Albums van 2021

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.699
Dat Iglooghost bevalt me wel! Nooit van gehoord maar helemaal mijn ding.
Soort lichtere versie van Ghostmane of Scarlxrd die meer metalgericht (en meer schreeuwerig) zijn. Of daar deed het me althans een beetje aan denken, zeker de eerste paar nummers. Dit bevalt me inderdaad ook wel.

Het album van Zwerm en Karen Willems is me ook enorm bevallen. Prima suggesties Thijs!

Queen's Pleasure ging op zich wel. Redelijke EP, evenals The Vices. Jon Batiste vond ik niet heel super, maar het is zeker niet slecht. Die van Charles Lloyd had ik al eerder beluisterd en dat vind ik echt een heerlijk album!

 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
608
311
Toch wel weer een paar leuke releases de afgelopen weken moet ik zeggen die ik per toeval heb ontdekt:

Cristina Vane - Nowhere Sounds Lovely
Benny Sings - Music
Parker Millsap - Be Here Instead
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.699
Parker Millsap was inderdaad erg fijn. Paar jaar terug gezien in de zaal Cloud Nine van Tivoli met twintig anderen. Dat was even genieten, zeg!
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Greta van Fleet - The Battle at Garden's Gate. Singles beloofden al heel veel goeds. Deze gaat heel hoog eindigen in mijn eindejaarslijstje.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Ik keek hier ook al erg naar uit. Die valt dus niet tegen?
Mijn verwachtingen waren al erg hoog, en zelfs dan valt het niet tegen nee. Wel aan de lange kant, maar ja dan krijgen we niet meer zo snel het gezeik "klein repertoir". ;)

Nu Crown - The End of All Things, ook erg lekker. Beetje Nine Inch Nails achtig. Straks nog London Grammar en daarna misschien Liquid Tension Experiment als mijn oren die hoge concentratie noten per seconde dan nog aankunnen. :ROFLMAO:
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Vandaag eindelijk nieuwe London grammer. Zometeen aan slingeren
Ik vond de nieuwe London Grammer wel goed. Vooral de nummers Californian Soil, Lose your head, Lord it's a Feeling en How does it Feel luisteren lekker weg.


Ook Son Lux is vandaag met Tomorrows III gekomen. Echter zal niet iedereen dit kunnen waarderen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.699
Ik vond de nieuwe London Grammer wel goed. Vooral de nummers Californian Soil, Lose your head, Lord it's a Feeling en How does it Feel luisteren lekker weg.


Ook Son Lux is vandaag met Tomorrows III gekomen. Echter zal niet iedereen dit kunnen waarderen.
Was Son Lux niet die ene experimentele band? Staat ook zeker nog op mijn lijstje om te luisteren.
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Was Son Lux niet die ene experimentele band? Staat ook zeker nog op mijn lijstje om te luisteren.
Wellicht waren ze in 2008, bij het debuutalbum, experimenteel. Je kunt je natuurlijk afvragen of je na 8 soortgelijke albums nog echt experimenteel bent.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.878
6.063
London Grammar was op het eerste gehoor wel prima. Eerste helft wel duidelijk beter dan de eerste, imo.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.284
6.477
Ik vond de nieuwe London Grammer wel goed. Vooral de nummers Californian Soil, Lose your head, Lord it's a Feeling en How does it Feel luisteren lekker weg.
Hij valt idd lekker. Deze gaat op repeat dit weekend. Ook de niet vooruit geschoven singles (zoals i need the night) zijn goed
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Wellicht waren ze in 2008, bij het debuutalbum, experimenteel. Je kunt je natuurlijk afvragen of je na 8 soortgelijke albums nog echt experimenteel bent.
Dan mag je de muziek wel gewoon hun stijl noemen in plaats van experimenteel, ja ;-)

Wel hele fijne band! Ten tijde van het eerste album een keer live gezien in superklein zaaltje, vond ik toen wel echt heel tof.

Maar ik kan me voorstellen dat sommigen het een beetje vinden schuren.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.699
Wat is Greta van Fleet fijn, zeg! Die gaat inderdaad hoog eindigen in m'n lijst. Crown was ook erg fijn, staat voorlopig dan ook zeer hoog. Momenteel bezig met Liquid Tension Experiment die na 22 jaar weer terug zijn. Moeilijk, maar zeker de moeite waard.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.516
4.366
Om de tijd te vullen... Zullen we als het forum weer online komt een draft doen?

Ik zat te denken aan iets met een hypothetische pandemie, waardoor je alleen nog maar actieve acts uit Europa kunt boeken...
Ik ga dit toch toevallig nog eens quoten ;))
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken