Machine Head
Gaerea
Cult Of Luna
Emperor
Borknagar
Wat een avond. Wat een weekend. Wat een festival.
Gaerea
Cult Of Luna
Emperor
Borknagar
Wat een avond. Wat een weekend. Wat een festival.
Nope. Ik had er nog eentje over. Wou het opdoen na Rotting Christ maar aan die toog stond de langste rij die ik van het weekend gezien dus ik heb gepastEn iedereen zijn bonnetjes opgekregen???
Ik moet eerlijk toegeven dat ik de band niet kende, maar dat jullie me allemaal vrij warm maakten voor dit optreden. Ik stond redelijk linksvoor in de Morgue en kon telkens zien wat voor een goede vibe er ook binnen die band heerste. Tijdens die (voor mij onverwachte) growl van de zangeres, kreeg ze een applausje backstage van de twee zangers. Op een bepaald moment waren ze ook met hun drieën tijdens een lied blad-steen-schaar aan het spelen. Ik zou niet weten waarop ze gewed hadden, maar zo'n extraatjes voegen veel toe. Voor mij was dit ook het beste optreden van die vrijdag.Thy Catafalque (10). Ik geef ze zelden maar dit was een 10. Zelden een betere, hardere, mooiere, ontroerende show gezien als dit. Black metal die alle kanten op schiet maar toch een wonderschoon geheel wordt. 4 vocalisten op het podium die elkaar afwisselende en aanvulde. Fantastisch! En de algehele euforie bij alle aanwezigen maakte dit af. Een zegetocht.
Voor hen is het ook gewoon een uitje met vrienden. Ze hebben in deze samenstelling één tour gedaan, naast wat optredens in het thuisland in Hongarije en nu dan een handjevol festivals. Ik heb bij hun optreden in Rotterdam wat mensen rondom de band gesproken en begrepen dat de Hongaarse metalcommunity klein, maar vooral ook heel hecht is. Ben het dus helemaal met je eens, het plezier spat van het podium af en geeft een extra dimensie aan de totaalbeleving. Des te knapper trouwens dat deze 'gelegenheidsband' er dan toch in slaagt om zo'n snaarstrakke show neer te zetten. Het geluid was ook om door een ringetje te halen. En dan hebben we het nog niet eens over de individuele kwaliteiten van hen allen. Die vier vocalisten alleen al, wat een bereik hebben die. Cleans, grunts, screams, harmonie en solo. Werkelijk briljant. Beste optreden van Alcatraz voor mij.Ik moet eerlijk toegeven dat ik de band niet kende, maar dat jullie me allemaal vrij warm maakten voor dit optreden. Ik stond redelijk linksvoor in de Morgue en kon telkens zien wat voor een goede vibe er ook binnen die band heerste. Tijdens die (voor mij onverwachte) growl van de zangeres, kreeg ze een applausje backstage van de twee zangers. Op een bepaald moment waren ze ook met hun drieën tijdens een lied blad-steen-schaar aan het spelen. Ik zou niet weten waarop ze gewed hadden, maar zo'n extraatjes voegen veel toe. Voor mij was dit ook het beste optreden van die vrijdag.
Jammer dat ze wat beamerproblemen/technische problemen hadden. Ik had graag de show met projecties gezien. Sterk dat ze dit niet aan hun hart lieten komen.
Bedankt voor je mooie verslag! Ik heb er weeral van genoten. Vooral bovenstaande alinea vind ik pure poëzie. Hoe je van een impactvolle jeugdherinnering kunt komen tot een conclusie dat je leven toch andere wendingen kunt nemen en je overtuigingen van toen niet altijd overeen hoeven te komen met die van nu. En je desondanks toch, als niet echt grote fan, dat ene nummer meemaken hebt kunnen waarderen.In de jaren 2004 was er een cd King Of Skate. Ik was toen heel hard in een skateperiode. En dus grote fan van deze compilatie cd. Er stonden bands op als Millencolin, Pennywise, Soufly, Hoobastank en vele anderen. Eigenlijk was deze cd voor mij een life changer. Want veel bands heb ik leren kennen dankzij King Of Skate. Daarvan was ook Fear Factory een. Met hun nummer Linchpin. Ik ben vroeger dan ook harde fan geweest van Fear Factory, althans van dat ene nummer en ik dacht toen dus dat ik ook van de band fan was. Jaren later heb ik ze gezien in de Trix dan, en daar eigenlijk uitgevonden dat ik enkel "fan" was omdat ze op een skatecd stonden. Maar het nummer Linchpin blijf ik wel heerlijk vinden. Ik was dan ook blij dat dit nummer als laatste werd gespeeld toen ik stond aan te schuiven voor Kerry King. De band speelde denk ik wel goed maar kan het ook niet echt zeggen als niet echt grote fan.