Alcatraz Open Air 2025

Jammer! Stond op mijn lijstje..

Nu er trouwens wat tijd gepasseerd is: iemand verborgen aanraders op de line up? Wegens tijdsgebrek nog maar weinig kunnen inluisteren. Heel wat 'kleinere' namen rustten in mijn achterhoofd, maar weinig daarvan heb ik echt al doorgrond.
Om wat richting te geven: Gaerea, Machine Head, Avatar, Emperor, Dimmu Borgir, Rotting Christ zijn allemaal must-see, maar ik ben evengoed te vinden bij een Alcest, Dream Theater, Avantasia,...

Laat de tips maar komen šŸ¤˜
thrown blijft voor mij de tip voor iedereen, die band is nog lang niet klaar met groeien al past het misschien niet helemaal in jouw rijtje met bands.
me and that man ben ik ook heel erg benieuwd naar

• Winning
Waarderingen: jbj
thrown blijft voor mij de tip voor iedereen, die band is nog lang niet klaar met groeien al past het misschien niet helemaal in jouw rijtje met bands.
me and that man ben ik ook heel erg benieuwd naar
Uit curiositeit toch deze al even opgelegd. Qua genre zeker welkom (grote Architects, Motionless In White, PWD, knocked loose, ... fan bijvoorbeeld). Zo'n bands zijn bij mij echter altijd hit or miss waardoor ik er weinig in verdiep
Maar deze schiet wel raak zeg. Deze gaan naar de must see-lijst.

Uit curiositeit toch deze al even opgelegd. Qua genre zeker welkom (grote Architects, Motionless In White, PWD, knocked loose, ... fan bijvoorbeeld). Zo'n bands zijn bij mij echter altijd hit or miss waardoor ik er weinig in verdiep
In dat geval ook zeker fit for a king checken, fantastische metalcore band. Voor mij Ć©Ć©n van de hoogtepunten van het affiche.

• Winning
Waarderingen: jbj
thrown is het solo project van Buster Odeholm al speelt hij meestal niet live mee, Ook bekend van vildhjarta, humanity's last breath en producer van silent planet, currents, Born Of Osiris, Sworn In, Oceano, Hacktivist

Jammer! Stond op mijn lijstje..

Nu er trouwens wat tijd gepasseerd is: iemand verborgen aanraders op de line up? Wegens tijdsgebrek nog maar weinig kunnen inluisteren. Heel wat 'kleinere' namen rustten in mijn achterhoofd, maar weinig daarvan heb ik echt al doorgrond.
Om wat richting te geven: Gaerea, Machine Head, Avatar, Emperor, Dimmu Borgir, Rotting Christ zijn allemaal must-see, maar ik ben evengoed te vinden bij een Alcest, Dream Theater, Avantasia,...

Laat de tips maar komen šŸ¤˜
Afgaande op jouw (zeer gevarieerde) lijstje namen:
  • Abbath (Black Metal)
  • Baest (Death Metal)
  • Borknagar (Progressive Black Metal)
  • Candlemass (Epic Doom Metal)
  • Cult Of Luna (Post-Metal, Sludge)
  • Dool (Psychedelic Rock)
  • Evergrey (Progressive / Power Metal)
  • Fear Factory (Industrial Metal)
  • Hypocrisy (Death Metal)
  • Leprous (Progressive Metal)
  • Majestica (Power Metal)
  • Mastodon (Progressive Sludge Metal)
  • Myrath (Middle Eastern Folk / Progressive Metal)
  • Ne Obliviscaris (Progressive Metal)
  • Prong (Metal, Industrial, Hardcore)
  • Tsjuder (Black Metal)
  • Wind Rose (Folk / Power Metal)
En alles wat @Jamel al zei uiteraard. :)

• Leuk
Waarderingen: Loek123, nikita en Jamel
Wat waren je highlights in de ontdekkingstocht?
Conjurer met stip op 1. Geen idee waarom ik deze band genegeerd heb. PĆ thos op zn geheel beluisterd met dat laatste nummer als kers op de taart! Hoop dat ze deze live gaan spelen.

Thy Catafalque kende ik totaal niet. Laatste album in zn geheel opgelegd, een ware muzikale reis maar iets teveel verkeer om echt diep te gaan luisteren. Heeft een redelijke discografie dus ik vermoed ook wel nog wat verder graafwerk. Hoop ik wel te kunnen meepikken.

Winterfylleth ga ik zowieso zien na ieder album wat diagonaal te hebben doorkruist.

Dvne was een liefde/haat-groep. Abode of the perfect soul -> hoogtepunt voor mij. Maar sommige andere nummers konden mij dan totaal niet grijpen. Soms leek het iets teveel "all over the place". Deze zal afhangen van de "mood" en clashes op dat moment.

Perfecte aanbevelingen dus šŸ˜Š

Conjurer met stip op 1. Geen idee waarom ik deze band genegeerd heb. PĆ thos op zn geheel beluisterd met dat laatste nummer als kers op de taart! Hoop dat ze deze live gaan spelen.
Ha, dat vind ik tof om te lezen! Ik heb veel sympathie voor de band en die gasten. Cracks in the Pyre (zo heet het laatste nummer) vind ik ook meesterlijk. En goed nieuws: hij zit altijd in de setlist.

Thy Catafalque kende ik totaal niet. Laatste album in zn geheel opgelegd, een ware muzikale reis maar iets teveel verkeer om echt diep te gaan luisteren. Heeft een redelijke discografie dus ik vermoed ook wel nog wat verder graafwerk. Hoop ik wel te kunnen meepikken.
Ja TC is niet een band waar je binnen een paar uurtjes mee klaar bent. Heel divers en uitgebreid catalogus aan muziek heeft Tamas (het creatieve brein achter TC) geschreven. Het is een beetje een Hongaarse Avant-Garde versie van Ayreon met conceptalbums en een hoop gastmuzikanten. Was eigenlijk altijd een studioproject, met heel af en toe een gelegenheidsoptreden in het thuisland, tot ze vorig jaar opeens op tour gingen. Toen heb ik ze zelf ook mogen zien in Baroeg. Ik kan iedereen aanraden om die set te gaan zien, want het gaat ongetwijfeld weer iets bijzonders worden.

Winterfylleth ga ik zowieso zien na ieder album wat diagonaal te hebben doorkruist.
Ja tof! Afgaande op de bands die je zelf noemde, dacht ik al wel dat zij zouden werken.

Dvne was een liefde/haat-groep. Abode of the perfect soul -> hoogtepunt voor mij. Maar sommige andere nummers konden mij dan totaal niet grijpen. Soms leek het iets teveel "all over the place". Deze zal afhangen van de "mood" en clashes op dat moment.
Ah ja, kan ik me op zich wel iets bij voorstellen. Ik vind ook niet alles helemaal geslaagd, maar de nummers die wel werken bij me die zijn ook gelijk helemaal raak. Live schijnen ze ook goed te zijn. Al heb ik daar dan vooral van horen zeggen, want ik zag ze zelf nog niet eerder.

Perfecte aanbevelingen dus šŸ˜Š
Heel tof! Onze loopschema's gaan dus zo te zien behoorlijk overeen komen, net als die van veel Festileakers. Je bent ook van harte welkom rechtsvoor (behalve in Helldorado, daar staan we linksvoor). ;)

• Geweldig
Waarderingen: Dr. Hannibal

Users who are viewing this thread