Alcatraz Open Air 2023

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Je kunt nooit vroeg genoeg beginnen met een nieuw topic!

1660024286895.png

En met de aankondiging van Wacken kunnen we ook gaan speculeren. Ik gok zelf dat we Megadeth als één van de headliners mogen noteren met vlak daaronder Beartooth en Jinjer voor de mainstage. Wardruna in de Swamp en Ensiferium, Nervosa en Burning Witches als opvulling.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
En het laatste berichtje en eigenlijk de reden om dit topic te openen. Ik stond gisteren in een gezellig druk en zeer enthousiast Baroeg bij Nervosa met Burning Witches als voorprogramma (al speelden ze beide een uur). Twee topshows van bands die al duidelijk wat meters gemaakt hebben. Burning Witches met een lekker stevige heavy metalsound om met mee te zingen en Nervosa met een serieuze stevige pot thrash waar veel mannelijke collega's niet aan kunnen tippen. Arch Enemy kwam vaak om de hoek kijken. Dikke aanraders voor Alcatraz 2023!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
De data zijn bekend! 11, 12 en 13 augustus en de eerste namen worden snel bekend gemaakt volgens een banner hier. Vanaf vanacht de eerste eraly birds kaarten gelijk in de verkoop.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
174 voor een combi is niet verkeerd.
zie dat het ook een anniversary editie is, misschien nog een extra grote naam ofzo?
 
  • Leuk
Waarderingen: jvandeweyer

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Ik heb mijn tickets voor Alcatraz 2023 al gekocht. Zonder te weten wie er komt. Ik heb me de voorbije 2 edities zo geamuseerd dat ik volledig vertrouw op het Alcatraz team dat ze er weer een knal editie van gaan maken.
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
174 voor een combi is niet verkeerd.
zie dat het ook een anniversary editie is, misschien nog een extra grote naam ofzo?
Op vrijdag stond de laatste edities bijna iedere keer een headliner die het oudere publiek aanspreekt (Saxon, Ghost, Status Quo). De kans is dud groot dat men in 2023 opnieuw voor een oude kraker kiest. Ik zou het wel leuk vinden mocht men Def Leppard kunnen strikken. Op Graspop gaan ze nooit als headliner staan.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Op vrijdag stond de laatste edities bijna iedere keer een headliner die het oudere publiek aanspreekt (Saxon, Ghost, Status Quo). De kans is dud groot dat men in 2023 opnieuw voor een oude kraker kiest. Ik zou het wel leuk vinden mocht men Def Leppard kunnen strikken. Op Graspop gaan ze nooit als headliner staan.
Ik denk dat het vrij onwaarschijnlijk is helaas aangezien die vermoedelijk zullen touren met Motley Crue
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Ik heb mijn tickets voor Alcatraz 2023 al gekocht. Zonder te weten wie er komt. Ik heb me de voorbije 2 edities zo geamuseerd dat ik volledig vertrouw op het Alcatraz team dat ze er weer een knal editie van gaan maken.
Ik had het ook bijna gedaan maar mijn vrouw wil helaas eerst bekijken wanneer we vakantie gaan houden :( maar die kans is zeer zeer groot dat ik er gewoon weer ben!

En dan 3 dagen het ontbijtbuffet. Dit keer alleen zondag gedaan en bevalt uitstekend. Scheelt veel sjouwen en gedoe en je zit heerlijk vol
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
1661153546624.png

Tijd om de 2023 versie van dit topic leven in te blazen! Summer Breeze geeft ons alvast een mooi inkijkje in wat mogelijk is volgend jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Bekijk bijlage 2311

Tijd om de 2023 versie van dit topic leven in te blazen! Summer Breeze geeft ons alvast een mooi inkijkje in wat mogelijk is volgend jaar.
Wel mooi begin van de line up ja. Hopelijk beginnen de eerste Juni festivals ook snel met het delen van line ups.
Wel grappig eigenlijk dat veel metal festivals die in Augustus plaats vinden al iets hebben gedeeld (wacken/bloodstock/summerbreeze) terwijl de juni festivals eerder plaats vinden en nog niets hebben gedeeld.

Ben ook vooral benieuwd of In Flames, Trivium en Eluveitie ook in juni zullen gaan touren of alleen augustus. Er zijn natuurlijk ook ieder jaar wel wat namen die zowel het juni als het augustus festival seizoen aan doen. zeker voor Europese bands als In Flames

In Flames lijkt me trouwens wel een mooie headliner voor Alcatraz. Trivium ook of zijn die daar misschien net wat te klein voor?
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en Joslittel

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Wel mooi begin van de line up ja. Hopelijk beginnen de eerste Juni festivals ook snel met het delen van line ups.
Wel grappig eigenlijk dat veel metal festivals die in Augustus plaats vinden al iets hebben gedeeld (wacken/bloodstock/summerbreeze) terwijl de juni festivals eerder plaats vinden en nog niets hebben gedeeld.

Ben ook vooral benieuwd of In Flames, Trivium en Eluveitie ook in juni zullen gaan touren of alleen augustus. Er zijn natuurlijk ook ieder jaar wel wat namen die zowel het juni als het augustus festival seizoen aan doen. zeker voor Europese bands als In Flames

In Flames lijkt me trouwens wel een mooie headliner voor Alcatraz. Trivium ook of zijn die daar misschien net wat te klein voor?
De laatste keer dat Trivium op Alcatraz stond, speelde ze tussen 17:00 en 18:00, meende ik.
Had er ook wel mee te maken dat die dag na Trivium ook Doro, Amon Amarth en Korn op het programma stonden. Ik denk dat ze op Alcatraz wel kunnen headlinen, net als bv. Arch Enemy of Avatar dat eerder ook al deden, maar logischerwijs lijken ze me een mooie subheadliner.

Voor In Flames als headliner teken ik meteen.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en Loek123

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
De laatste keer dat Trivium op Alcatraz stond, speelde ze tussen 17:00 en 18:00, meende ik.
Had er ook wel mee te maken dat die dag na Trivium ook Doro, Amon Amarth en Korn op het programma stonden. Ik denk dat ze op Alcatraz wel kunnen headlinen, net als bv. Arch Enemy of Avatar dat eerder ook al deden, maar logischerwijs lijken ze me een mooie subheadliner.

Voor In Flames als headliner teken ik meteen.
Eens, ik zie ze ook niet als headliner op Alcatraz. In NL komen ze als duoheadliner naar 013 bijvoorbeeld. In combinatie met In Flames zou het wel een droom avondje zijn op de Kortrijkse wei.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en jvandeweyer

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
In Flames past perfect als headliner voor Alcatraz. Maar hopelijk niet tot 2u ’s nachts.

De leukste naam op Summerbreeze: Kanonenfieber :love:.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
In Flames past perfect als headliner voor Alcatraz. Maar hopelijk niet tot 2u ’s nachts.

De leukste naam op Summerbreeze: Kanonenfieber :love:.
Jaaah! Onlangs ontdekt maar die band past echt perfect in ons straatje!
 
  • On fire
Waarderingen: duck

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Ik kreeg zojuist volgende mail van Alcatraz:

Bedankt voor je bezoek aan Alcatraz Open Air 2022. Het was een fantastisch weekend vol muziek, sfeer en vriendschap!
De Super Early bird tickets werden in recordtijd verkocht.
Vanaf vandaag zijn er een beperkt aantal Early Bird tickets beschikbaar. Omdat je eerder een ticket hebt gekocht, ben jij de eerste die het weet.


Alcatraz Open Air 2023
Het Alcatraz-team is net als voorgaande edities volop bezig met de voorbereiding van een geweldige en brede line-up. U zult niet teleurgesteld zijn ... maar hierover meer in latere updates.

Dankzij honderden fans die ons feedback hebben gegeven, zullen we de algehele festivalervaring nog verder verbeteren.
Een kortere weg van de camping naar het festivalterrein om er maar een te noemen. We hebben je gehoord en we zullen actie ondernemen.

COMBI VIP is al voor 30% verkocht
Elk jaar is de VIP-zone uitverkocht, en dit moment valt elke keer eerder. Mis de Alcatraz VIP-ervaring niet.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken