Alcatraz Open Air 2026

(vervolg)

Misþyrming & Nergal:​

Voor fans van: Behemoth, Bathory, Windir, Kampfar, Enslaved, Vader

Anaal Nathrakh:​

Voor fans van: Cattle Decapitation, Belphegor, Akercocke, Benighted, Pig Destroyer, The Berzerker

Firespawn:​

Voor fans van: Bloodbath, Entombed, Vomitory, Unleashed, Necrophobic, Dismember

Blackbraid:​

Voor fans van: Uada, Mgła, Panopticon, Der Weg einer Freiheit, Wolves in the Throne Room, Agalloch

Izegrim:​

Voor fans van: Legion Of The Damned, Nervosa, Arch Enemy, The Agonist, Warbringer, Cripper

Laatst bewerkt:
Izegrim: leuke band, in het verleden al gezien, maar geen idee of ik er nu speciaal voor wil opstaan

Firespawn: niks voor mij

Blackbraid: niks voor mij

Anaal Nathrakh: niks voor mij

Nergal: in dit project niks voor mij

Gutalax: misschien

Death Angel: outereerd

Deicide: wil ik graag wel eens zien nog eens

Satyricon: daar blijf ik niet voor wakker. Maar waarschijnlijk is Powerwolf er na pas

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
In de Swamp op zondag heb ik 3 must-sees

Blackbraid: nooit eerder gezien en de show op Samhain paar weken terug waar ik niet bij kon zijn was blijkbaar top dus pak ik nu zeker mee

Anaal Nathrakh: deze combinatie van black/death/grind/industrial staat al een tijdje op mijn verlanglijst maar oa door cancels van de band is het er tot nu toe nog niet van gekomen.

Nergal & Misþyrming: In de Alcatraz podcast van dit jaar wordt deze besproken en waarom een Behemoth album niet onder de naam Behemoth gebracht wordt. Dat heeft dus voornamelijk met verwachtingspatroon te maken aangezien men nu bij Behemoth een bepaalde sound en productie verwacht wat Nergal voor ogen heeft met deze show zou het merendeel van de Behemoth fans alleen maar ontgoochelen. Ik verwacht hier dus een rauwe black metal show met Nergal in een bebloed t-shirt en met Misþyrming als band kan dit eigenlijk alleen maar goed zijn.

Verder kijk ik waarschijnlijk nog een stukje Satyricon en Gutalax pak ik mee als ik daar op dat moment nog zin in heb. Izegrim moet ik nog beluisteren de rest skip ik.

In de Swamp op zondag heb ik 3 must-sees

Blackbraid: nooit eerder gezien en de show op Samhain paar weken terug waar ik niet bij kon zijn was blijkbaar top dus pak ik nu zeker mee

Anaal Nathrakh: deze combinatie van black/death/grind/industrial staat al een tijdje op mijn verlanglijst maar oa door cancels van de band is het er tot nu toe nog niet van gekomen.

Nergal & Misþyrming: In de Alcatraz podcast van dit jaar wordt deze besproken en waarom een Behemoth album niet onder de naam Behemoth gebracht wordt. Dat heeft dus voornamelijk met verwachtingspatroon te maken aangezien men nu bij Behemoth een bepaalde sound en productie verwacht wat Nergal voor ogen heeft met deze show zou het merendeel van de Behemoth fans alleen maar ontgoochelen. Ik verwacht hier dus een rauwe black metal show met Nergal in een bebloed t-shirt en met Misþyrming als band kan dit eigenlijk alleen maar goed zijn.

Verder kijk ik waarschijnlijk nog een stukje Satyricon en Gutalax pak ik mee als ik daar op dat moment nog zin in heb. Izegrim moet ik nog beluisteren de rest skip ik.
Ik kan me hier grotendeels bij aansluiten. Ik was één van diegenen die enthousiast werd van Blackbraid op Samhain, dus wil die zeker nog eens zien.

Anaal Nathrakh vind ik één van de meest intrigerende acts op de gehele line-up en is daardoor een absolute must see.

Wat Nergal & Misþyrming betreft sluit ik me geheel aan bij wat Johan zegt.

Satyricon en Izegrim staan beiden op de 'want to see' lijst.

Gutalax en de overige bands sla ik zeer waarschijnlijk over.

Sterke Swamp!!

Voor de Swamp op zondag heb ik eigenlijk geen enkele band aangeduid als must see en ik zal er waarschijnlijk ook geen enkele zien, los van een last minute beslissing. Het is gewoon niet echt mijn ding die dag en er is voldoende concurrentie op de andere stages.

Rock In Rautheim heeft al de eerste bands voor volgend jaar aangekondigd

1779098328496.png

Ik zou wel blij worden van Ambush, Leatherwitch, Frozen Crown, Rage en Beyond The Black!

Dit festival is 7 en 8 augustus 2027

En voorverkoop ook al gestart dat is toch wel te belachelijk voor woorden.
Nou idd, waar gaat dit over? Tijdens het festival al wat lossen voor volgende editie is leuk (en marketing-technisch slim), maar dit gaat wel een stap te ver.

Nailed to Obscurity is trouwens wel een vette naam voor de augustus festivals.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Nou idd, waar gaat dit over? Tijdens het festival al wat lossen voor volgende editie is leuk (en marketing-technisch slim), maar dit gaat wel een stap te ver.

Nailed to Obscurity is trouwens wel een vette naam voor de augustus festivals.
Of ik moet voortaan even wat meer onderzoek doen voor ik met een dergelijk statement kom.

De 2026 editie is al geweest, die was op 8 en 9 mei. De 2027 zal plaatsvinden op 7 en 8 mei, dus niet in augustus zoals Won zei. Dus helemaal niet vreemd dat die nu met bands komen voor hun volgende editie.

Of ik moet voortaan even wat meer onderzoek doen voor ik met een dergelijk statement kom.

De 2026 editie is al geweest, die was op 8 en 9 mei. De 2027 zal plaatsvinden op 7 en 8 mei, dus niet in augustus zoals Won zei. Dus helemaal niet vreemd dat die nu met bands komen voor hun volgende editie.
Heb ik dan zo scheel gekeken? 😬

Oke excuses dan

Ik heb echt scheel gekeken

Excuses

Overgins ik zou het ook belachelijk vinden nu al aan te kondingen voor augustus 27

• Metal!
  • Leuk
Waarderingen: johanra en Jamel
Izegrim is voor mij toch wel een ontdekking, echt heel vet. beetje arch enemy achtig
Luna Kills > Izegrim > Blackbraid zou toch wel een lekker begin van die laatste dag zijn
Ja nice, ik wist wel dat die iets voor jou ging zijn! Qua sound is het de Arch Enemy van de lage landen. Doet er qua kwaliteit niet veel voor onder wat mij betreft.

Users who are viewing this thread