Alcatraz Open Air 2025

Jammer! Stond op mijn lijstje..

Nu er trouwens wat tijd gepasseerd is: iemand verborgen aanraders op de line up? Wegens tijdsgebrek nog maar weinig kunnen inluisteren. Heel wat 'kleinere' namen rustten in mijn achterhoofd, maar weinig daarvan heb ik echt al doorgrond.
Om wat richting te geven: Gaerea, Machine Head, Avatar, Emperor, Dimmu Borgir, Rotting Christ zijn allemaal must-see, maar ik ben evengoed te vinden bij een Alcest, Dream Theater, Avantasia,...

Laat de tips maar komen 🤘
thrown blijft voor mij de tip voor iedereen, die band is nog lang niet klaar met groeien al past het misschien niet helemaal in jouw rijtje met bands.
me and that man ben ik ook heel erg benieuwd naar

• Winning
Waarderingen: jbj
thrown blijft voor mij de tip voor iedereen, die band is nog lang niet klaar met groeien al past het misschien niet helemaal in jouw rijtje met bands.
me and that man ben ik ook heel erg benieuwd naar
Uit curiositeit toch deze al even opgelegd. Qua genre zeker welkom (grote Architects, Motionless In White, PWD, knocked loose, ... fan bijvoorbeeld). Zo'n bands zijn bij mij echter altijd hit or miss waardoor ik er weinig in verdiep
Maar deze schiet wel raak zeg. Deze gaan naar de must see-lijst.

Uit curiositeit toch deze al even opgelegd. Qua genre zeker welkom (grote Architects, Motionless In White, PWD, knocked loose, ... fan bijvoorbeeld). Zo'n bands zijn bij mij echter altijd hit or miss waardoor ik er weinig in verdiep
In dat geval ook zeker fit for a king checken, fantastische metalcore band. Voor mij één van de hoogtepunten van het affiche.

• Winning
Waarderingen: jbj
thrown is het solo project van Buster Odeholm al speelt hij meestal niet live mee, Ook bekend van vildhjarta, humanity's last breath en producer van silent planet, currents, Born Of Osiris, Sworn In, Oceano, Hacktivist

Bedankt voor alle tips! Gisterenavond genoten van de lange autorit 😊 de affiche wordt hiermee toch weer wat beter!
Combitickets 50% uitverkocht lees ik ook, gaat goed!
Wat waren je highlights in de ontdekkingstocht?

Jammer! Stond op mijn lijstje..

Nu er trouwens wat tijd gepasseerd is: iemand verborgen aanraders op de line up? Wegens tijdsgebrek nog maar weinig kunnen inluisteren. Heel wat 'kleinere' namen rustten in mijn achterhoofd, maar weinig daarvan heb ik echt al doorgrond.
Om wat richting te geven: Gaerea, Machine Head, Avatar, Emperor, Dimmu Borgir, Rotting Christ zijn allemaal must-see, maar ik ben evengoed te vinden bij een Alcest, Dream Theater, Avantasia,...

Laat de tips maar komen 🤘
Afgaande op jouw (zeer gevarieerde) lijstje namen:
  • Abbath (Black Metal)
  • Baest (Death Metal)
  • Borknagar (Progressive Black Metal)
  • Candlemass (Epic Doom Metal)
  • Cult Of Luna (Post-Metal, Sludge)
  • Dool (Psychedelic Rock)
  • Evergrey (Progressive / Power Metal)
  • Fear Factory (Industrial Metal)
  • Hypocrisy (Death Metal)
  • Leprous (Progressive Metal)
  • Majestica (Power Metal)
  • Mastodon (Progressive Sludge Metal)
  • Myrath (Middle Eastern Folk / Progressive Metal)
  • Ne Obliviscaris (Progressive Metal)
  • Prong (Metal, Industrial, Hardcore)
  • Tsjuder (Black Metal)
  • Wind Rose (Folk / Power Metal)
En alles wat @Jamel al zei uiteraard. :)

• Leuk
Waarderingen: Loek123, nikita en Jamel
Wat waren je highlights in de ontdekkingstocht?
Conjurer met stip op 1. Geen idee waarom ik deze band genegeerd heb. Pàthos op zn geheel beluisterd met dat laatste nummer als kers op de taart! Hoop dat ze deze live gaan spelen.

Thy Catafalque kende ik totaal niet. Laatste album in zn geheel opgelegd, een ware muzikale reis maar iets teveel verkeer om echt diep te gaan luisteren. Heeft een redelijke discografie dus ik vermoed ook wel nog wat verder graafwerk. Hoop ik wel te kunnen meepikken.

Winterfylleth ga ik zowieso zien na ieder album wat diagonaal te hebben doorkruist.

Dvne was een liefde/haat-groep. Abode of the perfect soul -> hoogtepunt voor mij. Maar sommige andere nummers konden mij dan totaal niet grijpen. Soms leek het iets teveel "all over the place". Deze zal afhangen van de "mood" en clashes op dat moment.

Perfecte aanbevelingen dus 😊

Conjurer met stip op 1. Geen idee waarom ik deze band genegeerd heb. Pàthos op zn geheel beluisterd met dat laatste nummer als kers op de taart! Hoop dat ze deze live gaan spelen.
Ha, dat vind ik tof om te lezen! Ik heb veel sympathie voor de band en die gasten. Cracks in the Pyre (zo heet het laatste nummer) vind ik ook meesterlijk. En goed nieuws: hij zit altijd in de setlist.

Thy Catafalque kende ik totaal niet. Laatste album in zn geheel opgelegd, een ware muzikale reis maar iets teveel verkeer om echt diep te gaan luisteren. Heeft een redelijke discografie dus ik vermoed ook wel nog wat verder graafwerk. Hoop ik wel te kunnen meepikken.
Ja TC is niet een band waar je binnen een paar uurtjes mee klaar bent. Heel divers en uitgebreid catalogus aan muziek heeft Tamas (het creatieve brein achter TC) geschreven. Het is een beetje een Hongaarse Avant-Garde versie van Ayreon met conceptalbums en een hoop gastmuzikanten. Was eigenlijk altijd een studioproject, met heel af en toe een gelegenheidsoptreden in het thuisland, tot ze vorig jaar opeens op tour gingen. Toen heb ik ze zelf ook mogen zien in Baroeg. Ik kan iedereen aanraden om die set te gaan zien, want het gaat ongetwijfeld weer iets bijzonders worden.

Winterfylleth ga ik zowieso zien na ieder album wat diagonaal te hebben doorkruist.
Ja tof! Afgaande op de bands die je zelf noemde, dacht ik al wel dat zij zouden werken.

Dvne was een liefde/haat-groep. Abode of the perfect soul -> hoogtepunt voor mij. Maar sommige andere nummers konden mij dan totaal niet grijpen. Soms leek het iets teveel "all over the place". Deze zal afhangen van de "mood" en clashes op dat moment.
Ah ja, kan ik me op zich wel iets bij voorstellen. Ik vind ook niet alles helemaal geslaagd, maar de nummers die wel werken bij me die zijn ook gelijk helemaal raak. Live schijnen ze ook goed te zijn. Al heb ik daar dan vooral van horen zeggen, want ik zag ze zelf nog niet eerder.

Perfecte aanbevelingen dus 😊
Heel tof! Onze loopschema's gaan dus zo te zien behoorlijk overeen komen, net als die van veel Festileakers. Je bent ook van harte welkom rechtsvoor (behalve in Helldorado, daar staan we linksvoor). ;)

Ha, dat vind ik tof om te lezen! Ik heb veel sympathie voor de band en die gasten. Cracks in the Pyre (zo heet het laatste nummer) vind ik ook meesterlijk. En goed nieuws: hij zit altijd in de setlist.

Ja TC is niet een band waar je binnen een paar uurtjes mee klaar bent. Heel divers en uitgebreid catalogus aan muziek heeft Tamas (het creatieve brein achter TC) geschreven. Het is een beetje een Hongaarse Avant-Garde versie van Ayreon met conceptalbums en een hoop gastmuzikanten. Was eigenlijk altijd een studioproject, met heel af en toe een gelegenheidsoptreden in het thuisland, tot ze vorig jaar opeens op tour gingen. Toen heb ik ze zelf ook mogen zien in Baroeg. Ik kan iedereen aanraden om die set te gaan zien, want het gaat ongetwijfeld weer iets bijzonders worden.

Ja tof! Afgaande op de bands die je zelf noemde, dacht ik al wel dat zij zouden werken.

Ah ja, kan ik me op zich wel iets bij voorstellen. Ik vind ook niet alles helemaal geslaagd, maar de nummers die wel werken bij me die zijn ook gelijk helemaal raak. Live schijnen ze ook goed te zijn. Al heb ik daar dan vooral van horen zeggen, want ik zag ze zelf nog niet eerder.

Heel tof! Onze loopschema's gaan dus zo te zien behoorlijk overeen komen, net als die van veel Festileakers. Je bent ook van harte welkom rechtsvoor (behalve in Helldorado, daar staan we linksvoor). ;)

Graag! Het staat 99% vast dat het wederom Alcatraz wordt. Vorig jaar geen van de meetings gehaald, maar dit jaar teken ik wel ergens present doorheen het weekend 😊

Graag! Het staat 99% vast dat het wederom Alcatraz wordt. Vorig jaar geen van de meetings gehaald, maar dit jaar teken ik wel ergens present doorheen het weekend 😊

Soms is zo’n meeting ook gewoon de hele dag door bij een stage, los van de “officiële geplande meetings”.

En je kan altijd op goed geluk ergens binnenlopen. Vorig jaar na Europe onderweg naar de uitgang ook nog even kort de Morgue ingelopen, rechtsvoor was niet te missen. Korte nabespreking en iedereen nog een fijne laatste dag gewenst, voordat we richting het hotel gingen, maakt de dag wel net wat meer compleet!

Ostrów Rock Festival (PL) (26 - 27 jul): Meer, Gallileous, Euphorizone, Distant Mantra , Animate

472553301_618154840736271_8200008834669503139_n.jpg

Chania Rock Festival (GR) (26-27 juli): Geoff Tate

Ostrava v Plamenech (CZ) (2 aug): Nervosa

Brutal Assault (CZ) (6 - 9 aug): Opeth

Frantic Fest (IT) (14 - 16 Aug): Avulsed, Brujeria, Brutal Sphincter, Carcass, Devangelic, Groza, Insanity Alert, Sigh, Todomal, Zeal & Ardor

474118406_1163054009156245_8838847729095164181_n.jpg

• Geweldig
Waarderingen: Jamel
Ostrów Rock Festival (PL) (26 - 27 jul): Meer, Gallileous, Euphorizone, Distant Mantra , Animate

Bekijk bijlage 12442

Chania Rock Festival (GR) (26-27 juli): Geoff Tate

Ostrava v Plamenech (CZ) (2 aug): Nervosa

Brutal Assault (CZ) (6 - 9 aug): Opeth

Frantic Fest (IT) (14 - 16 Aug): Avulsed, Brujeria, Brutal Sphincter, Carcass, Devangelic, Groza, Insanity Alert, Sigh, Todomal, Zeal & Ardor

Bekijk bijlage 12450
Geoff Tate. Daar dachten we ook allemaal van dat het wel een Alcatraz zekerheidje zou zijn. Mogelijk een van de ontbrekende laatste namen?

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Laurus Nobilus (PT) (18 - 20 jul): Carach Angren - Dark Funeral - Soen

473991981_581581441296465_2690081664385224361_n.jpg

Festival 666 (FR) (8 - 10 aug): Hatebreed - Kublai Khan Tx - Seth - Karras

473802714_1031153112361331_5083412353148214301_n.jpg

Gothoom open air fest (SK) (28 - 30 aug): Darkfall - Irdorath - Interregnum - Plaguepreacher - Obscure Sphinx 🤘 - Stercore - DamnedSphere - Breaking The Tarot

474011036_1150258109797649_5338478582837989039_n.jpg

Summer Dying Loud (PL) (4 - 6 sep): Esoteric - Galvanizer - Gravekvlt - Limbes - Orange Goblin - Scrüda - Taake - Vacuous

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Jamel
Laurus Nobilus (PT) (18 - 20 jul): Carach Angren - Dark Funeral - Soen

Bekijk bijlage 12472

Festival 666 (FR) (8 - 10 aug): Hatebreed - Kublai Khan Tx - Seth - Karras

Bekijk bijlage 12470

Gothoom open air fest (SK) (28 - 30 aug): Darkfall - Irdorath - Interregnum - Plaguepreacher - Obscure Sphinx 🤘 - Stercore - DamnedSphere - Breaking The Tarot

Bekijk bijlage 12471

Summer Dying Loud (PL) (4 - 6 sep): Esoteric - Galvanizer - Gravekvlt - Limbes - Orange Goblin - Scrüda - Taake - Vacuous
Volgens mij hebben we inmiddels wel wat geschikte kandidaten voor die laatste paar plekjes op de Alcatraz line up ;) mooi hoe je hier zo'n beetje dagelijks weer met nieuwe posters komt van festivals waar ik allemaal nog nooit van gehoord heb haha, geeft een mooi beeld van wat er allemaal speelt, ondanks dat er weinig te dromen over is voor ons.

Users who are viewing this thread