Album releases 2025

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
Chime Oblivion - Chime Oblivion ((post-)punk, no-wave, nieuw project van John Dwyer (Osees), doet door de zang o.a. erg aan Crass denken, John Dwyer´s "Penis Envy") ****
Melvins - Thunderball (met line-up (lees: drummer) van in 1983)
Quade -The Foel Tower (doomer sad boy, ambient-dub, folk, experimental post-rock, RIYL: 90s band Hood en Moin, op label van o.a. Moin)***
Tunde Adebimpe - Three Black Boltz (solo album van TV on the Radio-zanger)
Mien - Miien (Psych supergroep met leden van The Black Angels, Elephant Stone en anderen, 10 mei op Fuzz Club Festival in de Effenaar)
Mamuthones - From Word To Flesh (folk meets post-punk meets jazz)
Beirut - A Study Of Losses (geinspireerd door 69 Love Songs van Magnetic Fields) ****
Hawkwind - There Is No Space For Us (space rock)
Iron Lung - Adapting/Crawling (hardcore)
The Pale White - The Big Sad (alternatieve rock, huidig voorprogramma van Frank Black) ***
The Concrete Boys - Everything's Better Than You (wat flarden garagerock hier en daar, maar te veel rare combinaties, skip)
Scrounge - Almost Like You Could (post-punk)
Group Listening - Tell Everyone Everything (experimenteel, instrumentaal en dansbaar, 12")
Julien Baker & Torres - Send A Prayer My Way (alt-country, country, singer-songwriter, americana)
Arthur Russell - Open Vocal Phrases Where Songs Come In And Out (Live 12/20/85) (Arthur Russell...) ***1/2

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: DadRock
Chime Oblivion - Chime Oblivion
Melvins - Thunderball
Quade -The Foel Tower
Tunde Adebimpe - Three Black Boltz
Mien - Mien
Mamuthones - From Word To Flesh
Beirut - A Study Of Losses
Hawkwind - There Is No Space For Us
Iron Lung - Adapting/Crawling
The Pale White - The Big Sad
The Concrete Boys - Everything's Better Than You
Scrounge - Almost Like You Could
Group Listening - Tell Everyone Everything
Julien Baker & Torres - Send A Prayer My Way
Arthur Russell - Open Vocal Phrases
Dat en de Mayday Parade EP - Sweet

Meeste zijn al benoemd, maar kleine aanvulling nog van mijn lijstje.

The Convenience - Like Cartoon Vampires
Fotoform - Grief Is A Garden (Forever In Bloom)
Little Barrie & Malcolm Catto - Electric War
Bill Fox - Resonance
Cumulus - We've Got It All

Top, ik kom niet verder dan dit. Lekker rustig paasweekend :)

Beirut - A Study of Losses
Tunde Adebimpe - Three Black Boltz
SAULT - 10
Julien Baker & TORRES - Send a Prayer My Way

Edit: Ho, Divide and Dissolve - Insatiable vergeten. En ja, SAULT is weg, toch jammer, maar dat minuutje van één nummer klonk toch hoopvol.

Laatst bewerkt:
Voor de mensen die dit nu lezen en het album niet vinden: Spotify skipte automatisch alle nummers als je het album afspeelde
computer GIF

Ik heb ook niet zoveel toevoegingen. Divide and Dissolve, Hawkwind en Melvins staan ook op mijn lijst. En verder wat nog niet genoemd is:

Karg - Marodeur (Atmospheric Post-Black Metal). Van dezelfde componist als Harakiri For The Sky.
King Garcia - Hamelin (Instrumental Prog Rock). Deze vind ik wel interessant, de melodielijnen worden voornamelijk verzorgd door een Aulos (Griekse Klarinet).

Serpentes - Desert Psalms (Black Metal)
Tetramorphe Impure - The Sunset of Being (Doom/Death Metal)
Zmarlym - Wielkie Zanikanie (Black Metal)

En dan nog twee interessante EP's:

Astroqueen - Rufus Rising (Stoner/Doom Metal)
Blackwater Holylight - If You Only Knew (Doom Metal, Psychedelic Rock)

Ik kijk wel enorm uit naar volgende week, met releases van oa Kardashev, Bruit en The Great Sea.

Beluisterd:

Heavy Lungs – Caviar: Ik was al onder de indruk van ze tijdens LotD in de Arminiuskerk en wat een album hebben ze uitgebracht zeg! Die komt bij mij met stip in de top10 tot nu toe. Het start al formidabel met ‘Yes Chef’, maar ook het titelnummer ‘Caviar’ is grandioos. Gewoon een heerlijk album.
Melvins – Thunderball: Tsja. 5 nummers, 34 minuten. Ik vind het lastig doorkomen. Soms instrumentaal, soms met zang. Sommige nummers gaan alle kanten op. Niet echt mijn ding.
Superheaven – Superheaven: Prima alternatieve rock / shoegaze-album. ‘Numb What Is Real’ is lekker loom en voor mij het lekkerste nummer. Maar ook ‘The Curtain’ is een heerlijk loom nummer. Geen AOTY-materiaal, maar wel lekker.
Mayday Parade – Sweet: Best een redelijk album, maar geen uitspattingen. Niet heel onderscheidend ten opzichte van andere bands in dit genre. De opener ‘By The Way’ is voor mij het lekkerste nummer.
Wifiskeleton – Pony: Geen bijzondere plaat uit de indierock-hoek. 12 nummers in 17 minuten. ‘2008’ is nog wel een lekker herrie-nummer.
The Pale White – The Big Sad: Een prima album. ‘Lost In The Moment’, ‘I’m Sorry (This Time)’ en ‘Nostradamus’ zijn heerlijke nummers.
No End To The Obscure – Solar Panels: Best een aardig album. Zanger komt qua stem af en toe wat wankel over. Muzikaal is het prima. Indierock/shoegaze/noise noemen ze het zelf. ‘Impact’, ‘Swarming’, ‘Swallows Entirely’ en ‘My Frontier’ zijn prima nummers.
Cold Meat – Cake And Arse Party (EP): Recht-toe-recht-aan punk uit Perth. Een soort van uitbarsting van nerveuze punk. Een prima EP. ‘Artificial Energy’ en ‘Sprawling Wellness’ zijn mijn favorieten.
Beddy Rays – Do What Ya Wanna: Ik heb ze een keer in het voorprogramma van Dune Rats gezien. Beddy Rays paste daar als ‘surfpop/rock-band’ prima voor. Een redelijk, maar geen spannend album. Alle nummers lijken wel een beetje op elkaar. ‘Killing Time’ en ‘Stay The Same’ zijn wel aardig.
Ostraca – Eventualities (EP): Sjezus. Screamo met een hoofdletter S. Wat een EP! En ‘Song For A Closed Door’, allemachtig! En ‘Esau’! Dit is echt lekker (als je van screamo houdt).

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Little Barrie heeft een relaxte vibe, beetje psych blues. Beirut viel me na een draaibeurt toch wat tegen helaas. Julien Baker & TORRES ook een goed album.

Thisquiterarmy - Langue Hybride. ( post-rock / neo-folk / ambient / drone / noise)
Vind dit toch wel een sterk album al vermoed ik dat BRUIT ≤ hier volgende week nog wel over gaat geraken.

Meestal is Thisquietarmy (Eric Quach) een éénmansproject maar op dit album wordt er gewerkt met volledige band, dit was eerder ook al het geval op The Body and the Earth uit 2018.
Op het Dunk! Festival speelt die volgende maand een exclusieve show (met band) waar dit nieuwe album integraal zal gespeeld worden.

Willowtip records is blijkbaar dit jaar de vaste leverancier van progressive death metal die het bij mij heel goed doet

Met deze week
Dormant Ordil - Tooth and Nail

en een maandje geleden:
Dessiderium - Keys To The Palace
met een duidelijk hoorbare Devin Townsend invloed zowel qua instrumenten als zang

Users who are viewing this thread