Albums van 2021

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Zo, Royal Blood is er toch in geslaagd om hun holle sound nog wat meer uit te hollen. Wat een lege huls. En godsmachtig wat een lelijke muziek. :oops: Hier zit toch niks, nada persoonlijkheid in. Gezichtloze, suffe bende.
Vind dit toch opvallend. Je vindt QOTSA en Jack White altijd wel erg goed. Natuurlijk kan je de een wat minder vinden, maar Royal Blood enerzijds een gezichtloze bende noemen en anderzijds die andere twee geweldig vinden, vind ik toch wel erg vreemd.
Ik vind het best een lekker album.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.512
Vind dit toch opvallend. Je vindt QOTSA en Jack White altijd wel erg goed. Natuurlijk kan je de een wat minder vinden, maar Royal Blood enerzijds een gezichtloze bende noemen en anderzijds die andere twee geweldig vinden, vind ik toch wel erg vreemd.
Ik vind het best een lekker album.
Royal Blood is inderdaad een beetje wat je krijgt als je QOTSA neemt en daar de swagger, de goede songwriting, de sex, de ballen, de unieke stem (God wat heeft die kerel van Royal Blood een middle of the road zeikstem) en vooral de spanning vanaf neemt.

Een beetje de Lego Duplo versie van het fenomeen ‘rock band’. De vergelijking met Jack White snap ik al helemaal niet. Zijn bijna tegenpolen wanneer het neerkomt op het hebben van attitude en een persoonlijkheid. Maar White is toch veel, veel, veeeel minder braaf dan RB?

Maar goed: da’s mijn meninkje hoor. Ieder het zijne. ?
 
  • Leuk
Waarderingen: Verwijderd lid 40157

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Royal Blood is inderdaad een beetje wat je krijgt als je QOTSA neemt en daar de swagger, de goede songwriting, de sex, de ballen, de unieke stem (God wat heeft die kerel van Royal Blood een middle of the road zeikstem) en vooral de spanning vanaf neemt.

Een beetje de Lego Duplo versie van het fenomeen ‘rock band’. De vergelijking met Jack White snap ik al helemaal niet. Zijn bijna tegenpolen wanneer het neerkomt op het hebben van attitude en een persoonlijkheid. Maar White is toch veel, veel, veeeel minder braaf dan RB?

Maar goed: da’s mijn meninkje hoor. Ieder het zijne. ?
Ik krijg een beetje het gevoel dat je deze mening al klaar had voor dit album überhaupt uitkwam.
Van die drie bands vind ik Royal Blood ook de minste. Er staat inderdaad geen klassieker zoals "No One Knows" of meesterwerk als "I Appear Missing" op dit album. Verder ben ik het oneens met zo'n beetje alles wat je schrijft. Attitude en persoonlijkheid vind ik juíst iets wat de zanger van Royal Blood echt in z'n stem heeft. Bij QOTSA vind ik de songwriting beter, maar de stem absoluut niet.
Maar zoals je zegt, ieder z'n mening. :)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Leon Vynehall met Rare, Forever. Fijn album.

Cesar Quinn (nog nooit van gehoord maar nu aan het luisteren): heel erg gaaf.
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
608
311
Hier inmiddels bezig met Manchester Orchestra. Al een tijd naar uitgekeken en valt nog zeker niet tegen
 
  • Leuk
Waarderingen: Rikkie

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.284
6.477
Royal blood ook gehad. Mwoah. Ben blij dat ze niet helemaal op dezelfde voet zijn verder gegaan dan de vorige 2. Voor een live show hebben ze nu vast meer variatie dan voorheen. Af en toe een losse track op de radio best lekker. Heel album, nee niet voor mij. Nu met gojira bezig. Die klinken heel goed strak tot nu toe
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.512
Ik krijg een beetje het gevoel dat je deze mening al klaar had voor dit album überhaupt uitkwam.
Een beetje wel, want de vorige platen pakten me ook totaal niet. En die singles waren nog platter dan die eerste twee platen. Maar ik zet alle releases in een afspeel lijstje en heb deze toch maar aangezet. Ach, het zal nooit boteren tussen mij en die band denk ik dan.

Over de stem van Homme: vind dat die vent echt geweldig kan croonen. Het wordt soms onderschat hoe goed die vent zingt. En ook niet zoals andere zangers, hoe hij soms naar die kopstem schakelt met zoveel souplesse. Hierin bijvoorbeeld:

 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.284
6.477
Ik liep er nog een paar achter.
Gojira heel sterk. Gewoon een volgende opmaat naar de headline spots op alle metal festivals. Klaar om het stokje over te nemen.
Manchester Ochestra vind ik fijn voor op de achtergrond, maar gaat mijn lijstje niet halen.
The Coral - Coral Island vind ik een geinige plaat. Die gaat vaker op.
Julia Stone was meer electrisch dan ik dacht. Aparte stem ooit. Nu ik dit heb gehoord vraag ik me af of ik eigenlijk wel eens goed geluisterd heb naar Agnus and Julia Stone. Ik vond dit iig wel goed.
Dropkick Murphy's is natuurlijk wat je ervan verwacht. Nog steeds live een feestje en op plaat, laat maar.
Winnaar van afgelopen vrijdag Girl in Red met kop en schouders. Enkel minpunt is te kort met 33 minuten.

Wat achterlopers. Tune-yard, Field Music (altijd Bowie-achtige fibes) en Soen (ja, hier en daar loop ik heel erg achter) zijn ook goed!
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.516
4.367
Ik zal ook maar een lijst maken van de befaamde 30 april.
Gojira zeer sterk album, 1 van de favorieten tot nu toe.
Royal Blood op zich goed, maar was groot fan van die eerste 2 albums en dit is toch minder.
Manchester Orchestra was zeer fijn.
Julia Stone vond ik verschrikkelijk, na 2 nummers afgezet. Hopelijk snel terug met Angus.
Dropkick Murphys vind ik dan weer fantastisch. Ik vind die Ierse stijl echt zeer tof.

Ps: aan de persoon die Big Brave had aangeraden, bedankt.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
Zeker een aantal releases geweest dit jaar, maar nog niet veel blijft mij heel erg lang bijstaan. Gisteren ook een artikel van Oor gelezen dat ook komt door de periode van nu. Niks om naar uit te kijken om momentum van albums uit te stellen. Vandaar dat wellicht verschillende artiesten met meerdere albums komen in deze tijd.

Ik geniet wel heel erg van de Reprise nummers van Moby die tot nu toe zijn uitgekomen. Hij haalt de daarme zijn digitale songs uit de computer. Beter kan ik het niet omschrijven. Natural Blues en Porcelain zijn al in een nieuw jasje gegooid en dat klinkt werkelijk waar fantastisch. Heel erg benieuwd als dit hele album dropt vrijdag.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.522
10.726
Ondanks het feit dat ik en route ben om mijn albumlijst van vorig jaar qua aantal met gemak te verbeteren, zit ik ook met hetzelfde probleem als JB. Er zijn eigenlijk maar drie albums die echt zijn blijven hangen: Soen, Black Country, New Road en Greta van Fleet. Voor de rest zijn er nog wel losse nummers die blijven hangen, maar het houdt niet over. Dat is toch wel ontzettend jammer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.522
10.726
Ik heb 'm net pas opgezet, maar Van the Man heeft gewoon een van zijn laatste albums uitgebracht. Wat denk je? 128 minuten... Dit moet wel goed zijn.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.439
6.102

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.522
10.726
Valt tegen.

Zag Pitchfork ook al met een negatieve recensie, ja. Scheelt dan weer dat ik Pitchfork niet heel serieus neem. In ieder geval, denk dat het een kwestie van smaak is. Zit nu naar het vierde nummer te luisteren en ik vind het tot nu toe toch best fijn.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.439
6.102
Zag Pitchfork ook al met een negatieve recensie, ja. Scheelt dan weer dat ik Pitchfork niet heel serieus neem. In ieder geval, denk dat het een kwestie van smaak is. Zit nu naar het vierde nummer te luisteren en ik vind het tot nu toe toch best fijn.
Als je niet teveel naar de lyrics luistert schijnt het allemaal best mee te vallen. Het schijnt vooral een enorme rant naar de huidige maatschappij, social media en lockdown te zijn.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.522
10.726
Als je niet teveel naar de lyrics luistert schijnt het allemaal best mee te vallen. Het schijnt vooral een enorme rant naar de huidige maatschappij, social media en lockdown te zijn.
Maar z'n grote lockdownkrakers, bijvoorbeeld met Clapton, staan er dan weer niet op. Tuurlijk is het een rant, maar had niks anders verwacht. En zelfs dan, blijft gewoon een fijne liedjesschrijver, ook al ben je het niet met z'n teksten eens.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.316
4.998
The Black Keys - Delta Kream

Valt me niet tegen. Ze zijn behoorlijk terug naar hun bluesrock roots terug gekeerd and i like. Album staat niet kneiter vol hits en vernieuwend is het zeker niet. Maar het luistert wel lekker weg hoor.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken