Deze vrijdag misschien nog een aankondiging? Net voor het begin van de examens van het middelbare publiek.

Ze mogen die dance afsluiter voor donderdag nu wel eens aankondigen (in de hoop dat het niet Die Antwoord wordt en dat Rihanna de main niet volledig afsluit). En disclosure zou onorigineel en jammer zijn...
 

jarne

Support act
14 feb 2013
950
282
Deze vrijdag misschien nog een aankondiging? Net voor het begin van de examens van het middelbare publiek.

Ze mogen die dance afsluiter voor donderdag nu wel eens aankondigen (in de hoop dat het niet Die Antwoord wordt en dat Rihanna de main niet volledig afsluit). En disclosure zou onorigineel en jammer zijn…

Die Antwoord sluit af, dat was al aangekondigd
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken