Alcatraz Open Air 2025

De weervoorspellingen lijken goed voor volgend weekend! 😎
Maar de voorbije dagen is er al extreem veel regen gevallen, toch althans in en rond Antwerpen en Mechelen

Ik hoop dat het terrein er iets of wat deftig blijft bijliggen ...

Maar de voorbije dagen is er al extreem veel regen gevallen, toch althans in en rond Antwerpen en Mechelen

Ik hoop dat het terrein er iets of wat deftig blijft bijliggen ...
Er is wel genoeg tijd om het weer weg te laten trekken, hopelijk rijden ze niet teveel gras stuk in de tussentijd. Verder lijkt het mij wel goed dat de grond nu weer wat natter is, hopelijk leidt dat tot iets minder stof wanneer het straks weer heet en droog wordt.

• Leuk
Waarderingen: nikita, won666 en duck
Er is hier rond Kortrijk een stuk minder neerslag gevallen dan de rest van Vlaanderen. Wil niet zeggen dat het droog was helaas. Met de vooruitzichten voor volgende week zie ik het positief in. De grond zal wat fris aanvoelen, wat een goed punt kan zijn, even te warm, lig wat op de grond :) Verwacht zeker geen modderpoel.
Op sommige plaatsen zal het vermoedelijk wat natter zijn. Stukjes Swamp (what’s in a name) en Helldorado zijn elk jaar wat drassiger, zal nu ook wel zo zijn.

Er is hier rond Kortrijk een stuk minder neerslag gevallen dan de rest van Vlaanderen. Wil niet zeggen dat het droog was helaas. Met de vooruitzichten voor volgende week zie ik het positief in. De grond zal wat fris aanvoelen, wat een goed punt kan zijn, even te warm, lig wat op de grond :) Verwacht zeker geen modderpoel.
Op sommige plaatsen zal het vermoedelijk wat natter zijn. Stukjes Swamp (what’s in a name) en Helldorado zijn elk jaar wat drassiger, zal nu ook wel zo zijn.
het stukje net voor de presidio is ook altijd wel een kanshebber. meestal wordt dat dan een berg stro.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ik heb zowaar een Vip ticket kunnen kopen voor de zaterdag. €100 ipv €190, daar mag ik niet mee klagen. Zeker gezien alle extra's die bij het Vip gebeuren inbegrepen zijn.
Leuk voor jou. Geniet van het eten en de extra's. Hopelijk geen drama's zoals op Graspop VIP. (Ik durf te betwijfelen dat het zo marginaal zou eindigen in Kortrijk.)

Mijn lijstje samen aan het stellen. Ik zit nu aan de vervelende clash, 2 ontdekkingen myrath of between the buried and me. Help 2 x fantastische stevige prog. Het één heeft pluspunten voor middle eastern het andere is gewoon geweldig. Ik dacht eerst myrath is de keuze tot ik between the buried and me hoorde. Weet het nog niet.
Ik heb ook een clash leprous avatar gezien, maar het zal zeker leprous worden.

Dag beste kijkers,
grapke...
Tzal wel dragelijker worden dan graspop en even droog wss. Misschien een 27 graden uitschieter op vrijdag. De rest tussen 21 en 24 graden. Ma veel is nog niet zeker. Ik kan nog een beetje duwen als je wil. haha

Dag beste kijkers,
grapke...
Tzal wel dragelijker worden dan graspop en even droog wss. Misschien een 27 graden uitschieter op vrijdag. De rest tussen 21 en 24 graden. Ma veel is nog niet zeker. Ik kan nog een beetje duwen als je wil. haha

Doe maar niet, ideaal festivalweer dit! :D

Mijn voorspellingen voor de volgende editie, ik wacht op uw feedback over namen of om groepen te vervangen.

Bekijk bijlage 15410
Op zich een hele mooie affiche die wel een ticketje waard is.
Iets teveel het gevoel dat ik deze affiche al gezien heb de laatste jaren. Geen idee of dit komt door combinaties van namen, of ik gewoon al iets teveel gezien heb 😅

Op zich een hele mooie affiche die wel een ticketje waard is.
Iets teveel het gevoel dat ik deze affiche al gezien heb de laatste jaren. Geen idee of dit komt door combinaties van namen, of ik gewoon al iets teveel gezien heb 😅
Zoals @Loek123 al aanhaalde, die drie headliners waren blijkbaar alle 3 vlak na elkaar in 2018 😅

Mijn voorspellingen voor de volgende editie, ik wacht op uw feedback over namen of om groepen te vervangen.

Bekijk bijlage 15410
Wel tof gedaan dit! Ben heel benieuwd wat er uiteindelijk van uit gaat komen. Voor mijn smaak mag er wel iets meer post/prog/black/doom bij en dan met name in La Morgue. Maar hoe je de Swamp hebt ingedeeld is dan juist wel weer heel fijn, met elke dag wel een aantal must sees.

En ook even muggenziften: Blood Incantation staat veel te laag. Die headlinen de Swamp als die komen, denk ik.

Bekijk bijlage 15410
Mooi mooi.

Ik ga op zaterdag in The Swamp kamperen denk ik.

Affiche graag aanvullen met: Cannibal Corpse, Deicide, Lorna Shore, Brand of Sacrifice, Moonspell, My Dying Bride, Clawfinger, Gnome, Dozer, High Desert Queen, Earth Tongue en zowaar als verrassingsact de reünie van Kyuss!

Ik mis ook Channel Zero als subheadliner op Prison stage, want die staan 99% zeker op de affiche volgend jaar (aangezien ze ermee kappen na 2026).

• Leuk
Waarderingen: won666 en jbj
Deze avond machine head op de livestream van wacken moesten er liefhebbers zijn als opwarmertje voor volgende week!

Crossfaith stopt voor een lange tijd, dus die zullen niet komen. Voor de rest wel heel tof gedaan.
Ik wist dat ze even gingen stoppen en waarom. Maar voor hoe lang ongeveer weet niemand. Voor hetzelfde geld hebben ze snel een vervanger voor de live sets en kunnen ze weer touren.

Users who are viewing this thread