Albums van 2023

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.178
2.996
Naast veel van bovenstaande albums vandaag ook nog Westside Gunn en Bert Dockx op de planning.
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
801
990
Ben ik het eigenlijk niet mee eens. Ik vind dat ze juist eindelijk weer de goede kant zijn opgegaan sinds Post Human: Survival Horror. Ook de singles voor het nieuwe album vind ik tot nu toe goed, met AmEN! als hoogtepunt.

Juist alle muziek tussen Sempiternal en Post Human vond ik helemaal niks (paar uitzonderingen daargelaten), dus tussen 2014-2019 ongeveer. Maar goed, ik kan ook zeker wel begrijpen dat deze stijl niet voor iedereen is. Ik zou zeggen dat de gemiddelde metalfan hier op zijn minst warmer van wordt dan iets dat op Amo stond.
Hmm, ik begrijp wel wat je zegt ja. AmEN! was ook hier een meevaller.
 
  • Leuk
Waarderingen: Fluxion

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.552
11.048
En ook nog dit op de planning, naast het al gezegde Twin Temple, L'Rain, Boygenius:
The Answer Lies in the Black Void - Thou Shalt
GGGOLDDD - PTSD (EP)
Årabrot - Of Darkness and Light
Furia - Huta Luna

Edit: Oh, en Laster - Andermans Mijne! Stevige porties dus...
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Bob105

Support act
18 jun 2021
801
990
Ja hoor. Een eerste indruk, maar de Stones flikken het inderdaad gewoon. Geweldig album. Hoogtepunt de samenwerking met Lady Gaga en Stevie Wonder.
 

BatMutsje

Dagopener
6 dec 2013
637
500
Nooit verwacht dat de mannen op hun leeftijd nog zo'n album zouden uitbrengen. Steekt goed in elkaar, mooie afwisseling, de gitaar heeft een prominente rol gekregen en tijdens de tour van volgend jaar zullen zeker enkele nummers eruit springen!
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.735
2.309
Ik ben nog niet eens halverwege maar die nieuwe Maria BC is echt heel goed. Soort mix tussen Linda Perhacs en Midwife of iets dergelijks. Nog beter dan haar vorige zelfs.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.671
2.304
Ik ben nog niet eens halverwege maar die nieuwe Maria BC is echt heel goed. Soort mix tussen Linda Perhacs en Midwife of iets dergelijks. Nog beter dan haar vorige zelfs.
Idd een hele fijne. Benieuwd of die morgen live ook zo goed overkomt in de Botanique.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.297
6.492
Waar te beginnen vandaag?

Nieuwe Black Pumas, King Gizzard, Duran Duran, The Gaslight Anthem, Wild Nothing.
Ik slinger eerst Taylor's version van 1989 aan denk ik toch ;)

(ook nieuwe Froukje single!!!!! @Yannick )
 
  • Geweldig
Waarderingen: Yannick

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.527
1.992
Waar te beginnen vandaag?

Nieuwe Black Pumas, King Gizzard, Duran Duran, The Gaslight Anthem, Wild Nothing.
Ik slinger eerst Taylor's version van 1989 aan denk ik toch ;)

(ook nieuwe Froukje single!!!!! @Yannick )
Was natuurlijk vrij lastig om dat eerste album te evenaren en dat is in mijn ogen ook niet helemaal gelukt.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.552
11.048
Was natuurlijk vrij lastig om dat eerste album te evenaren en dat is in mijn ogen ook niet helemaal gelukt.
Heel matig album inderdaad. Tijdens Ice Cream (Pay Phone) heeft ie ook nog eens Mickey Mouse ingeslikt, dus dat helpt ook niet echt mee.

Die van King Gizzard daarentegen is weer een pareltje! Weet nog niet of ik ook aan de Extended Mix ga beginnen, maar de reguliere is echt top!

Verder vandaag, naast wat @Brian zei (maar dat moet ik nog luisteren):
Poppy - Zig
Orchestral Manoeuvres in the Dark - Bauhaus Staircase
Alon Nechushtan, Roy Campbell Jr., Daniel Carter, Sabit Mateen, William Parker & Federico Ughi - For Those Who Cross the Seas
NYOS - Waterfall Cave Fantasy, Forever
The Cadillac Three - The Years Go Fast
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.527
1.992
Heel matig album inderdaad. Tijdens Ice Cream (Pay Phone) heeft ie ook nog eens Mickey Mouse ingeslikt, dus dat helpt ook niet echt mee.

Die van King Gizzard daarentegen is weer een pareltje! Weet nog niet of ik ook aan de Extended Mix ga beginnen, maar de reguliere is echt top!
Matig vind ik dan weer een groot woord, maar klopt Ice cream is oprecht een vervelend nummer.
Over King Gizz: Zeker aan de extended mix beginnen(vind die van the silver cord, gilgamesh en Swan song met name goed), die is nog beter. En een mooie hommage aan het metal album hiervoor.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.297
6.492
Matig vind ik dan weer een groot woord, maar klopt Ice cream is oprecht een vervelend nummer.
Over King Gizz: Zeker aan de extended mix beginnen(vind die van the silver cord, gilgamesh en Swan song met name goed), die is nog beter. En een mooie hommage aan het metal album hiervoor.
Ik ben net iets over de helft en vind hem vrij goed. Idd niet zo als het eerste, maar nummers als Mrs. Postmen toch wel heel fijn. En Ice Cream was eigenlijk mijn persoonlijk favorietje 🙈 . Maar geen eindejaarslijstje materiaal denk ik.

OMD goeie, die had ik idd nog over het hoofd gezien! Moet ik wel een paar keer aanslingeren voor 14 feb. Verder ook nog WIES aan mijn lijstje toegevoegd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit

Gebruikers die dit onderwerp bekijken