Albums van 2021

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.683
7.401
Net met het wandelen Greta van Fleet op gehad en toen viel die wel lekker hoor. De vergelijking met Led Zepplin blijft natuurlijk erg dichtbij, maar goed. De muziek is gewoon goed.

London Grammer blijft hoe vaker ik hem opzet beter worden. Momenteel ben ik dit aan het kijken, mooi!

 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.191
6.666
Die show was zo goed gisteren, heerlijk dat je 'm gewoon kunt herbekijken!
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.674
658
Cory Hanson - Pale Horse Rider

Zal ook prima scoren op mijn einde jaarslijst.
 
  • Leuk
Waarderingen: JB.

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.674
658
Nog even een fantastisch nieuw bandje droppen.

Quality Used Cars - Good Days/Bad Days
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Nog even een fantastisch nieuw bandje droppen.

Quality Used Cars - Good Days/Bad Days
Een band wat ik zeker nog vaker ga luisteren.

Ik wil meer op de hoogte blijven van nieuwe nummers/albums. Ik zet vaak wel z'n ''new music friday'' afspeellijst op maar staat ook wel veel rommel tussen vind ik.
Hebben jullie tips naar welke site/afspeellijsten kan luisteren om op de hoogte te blijven van de wat kleinere bands? Rock/indie/hiphop gericht?
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
894
916
Een band wat ik zeker nog vaker ga luisteren.

Ik wil meer op de hoogte blijven van nieuwe nummers/albums. Ik zet vaak wel z'n ''new music friday'' afspeellijst op maar staat ook wel veel rommel tussen vind ik.
Hebben jullie tips naar welke site/afspeellijsten kan luisteren om op de hoogte te blijven van de wat kleinere bands? Rock/indie/hiphop gericht?
Ik heb meestal Pinguin Radio op staan als ik radio luister. Komt geregeld waar ik voorheen nog nooit van gehoord had.
Het fijne is dat er geen minutenlange reclames/gelul is. https://playlist24.nl/pinguin-radio-playlist/
 
  • Leuk
Waarderingen: rhcp

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.531
834
Een band wat ik zeker nog vaker ga luisteren.

Ik wil meer op de hoogte blijven van nieuwe nummers/albums. Ik zet vaak wel z'n ''new music friday'' afspeellijst op maar staat ook wel veel rommel tussen vind ik.
Hebben jullie tips naar welke site/afspeellijsten kan luisteren om op de hoogte te blijven van de wat kleinere bands? Rock/indie/hiphop gericht?
Ik check ook vaak de MusicMeter en RYM lijsten welke bijna uitkomen. En dan hopen dat iets opvalt of de interesse trekt wat bijna uitkomt.

Af en toe een muziektijdschrift om nieuwe muziek te dekken. Vooral de eindejaarslijstjes helpen mij heel erg (maar dan ben je soms toch nog een half jaartje te laat :) ). Boeken helpen mij om oude classics te ontdekken. Zo de laatste weken op Little Willie Jon gestruind die de classics Fever en Need Your Love So Bad geschreven heeft.

En natuurlijk alles checken wat hier en in verschillende apps gemeld wordt.
 
  • Leuk
Waarderingen: rhcp

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.215
13.463
Ik haalde vroeger nog wel eens wat uit de OOR, maar heb begin dit jaar m'n abonnement opgezegd, dus dat gaat niet meer. Voor de rest waren, en zijn, mijn belangrijkste bronnen https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_2021_albums en de 1500 artiesten die ik volg op Spotify. Dan krijg je wel een duizelingwekkende Release Radar, maar het werkt wel om niks te missen. En dan inderdaad ook nog suggesties hier. Voor die kleinere bands raad ik dus sowieso aan om ze te volgen op Spotify (of wat dan ook), zodat je niks mist. En anders stuur je maar een berichtje, aangezien ik op de één of andere manier altijd wel bandjes ontdek (al is dat iets minder hip-hopgericht...).
 
  • Leuk
Waarderingen: rhcp

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.674
658
Een band wat ik zeker nog vaker ga luisteren.

Ik wil meer op de hoogte blijven van nieuwe nummers/albums. Ik zet vaak wel z'n ''new music friday'' afspeellijst op maar staat ook wel veel rommel tussen vind ik.
Hebben jullie tips naar welke site/afspeellijsten kan luisteren om op de hoogte te blijven van de wat kleinere bands? Rock/indie/hiphop gericht?
Via verschillende manieren vind ik altijd wel nieuwe muziek, zoals MusicMeter, Pitchfork, Altcountry.nl, RollingStone en via spotify lijsten als Release Radar, New Alternative, The New Alt, The Pulse of American, etc.
 
  • Leuk
Waarderingen: rhcp

nitotheno

Support act
29 jan 2018
943
830
Een band wat ik zeker nog vaker ga luisteren.

Ik wil meer op de hoogte blijven van nieuwe nummers/albums. Ik zet vaak wel z'n ''new music friday'' afspeellijst op maar staat ook wel veel rommel tussen vind ik.
Hebben jullie tips naar welke site/afspeellijsten kan luisteren om op de hoogte te blijven van de wat kleinere bands? Rock/indie/hiphop gericht?
Betreft indie: De laatste tijd luister ik wel eens naar het Oostenrijks radio station FM4. Vriendin komt uit Oostenrijk en via haar daar op gekomen; spreken vrijwel alleen Engels, dus ook nog te volgen. Spelen veel indie en af en toe ook pop/hiphop, ook veel lokale bandjes. Kan je gewoon via internet luisteren :) Zelf al vrij veel ontdekt via daar!
 
  • Leuk
Waarderingen: rhcp

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
De vandaag verschenen album van Kaleo gaat vaak op repeat hier. Wilde hun heel graag keer live zien maar dat is na de verhalen in het pinkpop topic stevig afgenomen. Maar heerlijke muziek
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.215
13.463
De vandaag verschenen album van Kaleo gaat vaak op repeat hier. Wilde hun heel graag keer live zien maar dat is na de verhalen in het pinkpop topic stevig afgenomen. Maar heerlijke muziek
Sorry! Vind dit studioalbum ook zeker weer te pruimen en dat is dus precies het probleem voor mij, Studio luistert goed weg, live is toch wat minder, maar als je door die paar valse tonen heen kan luisteren, zou ik ze zeker zien. En blijkbaar heeft niet iedereen er last van, want anders zouden ze ook niet meer geboekt worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: rhcp

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Sorry! Vind dit studioalbum ook zeker weer te pruimen en dat is dus precies het probleem voor mij, Studio luistert goed weg, live is toch wat minder, maar als je door die paar valse tonen heen kan luisteren, zou ik ze zeker zien. En blijkbaar heeft niet iedereen er last van, want anders zouden ze ook niet meer geboekt worden.
Haha alleen maar goed dat zoiets gezegd wordt voor als er een keer een clash komt met Kaleo en nog een band, weet ik tenminste dat ik voor die andere kies. En anders toch een keer stiekem kijken;)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.215
13.463
Haha alleen maar goed dat zoiets gezegd wordt voor als er een keer een clash komt met Kaleo en nog een band, weet ik tenminste dat ik voor die andere kies. En anders toch een keer stiekem kijken;)
Altijd eerst kijken, je kan altijd nog na tien minuten weglopen. Zometeen hebben we ze ten onrechte voor je afgeschreven.
 
  • Leuk
Waarderingen: rhcp

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.683
7.401
Ik vond Kaleo op Werchter helemaal niet slecht. Niet super of echt bijblijvend, maar ook niet dat me bij staat dat het slecht was.
Nieuwe album Dinosaur Jr. - Sweep it into Space klonk wel lekker weg
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.531
834
Sorry! Vind dit studioalbum ook zeker weer te pruimen en dat is dus precies het probleem voor mij, Studio luistert goed weg, live is toch wat minder, maar als je door die paar valse tonen heen kan luisteren, zou ik ze zeker zien. En blijkbaar heeft niet iedereen er last van, want anders zouden ze ook niet meer geboekt worden.
Ik zie geen probleem. Lekker thuis luisteren zou ik zeggen :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken