Alcatraz Open Air 2026

Kans op Wardruna lijkt mij eerder klein de hoge posities op de Prison lijken bezet en weet ook niet of het zo een goed idee is met Heilung in gedachte want dat werkte ook niet zo goed op Alcatraz.
Ja het leek mij ook wel dat er niet echt nog ruimte ging zijn voor een groep van die grote. Maar als ik hoor dat Heilung niet aansloeg toen, is dat inderdaad een extra reden om het niet te doen als organisatie natuurlijk.

Wel benieuwd waar Wardurna dan wel terecht komen in België, als ze al deze richting uit komen natuurlijk.

• Leuk
Waarderingen: johanra
van dynamo's nieuwe namen zou ik the cost wel graag zien overkomen, El Estepario Siberiano zijn band.
573295958_1374564544040664_6313072318221650304_n.jpg

• Leuk
Waarderingen: won666
Motocultor (FR) (13-16 Aug): Arch Enemy - Emperor - Mass Hysteria - Alcest - Bloodbath - Nevermore - Ill Nino - Miracle Of Sound - Sacred Reich - Svinkels Family & Friends - Visions Of Atlantis - Bruit< - Cage Fight - John Cxnnor - Monde De Merde - Shady Fat Kats - Urne

571347832_1361674551980397_2029592258063214235_n.jpg

• Leuk
Waarderingen: won666, Parfex en Jamel
Summer Breeze voegt nog 21 namen toe: Saxon, Thy Art Is Murder, Blackbraid, Alien Ant Farm, Das Lumpenpack, Thundermother, Deserted Fear, Bloodred Hourglass, Grand Magus, Setyoursails, MØL 🤘, Slomosa, Nytt Land (y) , Soulbound, Wucan, Filth, Erdling, Brymir, Rectal Smegma, Stam1na, Zerre

574548339_1387340352761602_571218586520152994_n.jpg

airbourne op zaterdag er nog bij zou voor mij ideaal zijn, op de 'geleakte' black label society plek
unprocessed heeft ook een heel goed album gereleased, mag er voor mij ook wel nog bij.

• Leuk
Waarderingen: jonasvh
Hellsinki Metal Festival (FI) (7-8 Augustus) met de eerste namen
Opeth
Accept
Black Label Society
Carpenter Brut
Triptykon performing Celtic Frost
Misþyrming & Nergal perform Behemoth's - Sventevith (Storming Near the Baltic) 🤘
The Kovenant 🤘
Bloodbath 🤘
BlackBraid
Horna
Ever & The Choir Of Hecate
Ill Niño
Iotunn 🤘
Brymir
Wormwood

578277756_805324032344527_3723066074406588055_n 2.jpg

Een naam als Iotunn of Wormwood zou voor mij de line-up van Alcatraz gelijk een significant niveau omhoog tillen. Ik mis gewoon nog die één of twee namen op de undercard die ik nog nooit of in elk geval niet heel recent nog gezien heb, maar waar ik wel fan van ben.

• Metal!
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en johanra
Na het doornemen van de affiche kom ik op voorlopige dagindeling:

Vrijdag

Zeker: Slaughter to Prevail, Revocation, Ill Nino, 200 Stab Wounds

Waarschijnlijk: Bleed From Within, Thy Art Is Murder

Indien niks anders: Chelsea Grin, Merauder, Igorrr, Vended

Zaterdag

Zeker: Hate, Jungle Rot, Immolation, Orbit Culture

Waarschijnlijk: Carach Angren, Coroner, Hatebreed

Indien niks anders: Psychonaut, Brutal Sphincter

Zondag

Zeker: Deicide, Lamb of God, Sanguisugabogg

Waarschijnlijk: Animals as Leaders, Fit For An Autopsy, The Ghost Inside

Indien niks anders: Internal Bleeding, Fire Spawn, Paleface Swiss

Na GMM ook even de dag kiezen voor Alcatraz.

Donderdag: Imminence, Der Weg Einer Freiheit, Enthroned.
Vrijdag: The Ruins of Beverast (!), Amenra, 200 Stab Wounds, Bleed From Within, Thy Art is Murder, Savatage, Slaughter to Prevail
Zaterdag: Immolation, Psychonaut, Alcest, Aura Noir, Blackbraid, Orbit Culture, Amorphis
Zondag: Anaal Nathrakh, Satyricon, Voivod, Northlane, Fit for an Autopsy, Deicide

Ik neig naar vrijdag of zaterdag. TRoB is één van mijn all time favorieten, maar als die maar een half uur krijgen om 12u 's middags is het eigenlijk de moeite niet. Sloten ooit (in 2013 denk ik) Metal Méan af na 12u 's nachts. Geweldige nachtshow, weliswaar met veel minder publiek dan de headliner voordien.

Na GMM ook even de dag kiezen voor Alcatraz.

Donderdag: Imminence, Der Weg Einer Freiheit, Enthroned.
Vrijdag: The Ruins of Beverast (!), Amenra, 200 Stab Wounds, Bleed From Within, Thy Art is Murder, Savatage, Slaughter to Prevail
Zaterdag: Immolation, Psychonaut, Alcest, Aura Noir, Blackbraid, Orbit Culture, Amorphis
Zondag: Anaal Nathrakh, Satyricon, Voivod, Northlane, Fit for an Autopsy, Deicide

Ik neig naar vrijdag of zaterdag. TRoB is één van mijn all time favorieten, maar als die maar een half uur krijgen om 12u 's middags is het eigenlijk de moeite niet. Sloten ooit (in 2013 denk ik) Metal Méan af na 12u 's nachts. Geweldige nachtshow, weliswaar met veel minder publiek dan de headliner voordien.
Ja je weet het bij Alcatraz natuurlijk nooit. Zou ook zomaar de Morgue afsluiter kunnen zijn voor een select gezelschap en dan kan het een betoverende show worden

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Ja je weet het bij Alcatraz natuurlijk nooit. Zou ook zomaar de Morgue afsluiter kunnen zijn voor een select gezelschap en dan kan het een betoverende show worden
En dan hoeft voor mij Morgue afsluiter niet eens, maar een mooie plek ergens in de avond in La Morgue is voor dit soort bands de ideale setting op Alcatraz.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel

Users who are viewing this thread