[BE] Pukkelpop 2014

Whynot

Randprogramma
25 dec 2013
115
0
Na de teleurstelling van vorig jaar mag de affiche dit jaar toch iets gespierder zijn.

Geen Neil Young, man het doet nog pijn als ik eraan terugdenk. Eels als vervanger was tof maar iets minder dan wat we van ze gewoon waren en The Prodigy daarachter was herhalingsoefening nummer zoveel. The XX waren goed maar als headliner op de laatste dag toch ook maar zwakjes.

Dan heb ik het nog niet gehad over een playbackende Eminem, een tam NiN- publiek ervoor en véél te veel dancenamen dan gezond is (waaronder het Major Lazer- relletje).

Pas op, ik heb soms echt genoten hoor (The XX, The Knife, een verrassend goede Franz Ferdinand) maar dit jaar mag het wel iets meer zijn!

"en The Prodigy daarachter was herhalingsoefening nummer zoveel." wat bedoel je daarmee? Ze hebben een aantal van hun nieuwe nummers live uitgeprobeerd, dus klopt het niet wat je zegt herhalingsnummer zoveel, en ook logisch dat ze 'Omen' of 'Invaders Must Die' live doen, net alsof Metallica geen Master Of Puppets doet, voor de rest ben ik het met je eens, heel spijtig van neil young, en vond franz ferdinand ook heel goed.
 

xSam__

Gouden Tip
1 okt 2013
449
0
Ik zou QOTSA, The National en Outkast 3 hele mooie namen vinden als headliners!
Ik ben benieuwd naar de line up in elk geval, op basis daarvan ga ik een beslissing maken. Al is Lowlands dichterbij, ik vind Pukkelpop een betere line up hebben meestal.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
“en The Prodigy daarachter was herhalingsoefening nummer zoveel.” wat bedoel je daarmee? Ze hebben een aantal van hun nieuwe nummers live uitgeprobeerd, dus klopt het niet wat je zegt herhalingsnummer zoveel, en ook logisch dat ze ‘Omen’ of ‘Invaders Must Die’ live doen, net alsof Metallica geen Master Of Puppets doet, voor de rest ben ik het met je eens, heel spijtig van neil young, en vond franz ferdinand ook heel goed.

Blijft natuurlijk wel een feit dat het de 2de keer is dat ze er staan sinds hun meest recente plaat. En de 4de of 5de keer Belgie sinds die ene plaat.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
975
298
ik gok ook op rise against, hebben momenteel nog geen data, maar er staat op hun site dat binnenkort data worden bekend gemaakt. En rise against is gewoon een prima naam die perfect past op Pukkelpop
 

ils13

Playlistbediener
6 mrt 2014
19
0
scheep, fijn dat ook jij Viza weet te smaken :) Eigenlijk ben ik nog nooit iemand tegengekomen die hen niet goed vindt maar goed, zoals ik al zei is het enkel in België en eigenlijk zelfs Vlaanderen waar ze geen voet aan de grond krijgen. Zelfs in Luik waren ze vorige herfst geboekt maar uiteindelijk is die tournee niet kunnen doorgaan, jammer genoeg.

Los daarvan: ik lees dat Aerosmith tourt. Die band als headliner op Pukkelpop zou geweldig zijn, maar het lijkt erop dat ze eerder in de periode van Rock Werchter in de buurt zijn. En daar is het natuurlijk weer een njet.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
975
298
You me at six op frequentie, na een uitverkochte ab zullen ze ook wel op pukkelpop staan...
 

scheep

Randprogramma
24 feb 2014
209
109
@ils 13 vanwaar ken jij viza en heb je ze al live gezien? En @ Jarne ik treed je bij in de hoop op Rise against... Het zou echt wel kunnen, een topper in de shelter of in de vooravond op de main? ;-)
 

ils13

Playlistbediener
6 mrt 2014
19
0
@scheep: voor het eerst ontdekt in 2010 als voorprogramma van Serj Tankian, en net als vele anderen meteen weggeblazen door hun energie, geweldig gewoon. Sindsdien meerdere keren live gezien en volgens mij zijn ze 100% Pukkelpop-voer :) Hun nieuwe album 'Aria' is vandaag uitgekomen, btw. Al kan ik 'Carnivalia' en 'Mady In Chernobyl' ook warm aanbevelen.

[video]http://www.youtube.com/watch?v=i2dBSqrMfHI[/video]
 

scheep

Randprogramma
24 feb 2014
209
109
Viza is in 1 woord een feestband! Ik hoop ook mee op een plaats op de affiche!
 

Whynot

Randprogramma
25 dec 2013
115
0
ja ik kan na dat ik deze video heb gezien wel begrijpen dat het een feestband is, van mij mogen ze gerust komen, en Rise Against kan inderdaad perfect kloppen , nieuwe namen komen maandag e binnekort eerste tourdata van rise against, maar ik vind het wel raar dat vele andere grote festivals hun dan niet heeft. denk maar aan Rock Am Ring, ze zouden rise against toch wel binnengehaald hebben als ze dan in europa zouden zijn natuurlijk?
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Reading & Leeds komt maandag ook met nieuws.

'Melvin Benn has told NME that this year's line-up is "unlike anything we've done before" ahead of a major announcement on Monday (March 10).' http://www.nme.com/news/various-artists/75929

Dus wellicht ook nog een verrassing voor Pukkelpop?
 

Rubenlaenen

Nieuw lid
8 mrt 2014
1
0
Ik gok op :

ASAP Ferg
Lana Del Rey
Lily Allen
Outkast
Pharrell
Imagine Dragons
Kelis
Angel Haze
QOTSA
Solange
MNEK
Disclosure
KWABS
Chloe Howl
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Reading & Leeds komt maandag ook met nieuws.

‘Melvin Benn has told NME that this year’s line-up is “unlike anything we’ve done before” ahead of a major announcement on Monday (March 10).’ http://www.nme.com/news/various-artists/75929

Dus wellicht ook nog een verrassing voor Pukkelpop?

In het bericht heeft hij erover dat dance een groter aanbod krijgt. ik denk dus dat we bijv een dance headliner/afsluiter gaan zien. Deadmau5 of skrillex voor reading als headliner?
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
http://www.festivalinfo.nl/news/30154/Queens_Of_The_Stone_Age_John_Newman_en_meer_officieuze_Pukkelpop-namen/ en meer...
 

Whynot

Randprogramma
25 dec 2013
115
0
Oh super bedankt!, zalig ik heb ook nog een bevestiging gevonden voor camo & krooked, iemand zei dat ze hadden bevestigd in een interview maar had de link niet gegeven, ik heb dit opgezocht en kwam op deze link :p Krooked zegt dat ze naar veel europese festivals komen en camo zegt daarop yeah pukkelpop for example, hier de link

http://www.festivalinfo.nl/news/30154/Queens_Of_The_Stone_Age_John_Newman_en_meer_officieuze_Pukkelpop-namen/

1:56:45 (het is een video van 4u, dit is het moment waarop ze het bevestigen)
 

Whynot

Randprogramma
25 dec 2013
115
0
haha sorry dat is de andere link die ik had gekopieerd om aan vrienden te tonen dit is de juiste link
https://www.youtube.com/watch?v=pZhP3Vrg-VQ

1:56:45u
 

scheep

Randprogramma
24 feb 2014
209
109
Ik hoor en lees het al, het wordt een topper! Ik ben echt super benieuwd. Nog even volhouden en we gaan mooie namen tegemoet. Ik hoop persoonlijk erg op Bring me the horizon, Pennywise, A Day to remember...
 

witi

Playlistbediener
17 feb 2014
8
0
de namen zijn gelost!

Er zit nie echt verrassingen bij ma wel vette namen!!
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.510
785
nope, wel hele lekkere namen idd. Was ik trouwens de enige die bij Rockwell aan die 80's zanger dacht?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken