[BE] Pukkelpop 2014

Whynot

Randprogramma
25 dec 2013
115
0
kijk er al naar uit, Blink-182, Qotsa, Deadmau5, Snoop Lion, FF?, Billy Talent, Borgore,...
 

Whynot

Randprogramma
25 dec 2013
115
0
ja dat van blink was ik even vergeten, en ik dacht dat de foo's wel tourden in europa dan, misschien zal ik dat ergens verkeerd gelezen hebben.
 

scheep

Randprogramma
24 feb 2014
217
130
Ik vraag me af of Ska-p een kans maakt op een plaats op de affiche!Hier in België zijn ze niet super bekend maar ze zijn wel erg goed. En ze staan op Sziget. En wat met the prodigy? Zou Pukkelpop ze 2 jaren na elkaar boeken?
 

TNFke

Support act
16 jan 2014
830
805
<div class="d4p-bbt-quote-title">Whynot wrote:</div>
kijk er al naar uit, Blink-182, Qotsa, Deadmau5, Snoop Lion, FF?, Billy Talent, Borgore,…

Blink 182 is al uitgesloten door hun huidige data, en FF touren die periode niet.
Blink is zeker nog 1 dag vrij en veel van die andere Duitse data vallen ook gewoon na Pukkelpop.
En voor een Amerikaan is het verschil tussen Duitsland en België niets.
(Ze hebben dit trouwens al gedaan in 2010 met Pukkelpop, Lowlands, Area 4 en Highfield mooi op 4 dagen).

Foo Fighters doen wel optredens in 2014, staan reeds op Firefly Festival (20 Juni).
(Outkast, Jack Johnson, Imagine Dragons, Arctic Monkeys staan er onder andere ook).
Meer info over optredens komen er na de opnames van het 8ste album.
Dave Grohl op Pukkelpop kan je trouwens nooit uitsluiten.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.461
700
Blink is zeker nog 1 dag vrij en veel van die andere Duitse data vallen ook gewoon na Pukkelpop.<br>
En voor een Amerikaan is het verschil tussen Duitsland en België niets.<br>
(Ze hebben dit trouwens al gedaan in 2010 met Pukkelpop, Lowlands, Area 4 en Highfield mooi op 4 dagen).

Foo Fighters doen wel optredens in 2014, staan reeds op Firefly Festival (20 Juni).<br>
(Outkast, Jack Johnson, Imagine Dragons, Arctic Monkeys staan er onder andere ook).<br>
Meer info over optredens komen er na de opnames van het 8ste album.<br>
Dave Grohl op Pukkelpop kan je trouwens nooit uitsluiten.

-Chiemsee summer festival in south of germany: 13-17.8.2014
-Highfield festival (east of germany): 15-17.8.2014
-Frequency festival (east of Austria): 14-16.8.2014
-Stuttgart, germany: 18.8.2014
-Dortmund, germany:19.8.2014
-Hamburg Crash Fest, germany: 20.8.2014

Ze zullen toch mogen wringen om Pukkelpop of Lowlands hier nog tussen te krijgen (beide gaat zelfs al niet). Ik zie een scenario vergelijkbaar met SOAD en Tenacious D vorig jaar, waar ze de voorkeur gaven aan meer Duitse festivals doen omdat ze daar groter zijn, en dan een Benelux zaalshow om de afwezigheid goed te maken.

En bij FF had ik het specifiek over de weken voor en na Pukkelpop. Reading/Leeds en Rock En Seine zijn al uitgesloten, en verschillende festivals in de Pukkelpopweek lijken al hun headliners reeds te hebben. Ik gok op Sportpaleis in oktober-november, en dan Werchter '15.
 

Whynot

Randprogramma
25 dec 2013
115
0
ja ik vind het spijtig dat tenacious d niet naar pukkelop geweest was, ik had ze echt graag gezien, vandaag komen de eerste namen van v festival dus dan kunnen we ook al artiesten uitsluiten of vastleggen, volgende maandag komen de eerste namen dus lang hoeven we anders toch niet te wachten.
 

TNFke

Support act
16 jan 2014
830
805
<div class="d4p-bbt-quote-title">TNFke wrote:</div>
Blink is zeker nog 1 dag vrij en veel van die andere Duitse data vallen ook gewoon na Pukkelpop.<br><br>
En voor een Amerikaan is het verschil tussen Duitsland en België niets.<br><br>
(Ze hebben dit trouwens al gedaan in 2010 met Pukkelpop, Lowlands, Area 4 en Highfield mooi op 4 dagen).

Foo Fighters doen wel optredens in 2014, staan reeds op Firefly Festival (20 Juni).<br><br>
(Outkast, Jack Johnson, Imagine Dragons, Arctic Monkeys staan er onder andere ook).<br><br>
Meer info over optredens komen er na de opnames van het 8ste album.<br><br>
Dave Grohl op Pukkelpop kan je trouwens nooit uitsluiten.


-Chiemsee summer festival in south of germany: 13-17.8.2014<br>
-Highfield festival (east of germany): 15-17.8.2014<br>
-Frequency festival (east of Austria): 14-16.8.2014<br>
-Stuttgart, germany: 18.8.2014<br>
-Dortmund, germany:19.8.2014<br>
-Hamburg Crash Fest, germany: 20.8.2014

Ze zullen toch mogen wringen om Pukkelpop of Lowlands hier nog tussen te krijgen (beide gaat zelfs al niet). Ik zie een scenario vergelijkbaar met SOAD en Tenacious D vorig jaar, waar ze de voorkeur gaven aan meer Duitse festivals doen omdat ze daar groter zijn, en dan een Benelux zaalshow om de afwezigheid goed te maken.

En bij FF had ik het specifiek over de weken voor en na Pukkelpop. Reading/Leeds en Rock En Seine zijn al uitgesloten, en verschillende festivals in de Pukkelpopweek lijken al hun headliners reeds te hebben. Ik gok op Sportpaleis in oktober-november, en dan Werchter ’15.
Als ze 1 van de 2 doen, dan gaat de voorkeur toch naar Pukkelpop, anders ging Lowlands de naam al bekend gemaakt hebben. 2 van de 3 festivals die je opnoemt hebben ook dagen die buiten Pukkelpop vallen. Blink-182 is niet veel populairder in Duitsland dan hier bij ons. En dat had je bij SOAD en vooral bij Tenacious D wel.

Dat de Foo Fighters ooit nog op Werchter staan betwijfel ik ten zeerste, De headliners van Werchter zijn te repetitief en in 2005 mochten ze niet headlinen en moesten ze in de vooravond spelen.

Ps: Chokri haalt elk jaar wel een speciale headliner en de relatie tussen Grohl en Pukkelpop is anders dan eender ander Europees festival. De kans is echt klein dat de Foo Fighters ooit in het Sportpaleis zullen staan, dan zie ik ze eerder in een voetbalstadion of de weide van Werchter Boutique/Classique staan.
 

dubstep is my alibi

Playlistbediener
5 dec 2013
40
0
In de vooruitzichten naar de line up.
Hoeveel namen zouden kloppen?

Pusha T
Blink 182
Jake Bugg
Disclosure
Wilkinson
I am Legion
ALT-J
Deadmau5
Dirthyphonics
Queens Of The Stone Age
Skrillex
Netsky
Macklemore
Camo and Krooked
Calvin Harris
Modestep
Snoop Lion
Borgore
The Prodigy
Foo Fighters
Kanye West
The National
 

thomas003

Playlistbediener
3 mrt 2014
21
0
De meeste van dat lijstje wel.
Foo Fighters hebben nog niets aangekondigd, denk niet dat die gaan komen. The Prodigy heeft vorig jaar nog maar op pukkelpop gestaan dus die ook niet denk ik, al staan ze wel op vele festivals in de buurt. Van mij mag The Prodigy elk jaar komen :).
Kanye West, Calvin Harris, Skrillex en Pusha T betwijfel ik ook.

Flume, Chet Faker, Die Antwoord en Milky Chance zullen ook wel komen.

En Jungle lijkt mij ook al een bevestiging, aangezien dit de achtergrondmuziek is van het aankondigingsfilmpje van Pukkelpop.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.461
700
Als ze 1 van de 2 doen, dan gaat de voorkeur toch naar Pukkelpop, anders ging Lowlands de naam al bekend gemaakt hebben. 2 van de 3 festivals die je opnoemt hebben ook dagen die buiten Pukkelpop vallen. Blink-182 is niet veel populairder in Duitsland dan hier bij ons. En dat had je bij SOAD en vooral bij Tenacious D wel.

Dat de Foo Fighters ooit nog op Werchter staan betwijfel ik ten zeerste, De headliners van Werchter zijn te repetitief en in 2005 mochten ze niet headlinen en moesten ze in de vooravond spelen.

Ps: Chokri haalt elk jaar wel een speciale headliner en de relatie tussen Grohl en Pukkelpop is anders dan eender ander Europees festival. De kans is echt klein dat de Foo Fighters ooit in het Sportpaleis zullen staan, dan zie ik ze eerder in een voetbalstadion of de weide van Werchter Boutique/Classique staan.

Blink 182 headlinet de helft van die Duitse festivals waar ze spelen die week, dat is toch al iets anders dan om 19u spelen zoals vorige keer op Pukkelpop.

In 2005 waren FF niet groot genoeg voor headliner, ze hadden toen maanden nodig om een Vorst vol te krijgen datzelfde jaar. En hoezo nooit op Werchter? In 2011 waren ze al geboekt, maar hun label is daar tussengekomen en Werchter heeft hen vervolgens aan Pukkelpop aangeboden opdat ze toch nog in Belgie zouden staan.

Pukkelpop haalt inderdaad altijd wel een speciale headliner, maar ik betwijfel sterk dat dat FF wordt. Vergeet niet dat hun passages in augustus zowel in 2011 (ipv Werchter) als 2012 (goedmaken na de storm) al sterk rond Pukkelpop draaiden. 3 keer in 4 jaar is toch wat veel. Ik denk bij de speciale headliner eerder aan Kanye West of The Cure, beide ook dingen die niet bepaald elk jaar in Belgie staan.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.461
700
Iemand heeft op de facebookpagina van Pukkelpop gepost dat de headliners de volgende waren:

QOTSA - The National - Outkast (met Macklemore als sub)

Vervolgens heeft de beheerder die comment snel verwijderd. Voorteken?
 

Whynot

Randprogramma
25 dec 2013
115
0
zou ik echt teleurstellend vinden, maar kijk maar is de line up van V festival, sub focus, the killers,... en de legendarische 'the wailers' ook
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
+ Sub Focus

Edit: sorry alleen een suggestie was dit. Waarom kan ik geen berichten verwijderen? :(
 

ils13

Playlistbediener
6 mrt 2014
19
0
Wat de kleinere groepen betreft lijkt het mij hoog tijd dat ze Viza boeken. Al onze buurlanden hebben deze zalige groep al ontdekt, Sziget heeft hen met succes direct op de main stage gezet, ze krijgen overal waar ze optreden altijd supergoede en veelbelovende reviews maar België? Nope, hier gaan ze precies weer wachten tot ze zo groot zijn dat het Heilige Studio Brussel hen gaat ophemelen... Zucht.

Nochtans, ze hebben al laten weten van plan te zijn om komende zomer terug naar Europa te komen, oa. Reading staat op hun wishlist. Maw: de perfecte periode voor Pukkelpop!
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.531
834
Kereltje, ook gelezen. Maar zou het dan niet nog gekker zijn om het te verwijderen, daarmee trek je het nog meer in de publiciteit dan een random wishlist tweet. Tenzij het natuurlijk van een werknemer is en in dat geval is die werknemer een domme eikel, en waarschijnlijk werkloos
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.761
Na de teleurstelling van vorig jaar mag de affiche dit jaar toch iets gespierder zijn.

Geen Neil Young, man het doet nog pijn als ik eraan terugdenk. Eels als vervanger was tof maar iets minder dan wat we van ze gewoon waren en The Prodigy daarachter was herhalingsoefening nummer zoveel. The XX waren goed maar als headliner op de laatste dag toch ook maar zwakjes.

Dan heb ik het nog niet gehad over een playbackende Eminem, een tam NiN- publiek ervoor en véél te veel dancenamen dan gezond is (waaronder het Major Lazer- relletje).

Pas op, ik heb soms echt genoten hoor (The XX, The Knife, een verrassend goede Franz Ferdinand) maar dit jaar mag het wel iets meer zijn!
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.461
700
Ik ben vooral benieuwd wat Pukkelpop met de daginvulling gaat doen.

Ze komen dankzij Foo Fighters en Eminem van 3 uitverkochte edities. Outkast, The National en QOTSA zijn naar PKP-normen mooie headliners, maar het zal geen zotte verkoop veroorzaken. Ik kan me inbeelden dat ze dan met een sterkere dagopvulling komen om nog zo veel mogelijk tickets verkocht te krijgen. Maar tegelijk is dit DE kans om zich terug als alternatief festival te profileren, met dingen als Neutral Milk Hotel/Portishead/Slowdive/Beck in de buurt.
 

scheep

Randprogramma
24 feb 2014
217
130
Zolang ze weer super breed programmeren ben ik enorm gelukkig! Elk jaar slaagt Pukkelpop hier beter in dan Rock werchter!
Ik lees hier over Viza, even opgezocht en toch wel een muzikale ontdekking!!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.761
Neutral Milk Hotel/Portishead/Slowdive/Beck

Kereltje, je doet me smelten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken