Alcatraz Open Air 2023

jbj

Dagopener
11 okt 2022
522
716
Ik vermoed dat zij de studio induiken naar goede (3-jaarlijkse) gewoonte. Stonden laatste edities op GMM + net tour met Evanescence afgewerkt. Maar komen van niet ver inderdaad.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Zael & ardor headliner zou geweldig zijn. Maar kwist niet dat ze zo snel aan het groeien zijn. lijkt me vroeg. Maar wel verdiend.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

HerveBe

Randprogramma
3 nov 2022
108
235
zeal and ardor zou ik graag zien maar denk dat headliner toch een aantal stappen te hoog is, zet die maar laat in de swamp
Avatar als headliner was ook redelijk vreemd.
Maar ik denk dat dit de sterkte van Alcatraz moet zijn. De toekomstige headliners van een Graspop enzo als eerder die headlinerspositie geven.

Dat zullen die bands sowieso wel appreciëren en overtuigen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Avatar als headliner was ook redelijk vreemd.
Maar ik denk dat dit de sterkte van Alcatraz moet zijn. De toekomstige headliners van een Graspop enzo als eerder die headlinerspositie geven.

Dat zullen die bands sowieso wel appreciëren en overtuigen.
Alcatraz is natuurlijk wel nog een andere grootorde dan Graspop.
Megadeth zie ik bijvoorbeeld nu headlinen op Alcatraz. Terwijl het hoogste op Graspop is rond 20u à 21u.
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
522
716
Ik las net op het GMM-forum dat Helloween mogelijks terug in de buurt is (Bloodstock). Laatste passage 2018, nieuw album 2021, lijkt me dus wel mogelijk. Ik ken ze niet goed genoeg om te weten of zij nog relevant genoeg zijn om een dag te dragen.
 

HerveBe

Randprogramma
3 nov 2022
108
235
Ik las net op het GMM-forum dat Helloween mogelijks terug in de buurt is (Bloodstock). Laatste passage 2018, nieuw album 2021, lijkt me dus wel mogelijk. Ik ken ze niet goed genoeg om te weten of zij nog relevant genoeg zijn om een dag te dragen.
Die waren een paar edities geleden al headliner (2018). Was degelijk toen maar dat is ook zo'n band die bepaalde nummers veel te lang uitrekken.

@jonasvh: Ja dat bedoel ik exact. Toen Ghost headliner was op alcatraz 2017 was dat ook de eerste keer denk ik voor hen om als headliner gezet te worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

jbj

Dagopener
11 okt 2022
522
716
Die waren een paar edities geleden al headliner (2018). Was degelijk toen maar dat is ook zo'n band die bepaalde nummers veel te lang uitrekken.

@jonasvh: Ja dat bedoel ik exact. Toen Ghost headliner was op alcatraz 2017 was dat ook de eerste keer denk ik voor hen om als headliner gezet te worden.
Inderdaad wat ik zei 😉 toen was ik er ook aanwezig, maar de hype was toen vnl. rond de herrezen zangers die nu allemaal samen speelden dus toen vond ik dat een terechte headliner.
Ik vraag mij gewoon af of die nu nog relevant genoeg zijn als headliner (oprechte vraag, ik heb gewoon oprecht geen flauw idee) en een dag kunnen dragen op Alcatraz.

Verder volledig akkoord met het feit dat Alcatraz toch vaak durft headliners oppikken, die later op GMM eindigen als headliner.
 
  • Leuk
Waarderingen: HerveBe

Rellikagem

Playlistbediener
8 mei 2022
17
27
Alcatraz heeft mij nog nooit teleurgesteld, maar er mogen nog enkele bands bijkomen in het (blackened) speed en/of thrash.

Bütcher, Speed Queen, Warhead, (Kate's) Acìd, Killer, Ostrogoth, Hellripper, Stallion, Enforcer, Vulture,... mogen gerust mijn dagen komen vullen.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.844
Weekendtickets zijn allang binnen, en ik zal me ongetwijfeld weer geweldig vermaken.
Maar ik mis toch nog wel een 'wow' factor die ik bij voorgaande edities wel meer had.
Hopelijk kunnen de headliners daar nog verandering in brengen (Nightwish? Avantasia?)..

Voorlopig ziet mijn nog (voor mijn doen) niet al te lange lijstje er als volgt uit (min of meer in aflopende volgorde):

Alestorm
Unto Others
Tribulation
Gloryhammer
Blind Guardian
Eleine
Brutus
Gaerea
Belphegor
Prong
Bury Tomorrow
Bleed From Within
Shadow Of Intent
Rise Of The Northstar
Brutal Sphincter
Kataklysm
Russian Circles
Vicious Rumors
Crystal Viper
Fifth Angel
Madball
Agnostic Front
Biohazard
Stake
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin en duck

jbj

Dagopener
11 okt 2022
522
716
Weekendtickets zijn allang binnen, en ik zal me ongetwijfeld weer geweldig vermaken.
Maar ik mis toch nog wel een 'wow' factor die ik bij voorgaande edities wel meer had.
Hopelijk kunnen de headliners daar nog verandering in brengen (Nightwish? Avantasia?)..

Voorlopig ziet mijn nog (voor mijn doen) niet al te lange lijstje er als volgt uit (min of meer in aflopende volgorde):

Alestorm
Unto Others
Tribulation
Gloryhammer
Blind Guardian
Eleine
Brutus
Gaerea
Belphegor
Prong
Bury Tomorrow
Bleed From Within
Shadow Of Intent
Rise Of The Northstar
Brutal Sphincter
Kataklysm
Russian Circles
Vicious Rumors
Crystal Viper
Fifth Angel
Madball
Agnostic Front
Biohazard
Stake
Hier nog geen tickets maar naar alle waarschijnlijkheid volgen die wel binnenkort. Eveneens hetzelfde gevoel: als ik de lijst must-see bekijk, zijn dat er een stuk minder dan andere edities. Hopelijk voor hun 15-jaar toch nog wat extra's :)
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en MetalLimbo

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Weekendtickets zijn allang binnen, en ik zal me ongetwijfeld weer geweldig vermaken.
Maar ik mis toch nog wel een 'wow' factor die ik bij voorgaande edities wel meer had.
Hopelijk kunnen de headliners daar nog verandering in brengen (Nightwish? Avantasia?)..

Voorlopig ziet mijn nog (voor mijn doen) niet al te lange lijstje er als volgt uit (min of meer in aflopende volgorde):

Alestorm
Unto Others
Tribulation
Gloryhammer
Blind Guardian
Eleine
Brutus
Gaerea
Belphegor
Prong
Bury Tomorrow
Bleed From Within
Shadow Of Intent
Rise Of The Northstar
Brutal Sphincter
Kataklysm
Russian Circles
Vicious Rumors
Crystal Viper
Fifth Angel
Madball
Agnostic Front
Biohazard
Stake
Ik heb de tickets ook al binnen maar blijf toch een beetje op mijn honger zitten met de huidige lineup.
Zeker als ik vergelijk met de voorbije editie.

Iets te veel recht toe recht aan old school Death Metal. De affiche is voor 85% klaar dus ik hoop dat in de ontbrekende 15% nog wat kwaliteit Black Metal zit. Gaerea is natuurlijk top, maar er mag iets bij.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.844
Ik heb de tickets ook al binnen maar blijf toch een beetje op mijn honger zitten met de huidige lineup.
Zeker als ik vergelijk met de voorbije editie.

Iets te veel recht toe recht aan old school Death Metal. De affiche is voor 85% klaar dus ik hoop dat in de ontbrekende 15% nog wat kwaliteit Black Metal zit. Gaerea is natuurlijk top, maar er mag niets bij.
Helemaal eens.
Er staat tot nu toe vrij veel relatief 'saaie' thrash, death, black en core.
Ik houd zelf toch vooral van de wat melodieuzere en/of modernere varianten (zoals melodic death metal, death/doom, symphonic black metal, atmospheric black metal).
Ook staat er maar heel weinig power, symphonic, folk, etc.
Prima als Alcatraz meer extreme metal wil programmeren dan bv. GMM, maar zorg dan wel nog voor een beetje variatie, dit is wel heel veel eenheidsworst allemaal...
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita en duck

jbj

Dagopener
11 okt 2022
522
716
Voorlopig 49 + 34 bands (aka 83), zeer grof geschat (85% bekend) hebben we nog 3 headliners en een 10-tal bands te gaan. Ik denk dat ze inderdaad nog een aantal genres moeten afvinken, ben benieuwd
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: HerveBe

Gebruikers die dit onderwerp bekijken