Ha, dat vind ik tof om te lezen! Ik heb veel sympathie voor de band en die gasten. Cracks in the Pyre (zo heet het laatste nummer) vind ik ook meesterlijk. En goed nieuws: hij zit altijd in de setlist.
Ja TC is niet een band waar je binnen een paar uurtjes mee klaar bent. Heel divers en uitgebreid catalogus aan muziek heeft Tamas (het creatieve brein achter TC) geschreven. Het is een beetje een Hongaarse Avant-Garde versie van Ayreon met conceptalbums en een hoop gastmuzikanten. Was eigenlijk altijd een studioproject, met heel af en toe een gelegenheidsoptreden in het thuisland, tot ze vorig jaar opeens op tour gingen. Toen heb ik ze zelf ook mogen zien in Baroeg. Ik kan iedereen aanraden om die set te gaan zien, want het gaat ongetwijfeld weer iets bijzonders worden.
Ja tof! Afgaande op de bands die je zelf noemde, dacht ik al wel dat zij zouden werken.
Ah ja, kan ik me op zich wel iets bij voorstellen. Ik vind ook niet alles helemaal geslaagd, maar de nummers die wel werken bij me die zijn ook gelijk helemaal raak. Live schijnen ze ook goed te zijn. Al heb ik daar dan vooral van horen zeggen, want ik zag ze zelf nog niet eerder.
Heel tof! Onze loopschema's gaan dus zo te zien behoorlijk overeen komen, net als die van veel Festileakers. Je bent ook van harte welkom rechtsvoor (behalve in Helldorado, daar staan we linksvoor).