Het moet een goed jaar geweest zijn als de staart van de lijst alleen al stuk voor stuk erg sterke albums zijn (voor mij dan toch).30. Olivia Rodrigo - GUTS (48 punten - 4 stemmen)
Amerikaanse Poppunk met invloeden van Paramore en Avril Lavigne gebracht door de net twintiger, Olivia Rodrigo.
29. The Murder Capital - Gigi's Recovery (52 punten - 5 stemmen)
In de eerste maand van dit jaar kwam het tweede album van de Ierse post-punk band The Murder Capital.
28. Shame - Food for Worms (55 punten - 5 stemmen)
We blijven in dezelfde muzikale hoek zitten met Shame.
26. Sleep Token - Take Me Back To Eden (56 punten - 3 stemmen) & Ahohni and the Johnsons - My Back Was a Bridge For You to Cross (56 punten - 4 stemmen)
Muzikale uitersten gezamenlijk op plek 26. Aan de ene kant de experimentele metal van Sleep Token en aan de andere kant het soulvolle Ahohni.
25 Jessie Ware - That! Feels Good! (57 punten - 5 stemmen)
Pak de discobal er maar bij, want het wordt weer dansen met Jessie Ware!
22. James Blake - Playing Robots Into Heaven (4 stemmen), JPEGMAFIA & Danny Brown - Scaring The Hoes (5 stemmen) & Robin Kester - Honeycomb Shades (5 stemmen)(allen 59 punten)
De hoogste benelux act vinden we hier al met Robin Kester. Ook de hiphop samenwerking Jpegmafia & Danny Brown en de electronische sound van James Blake zijn hier terecht gekomen.
21. King Gizzard & The Lizard Wizard - The Silver Chord (60 punten - 5 punten)
De eerste keer dat we deze superijverige Australische band tegenkomen. Deze titel is ietsje korter dan de andere. Ietsje.....
Hulde aan Olivia Rodrigo, Shame, Jessie Ware, King Gizzard en James Blake, die voor mijn part met zijn beste werk ooit kwam.