Alcatraz Open Air 2025

Party San (DE) (7 - 9 aug) met 15 nieuwe namen
Dark Angel - Triptykon - Rotting Christ - Grand Magus - Brujeria - Fulci - Hyperdontia - Pig Destroyer - Ereb Altor - Chaos Invocation - Agrypnie - Firtan - Schizophrenia - Rotpit - Avulsed

468660706_1118469822974465_564085352307671416_n.jpg

Rock the Lakes (CH) (15 - 17 Aug) met 20 nieuwe namen
Mastodon - While She Sleeps - Feuerschwanz - Hatebreed - Kublai Khan TX - Skindred - Wind Rose - Adept - April Art - Burning Witches - Clowns - Dominum - Rivers of Nihil - Moment of Madness - Nanowar of Steel - Soulline - Thrown - Voice of Ruin - Warbringer.

468865710_611859487842042_4830529126839316877_n (1).jpg

Kublai Khan TX en Fulci 🙌 laat maar doorkomen
Fulci zouden normaal begin 2025 een Europese tour doen maar raar genoeg is enkel de tour aangekondigd maar nog niet waar gespeeld wordt. Weet niet of deze nog doorgaat want zo lang is dat ook niet meer
455729125_896042539231499_6164937041659563330_n.jpg

• Leuk
Waarderingen: redbaron
Motocultor (FR) (14 - 17 Aug) met nieuwe namen en wel een aantal die nog mogen doorkomen

AngelMaker (Canada - Melodic Deathcore)
Benighted (France - Brutal Death)
Ensiferum (Finlande - Folk Metal)
envy Official (Japon - Hardcore) (y)
FLESHGOD APOCALYPSE (Italie- Brutal Death Symphonique)
Guillaume Aldebert présente HELLDEBERT ENFANTILLAGES 666 (France - Chansons “musclées” de 5 à 125 ans)
Hangman's Chair (France - Stoner / Sludge) 🤘
Ho99o9 (USA - Punk / Rap)
IMPERIAL TRIUMPHANT (USA - Black Metal / Experimental) 🤘
Kerry King Music (USA - Thrash Metal)
King Buffalo (USA - Heavy Psychedelic Rock ) (y)
Mogwai (Ecosse - Post Rock) (y)
Monolord (Suède - Stoner / Doom) (y)
Ne Obliviscaris (Australie - Progressive extreme melodic metal )
Snot(Band) (USA - Punk / Nu Metal)
Solitaris (France - Modern Metal)
SÓLSTAFIR (Islande - Post Rock / Metal) (y)
𝐕𝐄𝐒𝐓𝐈𝐆𝐄 (France - Modern Metal)
Year of no light ( France - Post Metal)
Negentien nieuwe namen voor Motocultor Festival (FR). Geen onaardige drop!

Bekijk bijlage 11785

Niet heel vreemd natuurlijk, een Franse band op een Frans festival met een nieuw album waarmee ze wel wat bekendheid krijgen. :)
Maar wie weet, Kortrijk ligt bijna in Frankrijk....

* 1302 vibes * 🤣

Geschiedkundige mopjes aside, Sólstafir zeer welkom!! 😊

• Leuk
Waarderingen: johanra
denk dat het direct duidelijk is waarom alcatraz zoveel last had van livenation dit jaar, 2 metaldagen op lokerse feesten en de backyard stage op pukkelpop.
Ja eens. Aan de ene kant vind ik het een zegen. Hiermee wordt Alcatraz gedwongen een sterk programma te bouwen rondom niches, en toevallig zit daar mijn voorkeur. Maar tegelijkertijd heeft Alcatraz ook een paar grotere commerciële namen nodig om tickets te verkopen.

Dus ik hoop van harte dat de kaartverkoop goed gaat en ze worden beloond voor hun aanpak. Heb jij daar toevallig zicht op?

Ja eens. Aan de ene kant vind ik het een zegen. Hiermee wordt Alcatraz gedwongen een sterk programma te bouwen rondom niches, en toevallig zit daar mijn voorkeur. Maar tegelijkertijd heeft Alcatraz ook een paar grotere commerciële namen nodig om tickets te verkopen.

Dus ik hoop van harte dat de kaartverkoop goed gaat en ze worden beloond voor hun aanpak. Heb jij daar toevallig zicht op?
het is voorlopig enkel nog maar combi verkoop omdat er nog 2 headliners tekort zijn, we zullen moeten zien als de dagindeling bekend is hoe vlot het loopt.

De combi's lopen wel al goed.

ah dit vind ik echt niet leuk. Ik hoopte zo op enter shikari op Alcatraz... .
Ik hoop gewoon dat we in ons klein belgie land elkaar niet kapot gaan maken met tijd qua festivals. enkele weken was ik nog trots op al onze festivals en hun sub genres.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Jamel
Ik hoop gewoon dat we in ons klein belgie land elkaar niet kapot gaan maken met tijd qua festivals. enkele weken was ik nog trots op al onze festivals en hun sub genres.
En dat alleen omdat ES niet op Alcatraz staat...?

• Haha
en omdat Enter Shikari niet op het festival staat dat je hoopte valt het nu allemaal enorm hard tegen en gaat onze festivals een zware toekomst tegemoet?

• Haha
Neen dat is een persoonlijke teleurstelling ;) . gewoon het feit dat Lokerse eigenlijk nu met 2 metal dagen komt dit jaar ze noemen toch de zondag zo en je hebt dinsdag al Goirja. Je hebt Brakrock, ieperfest, pukkelpop en dour heeft ook al wel altijd wel enkele stevige namen. Al deze festivals vallen tussen 16 juli en 17 augustus. We reken dan nog kleine dorps festivals en Graspop en wechter er niet bij.
we zijn maar een klein landtje en ze willen allemaal iets van de metal wereld op hun festival. Gelukkig dat ons gerne zo breed is. Het doet me gewoon denken van ik hoop dat dit allemaal kan blijven bestaan. Er zijn nu eenmaal festivals met grotere budget ook daar moet je ook rekening mee houden. Ik hou echt van Alcatraz. Dus ik hoop echt dat ze kunnen doen wat ze blijven doen. Het leven wordt ook duurder en festivals ook. dus mensen die vroeger zeggen ah we gaan naar meerdere dingen denken ook nu twee keer na....

Nee, omdat Lokerse Feesten nu opeens twee metaldagen lijkt te hebben en Pukkelpop ook wat wil boeken voor hun Backyard.

Denk dat het allemaal zo'n vaart niet zal lopen en dat er vooralsnog ruimte is voor een ieder. Maar het is wel frustrerend dat een favoriet van je op tour is in de periode van een festival waar je naartoe gaat en die dan net op het andere festival belandt.

Nee, omdat Lokerse Feesten nu opeens twee metaldagen lijkt te hebben en Pukkelpop ook wat wil boeken voor hun Backyard.

Denk dat het allemaal zo'n vaart niet zal lopen en dat er vooralsnog ruimte is voor een ieder. Maar het is wel frustrerend dat een favoriet van je op tour is in de periode van een festival waar je naartoe gaat en die dan net op het andere festival belandt.
ieder festival moet nu eenmaal zijn programmatie ook vol krijgen he....
en als er dan dingen niet staan is het ook niet goed
als er dingen wel staan ook niet

misschien is er inderdaad een overaanbod maar ik denk lokerse vooral vorig jaar het gevoel had dat er geen of amper metal te boeken viel in hun visie en dat er dit jaar opeens een heel aantal opties zijn, ja dan snap ik de organisatie wel.

Lokerse feesten, Graspop en Alcatraz zijn quasi elk jaar uitverkocht... Dit toont enkel maar dat België goed bezig is.

Users who are viewing this thread