Albums van 2021

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Jungle heeft een nieuw album uitgebracht: Loving in Stereo.
Ook The Killers hebben een nieuwe release: 'Pressure Machine.

Eerste een uurtje of twee video vergaderen en daarna eens luisteren of het iets is.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.289
10.030
Jungle heeft een nieuw album uitgebracht: Loving in Stereo.
Ook The Killers hebben een nieuwe release: 'Pressure Machine.

Eerste een uurtje of twee video vergaderen en daarna eens luisteren of het iets is.
The Killers was heel braaf, maar eerlijk gezegd vind ik het wel beter dan een Mr. Brightside.
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
The Killers was heel braaf, maar eerlijk gezegd vind ik het wel beter dan een Mr. Brightside.
Op zich een prima plaat, stukken beter dan Battle Born (Imploding the Mirage heb ik volgens mij nog niet geluisterd).
Je hoort wel goed dat ze samen met Bruce een nummertje hebben gespeeld. Terrible Thing zou zo een Springsteen nummertje kunnen zijn (als je de stem wegdenkt).

Mr. Brightside is toch wel een klassiekertje..........
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.357
6.041
Wat vinden jullie van het nieuwe album van Lorde? Weinig over gelezen nog hier en zelf nog niet de tijd gehad te luisteren.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.138
2.882
Wat vinden jullie van het nieuwe album van Lorde? Weinig over gelezen nog hier en zelf nog niet de tijd gehad te luisteren.
De reacties zijn over het algemeen niet indrukwekkend merk ik. Ik ben daar ook wel akkoord mee, een aantal zeer fijne nummers maar het album als geheel overtuigt mij ook niet helemaal. En als je albums als Pure Heroine en Melodrama hebt uitgebracht, zijn de verwachtingen hoog.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.392
3.337
Wat vinden jullie van het nieuwe album van Lorde? Weinig over gelezen nog hier en zelf nog niet de tijd gehad te luisteren.
Ze doet een Taylor Swiftje, maar dan met minder interessante muziek. Geen opener zoals Tennis Court of Green Light met veel energie waardoor je de rest van het album ook wil luisteren. Veel nummers hebben geen echte drums/beat met wat zweverig zingen, waardoor het allemaal ook wel erg veel op elkaar lijkt. Was al niet zo kapot van die singles. Zonde, want Pure Heroine en Melodrama zijn echt wel onderdeel van mijn 'go-to-platen' als ik even lekkere pop wil luisteren. Wie mij 3 jaar terug had gezegd dat ik enthousiaster zou zijn over nieuwe muziek van Taylor Swift en Dua Lipa dan van Lorde had ik voor gek verklaard.
Conclusie: leuk als achtergrondmuziek maar echt geen enkele seconde spannend.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.357
6.041
Bedankt voor de reacties. Fantastisch geschreven recensie ook Yannick.

Wel jammer. Helemaal omdat ze volgend jaar met Solar Power live gaat. Zal een live vertolking het ten goede doen?
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
126
Poaaah die van Jungle is lekker zeg! Echt fantastiache plaat. Ik durf geen kaarten meer te kopen voor dingen totdat ik zeker weet dar het doorgaat, maar mocht door een wonder er in januari weer concerten mogen dan is Jungle in Paradiso een zekerheidje. Waar anders je livemuziek comeback maken dan daar?
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.234
6.398
Net zoals elk jaar loop ik rond deze maanden weer enorm achter met de releases. Als er dan op een dag een nieuwe Big Red Machine, CHVRCHES, Jinjer, Halsey en Turnstile uitkomt, wordt die achterstand niet kleiner.

Ik ben vanochtend echter begonnen met een kop koffie en Cleo Sol - Mother. En dat is wel een hele dikke aanrader van iedereen die ook heeft genoten van Sault!
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Net zoals elk jaar loop ik rond deze maanden weer enorm achter met de releases. Als er dan op een dag een nieuwe Big Red Machine, CHVRCHES, Jinjer, Halsey en Turnstile uitkomt, wordt die achterstand niet kleiner.

Ik ben vanochtend echter begonnen met een kop koffie en Cleo Sol - Mother. En dat is wel een hele dikke aanrader van iedereen die ook heeft genoten van Sault!
Ik zou dan echt beginnen met Big Red Machine. Leuk album met een behoorlijk aantal samenwerkingen. Vooral de nummers met Ben Howard en Fleet Foxes zijn aanraders (al ben ik op dit punt wel behoorlijk bevooroordeeld).
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.289
10.030
We hebben ook nog o.a. Leprous met Aphelion, The Neal Morse Band met Innocence & Danger, TesseracT met Portals (een live-album). Allemaal progressieve rock, mocht iemand dat trekken.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Gebruikers die dit onderwerp bekijken