Dit jaar persoonlijk wat weinig echte uitschieters, maar over de breedte veel lekkere albums geluisterd. De top 10 heb ik veel beluistert, alles daaronder wel eens beluisterd maar bleef meestal weinig hangen.
1. Kendrick Lamar - mr. Morale and the big steppers
Ook bij mij is deze echt gaan groeien. Waar ik het eerst wel een prima album vond, ben ik het na zijn weergaloze concert in de ziggo dome aandachtiger gaan luisteren. Waar ik eerst dacht dat dit bij lange na niet in de buurt kwam van TPAB, denk ik nu dat het er bijna aan tipt, al is dit meer op persoonlijk dan maatschappelijk perspectief geschreven.
2. Wet leg - wet leg
Lang geleden dan ik zulke aanstekelijke indie songs heb geluisterd. Top 5 van m'n Spotify wrapped is alleen maar wet leg. Zegt genoeg.
3. Fontaines d.c. - skinty fia
Heerlijk dat deze band lekker blijft doen waar ze zelf zin in hebben. Zowel op plaat als live. Een melancholische plaat waar ik blij van wordt.
4. Porcupine tree - closure/continuation
Ook een album dat is gaan groeien nadat ik ze live zag. Had nooit durven dromen dat deze band een comeback zou maken. Album met alleen maar goede nummers.
5. Personal trainer - big love blanket
De titel van t album omschrijft t album perfect. Werd zielsgelukkig toen ik dit album voor t eerst luisterde.
6. Lorna shore - pain remains
Dit voelt als een frisse wind binnen het harde genre. Een mix van deathcore en symphonic death wordt hier zo goed uitgewerkt. En wat een stem.
7. Arctic monkeys - the car
Op lowlands vond ik het verschrikkelijk saai, maar wat een heerlijke glijplaat. Als je los laat wat AM vroeger was, is dit gewoon genieten.
8. Billy Talent - crisis of faith
Gewoon weer een paar lekkere punkrock bangers waarvan een persoonlijk goed een emotionele snaar wist te raken.
9. Parkway drive - darker still
Voelde eerst als een sell out album, is het misschien ook wel, maar heeft ook weer een paar goede bangers die het live prima doen.
10. Red hot chili peppers - unlimited love
Beetje een te lang album, maar luistert lekker weg en de invloeden van John frusciante mogen er zijn.
11. The black keys - dropout boogie
12. Stikstof - Moeras
13. Sabaton - the war to end all wars
14. Stromae - multitude
15. Ghost - impera
16. Amon amarth - the great heathen army
17. The smile - a light for attracting attention
18. Beabadobee - beatopia
19. Slipknot - the end, so far
20. Zwangere guy en lander gyselink - pourriture noble
1. Kendrick Lamar - mr. Morale and the big steppers
Ook bij mij is deze echt gaan groeien. Waar ik het eerst wel een prima album vond, ben ik het na zijn weergaloze concert in de ziggo dome aandachtiger gaan luisteren. Waar ik eerst dacht dat dit bij lange na niet in de buurt kwam van TPAB, denk ik nu dat het er bijna aan tipt, al is dit meer op persoonlijk dan maatschappelijk perspectief geschreven.
2. Wet leg - wet leg
Lang geleden dan ik zulke aanstekelijke indie songs heb geluisterd. Top 5 van m'n Spotify wrapped is alleen maar wet leg. Zegt genoeg.
3. Fontaines d.c. - skinty fia
Heerlijk dat deze band lekker blijft doen waar ze zelf zin in hebben. Zowel op plaat als live. Een melancholische plaat waar ik blij van wordt.
4. Porcupine tree - closure/continuation
Ook een album dat is gaan groeien nadat ik ze live zag. Had nooit durven dromen dat deze band een comeback zou maken. Album met alleen maar goede nummers.
5. Personal trainer - big love blanket
De titel van t album omschrijft t album perfect. Werd zielsgelukkig toen ik dit album voor t eerst luisterde.
6. Lorna shore - pain remains
Dit voelt als een frisse wind binnen het harde genre. Een mix van deathcore en symphonic death wordt hier zo goed uitgewerkt. En wat een stem.
7. Arctic monkeys - the car
Op lowlands vond ik het verschrikkelijk saai, maar wat een heerlijke glijplaat. Als je los laat wat AM vroeger was, is dit gewoon genieten.
8. Billy Talent - crisis of faith
Gewoon weer een paar lekkere punkrock bangers waarvan een persoonlijk goed een emotionele snaar wist te raken.
9. Parkway drive - darker still
Voelde eerst als een sell out album, is het misschien ook wel, maar heeft ook weer een paar goede bangers die het live prima doen.
10. Red hot chili peppers - unlimited love
Beetje een te lang album, maar luistert lekker weg en de invloeden van John frusciante mogen er zijn.
11. The black keys - dropout boogie
12. Stikstof - Moeras
13. Sabaton - the war to end all wars
14. Stromae - multitude
15. Ghost - impera
16. Amon amarth - the great heathen army
17. The smile - a light for attracting attention
18. Beabadobee - beatopia
19. Slipknot - the end, so far
20. Zwangere guy en lander gyselink - pourriture noble