Albums van 2023

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.322
1.332
Die James Blake is lekker zeg. Eindelijk weer wat meer de style van Overgrown. Dit kan live in de avond/nacht nog wel eens heerlijk zijn.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.036
8.681
Tijdje geleden dat ik een album van James Blake zo goed vond maar die nieuwe is echt wel een dijk van een plaat.

Loading steelt de SOTY plek van The Narcissist. Jezus zo goed.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.938
6.181
Beetje.. teleurgesteld? in die nieuwe plaat van Slowdive. Dacht overweldigd te worden, maar uiteindelijk vond ik slechts de eerste en laatste track écht goed..
 
  • Leuk
Waarderingen: Querulante Partij

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Wende heeft met Sterrenlopen haar beste album ooit uitgebracht, als je het mij vraagt. Dat er samengewerkt is met de producers/composers van Froukje en S10 is dan ook duidelijk terug te horen. Waar op haar vorig album nog een enkel elektronisch nummer stond, is dat nu meer dan de helft. En het past haar.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.290
3.875
Beetje.. teleurgesteld? in die nieuwe plaat van Slowdive. Dacht overweldigd te worden, maar uiteindelijk vond ik slechts de eerste en laatste track écht goed..
Anderhalve week verder moet ik zeggen dat het album niet meer zo goed blijft hangen als na de eerste luisterbeurten. Wat ik bij de nieuwe Bdrmm wel heb (maar wellicht niet helemaal te vergelijken).
 

Bert

Support act
14 nov 2014
852
789
Out and About van Lewsberg.
Fijne plaat al na de eerste keer luisteren.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.032
3.709
Nation of Language: prima, minder boeiend dan de vorige platen

Lewsberg: tikkeltje saaiig

Elephant: heel fijn
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Fluxion

Randprogramma
24 feb 2023
212
185
Drops van vandaag:

Mitski - Vond de vorige plaat vrij zwak, maar dit is wel echt een hele sterke terugkeer.
City Morgue - Je hoort de potentie die dit album heeft, maar je hoort ook dat dit hun laatste album is en dat ze er een beetje klaar mee zijn. Vooral Sosmula eigenlijk. Als ze deze plaat 5 jaar geleden hadden gemaakt, had het zomaar hun beste kunnen zijn denk ik.
Gridlink - Tja, gewoon absurd. Sterke grindcore plaat.
Club Casualties - Kan hier over het algemeen vrij weinig mee. Vocals doen me echt helemaal niks. Maar een paar nummers zoals Fall Of The Leaves zijn best prima.
Loossemble - Zoooveel beter dan verwacht.
what is your name? - Wel aardig.

Vorige week was trouwens ook heel sterk met vooral Tinashe maar ook James Blake, Dying Fetus en Olivia Rodrigo!
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.596
602
Ik heb bij toeval een topalbum in het genre Americana ontdekt die ik voor de liefhebbers hier niet wil onthouden:
Mike Frazier - Another Night, Another Sunrise
Favoriete nummer is Sunny Hill Road.

Deze komt zeker terug in mijn eindlijst.
 
  • Leuk
Waarderingen: zero

Royke

Support act
Sfeerbeheer
2 jul 2018
756
1.272

Het is geen een album en waarschijnlijk past het ook niet in dit topic (sorry) maar voor mij toch een playlist waar ik jaarlijks naar uitkijk een veel leuke artiesten leer kennen! De nieuwe playlist van “FC24” (Fifa) is er! Ik raad het zeker aan het een keer te beluisteren.
Oe nice! Ik ben hier ook altijd heel nieuwsgierig naar! Heb ook de ultimate edition aangeschaft dus ik mag morgen gaan testen haha.
 
  • Leuk
Waarderingen: emilejol

BatMutsje

Dagopener
6 dec 2013
650
515
Paul Rodgers heeft vandaag voor het eerst in bijna 25 jaar weer een nieuw solo album uitgebracht, Midnight Rose. Wat een stem heeft die man toch, stiekem hopen op een Europese tour!
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.290
3.875
THE INFINITY RING - Nemesis & Nativity

Hun sound wordt omschreven als een combinatie van Swans, Nick Cave & The Bad Seeds, Godspeed You! Black Emperor en Dead Can Dance. Perfecte omschrijving. Heerlijk album.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

BatMutsje

Dagopener
6 dec 2013
650
515
Ik heb bij toeval een topalbum in het genre Americana ontdekt die ik voor de liefhebbers hier niet wil onthouden:
Mike Frazier - Another Night, Another Sunrise
Favoriete nummer is Sunny Hill Road.

Deze komt zeker terug in mijn eindlijst.
Gaaf! De invloed van Neil Young is duidelijk hoorbaar
 
  • Leuk
Waarderingen: DadRock

Gebruikers die dit onderwerp bekijken