Album releases 2025

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
jaloers
ik werk dus ergens waar er nooit muziek mag opstaan of oortjes toegelaten zijn.
dus ik heb een enkele auto rit voor wat in te halen
en als de dochter er is dan zelfs dat niet xD
Ja ik probeer zo aan de awkward office talks te ontsnappen. Wordt ook niet aangemoedigd, maar kan mij het schelen 🤣

DjRum - Under Tangled Silence ⭐⭐
Even opnieuw opgezocht en het was @Joris die met deze luistertip kwam toen gevraagd werd naar de albums die bleven hangen van dit jaar tot nu toe. Blijkt het een volledig instrumentaal album te zijn. Kan ik zeker wel appreciëren, maar 1u2min is teveel naar mijn goesting. Ik speel deze wel even door naar mijn papa die graag naar Klara luistert, afgezien van Willy/De Tijdloze. Zal wel iets voor hem zijn, denk ik (y)
Ondanks de lage score vind ik dit wel weer een prachtige review! Altijd leuk om even een andere blik te krijgen van mensen die minder vertrouwd zijn met dit soort genres. Djrum aanraden aan een Klara/Willy luisteraar is ook echt briljant, dus bedankt om mij even hardop te doen lachen 😆

• Geweldig
Waarderingen: MadMandra27
Sef - lieve monsters ⭐⭐⭐
Het laatste album dat ik luister voor ik me verder aan mijn Zwaarste Lijst zet, dus no worries @Koekdoos :ROFLMAO: Dit album begon heel veelbelovend, maar erna teveel van hetzelfde waardoor het me niet kon blijven boeien. Gelukkig nog wat doorgezet en vanaf 'ruimte/tijd' was het weer beter. Ook de collab met Froukje had ik niet zien aankomen 😅

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Davidd en Koekdoos
DjRum - Under Tangled Silence ⭐⭐
Even opnieuw opgezocht en het was @Joris die met deze luistertip kwam toen gevraagd werd naar de albums die bleven hangen van dit jaar tot nu toe. Blijkt het een volledig instrumentaal album te zijn. Kan ik zeker wel appreciëren, maar 1u2min is teveel naar mijn goesting. Ik speel deze wel even door naar mijn papa die graag naar Klara luistert, afgezien van Willy/De Tijdloze. Zal wel iets voor hem zijn, denk ik (y)
Ondanks de lage score vind ik dit wel weer een prachtige review! Altijd leuk om even een andere blik te krijgen van mensen die minder vertrouwd zijn met dit soort genres. Djrum aanraden aan een Klara/Willy luisteraar is ook echt briljant, dus bedankt om mij even hardop te doen lachen 😆
Zeker leuk om verschillende perspectieven te lezen, maar eerlijk gezegd verkies ik toch een review van iemand die meer affiniteit heeft met en meer vertrouwd is met het genre. Dat maakt het voor mij veel aannemelijker om het zelf ook eens een luisterbeurt te geven. Een review zou je smaak kunnen verbreden of je inzicht kunnen verruimen over iets wat buiten je gebruikelijke interesse ligt. Dit doet eerder het tegenovergestelde.

Hetzelfde geldt voor de opmerking over "te veel geschreeuw", je kan het beoordelen voor wat het is ipv voor wat het niet is. Anders blijft het een persoonlijke afwijzing zonder inhoudelijke waarde.

Dat doorspelen naar een Klara/Willy luisteraar vind ik eerder vakjesdenken. Dit zou evengoed in Duyster op StuBru gedraaid kunnen gedraaid worden.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Satchmo
Enkel positieve reviews dus meer? Vind dat in elke review van mij iets positief zit, maar snap je standpunt wel. Ik hou me wel wat gedeisd dan, tot ik weer iets helemaal tegenkom dat mijn smaak is (zoals Thornhill dus geweest is) (y)

Enkel positieve reviews dus meer? Vind dat in elke review van mij iets positief zit, maar snap je standpunt wel. Ik hou me wel wat gedeisd dan, tot ik weer iets helemaal tegenkom dat mijn smaak is (zoals Thornhill dus geweest is) (y)
Mwah. Ik vind zowel positieve als negatieve reviews prima. Niet alles kan je ding zijn en ook niet alles kan even goed zijn :)

enkel positieve reviews zei ik niet hè

Neejoh, elke review is welkom, ook als het je genre niet is. Altijd leuk om te lezen wat andere van bepaalde albums vinden. Misschien wel handig om dan inderdaad aan te geven als iets normaal gesproken je ding niet is. En het is nou ook niet zo dat we hier een officieel review site zijn. Gewoon een forum waar mensen hun ongezouten mening kunnen geven.

• Leuk
Waarderingen: team-0 en Blommie
Neejoh, elke review is welkom, ook als het je genre niet is. Altijd leuk om te lezen wat andere van bepaalde albums vinden. Misschien wel handig om dan inderdaad aan te geven als iets normaal gesproken je ding niet is. En het is nou ook niet zo dat we hier een officieel review site zijn. Gewoon een forum waar mensen hun ongezouten mening kunnen geven.
Ik zei niet dat het niet mag of niet welkom is maar gewoon dat ik liever iets lees etc ... en de rest staat boven.

Denk dat ik dat gewoon ga toevoegen idd, lijkt me mooie aanvulling dan. Top!

Gisteren 2 albums geluisterd heen en terug van de atletiek:

Oklou - choke enough ⭐⭐
Ik was niet bekend met deze artieste en na het beluisteren van dit album weet ik nog steeds niet goed welk genre het was. Wikipedia vertelt me o.a. synthpop, bedroom-pop en daar kan ik me wel enigszins in vinden. Haar tunes gingen soms zo hard als Charli XCX, maar de zang was dan weer helemaal anders. Die deed me soms aan venbee denken, maar toch weer anders. Kortom, het kwam voor mij over als een heel apart (uniek?) album maar kon me niet overtuigen.

Lorde - Virgin ⭐⭐⭐⭐
Met deze artieste was ik dan wel al bekend, maar zij het van de singles en niet van de albums. Het was voor mij dus een first om me door een album te worstelen, en dat was het ook echt met momenten. Maar als ik toen de zelfreflectie maakte om wat meer te focussen op de lyrics en de subtiliteit van de muziek, dan viel het net super in de smaak. Ik ga het zeker nog eens opleggen, want heb het gevoel dat dit album echt voor een stuk moet groeien op je. Bijgevolg niet gek dat ik haar amper op de radio hoor, want daar moet alles een stuk meer catchy en blitz zijn. Hulde aan de streamingsplatformen dus, dat ik toch haar muzikale evolutie kan meemaken zo.

• Leuk
Waarderingen: spongebobsong en Dante
Zojuist de varierende indie plaat van Petey USA aangehad. Zie hier de potentie wel van in. Voor nu geen AOTY materiaal, maar misschien kan hij met live optredens wel een mooie status verkrijgen.

Nieuwe vrijdag, nieuwe lijst

The Black Keys - No Rain, No Flowers [rock]
Humour - Learning Greek [rock]
Ethel Cain - Willoughby Tucker, I'll Always Love You [indie rock, folk]
The Royston Club - Songs for the Spine [rock]
Wombo - Danger in Fives [indie rock]
No Joy - Bugland [shoegaze, dream pop]
Hayess Carll - We're Only Human [americana]
Chris Staples - Don't Worry [indie rock]
T. Hardy Morris - Artificial Tears [americana]
Anamanaguchi - Anyway [rock, pop]
Lydia Night - Parody of Pleasure [alt pop]
Ada Lea - when i paint my masterpiece [indie rock / folk]
Field Medic - Surrender Instead [indie rock]
The Thing - The Thing [alt rock]
mgk - lost americana [pop americana]
Teethe - Magic Of The Sale [indie rock]
Gordi - Like Plasticine [electronic indie]

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Lawaaipapegaai
+ o.a.
Attack Attack! (post-hardcore/metalcore)
Good Charlotte (poppunk: vroeger)
Halloween (shoegaze, slowcore)
Mudi Sama (indierock)
Osees (rock)
The Exit Bags (shoegaze, indierock)
Thousand Below (metalcore/post-hardcore)
Westside Cowboy (indierock)

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: puncturewounds
Benieuwd naar de reviews hier, want voorlopig enkel The Black Keys, Ethel Cain, Good Charlotte en mgk opgeslagen

Ik ga niet meer door die lijsten heen als er geen genre bij staat, dus noem vooral welke ik nog mis.
Om niet-hardrock/metal daaruit te destilleren die ik ken:

Osees - Abomination revealed at last
Chris Staples - Don't Worry
The Black Keys - No Rain, No Flowers
Ethel Cain - Willoughby Tucker, I'll Always Love You
The Royston Club - Songs for the Spine

Daarnaast: Amaarae - Black Star

Ik kom op:

JID
Ninajirachi
Ethel Cain
Yves (EP)
Osees
Amaarae
Asunojokei
Mechatok

Ninajirachi tot nu toe in ieder geval heel tof.

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Thisso en Lion
Ik ga niet meer door die lijsten heen als er geen genre bij staat, dus noem vooral welke ik nog mis.
Om niet-hardrock/metal daaruit te destilleren die ik ken:

Osees - Abomination revealed at last
Chris Staples - Don't Worry
The Black Keys - No Rain, No Flowers
Ethel Cain - Willoughby Tucker, I'll Always Love You
The Royston Club - Songs for the Spine

Daarnaast: Amaarae - Black Star
Ik zal mijn lijsten voortaan aanvullen met een genre. Lijst van vanmorgen ook aangevuld.

• Leuk
Waarderingen: Pommer

Users who are viewing this thread