Albums van 2024

Lawaaipapegaai

Campingartiest
2 feb 2024
99
108
Net geluisterd naar Luxury Apartments - Luxury Apartments. Wel een aardig album, maar toch vooral een dertien in een dozijn postpunk werkje wat mij betreft.
 

dblauw

Randprogramma
28 nov 2023
118
157
Niet veel nieuws gisteren toch? (in mijn straatje in ieder geval). De single van Droom Dit is wel heel erg aan!
@wenteldave jij nog iets interessants tegen gekomen?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.760
11.934
Niet veel nieuws gisteren toch? (in mijn straatje in ieder geval). De single van Droom Dit is wel heel erg aan!
@wenteldave jij nog iets interessants tegen gekomen?
Heel fijn dat ik als autoriteit word gezien ;) Valt helaas ook wel mee. Naast wat hier al gezegd is, kom ik op:

Andrew Bird, Alan Hampton & Ted Poor - Sunday Morning Put-On
Lenny Kravitz - Blue Electric Light
El Comité - Carrousel
Bassekou Kouyaté & Amy Sacko - Djudjon, L'Oiseaude Garaná
Gabriel Ólafs, Reykjavik Orkestra & Viktor Orri Árnason - Orchestral Works
Giordana Angi - she's so great
Various Artists - Your Voice Is Not Enough: A Tribute to Low

Heb trouwens tot nu toe allen Bassekou Kouyaté & Amy Sacko beluisterd, maar die sprak me wel aan!
 
  • Leuk
Waarderingen: dblauw en MarcoReusel

Pommer

Randprogramma
21 sep 2023
184
225
Had wel meer animo voor de nieuwe BmtH verwacht hier.

Ik had er hoge verwachtingen van, aangezien er al een aantal singles uit waren die ik heel vet vind (Lost, Darkside, Kool Aid). Soms worden de verwachtingen waar gemaakt, maar soms is het wel heel erg 'experimenteel' en niet helemaal mijn ding. Zoals puss-e, dat is bijna drum and bass.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
821
1.040
Ik ben ook absoluut nog niet overtuigd van hun nieuwe album, ondanks ik een grote BMTH fan ben. Mijn vriendin zit aan luisterbeurt 3 en zegt dat het elke keer beter wordt, dus ik geef het wel zeker nog eens een 2e kans 🖤
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
620
478
Had wel meer animo voor de nieuwe BmtH verwacht hier.

Ik had er hoge verwachtingen van, aangezien er al een aantal singles uit waren die ik heel vet vind (Lost, Darkside, Kool Aid). Soms worden de verwachtingen waar gemaakt, maar soms is het wel heel erg 'experimenteel' en niet helemaal mijn ding. Zoals puss-e, dat is bijna drum and bass.
Hier ook animo. Ik vond de singles echt geweldig, ik denk dat het voor de album ervaring en hype gewoon niet heeft geholpen dat ongeveer de helft van de daadwerkelijke tracks dus al uit was (lang) voordat het album dropte.

Top 10 statues... En a bullet w/... Vind ik top. Youtopia en Limousine ook prima platen.

Conclusie is dat ik denk dat dit album zoveel meer buzz had gehad als het album kort gereleased zou zijn na het uitbrengen van 2 a 3 singles. Alsnog ben ik goed tevree met de outcome van het album, al draai ik ze zelf/voelt 't voor mij meer als een collectie singles dan als album.
 

prettyvisitor

Playlistbediener
21 okt 2023
31
30
Ik had toch wat meer gehoopt dat het album zou aansluiten bij de stijl van kool-aid/darkside, wat ik al zeer geslaagde singles vond. Wel zeer aangenaam verrast door Limousine, hoewel ik denk dat hiervan wel eens plagiaat problemen zouden kunnen komen (SYNC.wav van Moodring klinkt zeer gelijkaardig, en de band is er zelf alleszins niet blij mee). Verder moet ik wel zeggen dat Darkside en vooral Amen veel beter uitkwamen op het album dan als single voor mij.

Over het algemeen toch wat minder nummers die ik regelmatig zou afspelen, en de 2 minuten stilte na Dig It is nogal jammer voor zo’n goed nummer (ik dacht al dat mijn koptelefoon kapot was), maar het album was ook zeker geen grote teleurstelling voor mij.
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
821
1.040
Oké, na de tweede luisterbeurt vind ik het wel echt een sterk album. Ook die reeds gekende singles/hitjes voor de release van het album passen er goed in en zorgen als het ware voor een mooi geheeld. Zo zie je maar; alles en iedereen verdient een tweede kans 🤭
 

Pommer

Randprogramma
21 sep 2023
184
225
Hier ook animo. Ik vond de singles echt geweldig, ik denk dat het voor de album ervaring en hype gewoon niet heeft geholpen dat ongeveer de helft van de daadwerkelijke tracks dus al uit was (lang) voordat het album dropte.

Top 10 statues... En a bullet w/... Vind ik top. Youtopia en Limousine ook prima platen.

Conclusie is dat ik denk dat dit album zoveel meer buzz had gehad als het album kort gereleased zou zijn na het uitbrengen van 2 a 3 singles. Alsnog ben ik goed tevree met de outcome van het album, al draai ik ze zelf/voelt 't voor mij meer als een collectie singles dan als album.
Hier kan ik me wel in vinden ja. Inmiddels wat vaker aan gehad en buiten de al bekende platen als Lost en Darkside vind ik vooral ook n/A, Die4u en r.i.p. heel vet. Desondanks blijft het wel een beetje een onsamenhangend geheel ofzo.

Toevallig heb ik de laatste tijd The Black Parade van MCR weer vaak aan staan, dat is voor mij toch wel het perfecte voorbeeld van een samenhangend album, alsof je mee wordt genomen in een verhaal waarin alle nummers perfect op elkaar aansluiten. Dat mis ik wel in veel hedendaagse albums.
 
  • On fire
Waarderingen: MadMandra27

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.377
1.440
Ik word echt heel blij van dit soort complete lijstjes. thnx. Die gooi ik allemaal in 1 spotifyfolder en kom het dan vanzelf weer een keer tegen.
 
  • Leuk
Waarderingen: teunajax

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.623
619
Nog wat aanvullingen: Habibi, Another Michael, Anna Tivel, (gool old) Willie Nelson en Buffalo Tom. Al viel de laatste toch wel tegen, ondanks dat ik van het oudere werk groot fan ben.
 

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
443
778
Vanacht het nieuwe live album van exodus op m'n koptelefoon geluisterd en heb echt genoten. Ik hou van exodus. 🖤

Einde bericht.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240531_002653_Spotify.jpg
    Screenshot_20240531_002653_Spotify.jpg
    128,2 KB · Weergaven: 3
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Gebruikers die dit onderwerp bekijken