Albums van 2023

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.199
3.024
Nader nu bijna het einde, echt zoveel beter dan verwacht. Vond Astroworld persoonlijk nog goed, maar al zijn output daarna viel toch een beetje tegen (het hele fiasco zal ook niet geholpen hebben).

Verder zo ook nog George Clanton, Carly Rae Jepsen en Aphex Twin checken.
Ik heb vandaag exact dezelfde vier albums toegevoegd in mijn Spotify bibliotheek. Fijn dagje wel zo.
 
  • Leuk
Waarderingen: Fluxion en emilejol

El Branco

Gouden Tip
18 feb 2017
419
374
Heb deze nu een paar keer opgezet. Heeft wat weg van Bush en soundgarden. En als eerste album zeker niet slecht. Laat maar weten of jullie dat ook vinden.
 

dann

Gouden Tip
3 jan 2018
318
245
Ja vet ook dat artiesten als Guy-Manuel (Daft Punk) een nummer geproduceerd hebben!
Ben wel benieuwd welke input hij nog heeft gehad rondom dit nummer anno 2023. Betreft eigenlijk een Yeezus demo dus weet niet of hij nu meer heeft gedaan dan zijn akkoord gegeven voor de release.

Utopia deed me niet zeer veel de eerste luisterbeurt, maar zullen zien of dit nog positief evolueert. De intro vond ik wel zeer leuk. De nieuwe van George Clanton is geweldig! Prachtplaat.

Nu Carly Rae & Post Malone nog een kans geven.
 
  • Leuk
Waarderingen: emilejol

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.596
602
Na de vakantie weer wat bijgeluisterd, positieve albums:
Lori McKenna - 1988, beetje in de stijl van Brandi Carlile, mooi album.
Stolen Jars - I Won't Let Me Down, ietwat afwijkende indiepop met leuke gitaartjes
Cut Worms - Cut Worms, rockpop met Americana invloeden
Blur - The Balled of Darren, degelijk album met potentie, zal nog wel vaker aanstaan de komende tijd
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en LevonHelm

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.036
8.681
Ik draai al een week lang The Ballad of Darren grijs en ben ook weer terug in de backcatalogue gedoken. Misschien niet de allerbeste plaat van het jaar, maar wel de plaat waar ik waarschijnlijk het meeste plezier aan ga beleven.
Reageerde aanvankelijk wat lauwtjes op deze, maar ik denk ook wel dat ik deze maar blijf aanklikken. De 2 boekeindes, The Ballad en The Heights, zijn prachtig. En The Narcissist gaat gewoon mijn SOTY worden.

Die nieuwe van Sigur Ros gaat trouwens de andere kant op. Eerste luisterbeurt overvallen door hoe mooi het allemaal klonk, maar merk dat ik nu toch op wat meer body had gehoopt.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.474
1.631
Reageerde aanvankelijk wat lauwtjes op deze, maar ik denk ook wel dat ik deze maar blijf aanklikken. De 2 boekeindes, The Ballad en The Heights, zijn prachtig. En The Narcissist gaat gewoon mijn SOTY worden.

Die nieuwe van Sigur Ros gaat trouwens de andere kant op. Eerste luisterbeurt overvallen door hoe mooi het allemaal klonk, maar merk dat ik nu toch op wat meer body had gehoopt.
Er is nu ook een interessante podcast (Tape Notes) met Damon en James Ford waarin ze de totstandkoming van de plaat bespreken, aanrader!
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Ik ben ze de laatste tijd beetje uit het oog verloren, maar dat nieuwe album van de Jeugd van Tegenwoordig is toch weer gewoon heel erg sterk. Muzikaal gevarieerd en lekker spitsvondig qua teksten.
 

El Branco

Gouden Tip
18 feb 2017
419
374
Kom dit tegen is al wat ouder 2021 maar wat lekker is deze. Helemaal gemist in de corona shit.
Zou wel een lekkere voor LL zijn. Nieuw werk komt er ook aan.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.621
11.311
Nog niet beluisterd, maar Drongo - 3 van mijn Noorse maten is er eentje voor in de lijstjes.
 

nordoy

Playlistbediener
30 nov 2017
26
2
Chris Farren - Doom Singer

Poppy indie rock. Albumopener 'Bluish' al meteen een sterke single. Geen lang album en voldoende afwisseling om het boeiend te houden. Al paar keer op repeat.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken